Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Sis Lambası (Farı) Montajı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    28 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS 2016
    Ben fardan elektriği alamadım herhalde


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62

    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    KAWASAKİ-R6
    Son attığınız çizime göre.
    85 (-) 86 (+) vermişsiniz bu röleyi aç kapa yapar doğru bağlantı.
    30 (+) girip 87 (+) çıkmışsınız ve farlara yönlendirmiş siniz buda doğru bağlantı.
    Bu durumda farlardan elektrik alamazsınız aksine farlara elektriği verirsiniz, kontak elektriği ve anahtar kısmında (+) elektrik röleye yani 86 ya ulaşıyorsa çalışması lazım.
    https://www.youtube.com/watch?v=4R38-vqpBB0

  3. #63
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Usyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olcay ustam direk bağlantıyı da çizdim ama sanki biryerleri yanlış yaptım gibi geliyor. Yani anahtardan çıkışta sislerin (+) sına gitmeyecek mi?

    http://www.hizliresimyukle.com/image...6_133847-1.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:50 ----------

    Olcay bey bir de şöyle birşeyden bahsedilmiş. Ülkeye göre farklılık mı gösteriyor diye düşündüm.

    http://www.canyonchasers.net/shop/generic/relay.php
    Çizimleriniz doğru, bağlantıları kontrol edin. İlk çizimlerinizdeki "anahtar olmadan selektör ile yanma" mevsuzunda karışıklık oldu ise fardan elektriği doğruu aldığınıza emin olun.

    Şu şekilde test edebilirsiniz;

    30 numaralı ayağa ana elektrik hattını bağlayın
    87 numaralı ayağa sislerin + ucunu bağlayın
    Sislerin - ucuna ve rölenin 85 numaralı ayağına şase (yani -) bağlayın

    Şimdi; rölenin 86 numaralı ayağına herhangi bir yerden + 12 volt verdiğinize röle açma kapama sesi çıakrtarak devreye girer, ve de 30 numaralı ayaktaki elektriği 87 numaralı ayağa aktarır.

    Rölenin 86 numaralı ayağına 12v verdiğinde sistem çalışıyorsa sorun yok demektir, artık rölenin selektör ile mi, anahtar ile mi çalışacağına karar verip ona göre bağlantını yapmalısın.

    Notlar:

    85 ve 86 numaralı ayaklar yer değiştirebilir, farketmez. Fakat illa ki bir ayak - bir ayak + olmalı.
    30 ve 87 numaralar da yer değiştirebilir, farketmez.

    Verdiğin linkte bir farklılık yok, tek bir röle ile 5 ayrı aksesuarı devreye almış. Yani kontak açıldığında her birine aynı anda elektrik ulaşmasını sağlamış, fakat mutlaka her birinin kendi açma kapama butonu vardır, yoksa hep birlikte çalışırlar.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  4. #64
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Burada anladığım kadarıyla güçlü cihazlardan bahsediliyor. Benim motor 150cc aküsü 12v 7a gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam. Aşağıdaki üründen elimde mevcut bunun bir de ups şarj zımbırtısı var. Bunun için de röle denilen şey gerekiyor mu. Bu röle ne amaçla bağlanıyor onu tam anlayamadım.

    https://urun.n11.com/aydinlatma-urunleri/motosiklet-sis-farirdt-kalitesi-P186227522

    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  5. #65
    thepope - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    --
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada anladığım kadarıyla güçlü cihazlardan bahsediliyor. Benim motor 150cc aküsü 12v 7a gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam. Aşağıdaki üründen elimde mevcut bunun bir de ups şarj zımbırtısı var. Bunun için de röle denilen şey gerekiyor mu. Bu röle ne amaçla bağlanıyor onu tam anlayamadım.

    https://urun.n11.com/aydinlatma-urun...esi-P186227522

    https://n11scdn1.akamaized.net/a1/10...8700351001.jpg
    Röle düşük akımlarla yüksek akım çeken elemanları kontrol etmeyi sağlar, yani lambanın çektiği akım röle üzerinden geçiyor motosiklet tesisatından değilde direk röle üzerinden geçiyor bu da tesisattaki kablolar eğer o akımı sağlayamayacak kadar inceyse kabloların aşırı akımdan ısınıp erimesini engelliyor. Senin linkini attığın sis farı 18 watt, telefon şarjı da 12 watt desen en fazla 30watt çekecek, bu durumda sen röle bağlamasanda sorun olmaz. Çünkü zaten motosikletlerin farı en az 35 watt oluyor, direk far bağlantısından +12 voltu al bağla röleye gerek yok. Ama bu lambadan 2 tane bağlayacak röle bağlaman daha sağlıklı olacaktır.
    gerivites bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler