Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Sil baştan GT 650

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    ben genel olarak alıngan gıcık ve sinirliyim ... kendimi seven bencil biriyim hatta :D :D


    tatlıya bağlama konusunda anlaşabiliriz ... aslına bakarsanız ben liseden sonra hiç bi okula gitmedim. işimi mesleğimi tecrübeyle edindim ve 1000 den fazla mimar ve tasarımcıya eğitmenlik yaptım. o yüzden kağıt üzerinde yazılmış yada birisinden duyulmuş hiç bir bilginin tecrübe etmeden deneysel sonucunu görmeden doğruluğuna inanmam pek... özellikle üniversitede okurken benden ders alan öğrencilerimin bana söylediği birşeydir. " okulda ali ata bak'ı öğreniyoruz sanıyorduk. meğersem telefon direği çiziyormuşuz " diye.

    bu konuda kesinlikle hemfikiriz. tecrübeden daha yüce bir öğretmen yoktur. ve şu konuda da hemfikiriz. tatlıya bağlayalım ben de sizden özür dilerim... ( ama bi daha böyle olursa gene aynını yaparım :D :D )
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben genel olarak alıngan gıcık ve sinirliyim ... kendimi seven bencil biriyim hatta :D :D


    tatlıya bağlama konusunda anlaşabiliriz ... aslına bakarsanız ben liseden sonra hiç bi okula gitmedim. işimi mesleğimi tecrübeyle edindim ve 1000 den fazla mimar ve tasarımcıya eğitmenlik yaptım. o yüzden kağıt üzerinde yazılmış yada birisinden duyulmuş hiç bir bilginin tecrübe etmeden deneysel sonucunu görmeden doğruluğuna inanmam pek... özellikle üniversitede okurken benden ders alan öğrencilerimin bana söylediği birşeydir. " okulda ali ata bak'ı öğreniyoruz sanıyorduk. meğersem telefon direği çiziyormuşuz " diye.

    bu konuda kesinlikle hemfikiriz. tecrübeden daha yüce bir öğretmen yoktur. ve şu konuda da hemfikiriz. tatlıya bağlayalım ben de sizden özür dilerim... ( ama bi daha böyle olursa gene aynını yaparım :D :D )
    Bu davranis buyuk bir erdemdir tessekur ederim.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #23
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Takipçiniziz, kolay gelsin
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  4. #24
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    ...

    turntable videosu : http://www.kadirilkimen.com/gt650/mtnet/turn_table.wmv


    üzerinde değişiklik yapmayacağım temel komponentlerin çizimi neredeyse tamam sayılır. tabi motor ve mekanik askamlar mümkün olduğunca temsili istesem birebir gerçeği gibi de çizerim ama amaç bu değil. şimdilik motor böyle görünse de olur. birşeye benziyor ve ölçüleri de yaklaşık doğru.






    bu halinde arka kuyruk şasisi tam değil. bir kısmını sanırım keseceğim. var olan hali ile, şu anki kuyruktan farklı bir kuyruk tasarlamak çok zor. acımayıp kesicez
    !?

  5. #25
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Takip edeceğim
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  6. #26
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    hadi bakalım daha şimdiden bu kadar takipçi varken boş durmak olmaz. tabi ancak boş zamanlarımda tasarım üzerine çalışabildiğim için çok hızlı ilerleyebildiğim söylenemez.

    şimdi elimizde ne var bakalım....

    standart 2007 model gayet yüksek performanslı karbüratörle donatılmış bir gt650... şekil a'daki gibi:



    evet. süper bir motosiklet olduğu söylenemez. ancak bana göre son derece keyifli bir motosiklet. lastiklerinin yaşlı olmasına rağmen her türlü virajda keyifle dizimi asfalta uzatacak kadar iyi.

    kötü tarafları da var elbette. öncelikle işçilik ve kalite bakımından diğer abilerinden zayıf. yine de bir çin malı motosikletle kıyaslama terbiyesizliğinde bulunmaya gerek yok. bence fiyat / performans denkleminden tam not alıyor.

    bir iki bilinen kronik derdi var. ( hangi motosikletin yokki? ) en başta elektrik problemi... gt650 ve gv650 serisinin baş belası sayılır. bi baş gösterdi mi arızayı tespit etmek de çözmek de çok zor oluyor.

    ben elektrik sorunu yaşadığımda önce ne yapacağımı şaşırdım. ancak önce regülatörü ( konjektör ) değiştirdim. sorun çözülmeyince servis manual'indeki tarif üzerine statordan gelen voltajları ölçtüm ve statorun arızalı olduğunu anladım.

    elektrik elektronik konusunda yeterli bilgim olduğundan tereddüt etmeden stator kapağını söküp stator'e tekme tokat daldım. bu konunun detayları şu linkte zaten var :

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...cilari-23.html

    bunun dışında, gt650'nin orjinal fren balatalarının iğrenç olduğuna kesin kanaat getirmiş bulunuyorum. ön disklerden metalik sürtme sesi geliyor ve durdurmanın yolu yok. tek yol yeni düzgün birer balata takmak. ben eşeklik edip üzerindeki hala kullanılabilir balataları yenisi ile değiştirdim. güya izmire gideceğim doğru düzgün balata olsun üzerinde dedim. gittim orjinal balatalardan aldım.

    burada bir dipnot. balataların ambalajında Hyosung yada ST yazmıyordu. daha kötüsü, ST-KANUNİ de yazmıyordu. doğrudan kanuni amblemi vardı. o balataların kore üretimi olduğuna da, koreden geldiğine de inanmıyorum. zira daha önce gt250r kullandım ve orjinal balatalardan böyle sesler gelmiyordu ...

    sözün kısası, hyosung yada st-kanuni kullanıcısı iseniz sarf malzemelerini bence kanuni'den almayın... bütün sarf malzemeleri için profesyonel oem üreticilerinin profesyonel ve kaliteli ürünleri var. onları tercih edin bence. ben sonraki bakımda bütün balata ve filtreleri bu yönde değiştireceğim.


    gelelim bu günün tasarım konusuna. bu gün gt650'nin kuyruğunu azad ediyoruz.

    şimdi öncelikle elimizdeki kuyruk şasisine bir bakalım, şekil b olsun:



    vala, beni tasarım açısından çok kısıtlayan bir durumla karşı karşıya hissediyorum kendimi. aslında bu çizimde, arka stop lambalarına uzanan bir kısım zaten yok. ancak, kuyruk şasisinin tamamı arka tekere oldukça yakın, bu da şu anki gt650 tasarımından farklı bir tasarıma yönelmeyi oldukça kısıtlıyor.
    bu işin tek çözümü kuyruğu uygun şekilde kesip ortadan kaldırmak... şekil c olsun :




    tabiki kuyruğu kesmek yanında bir çok soru işareti ve bir çok derdi de beraberinde getirecek bir konu. ama bi işe giriştiysek ya şartlar böyleydi böyle yaptık demenin gereği yok. madem dalıyoruz kescez kuyruğu.

    kuyruğu kesmekteki ilk soru işareti şu. kuyruk kaç kilo? yeni yapacağımız kuyruk kaç kilo olacak? bunlar motosikletin ağırlık merkezini değiştirecek etkenler. motosikletin üzerinde 2 - 3 kilonun yer değiştirmesi motosikletin ağırlık merkezini çok etkilemese de, kuyruğu kesip atmak epey etkileyecek. o kesin.

    peki kuyruğu keseceğimiz kesin olduğuna göre, napıcaz abi? yeni kuyruğu neye göre tasarlıcez?

    ilk olay, motosikletin şu anki ağırlık merkezini tespit etmek. bu, kendi üretmediğimiz bir motosikleti parçalamadan önce yapılması gereken yegane ilk şey.
    bunun da belirli bir tekniği var zaten. teoride de, pratikte de ağırlık merkezinin iki teker arasındaki konumu ve yerden yüksekliği önemli. var olan bir motosikletin ağırlık merkezi datasını, mühendisliklerindeki yegane gizli politikalar yüzünden üreticileri nedense pek açıklamıyor işte.. bizim kendimiz bulmamız gerekli.

    yöntem basit.
    1 - motosikletin ön tekerinin altına uygun bir tartı koyuyorsunuz. ve arka tekeri yerden yükseltiyorsunuz. değeri kaydediyorsunuz.
    2 - tartıyı arka tekerin altına koyuyorsunuz. ön tekeri aynı miktar yerden yükseltiyorsunuz. değeri kaydediyorsunuz.

    iki teker arasındaki mesafeye, ön ve arka tekerlerin yerden kaldırılma miktarına ve tartılarda kaydettiğimiz değerlere dayanarak belli bir formül üzerinden ağırlık merkezinin tekerler arasındaki konumu ve yüksekliğini çözebiliyoruz.
    bu konuyu detaylıca anlatan link şu : http://www.msgroup.org/forums/mtt/to...p?TOPIC_ID=137

    motosikletin ağırlık merkezini tespit ettikten sonra tasarımın son haline karar verebiliriz.
    eğer ağırlık merkezini epeyce etkileyecek ciddi bir değişikliğe gidiyorsanız, bilmeniz gereken diğer önemli şey de, ağırlık merkezinin yerini değiştirmenizi sağlayacak ekstra donanımlar.
    1 - akü
    2 - benzin deposu
    3 - egzos susturucusu

    kuyruğu istek ve arzularımızın rehberliğinde şekillendirdikten sonra, tasarım içerisinde akü, susturucu ve benzin deposunun yerini değiştirerek ağırlık merkezi ile oynayabileceğim için kuyruğu kesmeyi dert etmiyorum.

    ve şekil d:



    şekil d'deki mavi artı işaretleri gt650'nin var olan sele ve gidon pozisyonları. yeşil artı işaretleri ise, benim hedeflediğim sele ve gidon pozisyonları tasarımdaki bu değişiklik, yeni gt650'ye daha sportif bir ruh katacak. sürüşü daha eğlenceli olacak. ancak birazcık daha yorucu olacağı ve şu anki kadar çok rahat olmayacağı kesin... YARIŞ motoru sevmiyorum. ama spor sürmeyi seviyorum napim.

    tabi eski kuyruğu kesmeyi düşünürken dikkate aldığım bir konu var. kuyruğu kessem bile sonradan tekrar eski haline döndürmek istiyorum. bunun için uygun kesme yerleri tespit ettim. böylece eski kuyruğu geri monte etmek istersem basit bir montaj aparatı ile şasiyi eski orjinalliğine yakın hale getirebileceğim.

    aynı montaj aparatı ile de yeni kuyruğu monte edebileceğim. ve bütün bunlar şasinin gücüne taşıyıcılığına zarar vermeyecek. zira böyle bir manyaklığa girişmem zaten kuyruk şasisinin motorun yapısal gücüne bir katkısı yok. şu anki kuyruğun tek özelliği 150 kiloluk 2 kişiyi çekebilecek kadar sağlam.

    valla o kadar mühendis düşünememiş mi diyceksiniz ama, bence düşünmekle uğraşmamışlar. zira arka amortisör 300 kiloyu çekecek bir amortisör değil :D

    ve günün son şekli :



    hadi bakalım...
    !?

  7. #27
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    müsait bi zamanda karaladığım ilk skeç. şasinin yan görünümü silik şekilde çıktı alıp üzerinde çalıştım. biraz da artistik görünsün diye renklerini filan ters çevirdim



    biraz ducati streetfighter'dan esinlendiğim doğru. zaten bu devirde birşeyden esinlenmemek yada etkilenmemek mümkün değil
    !?

  8. #28
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Biraz Ducati Streetfighter biraz da Kawasaki Z1000 karışımı olmuş.Güzel bişey ortaya çıkıcak gibi.

  9. #29
    baris4444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    malatya / paşaköşkü
    Motosikleti
    arora ks 150-23 Sarı :)
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    müsait bi zamanda karaladığım ilk skeç. şasinin yan görünümü silik şekilde çıktı alıp üzerinde çalıştım. biraz da artistik görünsün diye renklerini filan ters çevirdim



    biraz ducati streetfighter'dan esinlendiğim doğru. zaten bu devirde birşeyden esinlenmemek yada etkilenmemek mümkün değil
    hocam gidon ve kada nasıl olacak çok meraklandım cidden
    Hızlı Yaşa Genç Öl Cesedin Yakışıklı Olsn...

  10. #30
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı baris4444 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam gidon ve kada nasıl olacak çok meraklandım cidden
    valla :D ben de merak ediyorum şu an

    motosikletin ağırlık merkezini henüz ölçme fırsatım olmadı. ancak tahminimce olması gerekenden daha geride kalıyor. şimdilik bu varsayıma dayanarak ön teleskoplardan 5 cm kadar önde duran bir gidon olucak gibi.
    !?

  11. #31
    baris4444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    malatya / paşaköşkü
    Motosikleti
    arora ks 150-23 Sarı :)
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla :D ben de merak ediyorum şu an

    motosikletin ağırlık merkezini henüz ölçme fırsatım olmadı. ancak tahminimce olması gerekenden daha geride kalıyor. şimdilik bu varsayıma dayanarak ön teleskoplardan 5 cm kadar önde duran bir gidon olucak gibi.
    bi oyunumda senin amaçladıgın model var 2 dakika içinde ekleyecem fotogradını yardımcı olur inş.

    ---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 16:53 ----------

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/j...38-20.bmp.html

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/j...34-06.bmp.html

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/j...06-21.bmp.html

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/j...01-18.bmp.html

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/j...47-89.bmp.html

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/j...38-85.bmp.html

    o resmi görünce bu aklıma geldi de
    Hızlı Yaşa Genç Öl Cesedin Yakışıklı Olsn...

  12. #32
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    hehe onlar da ilginçmiş. var olan motorların modifiyeli hallerine benziyorlar. ama benim yaptığım modifiye onlarınki gibi değil tam olarak.



    bu motorun hastasıyım ister istemez tasarım buna benzicek.
    !?

  13. #33
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    yahu zaten gt 650 nin farına acayip derecede uyuzum önden baktığında ybr 125 e benziyo bende hiç sevmiyorum arkadaş yuvarlak far
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  14. #34
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı otopsici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu zaten gt 650 nin farına acayip derecede uyuzum önden baktığında ybr 125 e benziyo bende hiç sevmiyorum arkadaş yuvarlak far
    eski monster'a özenmişler sanırım ... ama onun far yüksekliği vs tatlı duruyo. bizimkinde kütük gibi neyse işte dalıyoruz..
    !?

  15. #35
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    tasarım biraz daha şekillendi. en azından kuyruk tasarımı oturdu diyebilirim. henüz çizimde çok karışık gelebilir. temize çekmedim.

    ancak ön taraf epey muallak. ön tarafa da bir konsept oturtabilirsem tasarımın son şeklini kağıt üstünde çizebilirim. kağıt üstünde bittikten sonra 3d çizeceğim.

    egzos'a karar veremedim. aslında streetfighter'ın egzostları çok güzel. ancak aynısını yapmak istemiyorum. iki tarafta da egzos tüpü yapmak istiyorum.

    yamaha R6 nın egzostu acaip hoşluma gidiyor. aşağıda böyle ufak tefek. ama bu konsepte gidecek mi emin değilim.


    sonuçta, şimdiye kadarki çıkan taslak çizim şu :



    yoruma açık tasarım belki egzos için güzel fikirler gelir. ön taraf ne olacak bilmiyorum. alt sakal yaklaşık tasarımdaki gibi olacak ama, far ve üst radyatör bölgesi çok şaibeli.

    bu arada, aynalar filan öylesine çizim. gidon kısmında, şu anda buradan söylemek istemediğim çok özel bir atraksiyon var. o yüzden oralar karışık görünüyor. vakti geldiğinde olayı anlatan animasyonu ile beraber anlatacağım.
    !?

  16. #36

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Scrambler Ducati Classic
    Merakla takip ediyoruz. Kolay gelsin.
    Bu arada ön tarafa 650R veya 250R far grubunu takıp, dışına özel ufak bir giydirme yapılabilir. Çıplak hali Şöyle birşey oluyor, senin tasarlamak istediğine uyar gibi geldi ama daha özgün birşey istiyeceğini de tahmin ediyorum.

  17. #37
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı bsd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merakla takip ediyoruz. Kolay gelsin.
    Bu arada ön tarafa 650R veya 250R far grubunu takıp, dışına özel ufak bir giydirme yapılabilir. Çıplak hali Şöyle birşey oluyor, senin tasarlamak istediğine uyar gibi geldi ama daha özgün birşey istiyeceğini de tahmin ediyorum.
    Teşekkür ederim.

    lakin özel bi motosiklet yapmak istiyorum. daha özgün birşey konusunda kesinlikle haklısınız

    zira yapmak istediğim şeyde, far kutusunu bile baştan üreteceğim. zaten bütün aydınlatma ve yönlendirme ampulleri filan led olucak. elimde 2wattlık powerled'ler var. 3 tanesi 60 watt'lık halojen fardan daha iyi aydınlatıyor. yani farlardan aynalara kadar herşeyi baştan üreteceğim.

    e tabi, birşeyler üretmek kolay değil. ancak şu babaya güveniyorum :D :



    hertürlü ahşap ve yumuşak metali rahatlıkla işleyebiliyor son günlerde epey yıprandı yakında bi bakımdan geçecek. sonra yontulmamış her türlü odunu kalıba sokmaya daha elverişli olacağı kesin :D


    amacımız gerçek bir konsept yaratmak... her ne kadar başarabiliriz ayrı esinlenmeye yer var ama alıp kullanmak yok bu yolda ...
    !?

  18. #38
    jack hammer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    konuyu açan arkadaş öncelikle cesaretinden dolayı tebrik ederim. ancak seni eleştirimden kurtulmana yetmez.

    bir iş yaparken forumdan ve tecrübeli üyelerin fikirlerinden faydalanmak istiyorsan öncelikle sakin, sabırlı ve eleştiriye açık olman gerekli. nitekim varolan bir çalışmayı sergilemiş degilsin. yada ortada bitmiş birşey yok. kendi bilgi birikimini tecrübeye dönüştürmek istiyorsan mutlaka eleştirileri dikkate alman gerekir. sonuç olarak kendi kendinin finansmanısın. eleştiriye açık olmazsan mini bir servet harcarsın ki ortaya çıkan şeyi insanlara begendiremezsen bu işten sogursun.

    ortada varolan fabrikasyon üretimbir motosiklet var ve sen bunu kişiselleştireceksin. yani modifiye edip tasarımını kendi tarzına ve zevkine göre şekillendireceksin. 650 cc lik bir naked makina 200 km üzeri hzlara rahatlıkla çıkar. bu nedenle yapacagın modifikasyon çok dikkat gerektirir. yapacagın en ufak hata senin yada başkalarının hayatına malolabilir. crusier motosiklet kişileştirmek daha kolaydır. çünkü motor yapıları farklıdır. kullanıcıları elinin altında güç ister ama motosiklet bu gücü düşük devirlerde verdiginden fazla sürati sevmez. dolayısıyla daha hata kabuleder bir yapısı vardır. hız arttıkça sorunlar başlar.

    zeda3000 nicli arkadaşımız forumun tecrübeli üyelerinden. bilgi ve birikimini forum ortamında payaşır. kendine ait cb750 cafe racer tasarımını bitirdi ve ortaya gerçekten çok iyi bir iş çıkmış. zamanında çok dayak yemiş bir çırak ilerde iyi usta olur. bu benzetmeyi şunu için yaptım eleştiriye daima açık ol. projen bittiginde motosikletten anlamayan kişiler tarafından alkışlanabilirsin. hatta ve hatta yaptıgın iş kötü bile olsa emeginden ve cesaretinden dolayı yine alkışlanabilirsin. ama bunun yanı sıra eleşetirenler begenmeyenlerde olacaktır. burada bir projeyi paylaşıyorsan bunlarıda olgunluk ve sakinlikle karşılayacaksın. bir söz vardır günlük hayatta sıklıkla kullanılır akıl akıldan üstündür diye.

    seri üretimde olup tasarım faciası motosikletlerin oldugu bir piyasanın yanında yine seri üretimde olup tasarım harikası motosikletlerde vardır.otomobiller içinde aynı şey geçerli.

    neyse sözü fazla uzatmayayım beklemek ve görmek lazım. başarılar dilerim.
    şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır

  19. #39
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı jack hammer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konuyu açan arkadaş öncelikle cesaretinden dolayı tebrik ederim. ancak seni eleştirimden kurtulmana yetmez.

    bir iş yaparken forumdan ve tecrübeli üyelerin fikirlerinden faydalanmak istiyorsan öncelikle sakin, sabırlı ve eleştiriye açık olman gerekli. nitekim varolan bir çalışmayı sergilemiş degilsin. yada ortada bitmiş birşey yok. kendi bilgi birikimini tecrübeye dönüştürmek istiyorsan mutlaka eleştirileri dikkate alman gerekir. sonuç olarak kendi kendinin finansmanısın. eleştiriye açık olmazsan mini bir servet harcarsın ki ortaya çıkan şeyi insanlara begendiremezsen bu işten sogursun.

    ortada varolan fabrikasyon üretimbir motosiklet var ve sen bunu kişiselleştireceksin. yani modifiye edip tasarımını kendi tarzına ve zevkine göre şekillendireceksin. 650 cc lik bir naked makina 200 km üzeri hzlara rahatlıkla çıkar. bu nedenle yapacagın modifikasyon çok dikkat gerektirir. yapacagın en ufak hata senin yada başkalarının hayatına malolabilir. crusier motosiklet kişileştirmek daha kolaydır. çünkü motor yapıları farklıdır. kullanıcıları elinin altında güç ister ama motosiklet bu gücü düşük devirlerde verdiginden fazla sürati sevmez. dolayısıyla daha hata kabuleder bir yapısı vardır. hız arttıkça sorunlar başlar.

    zeda3000 nicli arkadaşımız forumun tecrübeli üyelerinden. bilgi ve birikimini forum ortamında payaşır. kendine ait cb750 cafe racer tasarımını bitirdi ve ortaya gerçekten çok iyi bir iş çıkmış. zamanında çok dayak yemiş bir çırak ilerde iyi usta olur. bu benzetmeyi şunu için yaptım eleştiriye daima açık ol. projen bittiginde motosikletten anlamayan kişiler tarafından alkışlanabilirsin. hatta ve hatta yaptıgın iş kötü bile olsa emeginden ve cesaretinden dolayı yine alkışlanabilirsin. ama bunun yanı sıra eleşetirenler begenmeyenlerde olacaktır. burada bir projeyi paylaşıyorsan bunlarıda olgunluk ve sakinlikle karşılayacaksın. bir söz vardır günlük hayatta sıklıkla kullanılır akıl akıldan üstündür diye.

    seri üretimde olup tasarım faciası motosikletlerin oldugu bir piyasanın yanında yine seri üretimde olup tasarım harikası motosikletlerde vardır.otomobiller içinde aynı şey geçerli.

    neyse sözü fazla uzatmayayım beklemek ve görmek lazım. başarılar dilerim.
    Vala, zeda'ya ilk mesajımda ters birşey söylediğimi düşünmüyorum. sadece ağırlık merkezi ile ilgili konularda yanıldığını düşündüğümü söyledim. zira, hala öyle düşünüyorum. neden öyle bir tartışmaya dönüştü bilmiyorum . sonuçta tatlıya bağladık.

    sizin yorumunuza da sen kimsin kardeşim şeklinde birşey yazdığım yok. umarım yanlış anlamazsınız ve tartışmaya dönüşmez ( ben de yazarken sert bir dille yazıyor olabilirim. böyle bir amacım yok )

    yazdığınız mesaja satır satır cevap vereceğim zeda'ya yaptığım gibi, sadece fikirlerinize karşılık düşündüklerimi izah etmek amacı ile yoksa aslen agresif değilim :( kullanıcı adımdan halliceyimdir halbuki...
    bir iş yaparken forumdan ve tecrübeli üyelerin fikirlerinden faydalanmak istiyorsan öncelikle sakin, sabırlı ve eleştiriye açık olman gerekli. nitekim varolan bir çalışmayı sergilemiş degilsin. yada ortada bitmiş birşey yok. kendi bilgi birikimini tecrübeye dönüştürmek istiyorsan mutlaka eleştirileri dikkate alman gerekir. sonuç olarak kendi kendinin finansmanısın. eleştiriye açık olmazsan mini bir servet harcarsın ki ortaya çıkan şeyi insanlara begendiremezsen bu işten sogursun.

    işin aslı, böyle endüstriyel projelerde, bir başkasının, hele ki internetteki X kişinin tecrübesine güvenmemeyi tercih ederim.belki yanlış bir fikir olabilir. bilemedim :|... teknik açıdan eleştiriyi "deneysel fikir olarak" kesinlikle redderim. ancak tasarımsal eleştiri elbette olacak beğenen olacak beğenmeyen olacak . ben zaten başkalarına beğendirmek için yapmıyorum ki. bütün dünya beğenmese de olur. ben kendim projeyi ortaya çıkartıp karşıdan baktığımda işte budur dediysem, kimin ne düşündüğü hiç umrumda değil açıkçası... ben beğenmedikten sonra da, kim beğenirse beğensin. dalarım balyozla parçalar atarım ...


    ortada varolan fabrikasyon üretimbir motosiklet var ve sen bunu kişiselleştireceksin. yani modifiye edip tasarımını kendi tarzına ve zevkine göre şekillendireceksin. 650 cc lik bir naked makina 200 km üzeri hzlara rahatlıkla çıkar. bu nedenle yapacagın modifikasyon çok dikkat gerektirir. yapacagın en ufak hata senin yada başkalarının hayatına malolabilir. crusier motosiklet kişileştirmek daha kolaydır. çünkü motor yapıları farklıdır. kullanıcıları elinin altında güç ister ama motosiklet bu gücü düşük devirlerde verdiginden fazla sürati sevmez. dolayısıyla daha hata kabuleder bir yapısı vardır. hız arttıkça sorunlar başlar.


    yani evet. gt650 zort diye 200'ü geçebiliyor. bolca tecrübem var ... eğer ilk mesajlarımı okursanız, yada okuduysanız, gt650'yi yapacağım bazı modifikasyonlar ile trafiğe çıkarmamın pek mümkün olamayacağını söylemiştim. bu yüzden, gt650'yi eski haline getirebileceğim şekilde bir modifikasyona gideceğimi de söylemiştim. evet kuyruk şasisini keseceğim. ama bunu yaparken de kesilen bölgelerde vidalanabilir aparatlar yaparak eski kuyruğu dayanıklılığından ödün vermeden eski haline getirebileceğim

    hız arttıkça ortaya çıkan en basit ve önemli sorun ayrodinamik. bunun ne olduğunu kavrayamamış veya tam olarak ayrodinamiğin mekaniğini kavramamış birisinin böyle bir modifikasyon yapması intihar olur bana göre. sürat ve denge konusunda, motosikletin eğer şasi geometrisi ile oynamazsanız ( ön tekerleğin rake / trail denen ilişkisi, iki tekerlek arası mesafe, arka maşanın yere duruş açısı, arka maşaya göre ön zincir dişlisinin açısı vs. vs. ) çok teknik sorun yaşanmaz. asıl bu noktada önemli olan konu ağırlık merkezi....

    ağırlık merkezi, yaptığınız sonuç tasarımda, orjinal tasarımdaki ağırlık merkeziyle örtüştüğü sürece tehlikeli bir modifikasyon yapmış olmazsınız. tabi bunları söylerken vidanın somunun ne olduğunu bilen, kaynak yapmanın ne olduğunu bilen, malzeme bilgisi olan, titreşimin metallere ve diğer malzemelere nasıl tecavüz ettiğini bilen birisi olduğunu varsayıyoruz.

    yani şundan emin olabilirsiniz kuyruğu kesip yeni kuyruk şasisini elektrod kaynağı ile yapmayacağım bütün güvde malzemelerini fiberden üretecek olsam bile, sanayi usulü el yatırması püskül elyafla da yapmayacağım. profesyonel teknikte, infüzyon denen yöntemle üreteceğim. yüksek vakum gücü altında zıt yönlerde döşenmiş elyafa yeterli reçine yedirerek. zira kuyruğa mesela şasi yapmasam bile, bu yöntemle üretilmiş uygun bir fiber malzeme yeteri kadar dayanıklı olur. ki, içine uygun bir şasi de döndükten sonra fabrikasyondan daha sağlam olacağı kesin.

    benim mesleğimi boşverin de, evde pc başında çizim yaparken dur şu motosikleti bi modifiye edim diye yola çıkmış değilim. özellikle de belirtiyorum. atelyede eli kirlenmemiş bi adamın bunları yapması zaman ve maddi kayıp bence...

    zira, burda benim en büyük maliyetim fiber maliyeti, bazı şeffaf malzemelerin maliyeti ve biraz işçilik. boya filan da var. ama hepsi benim çalıştığım firmanın atelyesinde zaten sürekli yapılan şeyler. araya 70 cmlik bir parça sokup boyamanın bana bir maliyeti yok.
    şeffaf malzemeler de burda zaten sürekli hurdaya atılan malzemelerden fazlasıyla çıkıyor...

    en büyük maliyetim emek. o da feda olsun..


    bakcaz ve görcez abi ... ağırlık merkezi konusunda bilgimden eminim. ama daha kesin bilgiye kesinlikle açığım bu konuda.

    umarım yorumlarımda ukalaymışım gibi, yada ne bilim agresifmişim gibi bir ima yoktur zira öyle tanınmak istemem. hadi belki biraz ukala olabilirim ama kuru ukala değilimdir en azından :D


    kuyruk tasarımı nerdeyse bi konsepte oturdu. ama ön tarafta epey daha çalışmam gerek :(
    !?

  20. #40

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Scrambler Ducati Classic
    Vay, power led lerle ön farlar biraz ustalık isteyecek fakat, çok havalı olacaktır. Kolay gelsin.
    Bu arada 2007 yılında aynı gün üye olmuşuz foruma, dikkatimi çekti Kardeş sayılırız yani. Dolayısıyla orda işini bitirince bir de benim motora elini atsan diyorum


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123412 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)