Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Göbeksiz Jant Yapmak İstiyorummmmm

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    KiLYoS
    Motosikleti
    MCT 330 special
    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kolay gelsin

    http://www.youtube.com/watch?v=UHoHAmrEbrk&NR=1

    burada gösterildiğine göre kauçuk bir silindir teması değilde zincir var.
    dostum videoyu izliyemiyorum ama dediğini anladığımı sanarak aşağıdakini yazıyorum


    doğrudur dostum bazılarında kayış bazılarında zincir var ama zinciri koyacağım çark nerden baksan lastıkle aynı buyuklukte olacak ve buda motorun gidişinde buyuk bir ağırlaşma yaratacaktır zaten motor 330cc (normalde 250 cc idi) bu nedenle kaucuk silindir ile ileri hareketini vermeyi düsünüyorum
    Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    starblazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    yoktur
    Valla 2 kere okudum , şaka gibi , sakın dalga geçiyorum zannetme de biz nelerle ugrasiyoruz siz nelerle

  3. #23
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Al sana biraz daha dokümantasyon...sen yapacağım diye dur...elin adamı neler yapmış bak hele..tek eksiği önde fren yok
    http://www.chopperturkey.com/gobeksi...510.html?p=690
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  4. #24
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı w3l3t46 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum videoyu izliyemiyorum ama dediğini anladığımı sanarak aşağıdakini yazıyorum


    doğrudur dostum bazılarında kayış bazılarında zincir var ama zinciri koyacağım çark nerden baksan lastıkle aynı buyuklukte olacak ve buda motorun gidişinde buyuk bir ağırlaşma yaratacaktır zaten motor 330cc (normalde 250 cc idi) bu nedenle kaucuk silindir ile ileri hareketini vermeyi düsünüyorum
    doğru video'da o lastik kadar büyük bir çark var.

    kauçuk silindirin ise bu sistemde çalışacağını düşünmüyorum açıkcası. Yani en azından yol ortamı için. Çünkü burada söz konusu olan lastik hava basılmış bir lastik. Bu durumda elde edeceğin sürtünme kuvveti motor+senin ağırlığın için ne kadar yeterli olabilir soru işareti?
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  5. #25

    Üyelik
    24 Kasım 2009
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Al sana biraz daha dokümantasyon...sen yapacağım diye dur...elin adamı neler yapmış bak hele..tek eksiği önde fren yok
    http://www.chopperturkey.com/gobeksi...510.html?p=690
    Merhaba,

    Göbeksiz tekerlek uygulamasını yapan arkadaş benim; yabancı değilim: Türk'üm. Teşekkür ederim.
    www.kendinyap.gen.tr

  6. #26
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    aslında genel olarak çok zor bişey gibi durmuyo bazı arkadaşların dediği gibi fren falan da sorun olmaz bence ama biraz daha ustaca çalışmak gerek o kadar şuan pc de bir çizim programı yok fakat ufak bi maketle bile gösterilebilcek kadar kolay bişey yeterki rulman kısım yeterince iyi hesaplanarak yapılsın
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  7. #27
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Aslen gerçekten çok zor değil. Bende heveslendim şimdi. Hatta çizimlere başladım.
    Bu arada linkteki videodaki jantlara uzun uzun bakınca yaptığı tasarım hilesinide çözdüm sanırım. Şuanda çizim yapmaya devam ediyorum bakalım ne çıkıcak.
    Çizimler manuel olduğu için şimdilik sadece ben görebilicem
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #28

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    KiLYoS
    Motosikleti
    MCT 330 special
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslen gerçekten çok zor değil. Bende heveslendim şimdi. Hatta çizimlere başladım.
    Bu arada linkteki videodaki jantlara uzun uzun bakınca yaptığı tasarım hilesinide çözdüm sanırım. Şuanda çizim yapmaya devam ediyorum bakalım ne çıkıcak.
    Çizimler manuel olduğu için şimdilik sadece ben görebilicem
    valla çizimlerini bekliyor olacağım benim çizim tarafım berbat ben parcalar gelınce detaylı koymaya calısacağım açığı oyle kapatırım

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında genel olarak çok zor bişey gibi durmuyo bazı arkadaşların dediği gibi fren falan da sorun olmaz bence ama biraz daha ustaca çalışmak gerek o kadar şuan pc de bir çizim programı yok fakat ufak bi maketle bile gösterilebilcek kadar kolay bişey yeterki rulman kısım yeterince iyi hesaplanarak yapılsın
    valla zorlayanda o olacak ya rulman kısmı

    Alıntı Ante adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru video'da o lastik kadar büyük bir çark var.

    kauçuk silindirin ise bu sistemde çalışacağını düşünmüyorum açıkcası. Yani en azından yol ortamı için. Çünkü burada söz konusu olan lastik hava basılmış bir lastik. Bu durumda elde edeceğin sürtünme kuvveti motor+senin ağırlığın için ne kadar yeterli olabilir soru işareti?

    vaalla zincir kayış tırt olacak orası kesınde yıne en verımlısı kaucuk gıbıme gelıyor oda olmazsa aklıma hıcbırsey gelmıyor motoru buyutmekten başka

    Alıntı starblazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla 2 kere okudum , şaka gibi , sakın dalga geçiyorum zannetme de biz nelerle ugrasiyoruz siz nelerle
    ama senın nelerle uğrastığını merak etıım
    Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg

  9. #29
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Feren konusunuda teoride çözmüş bulunuyorum. Hemde bildiğiniz disk fren.
    Görüntü ye negatif bir katkısı olmaksızın disk yapılabiliyor. (kağıt üzerinde)
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  10. #30
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Resimlerde dikkatimi çekti , göbeksiz jant a bağlantı lastiğin yere bastığı noktadan ve bir parça arkasından yapılıyor. Eğer sende bu şekilde bir tasarım yaparsan jant çemberine yük binmesini engeller ve böylece daha hafif malzeme kullanarak performansı arttırabilirsin.

    Forumda butür çalışmalar ile karşılaşmak gerçekten çok keyif veriyor. Benim gibi merak edenleri çalışmaların boyunca fotoğraflar ile bilgilendirirsen çok sevinirim.

    Kolay gelsin.

  11. #31
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Kilyos lu dostum . Bu konuda mutlaka görüşmek isterim.
    Kafamdaki lerin sana çok faydası olacağını düşünüyorum. Belki bende girişirim beraber yaparız. İlk videodaki hileyi büyük ihtimalle çözdüm. Eğer tahmin ettiğim gibi değilse bile benim düşündüğüm çok daha pratik ve çukurlara daha dayanıklı olucaktır. Ayrıca maliyetini ciddi oranda düşürebilir. (görüntüden ödün vermeden)
    Buradan anlatmak çok zor olacak. Yüz yüze daha kolay anlaşırız ..
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  12. #32

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    KiLYoS
    Motosikleti
    MCT 330 special
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Feren konusunuda teoride çözmüş bulunuyorum. Hemde bildiğiniz disk fren.
    Görüntü ye negatif bir katkısı olmaksızın disk yapılabiliyor. (kağıt üzerinde)
    Benim düşündüğüm yer kaucuk silindirin diğer ucuna koyarak yapmaktı ama senınkınıde merak ettım ....

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resimlerde dikkatimi çekti , göbeksiz jant a bağlantı lastiğin yere bastığı noktadan ve bir parça arkasından yapılıyor. Eğer sende bu şekilde bir tasarım yaparsan jant çemberine yük binmesini engeller ve böylece daha hafif malzeme kullanarak performansı arttırabilirsin.

    Forumda butür çalışmalar ile karşılaşmak gerçekten çok keyif veriyor. Benim gibi merak edenleri çalışmaların boyunca fotoğraflar ile bilgilendirirsen çok sevinirim.

    Kolay gelsin.
    ben sağlı sollu cift yarım ay seklinde tutturmayı düşünüyordum alt taraftan sizinde soylemek istediğiniz boyle birsey sanırsam..

    Ayrıca İşi bıraktım ayın 10 undan sonra artık bir işim olmayacak ve Hürgeneral olacağım bu işe girişmek içinde en iyi zaman diye düşünüyorum cunku suan haftaiçi haftasonu hep birbirine girmekte... o yüzden resimler için sizleri biraz daha bekletmek zorundayım anlayışla karşılayacağınızı umuyorum


    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilyos lu dostum . Bu konuda mutlaka görüşmek isterim.
    Kafamdaki lerin sana çok faydası olacağını düşünüyorum. Belki bende girişirim beraber yaparız. İlk videodaki hileyi büyük ihtimalle çözdüm. Eğer tahmin ettiğim gibi değilse bile benim düşündüğüm çok daha pratik ve çukurlara daha dayanıklı olucaktır. Ayrıca maliyetini ciddi oranda düşürebilir. (görüntüden ödün vermeden)
    Buradan anlatmak çok zor olacak. Yüz yüze daha kolay anlaşırız ..
    Dostum Dediğim gibi eğer son dakika golu atmazlarsa bu hafta sonu sarıyerde yada kavaktayım (araları 5 dakika) ama iş yerinin tutumuna bağlı
    Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg

  13. #33
    GÖЯKEM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2010
    Şehir
    İzmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    Gt250R bekliyoRR..
    kolay gelsin
    BYZ ARABALI ÇOCUK...

  14. #34

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    KiLYoS
    Motosikleti
    MCT 330 special
    Alıntı GÖЯKEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kolay gelsin
    saol pasam...
    Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg

  15. #35

    Üyelik
    18 Ağustos 2009
    Şehir
    KiLYoS
    Motosikleti
    MCT 330 special
    Arkadaşlar benım motorun az çok şasesi buna benziyor depo tabut depo filan

    Arka tarafta allah izin verirse boyle olacak



    Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg

  16. #36
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    dostum amntık çok basit ama dijitalde çizipgösterme kabiliyetim yok fakat canlı olarak anlatılırsa kauçuk falan hiç gerek yok büyük ihtimal acayüp nickli arkadaşımda benle aynı tasarımı yaptı :D
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  17. #37
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    ben farklı bir fikir vermek istiyorum arkadaşlar,
    cantla aynı ebatta tekerin iki tarafındanda kayış aktarma için dişli olsa, ve iki taraftan gelen kayışlar üstteki resimdeki çamurluğun altındaki kapakta tek bir mile aktarılsa, bu milide gene dişli veya zincir tahriki ile şanzımandan çevirsek mesela?

    aynı milin üstüne bir disk koyup fren bile yapılabilir gibi geliyor bana hatta.
    sadece kayışları çok dikkatli seçmek lazım çünkü standartlar çok fazla mukavemete dayanıklı olmuyor bildiğim kadarı ile. ama sanayimiz epey geniş yelpazeli olduğu için bulmakta çok zor olmasa gerek dimi?

  18. #38
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı cagriaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben farklı bir fikir vermek istiyorum arkadaşlar,
    cantla aynı ebatta tekerin iki tarafındanda kayış aktarma için dişli olsa, ve iki taraftan gelen kayışlar üstteki resimdeki çamurluğun altındaki kapakta tek bir mile aktarılsa, bu milide gene dişli veya zincir tahriki ile şanzımandan çevirsek mesela?

    aynı milin üstüne bir disk koyup fren bile yapılabilir gibi geliyor bana hatta.
    sadece kayışları çok dikkatli seçmek lazım çünkü standartlar çok fazla mukavemete dayanıklı olmuyor bildiğim kadarı ile. ama sanayimiz epey geniş yelpazeli olduğu için bulmakta çok zor olmasa gerek dimi?
    Farkı anlamadım. Video'yu izlediniz mi?
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  19. #39
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    ahahah eşşeklik bende hocam kusura bakma, videoyu yarım gözle izliyince böyle oluyor

    benim kafamdaki fikrin tek farkı zincir yerine kayış olmasıydı, 7 fark falan yok yani ;)

  20. #40
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    ufak bi katkım olsun fransızlar 1968 li yıllarda velo solex marka önden çeker moped çıkarmışlar bu motorları aktarma sistemi taş ile motorun tam altında bıçak bilemede kullanılan taşlardan var ama iri taşlı (60 no zımpara gibi) o direk lastiğe temas ediyor yağmurlu veya ıslak yerlerde rampa veya iki kişi olunca hafif kaçırıyor lastikte aşınma fazla olmuyor birde inik lastikle çeki kaybı oluyor bunun haricinde dezavatajı yok nerden biliyorum çünkü benim ilk bisikletim ve motorum babam bana 1974 yılında ben 7 yaşındayken almıştı rahmetli ben askere gidene kadar kullandım


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)