Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motorlu bisiklete vites sistemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Hugoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara Pursaklar
    Motosikleti
    Motorlu bisiklet 80cc
    Kendi bisikletime çin malı kitlerden takarak bir motorlu bisiklet yaptım ama son hızı ve yokuş kabiliyeti çok kısıtlı bunu motoru bisikletin viteslerine bağlayarak çözmeyi düşündüm. Daha mantıklı bir fikri olan var ise önerilere açığım. Şu an hızı 30-35km/h gibi bitiyor yokuşları ise 18-20 ile çıkıyor bayıldığı zaman ise pedalla destek veriyorum .
    https://hizliresim.com/kk7N6h
    https://hizliresim.com/2fzdnC
    https://hizliresim.com/BjG3Za Bu da bisikletin viteslerine bağlarsam yapacağım sistem pedala bağlı olan dişlinin ortasında arka dişlilerdeki gibi cırcırlı bir sistem olacak. Pedal dönmediği halde motor onu çevirebilecek. Düşündüğüm gibi olursa 7 ileri vitese 70-80km/h hız yapabilecek hem çekişten de ödün vermemiş olacağım.
    erensel, tommygun, M.Tugay ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Hugoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara Pursaklar
    Motosikleti
    Motorlu bisiklet 80cc
    https://hizliresim.com/qViaK7 Dişli oranlarını hesapladım.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Kardeşim açtığın konuyu yeni görebildim ama helal olsun sana. Keşke sendeki hayal gücü, yetenek ve azmin çeyreği bende olsa. Sorunun cevabına gelirsek; hiçbir fikrim yok, yap da biz de öğrenelim.
    Hugoman bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    24 Mayıs 2020
    Dostum 7 vites ekleyip 80 km/s hıza çıkacağını sanıyorsan yanılıyorsun. Yokuş performansını da arttıramazsın. 17 ile çıktığın yokuşu istediğin dişliyle dene yine max 17 ile çıkacaksın. Sorun motorun torkunun yetmemesi. Sadece motoru biraz rahatlatabilirsin.

  5. #5
    Hugoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara Pursaklar
    Motosikleti
    Motorlu bisiklet 80cc
    motorda düz yolda 60-65 görecek potansiyel var bence çekişinden öyle hissettiriyor. Sanki 50 lik bir makineyi sürekli 2. vitese kullanıyormuşum gibi, amacım dediğiniz gibi motoru rahatlatmak yokuşta en azında 20-25 ile gitsin ama devirli gitsin mantığı. Düz yolda da bas bas bağırıp ben gideceğim derken 30km/h den sonra titreşim manyağı olmamak. Orada yazdığım hızlar sadece ilk ve son dişli oranları oradaki son vitese belki sadece yokuş aşağı ulaşırım bilemiyorum ama en az 40-50 göreceğinden eminim. Daha fazlası hem bisikletin şasesine frenlerine fazla ayrıca 7x2 den de gayet güzel bol oranlı kamyon şanzımanı gibi bir şanzıman çıkıyor ortaya hem de debriyaja basmadan vites değiştirilebilen cinsten, burada gördüğüm tek dezavantaj motor freninden mahrum kalacak olmam. 17 ile çıktığım yokuşu gene 17 ile çımayacağım kamyonlardaki buçuklu vites gibi düşünün azıcık hızı azalıp devirden düştü mü bir vitesin takviyesine alırlar ya motorun azıcık devri yükselir çekişi iyileşir 17 yerine 20-22 ile çıkarım. Eğer düşünceniz bu motorun varyatörlü, cvtli olduğu ise haklıydınız ama bu debriyajlı tek vitesli bir motor.

  6. #6

    Üyelik
    24 Mayıs 2020
    Alıntı Hugoman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorda düz yolda 60-65 görecek potansiyel var bence çekişinden öyle hissettiriyor. Sanki 50 lik bir makineyi sürekli 2. vitese kullanıyormuşum gibi, amacım dediğiniz gibi motoru rahatlatmak yokuşta en azında 20-25 ile gitsin ama devirli gitsin mantığı. Düz yolda da bas bas bağırıp ben gideceğim derken 30km/h den sonra titreşim manyağı olmamak. Orada yazdığım hızlar sadece ilk ve son dişli oranları oradaki son vitese belki sadece yokuş aşağı ulaşırım bilemiyorum ama en az 40-50 göreceğinden eminim. Daha fazlası hem bisikletin şasesine frenlerine fazla ayrıca 7x2 den de gayet güzel bol oranlı kamyon şanzımanı gibi bir şanzıman çıkıyor ortaya hem de debriyaja basmadan vites değiştirilebilen cinsten, burada gördüğüm tek dezavantaj motor freninden mahrum kalacak olmam. 17 ile çıktığım yokuşu gene 17 ile çımayacağım kamyonlardaki buçuklu vites gibi düşünün azıcık hızı azalıp devirden düştü mü bir vitesin takviyesine alırlar ya motorun azıcık devri yükselir çekişi iyileşir 17 yerine 20-22 ile çıkarım. Eğer düşünceniz bu motorun varyatörlü, cvtli olduğu ise haklıydınız ama bu debriyajlı tek vitesli bir motor.
    Üzgünüm işler düşündüğün gibi yürümüyor. Sen maksimum devir bandında kullandığın vites oranından sonra ne kadar oran denersen dene hızını arttıramayacaksın. Basit izah etmek gerekirse;
    14t arka dişli olsun ve motorun bu dişli ile 6000rpm çevirebilsin. Sen diyorsun ki ben dişliyi 12 yapacağım ve 6000rpm çevireceğim ve hızımı arttıracağım. Ama mekanik sistemler sağolsun 12 t de tork düşeceği için motorun 6000rpm çeviremeyecek.

  7. #7

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Hugoman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi bisikletime çin malı kitlerden takarak bir motorlu bisiklet yaptım ama son hızı ve yokuş kabiliyeti çok kısıtlı bunu motoru bisikletin viteslerine bağlayarak çözmeyi düşündüm. Daha mantıklı bir fikri olan var ise önerilere açığım. Şu an hızı 30-35km/h gibi bitiyor yokuşları ise 18-20 ile çıkıyor bayıldığı zaman ise pedalla destek veriyorum .
    https://hizliresim.com/kk7N6h
    https://hizliresim.com/2fzdnC
    https://hizliresim.com/BjG3Za Bu da bisikletin viteslerine bağlarsam yapacağım sistem pedala bağlı olan dişlinin ortasında arka dişlilerdeki gibi cırcırlı bir sistem olacak. Pedal dönmediği halde motor onu çevirebilecek. Düşündüğüm gibi olursa 7 ileri vitese 70-80km/h hız yapabilecek hem çekişten de ödün vermemiş olacağım.
    Şöyle bir sıkıntı var jantlar o kadar hızı kaldırmayabilir ve frenlerin aşırı zayıf 70-80 de durmak çok uzun süre alıyor bisiklette ve akor ayarın veya tellerinin durumu iyi değilse yüksek hızlarda tellerin tek tek koptuğunu görüceksin ve jantların siyah jantlara göre daha zayıf yüksek hızlar sıkıntı yaşarsın. Gördüğüme göre fren papuçlarında orjinal papuçlar onlarla durmanın hiçten imkanı yok
    Ben şehir bisikleti kullanıyordum ve baya uzun süre gezdim turladım ben bisikletimle düz yolda 50yi görebiliyordum eğer hızını arttırmak istiyorsan önce frenini güçlendir derim
    Fren olarak baradine 3 renk kullanıyordum aşırı memnun kaldım hızlıda bitmiyor.

  8. #8
    mustick - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2016
    Motosikleti
    CBR250R
    Gerçek motoRsiklet bu işte
    Hugoman bunu beğendi.

  9. #9
    Hugoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara Pursaklar
    Motosikleti
    Motorlu bisiklet 80cc
    evet jant tellerimin gevşediğini farkettim çok fazla gevşemiş olanları biraz gerdirdim ama muazzam bir akort olmadı tabi ama frenlerimden memnunum zaten sık sık değiştiririm fren papuçlarımı baradine duydum ama hiç denemedim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------

    Ama bu motor düz yolda çok kolay devir bitiriyor zaten vitesi olsa daha gidecek gibi hızlanıyor sonra çinliler sağolsun 5-6k rpmde balanssız krank yüzünden limitör varmış gibi kalıyor. Neyse proje bitince atacağım zaten.
    Vitesi dörtlüycen koçum gazıda verecen Ahanda böyle…. O ne be… Eşhedü enlaaaaa….

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    eline sağlık arkadaşım, umarım hedefine ulaşırsın.

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Helal olsun , cidden güzel bir proje.

    Fakat belirttiğni hızlara cıktıgın zaman bisikletin dişlisi , zinciri hatta göbeği sıkıntı yaratabilir.

    70 80 yerine 40-45 km limit koysan kendine iyi olur.

  12. #12
    Hugoman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara Pursaklar
    Motosikleti
    Motorlu bisiklet 80cc
    https://hizliresim.com/nPnWJZ
    https://hizliresim.com/LvZhig
    https://hizliresim.com/LvZhig
    motorun sıkıştırma oranını arttırarak (6:1 den 8.4:1'e çıkardım) alt devir torkunu iyileştirdim. Açılıp kapanan susturucu sistemi yapıp fazladan bir bisiklet vites koluna bağladım kalabalık yerlerde kapatıyorum güç gerektiğinde açıyorum 1.5hp'lik motorda yaklaşık 0.5hp güç verdiği için gayet güzel bir sistem oldu. Yokuşlarda eskisine göre bayağı iyi tırmanmaya başladı. Şimdilik bir süre vites sisteminden vazgeçtim bisikletin altyapısını geliştirip (fren, amortisör, jant) vites sistemini öyle yapacağım. Limiti de dediğiniz gibi 70-80 diyerek fazla abartmışım şimdi 60 olarak belirledim.

  13. #13
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Hugoman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://hizliresim.com/nPnWJZ
    https://hizliresim.com/LvZhig
    https://hizliresim.com/LvZhig
    motorun sıkıştırma oranını arttırarak (6:1 den 8.4:1'e çıkardım) alt devir torkunu iyileştirdim. Açılıp kapanan susturucu sistemi yapıp fazladan bir bisiklet vites koluna bağladım kalabalık yerlerde kapatıyorum güç gerektiğinde açıyorum 1.5hp'lik motorda yaklaşık 0.5hp güç verdiği için gayet güzel bir sistem oldu. Yokuşlarda eskisine göre bayağı iyi tırmanmaya başladı. Şimdilik bir süre vites sisteminden vazgeçtim bisikletin altyapısını geliştirip (fren, amortisör, jant) vites sistemini öyle yapacağım. Limiti de dediğiniz gibi 70-80 diyerek fazla abartmışım şimdi 60 olarak belirledim.
    Maksadın düzde hızlı gitmek değil de, rampalarda rahat etmek olursa daha fazla keyif alacağını düşünüyorum. Trafikte çok dikkat et lütfen, en azından kask kullanmayı da ihmal etme
    ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler