Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

MV AGUSTA NAKED LARI İLE İLGİSİ BİLGİSİ OLAN ??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    bistraa61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mt-07 ABS RACE BLUE
    MERHABALAR HAYIRLI BAYRAMLAR

    Agusta nın naked motorları görünüşü tarzı hoşuma gidiyor.

    ama bilgim yok nasıl gider arıza durumu parça fiyatları ve bulunma kolaylığıgibi konularda bilgisi olanların yorumlarını bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Ocak 2016
    Şehir
    Adana
    Bilgim yok.... Fakat baktığımda içimde uyanan tek düşünce ''heykeltıraş taşı yonta yonta sanat eseri çıkarmış''

  3. #3
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Selam,bende bir ara f3 düşündüm,bayiler ve benden daha tecrübeli arkadaşlar japonda kal servis bakim parça ve 2.el satışta japon a göre daha yorucu süreç yaşarsın dediler. Gerçi bende alfa 147 var 0 km almıştım , tek istediğim arabaydi alırken aynılarını söylemişlerdi sene 2016 ,8 yıl olmuş hala gözüm gibi bakıyorum ve çok seviyorum Alfa birmot a gecmisti hicbir servis parca sıkıntısı yaşamadım. Agusta nın karşılığı olmasada alfa da araba piyasasında ona benzer şekilde yorumlardan nasibini alır. Şimdi gsxr600 e iyice yakinlastim bakalım kafa değişmezse f3 rafa kaldırdım gibi

  4. #4
    bistraa61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mt-07 ABS RACE BLUE
    racing de japondan şaşmam da naked larda japonlar parçadan çalıyor gibi.o yüzden ital dedi.yani piyasada çok ta yok o motorlar bilmek lazım servisi vs

  5. #5
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Ducati nispeten daha çok,etrafta görüyorum panigale monster. Çok büyük sorun sıkıntı yaşansa italyanlarda bu kdr çok gormezdim ama yinede yukarda yazdıklarımda kafada soru işareti

  6. #6
    EmreOnder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki B-King 1300 + Hero T-Sport
    Bende MV Agusta Brutale 989 R vardı. Sana tavsiyem İtalyana bulaşma motorları hızlı kaliteli fakat, parça sıkıntın oluyor ve motor sıkıntı çıkarınca parçanın gelmesi de 1 ayı bulabiliyor. Ayrıca parçaları "KAZIK"

  7. #7

    Üyelik
    10 Mart 2017
    monster 696 mono kapak 260euro mu neydi yanlış hatırlamıyorsam. Az çok bir fikir vermiştir :D

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Brutale 800 Dragster modelini kısa mesafede olsa kullanma fırsatım oldu, her yönüyle hayran kaldığım bir motosiklet diyebilirim.

    Ülkemizde pek bilinmemesine rağmen aslında 50 senedir pistlerin en hızlı motorlarını üretiyorlar. Üst segment bir motosiklet üreticisidir, bu yüzden kalite ve performans bakımından hele ki egzotik motorlarla pek bir geçmişiniz yoksa daha seleye oturur oturmaz farkı anlarsınız. Kalite, performans vb konular hakkında fazla söze gerek olmadığını düşünüyorum. Eskilere bir sorun, onlar size anlatır derim. Her zaman yüksek hacimli SS kullanan tecrübeli bir büyüğüm en son MV Agusta sahibi olduktan sonra, yıllardır "eşeğe" biniyormuşum meğer demişti.

    Yaklaşık 12 senedir İtalyan kullanıcısıyım, parça tedarik süreci konusunda eskiden bir yavaşlık vardı. Ancak son dönemde yedek parça ve servis konusunda en ufak bir problem yaşamadım. Bu yüzden artık camiadaki Avrupa motorları hakkında söylenen "parçasını bulamazsın" laflarına itibar etmeyin. Hem Ducati hemde Yamaha sahibi olarak yeni yaptırdığım sezonluk bakım maliyeti arasında çok cuzi bir fark olduğunu belirtmek isterim. Yedek parça konusundada MT-07 için aldığım mono sele orjinal kapak için servis fiyatı olarak 220 euro ödemiştim. Devir internet devri, parça fiyatlarını internetten sizde karşılaştırıp görebilirsiniz..

    Zaten ülkemizde Japondan şaşma diyerek bütün kullanıcıyı Japon motorlarına yönelten anlayışı hala anlamış değilim ki Japonlar motosiklet piyasasına Avrupa modelleri taklit ederek girmiştir. Yurt dışı, yurt içi olsun piyasada hala 30 yaşında diri Harley, Ducati, Triumph, BMW görebilirken 10 yaşın üzerinde diri Japon görmeniz pek mümkün değildir. Ülkemizde kullanıcının Japon motorlara tapmasının sebebide sık servis periyodundan ve maliyetinden kaçmak istemesidir.

    Avrupa motorlarının servis periyodları daha sıktır. Kısa vadede daha maliyetli gözüksede uzun vadede parça kalitesi yüzünden daha az üzülürsünüz. Bu yüzden gözünüz kapalı bir şekilde MV Agusta alabilirsiniz.
    olcaytuna bunu beğendi.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı AAB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yurt dışı, yurt içi olsun piyasada hala 30 yaşında diri Harley, Ducati, Triumph, BMW görebilirken 10 yaşın üzerinde diri Japon görmeniz pek mümkün değildir. Ülkemizde kullanıcının Japon motorlara tapmasının sebebide sık servis periyodundan ve maliyetinden kaçmak istemesidir.

    Avrupa motorlarının servis periyodları daha sıktır. Kısa vadede daha maliyetli gözüksede uzun vadede parça kalitesi yüzünden daha az üzülürsünüz. Bu yüzden gözünüz kapalı bir şekilde MV Agusta alabilirsiniz.
    Senelerdir Japon'dan sonra Avrupaliya gecen bir surucu olarak katilamiyorum malesef. Avrupali ust seviye motosikletler kaliteli ve performansli, ancak Japonlar kadar dayanikli ve guvenilir degil. Forumlarina bakinca da acikca gorunuyor zaten.

    Bu arada yurt dışı piyasasinda 30 yaşında diri Japon gormenin cok mumkun olmadigi yanlis. Amerika'da ornekleri cok, duzenli olarak ta gormekteyim. 4 silindirli ilk Goldwing'ler, 6 silindirli CBX, ilk power naked olan V65 Magna, CB400 Hawk, CB750 gibi bir cok ornek verebilirim. Her yerdeler. O kadar populerler ki CB1100 gibi hava sogutmali retro modelleri yapildi. Hatta zamaninda Japonlar Harley'i iflasa surukleyecegi icin Amerikan hukumeti yurt disindan 750cc ve ustu motosiklet ithalatini yasaklamis, o derece.
    ÇELİKKAYA bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    12 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul-Yalova-Düzce-İzmir
    Motosikleti
    R18-H2SX-MRR-BRBS1300R
    konut hortlatılmış fakat bende iki kelam edeyim . F3 RC ve F4 RR gibi şaheserlerin çıktığı bir marka MV agusta. Bütün modelleri kendi sınıflarından bana göre güzellikte top seviyeye oynarlar. Parça kaliteleri ise japonlara felan benzemez kawasaki ve suzuki dahil. Bir agusta sahibiyim ve şundan kesinlikle eminim bir işçilik ancak bu kadar güzel yapılır. Uzun km lerde ne gibi sorun yaşatır hiç bilmiyorum fakat ilgili sitede yüksek km agustalar mevcut , servisle ettiğim muhabbetdede genelde sarf malzeme dışında parça gereksinimi çıkmıyormuş. Fakat kaza yapan araçlar vs için genelde pert sayılıp geçildiği söyleniyordu parça fiyatlarından ötürü. Şöyle söyliyim Türkiyeden aldığınız herhangi bir mv agustanın kallavi bir parçasının fiyatı aldığınız fiyatın yanında hatrı sayılır derecede oranlı kalır çünkü bütün parçalar euro üzerinden fiyatlandırılıyor. Eğer Mv agusta almak isteyen olursa tavsiyem bakımlı olduğu ispatlanabildiği sürece mekanik aksamdan dert çekmezsiniz. Bu makinaların kullanma kılavuzunda amortisör bakımından her türlü ıvır zıvırına detayları yazmakta. Bu arada bende Mv agusta rivale sahibiyim.
    olcaytuna bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senelerdir Japon'dan sonra Avrupaliya gecen bir surucu olarak katilamiyorum malesef. Avrupali ust seviye motosikletler kaliteli ve performansli, ancak Japonlar kadar dayanikli ve guvenilir degil. Forumlarina bakinca da acikca gorunuyor zaten.

    Bu arada yurt dışı piyasasinda 30 yaşında diri Japon gormenin cok mumkun olmadigi yanlis. Amerika'da ornekleri cok, duzenli olarak ta gormekteyim. 4 silindirli ilk Goldwing'ler, 6 silindirli CBX, ilk power naked olan V65 Magna, CB400 Hawk, CB750 gibi bir cok ornek verebilirim. Her yerdeler. O kadar populerler ki CB1100 gibi hava sogutmali retro modelleri yapildi. Hatta zamaninda Japonlar Harley'i iflasa surukleyecegi icin Amerikan hukumeti yurt disindan 750cc ve ustu motosiklet ithalatini yasaklamis, o derece.
    Avrupalı motosikletlerin kalite, performans, dayanıklılık ve güvenilirlik konusunda hala daha iyi olduğunu düşünerek size katılamıyorum. Belirttiğiniz istisnalar elbette ki burada da mevcut ancak sizin söylediğiniz doğru olabilseydi bugün Amerikan yollarında Harley Road Glide'lar yerine Honda Goldwing'ler görüp kaideyi bozabilirdiniz. Hatta biraz daha ileri gidiyorum, Harley kulüpleri değilde Honda Goldwing kulüpleri, çeteleri görürdünüz. Yanlış anlaşılmasın, burada herhangi birine fanatiklik anlamında bir övgü yok. Yıllardır hem avrupa hemde japon motosikletlerini simultane bir şekilde kullanımın verdiği tecrübelerime dayanarak ifade ediyorum. Yani Sezar'ın hakkı Sezar'a.

    Avrupa markalarının Brembo, Ohlins vs gibi ekipmanları stok bir şekilde sunmasını bir kenara bırakın, çelik fren hortumlarından tutunda kullanılan elektrik tesisatı kablolarının materyallerinin kalitesine kadar bir hatta iki gömlek üstünün kullanıldığı motosikletlerde dayanıklılığın daha uzun olduğunun savunulması zaten bir çelişki. Daha uygun maliyetli parça kullanılan bir motosiklet nasıl olur da daha dayanıklı ve güvenilir olabilir, mantığım maalesef almıyor.

    Aynı dönemde alınmış aynı yaşta hem japon hem avrupa motosikletlerimde, japon olanda elektrik tesisatı yenilenmesi, elektronik kontrollerin, enjeksiyon problemleri, boya atması, parça solması vb sayacağım bir sürü problem yaşarken aynı yaşta avrupa periyodik bakımlar dışında en fazla ömrünü tüketmiş keçeleri değişmiştir. Bununda bariz sebebi birisinin elektrik tesisatı daha uzun ömürlü olsun diye altın alaşım kablolama kullanılması diğerininde bakır kullanılması gibi örneklendirilebilir. Peki malzeme kalitesi daha düşük olan bir motosiklet nasıl olur da daha dayanıklı olabiliyor, yine mantığım alamıyor maalesef.

    Yıllardır söylerim, yine söylüyorum, Japon motosikletlerin daha dayanıklı olduğu sadece bir algıdan ibaret. İnsanların tercih etmesinin tek sebebide tümüyle daha erişilebilir olması fiyat ve bakım maliyetleri bakımından. Her zaman iddia ediyorum ve yine edeceğim, siz BMW'leri, Ducati'leri veya Triumph'ları Japonlarla aynı fiyat yapın bakalım Japon'a binen kalıyor mu.
    olcaytuna bunu beğendi.

  12. #12
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Alıntı AAB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupalı motosikletlerin kalite, performans, dayanıklılık ve güvenilirlik konusunda hala daha iyi olduğunu düşünerek size katılamıyorum. Belirttiğiniz istisnalar elbette ki burada da mevcut ancak sizin söylediğiniz doğru olabilseydi bugün Amerikan yollarında Harley Road Glide'lar yerine Honda Goldwing'ler görüp kaideyi bozabilirdiniz. Hatta biraz daha ileri gidiyorum, Harley kulüpleri değilde Honda Goldwing kulüpleri, çeteleri görürdünüz. Yanlış anlaşılmasın, burada herhangi birine fanatiklik anlamında bir övgü yok. Yıllardır hem avrupa hemde japon motosikletlerini simultane bir şekilde kullanımın verdiği tecrübelerime dayanarak ifade ediyorum. Yani Sezar'ın hakkı Sezar'a.

    Avrupa markalarının Brembo, Ohlins vs gibi ekipmanları stok bir şekilde sunmasını bir kenara bırakın, çelik fren hortumlarından tutunda kullanılan elektrik tesisatı kablolarının materyallerinin kalitesine kadar bir hatta iki gömlek üstünün kullanıldığı motosikletlerde dayanıklılığın daha uzun olduğunun savunulması zaten bir çelişki. Daha uygun maliyetli parça kullanılan bir motosiklet nasıl olur da daha dayanıklı ve güvenilir olabilir, mantığım maalesef almıyor.

    Aynı dönemde alınmış aynı yaşta hem japon hem avrupa motosikletlerimde, japon olanda elektrik tesisatı yenilenmesi, elektronik kontrollerin, enjeksiyon problemleri, boya atması, parça solması vb sayacağım bir sürü problem yaşarken aynı yaşta avrupa periyodik bakımlar dışında en fazla ömrünü tüketmiş keçeleri değişmiştir. Bununda bariz sebebi birisinin elektrik tesisatı daha uzun ömürlü olsun diye altın alaşım kablolama kullanılması diğerininde bakır kullanılması gibi örneklendirilebilir. Peki malzeme kalitesi daha düşük olan bir motosiklet nasıl olur da daha dayanıklı olabiliyor, yine mantığım alamıyor maalesef.

    Yıllardır söylerim, yine söylüyorum, Japon motosikletlerin daha dayanıklı olduğu sadece bir algıdan ibaret. İnsanların tercih etmesinin tek sebebide tümüyle daha erişilebilir olması fiyat ve bakım maliyetleri bakımından. Her zaman iddia ediyorum ve yine edeceğim, siz BMW'leri, Ducati'leri veya Triumph'ları Japonlarla aynı fiyat yapın bakalım Japon'a binen kalıyor mu.
    Bu konuda sayın @hasmet e katılıyorum. Çevremde birkaç arkadaşımda (Ducati,Triumph) ve şuan çalıştığım yerdeki bir abimin MV Agusta 'sı vardı. Hepsinde de garip garip sorunlar baş göstermişti en nihayetinde hepside motorları yaptırıp(tabi bu süre zarfında o kadar çile ve para harcamaya dayanamayarak) sattılar ve şu an da hepsinde Japon üretimi motorlar mevcut. Hepside sıkıntısız mutlu ve mesut kullanmaya devam ediyorlar.

    Sadece kullanmak gerekmiyor motorların sıkıntısını görmek için(bu egzotik motorların kullanıcı forumlarına bakmak yeterli) aynı şekilde sorunsuz olanları da zaten çoğunlukta fakat güvenilirlik,sağlamlık açısından BMW ayrı tutaraktan hiçbiri Japon motorlarına yaklaşamaz. Şöyle örnek vereyim Honda VFR,CBF, Suzuki SV,Vstrom, Yamaha Tenere,FZ1,Vmax gibi motosikletlerin klasik ve ağır bakımları haricinde engine rebuild edilmeden 100k,200k mil yapanlarını görebilirsiniz fakat bunu Avrupa'lı motorlar için söylemek ve görmek(BMW yine harici tutaraktan) çok zor.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı AAB adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Avrupalı motosikletlerin kalite, performans, dayanıklılık ve güvenilirlik konusunda hala daha iyi olduğunu düşünerek size katılamıyorum. Belirttiğiniz istisnalar elbette ki burada da mevcut ancak sizin söylediğiniz doğru olabilseydi bugün Amerikan yollarında Harley Road Glide'lar yerine Honda Goldwing'ler görüp kaideyi bozabilirdiniz. Hatta biraz daha ileri gidiyorum, Harley kulüpleri değilde Honda Goldwing kulüpleri, çeteleri görürdünüz. Yanlış anlaşılmasın, burada herhangi birine fanatiklik anlamında bir övgü yok. Yıllardır hem avrupa hemde japon motosikletlerini simultane bir şekilde kullanımın verdiği tecrübelerime dayanarak ifade ediyorum. Yani Sezar'ın hakkı Sezar'a.

    Avrupa markalarının Brembo, Ohlins vs gibi ekipmanları stok bir şekilde sunmasını bir kenara bırakın, çelik fren hortumlarından tutunda kullanılan elektrik tesisatı kablolarının materyallerinin kalitesine kadar bir hatta iki gömlek üstünün kullanıldığı motosikletlerde dayanıklılığın daha uzun olduğunun savunulması zaten bir çelişki. Daha uygun maliyetli parça kullanılan bir motosiklet nasıl olur da daha dayanıklı ve güvenilir olabilir, mantığım maalesef almıyor.

    Aynı dönemde alınmış aynı yaşta hem japon hem avrupa motosikletlerimde, japon olanda elektrik tesisatı yenilenmesi, elektronik kontrollerin, enjeksiyon problemleri, boya atması, parça solması vb sayacağım bir sürü problem yaşarken aynı yaşta avrupa periyodik bakımlar dışında en fazla ömrünü tüketmiş keçeleri değişmiştir. Bununda bariz sebebi birisinin elektrik tesisatı daha uzun ömürlü olsun diye altın alaşım kablolama kullanılması diğerininde bakır kullanılması gibi örneklendirilebilir. Peki malzeme kalitesi daha düşük olan bir motosiklet nasıl olur da daha dayanıklı olabiliyor, yine mantığım alamıyor maalesef.

    Yıllardır söylerim, yine söylüyorum, Japon motosikletlerin daha dayanıklı olduğu sadece bir algıdan ibaret. İnsanların tercih etmesinin tek sebebide tümüyle daha erişilebilir olması fiyat ve bakım maliyetleri bakımından. Her zaman iddia ediyorum ve yine edeceğim, siz BMW'leri, Ducati'leri veya Triumph'ları Japonlarla aynı fiyat yapın bakalım Japon'a binen kalıyor mu.
    1. Daha egzotik malzemeler kullanilmis bir motosiklet nasil daha dayaniksiz olabiliyor? Cunku o egzotik malzemeler dayaniklilik icin degil, performans icin orada. KTM Superduke'ta magnezyum silindir kapagi, elde uretilmis Tirellis sasi ve kompozit depo kullanilmis. Hepsi de normal muadillerinden cok daha pahali. Dayaniklilik icin mi? Tabii ki hayir. Performans icin. Performans ve dayaniklilik birbirinin aksine ozellikler. Motosikleti cok performansli uretebilirsiniz, ancak toleranslar cabuk bozulur, parcalar cabuk yipranir, bakim araliklari darlasir. Superduke'in sikistirma orani 13.6! buyrun burdan yakin Bir karistan az genis 2 silindir motordan 180 beygir havadan cikmiyor tabii ki.

    2. Amerika'da Goldwing niye Harley kadar yaygin degil? Farkli tercihleri olan musterilere hitap etmekteler. Bir Goldwing ve bir Sportster ayni sey degil. Goldwing, ses ve stil motosikleti de degil. Ustelik fiyati da cok pahali. Ancak uzun yol icin kendini ispatlamis durumda. Zaten dune kadar Amwerika'da uretiliyordu, ve satis orani olarak kendi turunun lideri, BMW K1600 GTL bile yetisememekte Amerika'da.

    3. Insanlar niye dayaniksiz oldugu halde Avrupa ve ya Amerika mali motosikletler tercih edebiliyor benim gibi? Performansi daha iyi, ya da verdigi his daha farkli oldugu icin. Mesela hep derim, eger Superduke'u Honda yapsaydi, $3000 daha verip onu alirdim. Cunku daha dayanikli olacagindan emin olurdum. Bugun motosiklet aliyor olsam MT10 SP'yi ciddi ciddi dusunurdum sahsen. Gel gelelim 2015'te Superduke'un Japon muadili yoktu. Problemli olacagini forumlardan gordugum icin de para verip ekstra 3 sene garanti aldim, basim agrimasin diye. 1 sene sonra piston ve silindirler degisti, 4 ay serviste kaldi. Cok takmadim, hazirlikliydim cunku basima gelen istisna bir durum, ancak bu tur istisnalar Avrupa mallarina daha cok oluyor hep. Forumlara bakin, anlarsiniz. Almadan once bayagi baktim cunku. Multistrada da alternatiflerden biriydi.

    Bakin MC Commute'da hic bir motosikletin basina gelmeyen bir sey MV Agusta Brutale 800'un basina geldi. Yolda test edilen yepyeni motosikletin vites pedali koptu... Tabii ki istisna, ama yine bir Avrupali'nin basina geldi.



    Kisaca: Motosikletler guzel. Performansli. Zevkli. Ancak butceniz yeterince genis degilse bulasmanizi tavsiye etmem. Ikinci el almasi ucuz olsa da kullanmasi kesinlikle oyle degil. O yuzden ikinci elleri ucuz. Sadece Turkiye'de degil, burada da oyle.

  14. #14
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Malzeme kalitesi, üretim kalitesi ve tasarım anlayışı çok etkili bir ürünün ömründe.

    Bence en etkili olanı ise 1 üretim kalitesi, 2 tasarım.

    Tasarım derken de mühendislikten bahsediyorum. Mesela sovyet yapımı araçlar basittir. Arıza yapmaz, yapsa dahi tamiri de basittir. Japon'lar da keza öyle daha basit olacak mekanik bir düzenden yanalar genellikle.

    Avrupa menşei ürünler Japon'lar dan çok farklı kulvarda. Kesinlikle daha iyi donanımlara sahipler. Ama kesinlikle basit yapıları yok

    Mesela bir Alfa Romeo, Toyota kadar dayanıklı durmaz. Çünkü biri deri döşeme kullanır, biri plastik Birisin de en kötü multi-link bağımsız süspansiyon vardır hatta bazılarında elektronik desteklidir. Diğeri torsiyon kullanır vs, biri motordan 200hp çıkarmaya çalışır diğer 110 çıkarsa öpüp başına koyarsın.

    Bence MV Agusta, Ducati ile Honda vs kıyaslaması bazı istisnalar dışında pek olacak iş değil.
    AAB bunu beğendi.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bu konu daha önce de tartışılmıştı. Aslında genel olarak katılıyorum da. Ancak Japonlar komplike makina ürettiklerinde de dayanıklı dizayn edip üretiyorlar. Gerekirse performanstan fedakarlık yapıyorlar, ama hedef yüksek olunca yine iyi gidiyor araç, ama Civic gibi de dayanıklı oluyor, çok daha komplike olmasına rağmen. Yani dizayn kültürü olarak kolay kolay dayanıklılıktan ödün vermiyorlar.

    Mesela BMW'nin zamanındaki M5 için ürettiği V10 motoru Japonlar o haliyle piyasaya sürmezdi. Sürülmesi de bariz hataydı. Toyota'nin BMW M3'e rakip olarak ürettiği Lexus IS-F'in baş mühendisiyle yapılan bir röportajı okumuştum. Herif kafayı yemiş resmen, performans için üretilen aracı Toyota'nin tüm ürünlerine uyguladığı standarda tabi tutunca, yani bir Corolla kadar güvenilir ve dayanıklı üretmeye çalışınca 500 küsür beygir araç olmuş 420... Ama ikinci eli hâlâ çok yüksek aracın. Açıkçası Japonların tüm performanslı ürünlerinin ikinci eli yüksek. Çünkü hem zevkli, hem de bozulmuyor. Ama çok yok malesef

    Aynı şekilde Valkyrie Rune'u üretirken de dizayn ekibi ve mühendisler radyatör boyutu için birbirlerine girmişler... eninde sonunda ikisini de tatmin edecek bir sonuca ulaşmışlar, ama kolay olmamış...

  16. #16
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    Konuya farklı bir bakış açısı da ben ekleyeyim. Özet bir yorum olacak ama uzatmaya gerek yok;

    MV Agusta gibi fantastik markalar alınmasındaki en önemli sakıncalardan birisi, iki gün sonra satmak istediğinizde alıcı bulamamanız, para ihtiyacı vs. nedenle acil satmak isterseniz ölü fiyatlara vermek zorunda kalmanızdır. Ben motora ömür boyu bineceğim, son kullanıcısı olurum sorun değil diyor, ikinci eli hiç umrumda değil diyorsanız birşey diyemem tabii ki.
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ben fransa'da bile lanet gelsin italyandan demeye başlamışken siz oralarda ne yaparsınız bilemem.
    Gerçek şu ki MV Agusta muhteşem bir tarihe sahip ve harika motosikletler üretiyor. Fakat fiyatları olmasa da kendileri çok spesyal modeller. Sürüden farklı olmak, değişik bir motosiklete binmek için tercih edilecek gerçekten güzel motosikletler üretiyor.
    Ama!

    Şu amayı anlatmak için daha geçenlerde yaşadığım bir olayı anlatayım.
    Arkadaşım Mv Agusta'nın buradaki bayii idi.
    Aynı zamanda aynı galeride 2. el lüks otomobiller satıyor.(Ferrari, Mustang vs.)
    Tabi 2. el motosikletlerde satıyor.
    Servisi de olduğu için ve benim işlerime özen gösterdiklerinden motorumu oraya götürürüm.
    Geçtiğimiz günlerde de hem yağ değişimi hem de ufak tefek bakım için oraya gittim.
    Bir baktım tek bir motosiklet bile yok.
    Naaptın sattın mı hepsini diye şaşkınlıkla sorarken beni eskiden servis olarak kullandığı bölüme götürdü.
    14-15 motosikleti duvarın dibine dizmiş, üstlerine de birer bez örtmüş.
    Benim içim acıdı.
    Mv Agusta'nın naked modellerini ve diğer markaların farklı modellerini satabilmiş ama spor modeller elinde kalmış.
    Şu aşağıda gördüğünüz motoru bana 9bin euroya teklif etti. Daha önce 14.750 euroya satmaya çalışıyordu.


    Biliyorsunuz zaman zaman avrupanın çeşitli yerlerinde motosikletçi dostlarla bir araya geliyoruz.
    İnanın Mv Agusta tek tük görebiliyoruz. Yani sorun sadece Fransa'nın değil.

    Neden böyle meselesine girmeyeceğim fakat bişey hatırlatayım.
    Avrupa motosikletler, bizim sonradan taktırdığımız donanım üstlerinde hazır olarak geliyor ve dolayısıyla bir miktar daha pahalıya satılıyorlardı. Japonların ikibinli yılların ortalarında motosikletleri tek versiyon üretmelerinin avrupa motosikletlere çok getirisi oldu.
    Örneğin Bir CBR 1000 RR alıp, fren ve egzoz sistemini daha iyi biriyle değiştirmeye kalktığınızda japon motosikletler avrupalılardan daha pahalıya patlıyordu. Hele janta filan girerseniz Allah muhafaza!
    Bu da avrupa motosikletlere yönelimi arttırdı.
    Fakat daha sonra Bmw kaliteli malzemeyi standart donanım olarak S1000RR'a takıp japonlarla aynı fiyata satınca, Japonlar'da modellere donanım eklemeye ya da 2 versiyon üretmeye başladılar. Örneğin bugün CBR 1000 RR, iyi donanımlı SP modelini, Yamaha M1 modelini standart versiyon yanında piyasaya sürdü. Ona keza Kawasaki de öyle.
    Kısaca avrupa demeyelim de italyan motosikletlerin pek esprisi kalmadı.
    Tabi Ducati bu yıl büyük sükse yapıp V4 motorlu bir Panigale piyasaya sürdü onu ayrı tutuyorum. Belki 2 yıl daha süksesi devam eder, ardından japonlardan V4 karşılığı gelir ve sükse sona erer.
    Kısaca maddi gücünüz varsa gönül rahatlığı ile bir Mv Agusta alıp keyfini çıkarın.
    Fakat 2-3bin lira gideri dert edecek kadar durum bozuksa uzak durun.
    olcaytuna bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    26 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 696 / Yamaha MT-07
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben fransa'da bile lanet gelsin italyandan demeye başlamışken siz oralarda ne yaparsınız bilemem.
    Gerçek şu ki MV Agusta muhteşem bir tarihe sahip ve harika motosikletler üretiyor. Fakat fiyatları olmasa da kendileri çok spesyal modeller. Sürüden farklı olmak, değişik bir motosiklete binmek için tercih edilecek gerçekten güzel motosikletler üretiyor.
    Ama!

    Şu amayı anlatmak için daha geçenlerde yaşadığım bir olayı anlatayım.
    Arkadaşım Mv Agusta'nın buradaki bayii idi.
    Aynı zamanda aynı galeride 2. el lüks otomobiller satıyor.(Ferrari, Mustang vs.)
    Tabi 2. el motosikletlerde satıyor.
    Servisi de olduğu için ve benim işlerime özen gösterdiklerinden motorumu oraya götürürüm.
    Geçtiğimiz günlerde de hem yağ değişimi hem de ufak tefek bakım için oraya gittim.
    Bir baktım tek bir motosiklet bile yok.
    Naaptın sattın mı hepsini diye şaşkınlıkla sorarken beni eskiden servis olarak kullandığı bölüme götürdü.
    14-15 motosikleti duvarın dibine dizmiş, üstlerine de birer bez örtmüş.
    Benim içim acıdı.
    Mv Agusta'nın naked modellerini ve diğer markaların farklı modellerini satabilmiş ama spor modeller elinde kalmış.
    Şu aşağıda gördüğünüz motoru bana 9bin euroya teklif etti. Daha önce 14.750 euroya satmaya çalışıyordu.

    https://scontent-cdt1-1.xx.fbcdn.net...1a&oe=5D2C86A2
    Biliyorsunuz zaman zaman avrupanın çeşitli yerlerinde motosikletçi dostlarla bir araya geliyoruz.
    İnanın Mv Agusta tek tük görebiliyoruz. Yani sorun sadece Fransa'nın değil.

    Neden böyle meselesine girmeyeceğim fakat bişey hatırlatayım.
    Avrupa motosikletler, bizim sonradan taktırdığımız donanım üstlerinde hazır olarak geliyor ve dolayısıyla bir miktar daha pahalıya satılıyorlardı. Japonların ikibinli yılların ortalarında motosikletleri tek versiyon üretmelerinin avrupa motosikletlere çok getirisi oldu.
    Örneğin Bir CBR 1000 RR alıp, fren ve egzoz sistemini daha iyi biriyle değiştirmeye kalktığınızda japon motosikletler avrupalılardan daha pahalıya patlıyordu. Hele janta filan girerseniz Allah muhafaza!
    Bu da avrupa motosikletlere yönelimi arttırdı.
    Fakat daha sonra Bmw kaliteli malzemeyi standart donanım olarak S1000RR'a takıp japonlarla aynı fiyata satınca, Japonlar'da modellere donanım eklemeye ya da 2 versiyon üretmeye başladılar. Örneğin bugün CBR 1000 RR, iyi donanımlı SP modelini, Yamaha M1 modelini standart versiyon yanında piyasaya sürdü. Ona keza Kawasaki de öyle.
    Kısaca avrupa demeyelim de italyan motosikletlerin pek esprisi kalmadı.
    Tabi Ducati bu yıl büyük sükse yapıp V4 motorlu bir Panigale piyasaya sürdü onu ayrı tutuyorum. Belki 2 yıl daha süksesi devam eder, ardından japonlardan V4 karşılığı gelir ve sükse sona erer.
    Kısaca maddi gücünüz varsa gönül rahatlığı ile bir Mv Agusta alıp keyfini çıkarın.
    Fakat 2-3bin lira gideri dert edecek kadar durum bozuksa uzak durun.
    Sayın COQ, mesajınızda dert mi yanmışsınız yoksa iltifat mı etmişsiniz pek belli değil. En başta lanet gelsin İtalyan'dan dedikten sonra yaşadığınız türlü türlü dertleri yazacağınızı beklerken, ikinci el satıcı bir bayii'nin elindeki modelleri satamayışından dert yanmışsınız.

    Ben burada İtalyan motorlarının ya da Avrupa motorlarının bir eksiğini yada noksanlığı göremedim. Yani benim anladığım, Ferrari, Lamborghini gibi otomobil markalarının Renault Clio'dan daha az satması onların lanet, uzak durulması gereken arabalar olduğunu söylemekle aynı şey sizin söyleminize göre. Halbuki arkadaşımız MV Agusta motorlarının arıza durumu, parça fiyatları ve bulunabilirliği gibi şeyler hakkında tavsiye istemişti.

    Lanet etmenize rağmen neden hala Ducati 1198 kullandığınızı anlatmanızı ve ne gibi lanet ettiğiniz problemler yaşadığınızı dinlemek isterim.

  19. #19
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    O kadar şeyi yazacağıma "Satılmıyor" yazsam daha anlaşılır olacakmış.
    Yani bir şeyi övmek ya da gömmek bana göre değil. İyi yanları ve kötü yanları birlikte değerlendirmek gerek.

    Bu arada 1198'i sattım.(profilden kaldırmak aklıma gelmedi) Benim ki elektroniksiz son modeldi o nedenle kolay alıcı buldum ama benden önce ilana konup hala satılmaya çalışılan bir sürü Ducati var.
    Bu arada hiç bir motorumda sorun yaşamadım ki bunların çoğu japondu.
    Fakat italyanların bakım masrafı gerçekten fazla.
    Türkiye'yi düşünemiyorum bile.
    Fakat hafta sonları çıkıp biraz hava atayım hevesiyle motor alınacaksa İtalyan iyidir.
    Benim açımdan olayı performans olarak ele alacak olursak,
    Şu an paraya kıyabilsem V4 alırım.
    Fakat normal modeli 23-24 bin euo iken piste çıkabileceğin model 40-45bin euro civarı.
    Bayide ellemeye bile korktum motora.
    Yani 19bine bir ZX-10 R alıp 10bin euro masraf yapsam o ducatiyi pistte öttürürüm.
    Benim sürüşüme göre bana yarım saniye bile kazandırmaz.
    Uff içim şişti.
    Zaten içim gidiyor şerefsize!
    Velhasıl bizim gibi orta bütçeli elemanlar için totalde lüks kaçıyorlar.
    Bir senelik kazancımı ayda bir bilemedin iki kez gireceğim pistte kullanacağım bir motora gömemem.
    Kimse gömmez.
    Cadde için ise japonların standartları italyanlardan daha yüksek şu an.
    Üstelik 18-21bin bandında sahip olabiliyorsun.
    Ama mevzuya tip olarak bakacak olursak hiç bir japon italyanlardan daha göz alıcı değil.
    Bir ara AMG replika yapmıştı Mv Agusta için tek geçerim.

    Şimdi buranın ünlü bir 2. el sitesinde ilanlara baktım.
    200 adet satılık Mv Agusta var.
    2000 civarında Aprilia var
    3212 adet Ducati var
    8596 Bmw var.
    Şimdi japonlara geleyim.
    14.843 Honda
    8.663 Kawasaki
    11.197 Suzuki
    20.714 Yamaha
    Düşünün tüm Avrupalıların toplamı bir yamaha etmiyor.
    Yani alıcı az. Bu nedenle satış dertli.
    Muhtemelen aynı araştırmayı Türk 2. el sitesinde yapsak yakın sonuçlar çıkacak.

    Avrupalı motorların küçük segmentte az modeli olmalarından dolayı 750-1000cc arası arattırdığımda da japon markaların avrupalardan 2 kat fazla sattığını gördüm.
    Bu arada bir diğer avrupa markası Triumph'u unuttuk.
    Bu marka Street Triple modeliyle çok sattı.
    Hatta kategorisinde galiba en çok satan model.
    Hakkını teslim edelim.
    Her avrupalı bir değil.
    Mesela Bmw ve Ktm'nin bazı modellerinin japon rakibi bile yok denilebilir.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #20

    Üyelik
    13 Aralık 2018
    Motosikleti
    HONDA NC750S DCT
    Sonuc olarak alinirmi? Alinmazmi?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)