Merhaba arkadaşlar, yılbaşında sıfır bir nc 750 x aldım. İlk iş olarak bir koruma demiri tedarik etmek gerekti, ve araştırmalara başladım.

İnternetten baktığımda yerli üretim olan ürünler buldum, sahibinden.com'da moto ay adlı firmanın 140 tl lik bir ilanını gördüm ve telefon ettim. Peşin ödeme ile 130 tl ye alabileceğimi söylediler, ben de o tarafa (bana çok uzak, şirinevler) geçtiğim bir gün gidip yerinden ürünü aldım.

Sadede gelelim, kar kış derken ürünü bir ara taktım. Tabi ki takarken sağ sol aynı ürün mü diye çok ciddi bir inceleme yapmadım, kimin aklına gelirdi ki?

Geçenlerde motora sis farları takarken fark ettim ki sağ ve sol demirler arasında ciddi bir fark var

Hatalı mı taktım acaba diye incelerken, hatalı takmanın mümkün olmadığını da anladım. Zaten kaynak yerleri de birbiri ile aynı değildi, metre ile demirleri ölçünce aralarında farklılıklar olduğu da bariz bir şekilde belli oldu.

En güzeli bir resim koyalım ;



Gördüğünüz gibi arada komik bir fark var

Benim aklıma şöyle bir teori geldi; ürünü aldığımda açık bir kutuda verdiler, ben de iki farklı firmanın üretmiş olduğu demirleri yanlışlıkla eşleştirip teslim etmiş olabilirler diye düşündüm.

Kendilerini telefonla aradım ve durumu anlattım, doğal olarak ne olduğunu anlayamadılar ve getirmemi yardımcı olacaklarını söylediler.

Ben de havanın güzelliği fırsat bilip biraz da yol yapma bahanesi ile atlayıp gittim. Söylemeliyim 130 tl lik demir için o yol gidilmez, motora binme bahanesi ile gittim.

Neyse, mağazaya vardığımda ürünü görüp şaşırdılar. depodan açık bir kaç demir daha getirdiler aynı dert vardı, yeni açılmamış bir kutu (çift) açtılar onda da sağ ile sol farklı, yani hatalı idi.

Velhasılı kelam ellerinden bir çözüm gelmedi. İki farklı üreticiden mi ürün tedarik ettiklerini sordum, hayır tek bir üretici dediler. Üreticiden yardım almalarını, belki bir çözüm bulabileceğini söyledim.

Bana istersem üreticinin yanına gidebileceğimi (bayrampaşa) belki bir çözüm olacağını söylediler, bana da mantıklı geldi. Dedim ya zaten gezmeye bahane arıyorum

Oradan ayrılmadan üreticiyi telefon ile aradım ve durumu anlattım, yanına gelmek istediğimi soruna belki çözüm bulabileceklerini söyledim.

"abi onlar öyle, oluyor biraz fark" dedi üretici. Farkın biraz olmadığını, basit bir kaynak hatası filan olmadığını, sanki iki farklı ürünmüş gibi ciddi bir fark olduğunu anlattım.

Velhasılı kelam telefondaki üreticinin zamanında ürünleri üretirken fark etmediğini, fakat sonradan yaptıkları hatayı anladıklarını hissettim. Sanırım aldıkları geri dönüşlerden sonra farkına vardılar, fakat üretip mağazalara satılmak için yolladıkları ürünleri geri alıp düzeltmek bir yana müşteriyi de "oluyor öyle, yapacak bir şey yok, bu modeller böyle" tarzında tipik basit esnaf bahaneleri ile umursamıyorlar.

Neyse buraya kadar Moto Ay firmasının bir suçu yok, alıp sattıkları her ürünü çok ayrıntılı inceleme zorunlulukları yok.

Fakat ben soruna çözüm bulunamadığını bu yüzden ürünü iade edeyim dediğimde onlar da iade almamak için basit bahaneler ile beni baştan savmaya çalıştılar.

"3 ay olmuş kardeş, hemen geri getirsen neyse" dediler önce, bunun bir sarf malzemesi ve eskiyen bir şey olmadığını, hatalı üretilmiş bir demir parçası olduğunu, hatayı fark ettiğimde kendilerini aradığımı söyledim.

"hem ben seni hatırlamıyorum, hangimizden aldın ki" gibi bir laf edildiğinde açıkcası üzüldüm. elbetteki 130 TL ye değil, esnafımızın hala kendini geliştirememesine üzüldüm.

kendilerine yaptıklarının hiç etik olmadığını, o paranın tamamı çöpe atılsa bile müşteriye böyle davranılmaması gerektiğini, kendimin de esnaf olduğunu ve yaptıklarının cidden ayıp olduğunu, 130 tl nin ne beni ne onları zengin edeceğini söyledim ve dükkandan çıktım.

Yapacakları şey çok basitti aslında, ürünü geri alıp üreticiye yollayacaklardı. Üreticiden bir sonuç alınmasa bile çabaları ve ilgileri ile beni mutlu edeceklerdi

Neyse sanırım çok uzattım, sadede gelirsek eğer bahsettiğim ürün için Moto Ay'dan alışveriş yapmayın.

Çünkü ürünler hatalı.