Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Hangisi?

Katılımcı sayısı
38. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • Monster 696

    18 47.37%
  • Er6n

    4 10.53%
  • Mt 07

    16 42.11%

-mt 07, er6-n, Monster 696- Yeni Motosiklet Tavsiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Herkese merhaba, daha önceden yeteri kadar motor deneyimim oldu, yaklasık 2 3 sene ara vermiştim şimdi tekrar motora geri dönüyorum. 30 bin tl ye kadar 2. el motor araştırıyorum ve ducati monster 696 , mt 07 ve er6n modelleri arasında kaldım. ABS'li modelleri düşünüyorum. Bu motorlar hakkında bilgi sahibi olan ve yardımcı olabilecek birisi var mı ? Genel olarak sakin bir sürücüyüm ve şehir içinde kullanacağım yılda vakit buldukça uzun yola çıkmayı düşünüyorum. Mt 07 hakkında çevremden frenleme konusunda sorunu olduğunu ve sırf bu sorun yüzünden elden cıkartan cok kişi olduğunu öğrendim. Bu yüzden monster 696 ve er6n daha mantıklı gelmeye başladı. Bu motorlar arasında genel sürüşte güvenlik ve konfor acısından hangisi daha uygundur?
    Şimdiden teşekkürler.


    Motosiklet Online
    Motomax
  2. #2
    engin_deniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    street triple rs
    merhaba. mt 07 abs motosikletim ilanda. düşünürsen iletişime geçebilirsin benimle.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...6699685/detay/

  3. #3
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    bende hypermotard 796 var.
    sadece ducati hakkında bi kaç bilgi verebilirim.
    motosiklet; motorun içinde egzangirik zinciri yok. motorun sağ tarafında dışardan kayış sistemi var.
    servis derki her 20 binde getir motoru kayışını ve gergi bilyalarını değiştirelim. bu ortalama 4500 ila 5000 lira arası tutuyor.
    ben o kadar veremem dersen 600 ila 700 lira arası işin içinden çıkabiliyorsun. bkz. ben :D
    motosiklet 2500 ve 3500 devirler arası sallantı yapıyor. 4 bin devirden sonra kendine geliyor.
    sağa sola devirmelerde yedek parçaları çok pahalı. anca pasta cila üstünü kapama boyalar ile işin içinden çıkarsın
    bendeki abs olmayan model ama frenler çok iyi zınk diye durabiliyorum.
    Simenayla bunu beğendi.

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Motosikleti
    Şimdilik zorunluluktan 4 teker ile çile dolduruyor
    Ducati'nin servis,yedek parça fiyatları ve diğer ikisine göre yakıt tüketimi biraz üzebilir.Ducati,diğer ikisinden tahmini ortalama 1 lt civarı daha fazla yakar.Gerçi Kawasaki'nin de yedek parça fiyatı konusunda Ducati'den aşağı kalır yanı yok.Ducati motosiklet dünyasının Ferrarisi sayılır o yüzden gülü seven dikenine katlanır.

    Kawasaki'nin mantıksız fiyatları yüzünden satışları son yıllarda oldukça düştü.O yüzden MT-07 2.el piyasası daha hareketli ve Yamaha servis konusunda daha iyi olduğunu göz önünde bulundurmak lazım.

    Bunların dışında şu videolar sanırım karar vermenize yardımcı olabilir.

    Simenayla bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    19 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Tavsiyeleriniz içim teşekkür ederim. Aklımı karıştıran bir diğer soruda 2-3 sene aradan sonra yeniden yüksek cc motora binmek tehlike yaratır mı? O süre içinde ara sıra scooter kullandığım oldu olmasınada sonuçta scooter kullanmakla kıyaslanamaz Acaba 1 aylık 250cclik motor kiralayıp alışma sürecini onda atlatmak mı dogru olur yoksa yüksek cc alıp kapalı alanda calışarak tekrardan alışabilir mi?

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Sıraladığınız iki motorada sahip olan birisi olarak objektif yorum yapmam gerekirse;

    Ducati Monster 696

    Dizayn olarak fazla söze gerek olmadığını düşünüyorum keza yanına bunların dışında 10 motor daha koysanız dahi gözler yine Monster'ın üzerinde olacaktır emin olabilirsiniz. Zaten "Naked" sınıfının yaratılmasına sebep olan ikonik bir motor olup retro çizgilerini hala korumaktadır. Sadece öne 26 derece eğimli oturuş yapısıyla bile diğer emsallerinden ayrılıyor aslında. Kimine göre sıkıntılı kimine göre de motora daha hakim olunması fikri vardır bu pozisyonun ki ben ikinci seçeneğin doğru olduğunu düşünüyorum kullanıcı olarak. İlk zamanlar oturuş pozisyonu yüzünden kollarda biraz gerilme olabilir ancak alıştıktan sonra böyle bir sorun kalmıyor. SS kullananlar içinse zaten bir sorun teşkil etmiyor.

    Performans olarak ise L şeklinde çift silindir kendine has bir teknolojiye sahip. Yapısı gereği de performansı haddinden fazla, hatta bu motora özel olarak bir debriyaj sistemi geliştirilmiş. Yine farklı çalışma yapısı yüzünden de karakteristik bir çalışma sesi vardır. Performans konusunda tecrübesi olmayana gelmeyecek bir motordur. Frenleme zaten önde çift disk olarak Brembo'nun elinde ki sırf bu yüzden bile tercih edilse yeridir.


    Yamaha MT-07

    Dizayn olarak çok modern ve futuristik bir çizgisi var. Klasik hatların dışına çıkmak isteyenler için en ideal motor olduğunu düşünüyorum. Ancak bir zaman sonra çok fazla plastik, plastik ve plastik gelmeye başlıyor. Oturuş pozisyonu çok rahat, öne eğim açısı yok denecek kadar az. Bu da konfor açısından uzun yolda daha avantajlı kılıyor durumu ancak rüzgarı göğsünüze daha fazla yediğiniz içinde verdiği konforu geri alıyor. Bu yüzden uzun yolda ön cam şart.

    Performans olarak DOHC teknolojisinin gelebileceği en son hali ki oldukça yüksek tork değerlerine sahip. Ancak oturuş pozisyonunun dik olması ve bu kadar performans bana çok fazla güven vermiyor keza bu kadar yüksek performans değerlerine sahip hafif bir makinenin üzerinde dimdik oturmak her an arkaya doğru fırlayabilir hissi veriyor. Frenleme konusunda "ABS" bile olsa maalesef vasat.

    Özet

    Monster 696 ve MT-07 modellerini karşılaştırmak bana göre absürd bir seçim olur. Her ne kadar birbirlerine yakın modeller olarak gözükseler de aralarında dağlar kadar fark var. Oturuş pozisyonu, tarz, tasarımsal çizgiler, parça kalitesi, kullanılan güvenlik ekipmanlarının kalitesi, duruşu olsun vs bana göre Monster 696'nın ezici bir üstünlüğü var.

    Servis konusunda eskiden Ducati üzebiliyordu ancak bugun o fark ortadan kalktı. Artık her ikisininde bakım maliyetleri arasında cuzi farklar var ki daha yeni sezonluk bakımları yapıldı diyebilirim.

    Her ikiside benim motorum ve herhangi bir marka fanatikliğimde yok. Ancak durumu bir cümle ile özetlemek gerekirse "MT-07" ile sağa sola gidiyorum, "Monster 696" ile aşk yaşıyorum diyebilirim.
    maktama, berk_cglr ve nanis61 bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    04 Kasım 2018
    İşte benim düşüncem;

    Monster 696: Tay
    Er6: Katır
    MT 07: Eşşek
    berk_cglr bunu beğendi.

  8. #8
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    Er6f e de bak derim n den daha dayanıklı Bi motora sahip diye biliyorum

  9. #9
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    monster 696 ve er6n sahibi olmuş biri olarak monster derim.hem görsel açıdan hemde performans olarak gayet başarılı bir motor , desmo bakımı da 24.000 de bir yaptırılıyor oda 3500 tl civarı ama monster alacaksan sadece kazalı olmasın ve yüzde yüz ekspertiz yaptır çünkü bakımlıdan kastı sadece yağ buji değişimi sanan ducati sahipleride var sıkıntı yaşama sonrasında.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)