Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Sil baştan GT 650

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Bir kaç ay önce fiyat uygunluğu ve tatminkar performansı sebebi ile, bir de çok temiz bir motosiklet bulunca Hyosung GT 650 comet aldım.

    Aslında gt650 tercih etmemde en büyük sebep üzerinde çalışabilmekti. çünkü bu motosikletin ikinci el piyasasının neredeyse yok oluşu, motosikleti elden çıkarmayı çok zorlaştırıyor.

    Benim de amacım elden çıkarmak değil zaten. özellikle karbüratörlü bir GT 650 aldım.

    Zaman içerisinde motosiklet üzerinde görsel, işlevsel ve mekanik değişiklikler yapacağım.

    Yapacağım bazı değişiklikler ruhsata işlenemeyeceği için trafiğe çıkmasına da engel olacak şeyler. Ancak amaç her değişikliği ile trafiğe çıkarmak değil zaten. orjinalliğine mümkün olduğunca az müdahale edeceğimden dolayı, trafiğe çıkması gerektiği zamanlarda, ruhsata işlenemeyen değişiklikleri iptal edeceğim.

    ilk aşamada motosiklet üzerinde düşündüğüm köklü bir görsel modifikasyon mevcut. egzos sistemi, kuyruk, benzin deposu, radyatör, farlar ve göstergeler kara listede...


    elimdeki imkanlar dolayısı ile işe biraz teknolojik açıdan yaklaşacağım. elimde cnc makinaları ile kalıp yapma imkanı var. tabi bu kalıplar üzerinden plastik veya fiber malzeme üretme imkanım da var.

    tabi cnc de bir kalıp yapabilmek için önce bunu bilgisayarda 3 boyutlu çizmek gerek.

    işte ilk çalışmalardan bir kaç kare.


    gt 650'nin şasi çizimi.







    bu da temel aldığım referans resim.



    elbette elimde kesin bir mühendislik teknik resmi olmadığı için, servis manuel'indeki çizimleri ve bir kaç resmi baz aldım. tabi biraz da metre ile ölçme biçme sonucunda çizim bu aşamaya geldi. bir çok noktasında ölçüler tam olmasa da, hatalar 1cm den daha küçük sayılır.


    işlerim dolayısı ile bolca vakit ayıramadığımdan uzun bir süre çizimlerle ve tasarımla geçecek. tabi tasarım ve çizimleri 3 boyutlu yapmanın güzelliği, bu oldu dediğimizde kalıplamaya ve cnc'lemeye hazır sayılması

    üzerinde değişiklik yapmayacağım motor ve ana şasi gibi kısımları çizdikten sonra tasarıma ancak geçebileceğim.

    bu konu ilerledikçe, kendi köklü modifikasyonlarını yapmak isteyecek arkadaşlara da belki yol gösterici olur.
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Yakın takipteyim, kolay gelsin...
    www.motorumla.net

  3. #3
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    en kısa zamanda olacak inş.
    sabırsızlıkla bekliyoruz yapacaklarınızı
    SALCANO WOLF125 SİYAH BENİM MAKİNE

  4. #4
    kwsk-boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Aralık 2009
    Şehir
    Adana/Ceyhan
    Motosikleti
    Honda cbr125r repsol
    sabırsızlıkla bekliyorum GT650 bi kaç ufak tefek sorunu olsa bile benimde yakından takip ettiğim bi makine ve ortaya ne çıkacağını şimdiden çok merak ediyorum. iyi çalışmalar

  5. #5
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Çok merak ettim ya, ne yapacaksın anlamış da değilim ama beklemedeyim
    #sürenadam

  6. #6
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok merak ettim ya, ne yapacaksın anlamış da değilim ama beklemedeyim
    amacım gt650'nin görselini değiştirmek ve yeni işlevler katmak.

    gt650'nin çok estetik bir motosiklet olduğu söylenemez. kamyon farı, tofaş aynaları, biçimsiz arka far ve kuyruk... heralde motosikletin 200 kilo olmasının sebeplerinden birisi de egzos susturucusu olsa gerek ....

    buna karşın performansı gayet güzel, şasi ağır olsa da yeterli ve süspansiyonlar son derece başarılı... şahsen her gün kullandığım polonezköy yolundaki çukurlara rağmen oldukça güvenli bir sürüş sağlıyor bana...

    özellikle görseli komple değiştirme planım var. bu plan doğrultusunda belki şasinin kuyruk kısmında bir kısımı kesebilirim. belki hiç gerekmeyebilir de..

    yeni bir kuyruk, depo, çamurluklar, far, tamamen el yapımı yeni bir gösterge planım var. ayrıca motosikletin aerodinamiğini biraz daha iyileştirmek istiyorum. 150 - 160 km den sonra ayrodinamik yüzünden sıkıntı çekiyorum bazen.

    bunun yanında benim boyum 1.90... gt650r her ne kadar iri bir motosiklet olsa da biraz daha geometrik başarıya ihtiyacı var. tahminimce 1.80 yada 1.75 boyunda birisi için gt650 daha verimli bir motordur.

    bir motosikletin dengesini en çok etkileyen şey sürücüdür. çünkü sürücü motosikletin ağırlık merkezini belirleyen bir unsurdur. 190 boyunda ve 90 kilo ağırlığında olan ben, motora bindiğimde ağırlık merkezi daha yukarıda kalırken, 170 boyunda ve 60 kilo birisi oturduğunda ağırlık merkezi hatırı sayılır derecede aşağı düşüyor.

    190 boyunda birisi için frenaj performansı daha başarılı iken, 170 boyunda birisi için viraj performansı daha başarılı oluyor gt650nin.. bunun gibi şeyler işte.

    kısacağı yapacağım şeyler sonunda motosikletin mekaniğinde bazı kısımlar hariç herşeyi orjinal bırakıp geri kalan her yerini değiştirmeyi planlıyorum ... tabi bu konu başlığının nihayetine ermesi en az 1 yıl sürer
    !?

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    kolay gelsin projeyi sabırsızlıkla ve merakla bekliyorum
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  8. #8
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    yardımlarımızı istediğin an emret belki bizede faydası olur sayende bi fikrimiz olur
    hadi şimdiden kolay gelsin
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Oncelikle basarilar diliyorum

    Kendine oncelikle bir kac eskiz cizmeni ve burdaki sorun olacak parcalari belirlemeni oneririm. Bu parcalarin uretimi bazen gereksiz zaman alabilir, bunlari onceden belirleyip uretim planina ona gore dahil etmende fayda var.

    Endustriyel tasarim bilgin oldugu suphesiz bu neden ile kaliplar senin icin basit bir islem, bu isciliginin cok iyi olacaginin simdiden bir belirtisi.

    Lakin bir motorun bazi parcalarini degistirir iken onemli bilmen gereken muhendislik hususlari var.

    Jant , motor blogu , sasi , on catal , arka catal gibi parcalari yeniden tasarlar iken sadece olayi tasarimsal olarak dusunme.

    bir cift janttan 20 kg calmak motorun ustunden 50 kg hafifletmek gibi bir guc artirim etkisi yaratir. Bu bazen performance ile birlikte sorunlarida pesinde getirir.

    Diger bir noktada motorun agirlik noktasini belirleyen unsur surucu degil motor blogudur. Mukemmel motor on ve arka tekerlege sifir agirlik dagilimi olan motordur. Surucu bu merkezin tam ortasina oturmali ve blogun yaptigi agirlik noktasina esit oranda sifir dagilimli bir agirlik merkezi yaratmalidir.

    Motor blogunun biraz onde yada arkada olmasi , yada surucunun yanlis yere oturmasi , surusu guvenligini ciddi olarak tehlikeye atar. Yada yuksek devirde motor yataklarini kirip parcalar.

    Eger daha once motor tasarlayip yapmadi isen , sitede Angel Spear , Bobber, ben ve daha bu ise girismis bir cok arkadastan yardim alabilirsin.

    Cunku bizlerinde tek istegi tasarimsal gucu olan motorlarin piyasada cogalmasi.

    Tekrar basarilar diliyorum, umarim hayalindeki motoru hayata gecirebilirsin.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    Projenizde kolay gelsin.
    Bu tip yeni projeler sahipleri kadar izleyenlere de heyecan veriyor açıkçası.
    Takipteyim.

    Yapmayı planladığınız değişiklikleri anlatırsanız gerek performans gerek görsel açıdan yorumlar alabilirsiniz.
    Görsel size kalmış fakat motosiklet üzerindeki etkisi üzerine tartışılacak çok şey çıkabilir.

    Kolay gelsin..

  11. #11
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Merhaba,

    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oncelikle basarilar diliyorum

    Kendine oncelikle bir kac eskiz cizmeni ve burdaki sorun olacak parcalari belirlemeni oneririm. Bu parcalarin uretimi bazen gereksiz zaman alabilir, bunlari onceden belirleyip uretim planina ona gore dahil etmende fayda var.

    eskizler olmazsa olmazlar, tasarımın ana öğesi sayılırlar sonuç çizimi yapmadan motosikletin bir tek vidasını sökmek bile saçma. zira zaman kaybı ve emek kaybına yol açar. bu konuda haklısınız kesinlikle.

    Endustriyel tasarim bilgin oldugu suphesiz bu neden ile kaliplar senin icin basit bir islem, bu isciliginin cok iyi olacaginin simdiden bir belirtisi.
    Teşekkür ederim. evet doğrudur. endüstriyel tasarım ve hatta üretim tecrübem var. çizimler tamamlandıktan sonra aynısını üretmek benim için pek dert değil. çeşitli kompozit, plastik ve metal malzemelerle yeterince tecrübem var :S :D

    Lakin bir motorun bazi parcalarini degistirir iken onemli bilmen gereken muhendislik hususlari var.

    Jant , motor blogu , sasi , on catal , arka catal gibi parcalari yeniden tasarlar iken sadece olayi tasarimsal olarak dusunme.
    Elbette. motosikletin yapısı dolayısı ile şasi ve motor bloğu son derece kritik özellikle şasi geometrisindeki ufak değişiklikler motosikletin bütün karakteristiğini değiştiriveriyor.. jantlar ise amaca uygun olarak seçilmezse motorun yol performansını değiştirir.

    bir cift janttan 20 kg calmak motorun ustunden 50 kg hafifletmek gibi bir guc artirim etkisi yaratir. Bu bazen performance ile birlikte sorunlarida pesinde getirir.
    Evet bu konularda yeterli bilgim var. mesela gt650 daha ziyade spor bir motosiklet olmasına rağmen jantları spor bir motosikletin olması gerekeninden daha ağır. ancak bu durum özellikle yüksek süratlerde ve çok düşük süratlerde motosiklete ekstradan denge unusuru sağlıyor. nitekim, ağır jant daha güçlü merkezkaç etkisi yaratarak motosikletin dengesine katkıda bulunur. buna rağmen frenaj ve hızlanma performansını negatif etkiler.

    Diger bir noktada motorun agirlik noktasini belirleyen unsur surucu degil motor blogudur. Mukemmel motor on ve arka tekerlege sifir agirlik dagilimi olan motordur. Surucu bu merkezin tam ortasina oturmali ve blogun yaptigi agirlik noktasina esit oranda sifir dagilimli bir agirlik merkezi yaratmalidir.
    Bu noktada yanlışınız var. bir motosikletin ağırlık dengesini nihayi kullanıcısı belirler. elbette belirlemese çok daha iyi olur. ancak gerçek hayatta motosikletlerin %95'inde bu durum böyledir ve sürücü son durumu belirleyen faktördür. öncelikle pratikte hiç bir motosikletin ağırlık merkezi ile sürücünün ağırlık merkezi aynı yere denk gelemez. ağırlık merkezinin yerden yüksekliği de, motorun ön ve arkasına ulan uzaklığı da çok önemlidir. motosiklet üreticileri motosikletin amacına şasi tasarımına ve tahmini hedef kitlesine göre, ön ve arka tekerlek arasındaki ağırlık dağılımını belirlerler. ağırlık merkezinin ön ve arka tekere olan uzaklık bakımından ideal kabul edilen noktası evet motosikletin tam ortasıdır. ancak, sürücü motorun üzerinde iken tam ortasıdır. motosikletlere şöyle karşıdan bakarsanız, sürücünün genelde ağırlık merkezini daha arkaya çektiğini görebilirsiniz. bu yüzden, tahmini olarak bir çok motosikletin ağırlık merkezi, ön tekere daha yakındır. sürücü ile birlikte bu merkez daha arkaya doğru çekilir. eğer, motosiklet tasarımcısı sürücünün yaklaşık olarak tam ağırlık merkezinin üzerine oturmasını sağlayabilmişse, bu şartlarda motosikletin ağırlık dağılımını %50 arka teker, %50 ön teker olarak belirleyebilir ve ekipmanları buna göre dağıtır ( egzos, akü vs. vs. )... bakınız ducati monster serisi, bakınız yamaha r6... yine de bu motosikletler herkese uygun ve her durumda rahat değildirler. çünkü sürücünün ağırlık merkezine denk gelebilmesi için rahatlıktan ve her kişiye hitap etmekten epey feragat edilmiştir. mesela benim ducati monster alıp rahat rahat her gün kullanmam pek mümkün değil. elimi uzatsam nerdeyse ön tekere değiyorum çünkü.

    velhasıl. motosikletin teoride mükemmel ağırlık merkezi, sürücü üzerinde iken toplam ağırlık merkezidir. bu da üzerine binen kişiye göre değişir. 160 boyundaki bir kişinin ön kolunun ağırlığı ile benim ön kol ağırlığım aynı olamaz. 160 boyundaki birisi gidona ulaşmak için daha çok vücudunu öne yatırır ve ağırlık merkezi öne kayar. ben neredeyse gt650 üstünde dik oturuyor sayılırım ... 160 boyundaki biri ve beni kıyaslarsak motosikletin üzerinde ağırlık merkezi 10 - 15 cm geziyor nerdeyse... bu da motosikletin sonuç performansında ciddi değişikliklere sebep olur... dolayısı ile motosikletin şasi tasarımının başarısı, üzerine oturan tarafından hemencik orada değiştiriliverir ...

    bu yüzdendir ki, bir motosikletin sürüş keyfi kısa boylu biri kullanırken başka, uzun boylu biri kullanırken çok daha başkadır... 160 boyundaki birisinin honda vfr çok keyifsiz motor diye 190 boyundaki birisine fikir vermesi pek pratik değildir ...


    Motor blogunun biraz onde yada arkada olmasi , yada surucunun yanlis yere oturmasi , surusu guvenligini ciddi olarak tehlikeye atar. Yada yuksek devirde motor yataklarini kirip parcalar.
    Yukarda yazdığım üzere, motosikletin şasi ve motorunda öyle bir değişikliğe zaten gitmeyeceğim. öyle bir değişikliğe gidecek olsam zaten gt650 alıp değiştirmek de saçma olur. zaten yukarıda aslında aynı şeyden bahsettiğimizi bu cümlenizde görüyoruz. sürücünün yanlış oturması, yanlış pozisyonda oturması ( artık nası bi pozisyonda oturabilirse :D ) bütün dengeyi değiştirir.. motor yataklarını parçalaması konusunda size çok hak vermesem de, çekiş performansını aşırı etkiler...

    Eger daha once motor tasarlayip yapmadi isen , sitede Angel Spear , Bobber, ben ve daha bu ise girismis bir cok arkadastan yardim alabilirsin.
    evet bazı konularda yardım gerekirse zaten ilanı yardım çağrısında bulunurum sanırım site genelinde :D. daha önce çok defa motosiklet tasarladım. zaten tony foale diye birisine ait bir motosiklet mühendisliği kitabını da baştan sona okuyup bitirmişliğim var. hala referans olarak elimde bulunuyor... yukarıdaki ağırlık merkezi hakkındaki iddiam da buradan geliyor. yakın zamanda da vittore cossalter diye bir adamın motorcycle dynamics adında bir kitabı var. onu temin etmeyi düşünüyorum. tabi gt650 için değil

    Cunku bizlerinde tek istegi tasarimsal gucu olan motorlarin piyasada cogalmasi.

    Tekrar basarilar diliyorum, umarim hayalindeki motoru hayata gecirebilirsin.
    Mesajınız için teşekkür ederim. fikirleriniz hakkındaki fikirlerimi belirtmek istedim
    !?

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Dostum sen beni bir sey soylememis say , gercekten her seyi cok iyi bildigini ve cozdugunu dusunuyorsun ve umarim hakli cikarsin... ve umarim ben haksizimdir.

    Cok gencsin bu belli ama motosiklet muhendisliginde bible diye bir sey yok. Bu tecrubedir. bize daha once yaptigin motorlari gosterir isen belki biraz daha bilgi sahibi oluruz.

    Ben ducati monster 2 sene binmis ve onu cafe racer haline getirmis biriyim. Malesef sana ne motosikletin denge konusunda nede Ducati monster konusunda katilamiyorum. Boyunun 1.90 olmasinin sucunu Ducati monsterin tasarim hatasi olarak yorumlama derim. Bir gun Galluzzi tanisma firsatin olur ise o sana bunu daha iyi aciklar
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #13
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum sen beni bir sey soylememis say , gercekten her seyi cok iyi bildigini ve cozdugunu dusunuyorsun ve umarim hakli cikarsin... ve umarim ben haksizimdir.

    Cok gencsin bu belli ama motosiklet muhendisliginde bible diye bir sey yok. Bu tecrubedir. bize daha once yaptigin motorlari gosterir isen belki biraz daha bilgi sahibi oluruz.

    Ben ducati monster 2 sene binmis ve onu cafe racer haline getirmis biriyim. Malesef sana ne motosikletin denge konusunda nede Ducati monster konusunda katilamiyorum. Boyunun 1.90 olmasinin sucunu Ducati monsterin tasarim hatasi olarak yorumlama derim. Bir gun Galluzzi tanisma firsatin olur ise o sana bunu daha iyi aciklar
    olur. seni hiç bişey söylememiş sayıyorum. zira sidik yarıştırdığım falan yok benim. sana birşey kanıtlamaya çalıştığım da yok. o yüzden daha önce yapmış olduğum bir motosiklet olsaydı da gösterme tenezzülünde bulunmazdım şu son mesajından sonra... ben o yazıları yazarken bu işin kutsal kitabından değil, ducati gibi bir çok markaya mühendislik desteği vermiş adamların tecrübe ve bilgisini yazdığı kitaplardan bahsediyordum. aynı zamanda sadece bilgimin kaynağını belirttim. dersen ki şu kaynak senin bilgini çürütüyor eyvallah. ama şu anda bana ne kadar yaşlı olduğundan başka birşey açıklayabilmiş değilsin.

    boyumun 1.90 olmasını da, ducati monster'ın benim için rahatsız olmasını da suç olarak görmüyorum. tasarım hatası diye de yorumlamadım hiç. hedef kitlesinin belirlenip ona göre tasarlandığını ileri sürdüm aksine... seri üretilmiş araçlarda kolay kolay hata yapılmaz. hele ki ducati gibi bilmem kaç yıldır bu işin en iyisini yapan bir firma hata yapsa bile bu kadar bariz bir hata yapmaz bence.

    sonuçta sen hiç birşey söylemedin. ben de okumadım. bu mesajı da kimse yazmadı.. zira bundan sonra yazacaksan zaten bu konu burda biter. ben de kendi kendime oynarım büyüyünceye kadar.
    !?

  14. #14
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    hala brakmadın he sessizsakin rahmetli başkanla ve arkadaşlarla kız kulesi karşısında çay içerken gelmiştin sırt çantanda grenaj çalışmaların kalıplarınla
    hala ugraştığına göre o gt 250 r ı neticelendirdinmi 650 ile de kapsamlı bir çalışman var hadi hayırlısı kolay gelsin takipçiyim.
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  15. #15
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    250r da maddi imkanlar ve atelye şartları olgunlaşmadığı için bir türlü sonuca ulaşamamıştım sora da birisi çok istedi sarı250r ona sattım :D... şimdi imkanlar ve atelye şartları müsait. elimin altında koca bi atelye ve her türlü ekipman var

    evet ya hatırladım o kız kulesi şeysini ... o zaman alt grenaj yoktu benim değil mi? hatta sen de o haline böyle pek güzel durmuş dediydin yanlış hatırlamıyosam kırmızı comet'in üstünden hemen sağ tarafımdaydın ikimiz de motorun üstündeydik sen onu söylerken :| hehehe.

    bakalım bu motoru nihayetine erdiricem ... satma gibi bi düşüncem yok zaten bunu.
    !?

  16. #16
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    evet o şekliylede güzeldi 250 comet hey gidi günler hey. hadi bakalım zamanla görürüz inşallah gelişmeleri 650 cometinle
    kolay gelsin umarım hayallerini gerçekleştirirsin motorsuz motorcu olarak bende buradan takip edeceğim...
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olur. seni hiç bişey söylememiş sayıyorum. zira sidik yarıştırdığım falan yok benim. sana birşey kanıtlamaya çalıştığım da yok. o yüzden daha önce yapmış olduğum bir motosiklet olsaydı da gösterme tenezzülünde bulunmazdım şu son mesajından sonra... ben o yazıları yazarken bu işin kutsal kitabından değil, ducati gibi bir çok markaya mühendislik desteği vermiş adamların tecrübe ve bilgisini yazdığı kitaplardan bahsediyordum. aynı zamanda sadece bilgimin kaynağını belirttim. dersen ki şu kaynak senin bilgini çürütüyor eyvallah. ama şu anda bana ne kadar yaşlı olduğundan başka birşey açıklayabilmiş değilsin.

    boyumun 1.90 olmasını da, ducati monster'ın benim için rahatsız olmasını da suç olarak görmüyorum. tasarım hatası diye de yorumlamadım hiç. hedef kitlesinin belirlenip ona göre tasarlandığını ileri sürdüm aksine... seri üretilmiş araçlarda kolay kolay hata yapılmaz. hele ki ducati gibi bilmem kaç yıldır bu işin en iyisini yapan bir firma hata yapsa bile bu kadar bariz bir hata yapmaz bence.

    sonuçta sen hiç birşey söylemedin. ben de okumadım. bu mesajı da kimse yazmadı.. zira bundan sonra yazacaksan zaten bu konu burda biter. ben de kendi kendime oynarım büyüyünceye kadar.
    Bak insanlara tepeden bakmak , herseyi bilirim edalarina burunmek hic hos bir sey degil. Ukalalik bu sitede pek sevilmeyen bir davranis turu. biz burda bir birimize destek oluruz. Her cumleme cevap verme yarisin , senin bariz bir sidik yarisinda oldugunu gosteriyor. Kendini bu durumlara dusurme lutfen...

    Birincisi motosiklet yapmamisin bu ilk tecruben kendine guvenmen guzel ama bu is guven ve kitap bilgisinden cok daha sey istiyor. Bunu ancak tecrube ile alabilirsin.

    Sana tek bir kaynak soylliyim,

    Bir motoru al , ustunde surucu yokken dumduz gazlat. O motor gider, surucusu yokken hemde. Surucusuz giden bir motor senin soyledigin her seyi curutur. Bu kadar basittir. Bunun icin tony foale kitabindan daha cok fizik dersine calisman lazim. Bu kadar matematiksel ve formuller ile bezenmis bir konusma gerek yok bunun icin.

    Motor dengesiz ise sen sabah kadar o motorun ustunde tepin dengeni saglayamazsin. Bir seyin dengeli olabilmesi icin iki yon arasinda "0" bareminde olmasi lazim oncelikle.

    Haa birde lutfen yazdiklarin ile celisme

    "bakınız ducati monster serisi, bakınız yamaha r6... yine de bu motosikletler herkese uygun ve her durumda rahat değildirler. çünkü sürücünün ağırlık merkezine denk gelebilmesi için rahatlıktan ve her kişiye hitap etmekten epey feragat edilmiştir. mesela benim ducati monster alıp rahat rahat her gün kullanmam pek mümkün değil. elimi uzatsam nerdeyse ön tekere değiyorum çünkü."

    R6 dedigin motor yarislar icin tasarlanmis spor bir motor. Dunyada hic bir motor zaten her kullanici icin rahat diye bir mantikla tasarlanmaz. 1.60 boyunda bir adam BMW 1200 GS ile nasil rahat edebilir? Ama Ducatinin onune elin degiyor ise bu ducatinin tasarimindan daha cok senin boyun ile alakalidir. Bunu iyi dusun derim. Ducati Monster dunyada en cok satan motor degil sonucta.

    Race motorlarda bile 2 mt insanlara onerilmez. Cunku optimal bir tasarimi vardir ve 2mt boy optimal bir insan boyu degildir. O neden ile 2,mt boyundaki bir insan Race uzerinde her zaman sikintilidir.

    Benim yasim sana gore yasli olabilir sonucta 35 yasindayim yeterince uzun zamandir motora biniyor ve hatta motor yapiyorum ,

    Ben kimmiyim? Turkiyede kompozit sektorune yon veren 3 ana firmadan birinin kurucusu ve sahibiyim. Ucaktan , Savunmaya , otomobilden deniz aracina her gun yuzlerce firmanin muhendisleri ile urun gelistiriyorum.

    Musade ette bende bir seyler biliyorum gercekten.

    O yuzden bir dahaki sefere karsindakine bu kadar usten bakmadan evel sana sadece iyi niyetle yardim etmek istedigini ve senin tarafinda oldugunu da dusun. Turkiyede tek motosiklet tasarlayan sen degilsin. Bu isi senden ve benden bile cok iyi yapan nice basarili insanlar var bu ulkede. Ama bir birimize karsi boyle bilmislik yapar isek kendi kendimize zarar veririz sadece,
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bak insanlara tepeden bakmak , herseyi bilirim edalarina burunmek hic hos bir sey degil. Ukalalik bu sitede pek sevilmeyen bir davranis turu. biz burda bir birimize destek oluruz. Her cumleme cevap verme yarisin , senin bariz bir sidik yarisinda oldugunu gosteriyor. Kendini bu durumlara dusurme lutfen...

    Birincisi motosiklet yapmamisin bu ilk tecruben kendine guvenmen guzel ama bu is guven ve kitap bilgisinden cok daha sey istiyor. Bunu ancak tecrube ile alabilirsin.

    Sana tek bir kaynak soylliyim,

    Bir motoru al , ustunde surucu yokken dumduz gazlat. O motor gider, surucusu yokken hemde. Surucusuz giden bir motor senin soyledigin her seyi curutur. Bu kadar basittir. Bunun icin tony foale kitabindan daha cok fizik dersine calisman lazim. Bu kadar matematiksel ve formuller ile bezenmis bir konusma gerek yok bunun icin.

    Motor dengesiz ise sen sabah kadar o motorun ustunde tepin dengeni saglayamazsin. Bir seyin dengeli olabilmesi icin iki yon arasinda "0" bareminde olmasi lazim oncelikle.

    Haa birde lutfen yazdiklarin ile celisme

    "bakınız ducati monster serisi, bakınız yamaha r6... yine de bu motosikletler herkese uygun ve her durumda rahat değildirler. çünkü sürücünün ağırlık merkezine denk gelebilmesi için rahatlıktan ve her kişiye hitap etmekten epey feragat edilmiştir. mesela benim ducati monster alıp rahat rahat her gün kullanmam pek mümkün değil. elimi uzatsam nerdeyse ön tekere değiyorum çünkü."

    R6 dedigin motor yarislar icin tasarlanmis spor bir motor. Dunyada hic bir motor zaten her kullanici icin rahat diye bir mantikla tasarlanmaz. 1.60 boyunda bir adam BMW 1200 GS ile nasil rahat edebilir? Ama Ducatinin onune elin degiyor ise bu ducatinin tasarimindan daha cok senin boyun ile alakalidir. Bunu iyi dusun derim. Ducati Monster dunyada en cok satan motor degil sonucta.

    Race motorlarda bile 2 mt insanlara onerilmez. Cunku optimal bir tasarimi vardir ve 2mt boy optimal bir insan boyu degildir. O neden ile 2,mt boyundaki bir insan Race uzerinde her zaman sikintilidir.

    Benim yasim sana gore yasli olabilir sonucta 35 yasindayim yeterince uzun zamandir motora biniyor ve hatta motor yapiyorum ,

    Ben kimmiyim? Turkiyede kompozit sektorune yon veren 3 ana firmadan birinin kurucusu ve sahibiyim. Ucaktan , Savunmaya , otomobilden deniz aracina her gun yuzlerce firmanin muhendisleri ile urun gelistiriyorum.

    Musade ette bende bir seyler biliyorum gercekten.

    O yuzden bir dahaki sefere karsindakine bu kadar usten bakmadan evel sana sadece iyi niyetle yardim etmek istedigini ve senin tarafinda oldugunu da dusun. Turkiyede tek motosiklet tasarlayan sen degilsin. Bu isi senden ve benden bile cok iyi yapan nice basarili insanlar var bu ulkede. Ama bir birimize karsi boyle bilmislik yapar isek kendi kendimize zarar veririz sadece,

    ne bildiğimi size kanıtlama derdinde değilim. ama sizin neden öyle bir çabanız var. frene basarsanız motorun ne kadar iyi frenaj yapacağı ön tekerin yere bastığı nokta ile ağırlık merkezinin oluşturduğu hipotenüsün yola yaptığı açı ile doğrudan alakalıdır vs. vs.

    daha önce birisi "bu gün ilk kez motora bindim ve 140'ı geçtim. hiç zorlanmadım " diye bir mesaj yazmıştı. ona demiştim. seri üretim hiç bir 2 tekerlekli araç düz gitmek için sürücünün dengesine ihtiyaç duymaz diye.

    arkadaşım, senin bildiklerin de yanlış olabilir. benim bildiklerim de... senin bildiklerin de doğru olabilir. benim bildiklerim de... ama başkaları da senin bildiklerini bilebilir. yanlış olduğunu iddia edebilir. 30 yıl mühendislik yapmış bir adamın farkedemediğini, bir çiftçi su kovasının çatlağından esinlenip farkedebilir. hayat garip tesadüfler ve saçma şeylerle dolu. farzedin ki ben de o saçma şeylerden biriyim .. zaten saçmalıyorum şu anda :D

    lütfen siz, beni karıştırmadan istediğiniz kadar motosiklet yapın. sizin kim olduğunuz yada neye yön verdiğinizle de ilgilenmiyorum. ben kendi halinde motosikletini modifiye etmek isteyen, hiç birşeyin kurucusu olmayan, ve bilmediği hiç birşeyi iddia etmeyen nacizane üç kuruş maaşla ve birkaç ekstra primle yaşayan hayatında 4 - 5 motosikletten fazlasına sahip olamamış birisiyim.

    Belli ki ne ben senin yazış tarzından, ne de sen benim yazış tarzımdan hoşlanmamışsın. ben senin bilgilerini mantıksız, sen benim bilgilerimi mantıksız görüyorsun. 35 yaşında olman, benim yerime senin ukalalık yapabileceğin anlamına da gelmiyor.

    o yüzden, bir dahaki sefere kimsenin kimseye tepeden bakmadığını, benim bilgilerimin yanlış olabileceği gibi senin bilgilerinin de yanlış olabileceğini de düşün. 30 yıldır motosiklet yapıyor olabilirsin. ürün geliştiriyor da olabilirsin. hatta bu işin bible'ı da olabilirsin. ben yapacağım motorla belki atomlarıma ayrılacağım bi kaza da yapabilirim.

    iyi niyetle bi fikir vermiştiniz. ben de şahsi fikrimi alıntı yapıp belirttim. üstüne beğenmediğim bi üslupla cevap verdiniz. ve hala aynı şekilde cevap vermeye devam ediyorsunuz.

    istediğiniz şeye yön verin yada istediğiniz kadar deneyimli olun, üslubunuz dolayısı ile sizin yardımınızı istemiyorum. bu sitede neyin ne olacağına eminim adminler karar verir. eğer adminler sizin haklı olduğunuza karar verirse ben zevkle giderim merak etmeyin


    Bak insanlara tepeden bakmak , herseyi bilirim edalarina burunmek hic hos bir sey degil.
    size karşı hoş olmaya çalışmıyorum zaten son iki mesajımda. siz 35 yaşındaysanız da ben de 28 yaşındayım. ve bana göre yaş insanın kişiliğinin belirleyici unsuru değil... tepeden bakmak derken, 3 ana firmadan birisi olarak bence siz destek verdiğiniz uçaklardan bakıyor gibisiniz.

    Ukalalik bu sitede pek sevilmeyen bir davranis turu.
    bu yüzden benim kadar sizin de dikkate almanız gerektiğini düşünüyorum.

    biz burda bir birimize destek oluruz.
    biz dediğiniz kısmını dışarıda tutup, sanırım sizden destek almazsam kendimi eksik hissetmeyeceğim. zira... buraya destek alırım toplumun bi parçası olurum kaygısı ile gelmedim. bi konu açıp yapacaklarımı ve tecrübelerimi paylaşmak istedim. o kadar!

    Her cumleme cevap verme yarisin , senin bariz bir sidik yarisinda oldugunu gosteriyor. Kendini bu durumlara dusurme lutfen...
    senin de hiç farklı olduğun söylenemez :D neden sürekli birşey öğütleme modunda olduğunuzu merak ettim. siz bilgi ve tecrübelerinize benim kendi bilgi ve tecrübelerime güvendiğimden daha fazla güveniyorsunz o açık. ben şahsen kendi bilgi ve tecrübelerimi başkasına dayatmayıp doğruluğunu iddia ederim. sizin bütün cümleleriniz emir kipinde... zaten bu da nasıl 3 ana firmadan birinin kurucusu olduğunuzu açıklamaya yeter. böyle baskın bir karakter olmasanız zor o iş...


    amacım tatsızlık değil. ancak ben alıngan, gıcık ve sinirli biriyim. lütfen benim konuma yazmaya devam etmeyin. zira yazdığınız sürece yazış tarzımda bir değişiklik olmayacağı gibi daha saygısızlaşabilirim. hır gür çıkarmak değil derdim.

    şurada bir konu açtım. ve müsadenizle kendi açtığım konuda paylaşmak istediklerimi paylaşayım. müsade etmeyecekseniz de sizi forumunuzla baş başa bırakayım. şurada oturmuş motor çizmem gerekirken yazdıklarıma bakın.


    şu yazdıklarımla gurur duymuyorum. yazmak zorunda hissediyor olmaktan tiksiniyorum hatta...
    !?

  19. #19

    Üyelik
    31 Ekim 2010
    zeda bu siteyi uzun zamandır takip ediyorum, herkesin mesajına bişe yazıyorsun bilmiş bilmiş konuşuyorsun, bana göre senin bi halt bildiğin yok. ordan burdan alıp burada satıyosun, forumu kirletme. bence bi daha girme bu siteye yer işgalinden başka bişe yapmıyorsun sen.

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne bildiğimi size kanıtlama derdinde değilim. ama sizin neden öyle bir çabanız var. frene basarsanız motorun ne kadar iyi frenaj yapacağı ön tekerin yere bastığı nokta ile ağırlık merkezinin oluşturduğu hipotenüsün yola yaptığı açı ile doğrudan alakalıdır vs. vs.

    daha önce birisi "bu gün ilk kez motora bindim ve 140'ı geçtim. hiç zorlanmadım " diye bir mesaj yazmıştı. ona demiştim. seri üretim hiç bir 2 tekerlekli araç düz gitmek için sürücünün dengesine ihtiyaç duymaz diye.

    arkadaşım, senin bildiklerin de yanlış olabilir. benim bildiklerim de... senin bildiklerin de doğru olabilir. benim bildiklerim de... ama başkaları da senin bildiklerini bilebilir. yanlış olduğunu iddia edebilir. 30 yıl mühendislik yapmış bir adamın farkedemediğini, bir çiftçi su kovasının çatlağından esinlenip farkedebilir. hayat garip tesadüfler ve saçma şeylerle dolu. farzedin ki ben de o saçma şeylerden biriyim .. zaten saçmalıyorum şu anda :D

    lütfen siz, beni karıştırmadan istediğiniz kadar motosiklet yapın. sizin kim olduğunuz yada neye yön verdiğinizle de ilgilenmiyorum. ben kendi halinde motosikletini modifiye etmek isteyen, hiç birşeyin kurucusu olmayan, ve bilmediği hiç birşeyi iddia etmeyen nacizane üç kuruş maaşla ve birkaç ekstra primle yaşayan hayatında 4 - 5 motosikletten fazlasına sahip olamamış birisiyim.

    Belli ki ne ben senin yazış tarzından, ne de sen benim yazış tarzımdan hoşlanmamışsın. ben senin bilgilerini mantıksız, sen benim bilgilerimi mantıksız görüyorsun. 35 yaşında olman, benim yerime senin ukalalık yapabileceğin anlamına da gelmiyor.

    o yüzden, bir dahaki sefere kimsenin kimseye tepeden bakmadığını, benim bilgilerimin yanlış olabileceği gibi senin bilgilerinin de yanlış olabileceğini de düşün. 30 yıldır motosiklet yapıyor olabilirsin. ürün geliştiriyor da olabilirsin. hatta bu işin bible'ı da olabilirsin. ben yapacağım motorla belki atomlarıma ayrılacağım bi kaza da yapabilirim.

    iyi niyetle bi fikir vermiştiniz. ben de şahsi fikrimi alıntı yapıp belirttim. üstüne beğenmediğim bi üslupla cevap verdiniz. ve hala aynı şekilde cevap vermeye devam ediyorsunuz.

    istediğiniz şeye yön verin yada istediğiniz kadar deneyimli olun, üslubunuz dolayısı ile sizin yardımınızı istemiyorum. bu sitede neyin ne olacağına eminim adminler karar verir. eğer adminler sizin haklı olduğunuza karar verirse ben zevkle giderim merak etmeyin


    Bak insanlara tepeden bakmak , herseyi bilirim edalarina burunmek hic hos bir sey degil.
    size karşı hoş olmaya çalışmıyorum zaten son iki mesajımda. siz 35 yaşındaysanız da ben de 28 yaşındayım. ve bana göre yaş insanın kişiliğinin belirleyici unsuru değil... tepeden bakmak derken, 3 ana firmadan birisi olarak bence siz destek verdiğiniz uçaklardan bakıyor gibisiniz.

    Ukalalik bu sitede pek sevilmeyen bir davranis turu.
    bu yüzden benim kadar sizin de dikkate almanız gerektiğini düşünüyorum.

    biz burda bir birimize destek oluruz.
    biz dediğiniz kısmını dışarıda tutup, sanırım sizden destek almazsam kendimi eksik hissetmeyeceğim. zira... buraya destek alırım toplumun bi parçası olurum kaygısı ile gelmedim. bi konu açıp yapacaklarımı ve tecrübelerimi paylaşmak istedim. o kadar!

    Her cumleme cevap verme yarisin , senin bariz bir sidik yarisinda oldugunu gosteriyor. Kendini bu durumlara dusurme lutfen...
    senin de hiç farklı olduğun söylenemez :D neden sürekli birşey öğütleme modunda olduğunuzu merak ettim. siz bilgi ve tecrübelerinize benim kendi bilgi ve tecrübelerime güvendiğimden daha fazla güveniyorsunz o açık. ben şahsen kendi bilgi ve tecrübelerimi başkasına dayatmayıp doğruluğunu iddia ederim. sizin bütün cümleleriniz emir kipinde... zaten bu da nasıl 3 ana firmadan birinin kurucusu olduğunuzu açıklamaya yeter. böyle baskın bir karakter olmasanız zor o iş...


    amacım tatsızlık değil. ancak ben alıngan, gıcık ve sinirli biriyim. lütfen benim konuma yazmaya devam etmeyin. zira yazdığınız sürece yazış tarzımda bir değişiklik olmayacağı gibi daha saygısızlaşabilirim. hır gür çıkarmak değil derdim.

    şurada bir konu açtım. ve müsadenizle kendi açtığım konuda paylaşmak istediklerimi paylaşayım. müsade etmeyecekseniz de sizi forumunuzla baş başa bırakayım. şurada oturmuş motor çizmem gerekirken yazdıklarıma bakın.


    şu yazdıklarımla gurur duymuyorum. yazmak zorunda hissediyor olmaktan tiksiniyorum hatta...
    Dostum benim en son istedigim sey burda insanlar ile kavga etmek. Nazeket cercevesinden konumdan ufaktan cekin gidin diyorsun. Bu site seninmi ? Degil! Bu konuyu kimin ne yazacagini yada kimin ne kadarini okuyacagina karar vermek biraz bencilce degilmi ?

    Hepimizin sinirli , gicik ve istemsiz hareketler sergiledigi gunler ve zamanlar olur.

    Bu aslinda hic birimizi kotu insan yapmaz. Hata yapmak zorundayiz yoksa ogrenemeyiz ve insan olmayiz.

    Universite ve master hayatimda bende ogrendiklerimden cok emindim. Ama is calisma hayatina gelince , bir bok bilmedigimi okudugum okulun sadece o olayi anlamama yettigini ama uygulamanin tecrubede yattigini ogrendim.

    Ben her zaman baristan yana biri olarak , yinede senden ozur diliyorum. Bunu hem kendime hemde sana olan saygimdan yapmak zorundayim.

    Ben halen bir beyaz bayrak ile baris cubugunu tuturup bir birimize yardimci olalim derim. Tabiki konusmalarimiza bir birimize karsi daha dikkatli olarak.Bu az kitlenin icinde gerginlik ve fikir ayriliklari cidden kotu olur.

    Kucuk bir nefes ve bir gulumseme ile bence olayi tatliya baglamak iyi olur. Eger sende hem fikir isen bundan mutluluk duyarim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)