RKS RN 180 içinçanta demiri yapımı
-
Rks rn 180 için bir türlü hiç bir yerde çanta demiri bulamadım, ne yapan var ne satan, bizim şantiye işlerimizi yapan demirci arkadaştan rica ettim, oda iş yoğunluğundan dolayı bir türlü el atamadı. Bende hafta sonu öncelikle motordan ölçü alarak bir mukavva şablon hazırladım ve bu şablonunun autoad projesini çizdim. Ümraniye des sanayi sitesinde lazer kesinciye giderek çizdiğim projenin kesim ve bükümlerini yaptırdım. Aslında arka plaka ve yan taşıyıcıları 3 mm aliminyum yaptırdım, ancak ilk yaptırdığım ayaklar şase bağlantılarında kalın geldiği için ttektat 2 mm dkpden ayak kestirip büktürdüm, lazer kesim ve büküme malzeme dahil 100 tl gibi bir para ödedim. Ve denemesini yapmak için sprey boya ile geçici olarak boyayarak motora taktım, artık kışa doğru söküp tekrar elektro statik boyacıda yaptıracağım. Bu arada aynısını yaptırmak isteyen yada ihtiyacı olan arkadaş varsa autocad (dwg) dosyasını konuya ekliyorum, tüm lazer kesimcilerde yaptırılabilir.
https://drive.google.com/open?id=1bL...3TEexwXbYACWN-
Çıkardığım şablon:
önce ayakları ve yan taşıyıcıları vida ile bağlıyoruz.
sonra arka çamurluğun 3 tane aljan vidası var hepsini gevşetiyoruz. Sağ ve sol olan vidayı tamamen sökerek çamurluğun üzerine 2 mm taşıyıcı ayaklarımı takıp vidaları güzelce sıkıyoruz. Bağlantıyı yaparken en önemli dikkat etmemiz gereken nokta şaseye bağlantı yapmamızdır.
Sonra sıra arka sele altındaki sele bağlantısına uzun köşebent ayakları takmaya geliyor.
Ardımdan 3. parça olan çanta demiri üstüne koyduğumuz parçayı ve uzun köşebent ayakları aynı vida toplayarak güzelce takviyeli somunla sıkıyoruz.
Son hali, bu motorda çanta biraz abes durdu esasında ama, genel olarak ullanmayı düşünmüyorum, ihtiyacım oldukta motora takıp kullanacağım. Eğer ki bu motora çanta alırsanız 36 litrelik falan almanızı tavsiye ederim, ben 45 litrelik aldım iki kask sığdırabilmek için ama epey kaba durdu.
Bunlarda
Reklamlar
-
elinize sağlık güzel olmuş
-
Moderatör
Ellerine sağlık güzel olmuş fakat bağlantıları vida somun ile yaptığın için çok ağırlık yüklememeni tavsiye ederim.
-
elinize sağlık, gayet güzel olmus ancak motor yapısı gereği fazla dışarda olduğundan denge konusunda sıkıntı yaşatıyor mu?
Bir de yük bindirmemekte fayda var bence.
-
Lucas adlı üyeden alıntı
Ellerine sağlık güzel olmuş fakat bağlantıları vida somun ile yaptığın için çok ağırlık yüklememeni tavsiye ederim.
Teşekkür ederim, aslında hepsini dkp yapsaydım kaynakla bağlardım büyük ihtimalle ama 9 mm lik vida ve fiberli somunla bağlantı yaptım. Sonradan her vidanın yanına aşağı yukarıya kaymasın diye birer delik daha açarak birer vida somun daha attım. Ağırlık yüklemekten ziyade amacım hem artçımın hem benim kaskım rahat depolayabilmemdi aslında. Çok sıkıntı olacağını sanmıyorum kasktan vs.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
elinize sağlık, gayet güzel olmus ancak motor yapısı gereği fazla dışarda olduğundan denge konusunda sıkıntı yaşatıyor mu?
Bir de yük bindirmemekte fayda var bence.
Dışarda olması biraz mecbur gibi, çünkü öne aldığımda artçıda öne doğru kaymak durumunda kalıyor, oda beni sıkıştırıyor. Görsel olarakta çok hoş olmadı böylesi ama denge konusunda hiç sorun yaşamadım. Eğer çok ağırlık yüklenirse virajlarda motor yattığımda yükte kayacağı için dengeyi bozabilir diye düşünüyorum
-
Çok güzel olmuş, sivri kalan yerleri de yuvarlatırsanız daha hoş olur
-
01 Ağustos 2019, 01:42
#7
https://drive.google.com/open?id=1vI...8niYbugH-bYaVS
Dosyayı indirecek arkadaşlar için son bi kaç rutuş yaptım, göze çarpan köşeleri yuvarlattım. Dosyanın son hali yukarıdaki linkte
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)