Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağ emme(çekme) makinesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar iyi günler.Kışın motosiklete binmeyişimden sanırım yapacak bir iş bulamıyorum.Yaza doğru motosikletimi satıp yenisini alacağım.Şimdi yapmak istediğimiz olay şu.Motosikletin yağını değiştirirken alttaki yağ tıpasını yalama yapmak,diş kaptırmak hepimizin sorunudur.Bu yüzden karterden yağ çekme makinesi bakayım dedim.Fiyatlar 500-600 tl civarı.3 tane arkadaşımın motosikletinin yağını değiştireceğim.Bu aleti yapma sebebim birazda yeni aldığım motosikletin yağ tıpasını açmak istememem.Değiştireceğimiz motorların yağ kapasitesi maksimum 1 litre.Bu emme makinesinin nasıl çalıştığı mantığını bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Ürünün resmi ve özellikleri burada.Bu kadar güzel görüntülü ve büyük hacimli olmasına gerek yok. Maksimum 2 lt. olsa yeter.
    http://www.makinahirdavat.com/pinfo.asp?pid=3758
    (Ayrıca ucuz yollu olanını bulabilirsek de alabilirim.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    motoru yüksek bi yere koyun, içine serum yada akvaryum hortumu salın yada benzeri bişey.

    Sonrada hüpletip hortumu aşşağı eğin, fizik kuralalrı gereği yağ akacaktır

    Biraz uzun sürer yağ kalın bir sıvıdır gerçi ama iş görür sanırım
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yüksek bi yere koyun, içine serum yada akvaryum hortumu salın yada benzeri bişey.

    Sonrada hüpletip hortumu aşşağı eğin, fizik kuralalrı gereği yağ akacaktır

    Biraz uzun sürer yağ kalın bir sıvıdır gerçi ama iş görür sanırım
    yağın akıcılığı çok düşüktür, hüpletme kısmını geçtim akma işlemi çok zor olur... ve bence kartere birşey sokmak doğru değil.

    tıpayı kapatırken 3-4 tur elle çevirip sonra anahtarla sıkılırsa birşey olacağını sanmam.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yüksek bi yere koyun, içine serum yada akvaryum hortumu salın yada benzeri bişey.

    Sonrada hüpletip hortumu aşşağı eğin, fizik kuralalrı gereği yağ akacaktır

    Biraz uzun sürer yağ kalın bir sıvıdır gerçi ama iş görür sanırım
    http://www.makinahirdavat.com/pinfo.asp?pid=3758

    Vallaha aynı konuyu zeytinyağında denediğimizde çalışmıyor ama Bakalım bir denemekte yarar var. Sağol Eyong

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:09 ----------

    Üstadlar,bu makineyi kullanırken adam içine kompresörden hava basıyor.Bu da sanırım emişi güçlendirmek için yapılan bir işlem.Bu gidişle bizim iş git gide zorlaşıyor galiba.

  5. #5

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    bu gösterdigin vakum zaten karter tapasına baglanıyor.her halukarda o tapayı acman lazım

  6. #6
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    boşuna para verme bu alete.
    korkma aç tapayı.
    bazı arkadaşlar karter tapasını açayım derken ilk başta sıkıyorlar ve neden açılmıyor diye zorluyorlar.ilk önce buna dikkat etmeli.normal açılan bir tapayı fazla sıkmadan kuvvet denemesi yapmadan senelerce yalama yapmadan kullanırsınız.
    olduya bir şekilde yuvayı yalama yaptınız dişleri bozdunuz Helicoil uygulaması yaparsın dişler geri gelir.
    http://www.turmak.net/vida-yuvasi-ta...onarim-yaylari
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Bu yağ makinesi benimde aklımda, her yağ değişimim de 50-60 gr da olsa motor içinde eski yağ kaldı mı şüphesi oluyor. Böyle vakumlu bir cihazla karter tapasına takarak yağı vakumlamak sizce motora bir zarar verir mi
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    T şeklinde 3 delikli bir boru alırsınız (pinömatik,hidrolik parçaları satan hırdavatçıdan hortumuyla birlikte elde edebilirsiniz)
    Alt deliğe yağ çekeceğiniz hortumu baglarsınız hortumun diğer ucunu karterin içine sokarsınız
    kompresörle sağdaki deliğe hava tuttuğunuzda soldaki delikten vakum sistemi ile yağ boşalır
    motor aşagıda yada yukarıda fark etmez her şekilde yağınız boşalır,
    firma olarak yaptığımız makinalarda bu sistemi yağlamada kullanıyoruz

    İmdiiiiiiiiiiiiiii
    gerek varmı?
    bence boş işler,açın tapanızı boşaltın yağınızı sonrada artık sıkamayana kadar elle somununuzu yerine takıp sonunda anahtarla sıkın,korkmayın diş bindirmekten elle istesenizde bindirip dişi bozamassınız olurda bozabilirseniz
    yaptığınız mesleği bırakıp güreşçi falan olun

  9. #9

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Tüm değerli arkadaşlarımın yorumlarına teşekkürler. Arkadaşlar sanırım eski düzene devam edeceğiz.Dikkat etmemiz gereken nokta ise ilk takma anında tıpayı elle sıkmak. ve dişler oturduğunda anahtarla sıkmak.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm değerli arkadaşlarımın yorumlarına teşekkürler. Arkadaşlar sanırım eski düzene devam edeceğiz.Dikkat etmemiz gereken nokta ise ilk takma anında tıpayı elle sıkmak. ve dişler oturduğunda anahtarla sıkmak.
    dişler oturmuş olsada sonuna kadar elle devaaammmmmm
    en son elle sıkamayacak yerden sonra yani son sıkım anahtarla

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişler oturmuş olsada sonuna kadar elle devaaammmmmm
    en son elle sıkamayacak yerden sonra yani son sıkım anahtarla
    Onuda abartmamak şartıyla, tatlı sıkın bırakın.

    Korkmayın yağ kaçırmaz.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12

    Üyelik
    19 Mayıs 2011
    Şehir
    Kuşadası-Aydın
    Motosikleti
    Mondial MCT250 ve Mondial MT 125
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar iyi günler.Kışın motosiklete binmeyişimden sanırım yapacak bir iş bulamıyorum.Yaza doğru motosikletimi satıp yenisini alacağım.Şimdi yapmak istediğimiz olay şu.Motosikletin yağını değiştirirken alttaki yağ tıpasını yalama yapmak,diş kaptırmak hepimizin sorunudur.Bu yüzden karterden yağ çekme makinesi bakayım dedim.Fiyatlar 500-600 tl civarı.3 tane arkadaşımın motosikletinin yağını değiştireceğim.Bu aleti yapma sebebim birazda yeni aldığım motosikletin yağ tıpasını açmak istememem.Değiştireceğimiz motorların yağ kapasitesi maksimum 1 litre.Bu emme makinesinin nasıl çalıştığı mantığını bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim.
    Ürünün resmi ve özellikleri burada.Bu kadar güzel görüntülü ve büyük hacimli olmasına gerek yok. Maksimum 2 lt. olsa yeter.
    http://www.makinahirdavat.com/pinfo.asp?pid=3758
    (Ayrıca ucuz yollu olanını bulabilirsek de alabilirim.)
    Selam Marin motorlar için yağ çekme pompaları var 35 tl civarında marin malzeme satanlarda aratın.

  13. #13

    Üyelik
    02 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    gt250r
    arkadaşlar bu tip vakum makineleriyle yağ boşaltmak sakıncalıdır nedeni ise yağ çekilse bile karter tabanında biriken pisliklerin yine karter içinde kalmasıdır ama boşaltma tapasından boşaltırsak karterde pislik falan kalmaz calgon reklamı gibi oldu yahu yanlış bilgi verdiysem düzeltin lütfen
    BornToBeWild bunu beğendi.

  14. #14
    ergün1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC 700 SA
    yağ tapasından içeri baktınızmı hiç?karşınıza debriyaj tası çıkar.yağ çekeceğiniz hortumu karterin alt noktasına ulaştıramazsınız,unutun yani yağ çekme işini.Açın tapayı boşalsın.gerçi tapayı nasıl yalama edersiniz onuda anlayamam.25 senedir hiçbir motorumun yağ tapası yalama olmadı şimdiye kadar.
    AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...

  15. #15
    ortomoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    2006 honda cbf500
    ben bu işi 50 cc lik tıbbi enjektör(çam ağacı uçlu) ve nazogastrik sondayla(mide sondası) hallettim , maliyeti 5 tl dir,her seferinde 50 cc boşaltırsın ,ama karterin dibini sıyırmaz, ben fazla yağı çekmek için kullanmıştım ,
    :pr:

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşlar benim kafamda şu anda başka bir durum uyandı. ancak çalışması konusunda şüpheliyim.Akvaryumların dış filtre mantığıyla aynı mantıkta birşey yapsak??

  17. #17

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    o tıpayı elinde sonunda açmalısın hatta yeni aldıysan illaki aç derim çünkü motorun karterinde motordan tortular birikiyor genelde o tıpadada bir mıknatıs bulunuyor mıknatıs bunları topladığından açılıp temizlenmesi gerekiyor lakin temizlenmediği takdirde daha çok oluşucak demir tozları motorunda gezecektir..

    alıcağın makinede o mıknatısa yapışık olanlarıda çekmiycektir..
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  18. #18

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    bygrm son noktayı koydun.:D Adam boşuna yapmamış diyorsun yani. Teşekkürler arkadaşlar.Ancak projeyi bulmuştum Maliyeti 3 liraydı.Karter tapası arızalı olan arkadaşlar için yarın bir video çekip koyabilirim.

  19. #19

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Merhaba,

    Konu hortlatacağım

    Sorun şu ki, benim motosikletimin yağ tapasının bir kısmı şasi demiri üstünde, anahtarla cır cır lokmayla denedim olmadı. açamıyorum. Elazığdaki servis açabiliyor aradım sordum ne kullanıyorsun diye? İnce kenar lokma anahtar cevabını aldım. 737NG2ninde bahsettiği gibi üst tapayı açtığımda dişliler var ve hortum girmiyor oraya.

    Sizce ne yapabilirim? Bir alternatif var mı önereceğiniz?

    Teşekkürler.

    Enjektör olayı aklıma geldi ama
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)