Fury ‘nin(kanuni caracal 200-cg200) üst kapak contası, supap keçesi değişimi, supap
-
Öncelikle herkese merhaba. Motosikletim üst kapaktan yağ akıtıyordu. Ve supap sesi geliyordu.Piston, silinidir, krankı ve serkanadh abimden aldığım sol bloğu( Serkan abimin eski racer200’ün) sıfırlamıştım. Fakat egzozdan beyaz duman atıyordu bu da yağ yaktığına işaretti. Üst kapağımın supap keçesi değişmesi gerekiyordu. Ve işe koyuldum. Önce seleyi söküyoruz. Sonra depoyu çıkarttım. Yan depo altı kapakları söktüm. Sıra geldi motor bölümüne. Külbütör kapağını tutan 3 tane 10mm vidaları söküyoruz..
Kapağı çıkarttıktan sonra külbütör karşımızda.
Volant kapağının üzerinde 8mmlik 4 tane vida var. Motorun markasının yazdığı kapaktır. Oradaki vidayı saat yönünün tersine çevirmelisiniz. 14mm lokma ile.
hemen üzerinde düz tornavidayla açılan kapağı çıkartım. Burada “ f “ işaretini göreceksiniz. Yani fire, bu konuma gelince piston üst ölü noktadadır. Supap kontrolü için pistonu üst ölü noktaya, bir başka deyişle senteye almalısınız.
Supap kendini ne kadar salmış diye sentil-filler çakısı ile kontrol ettim. Sonuç emme 0,20 egzoz ise 0,10 çıktı ve çok rahat hareket ediyordu. Bizim cg tiplerde supap değeri emme 0,08mm egzoz ise 0,10mm idealdir.
Supap ayarını, conta değiştirdikten anlatacağım çünkü conta kalınlığı bu ayarı değiştirir.
Onun külbütör, üst kapak ve silindiri sökmem gerekiyor.
Sırasıyla, külbütörü tutan 3 tane 12mm vidaları sökmelisiniz. Sonra üst kapağı tutan içinde 4 tane 12mm vidaları sökmelisiniz. Dışında ise yine 12mm vidayı sökmelisiniz. Bu vidaların altında pulları dikkatli çıkartmalısınız yoksa eksantrik yuvasına ordan da bloğun içine düşebilir.
Sıra silindirde. Silindiri tutan 2 tane 8mm vidayı sökmelisiniz. 2016 temmuzundan beri kullandığım silindir ve pistonun durumu hala iyiydi.
Üst kapak contasının durumu vasattı. Değiştirirken alt kağıt contasıyla birlikte değiştirmelisiniz. Alt conta kısmını temizleyip yeni contayı takmalısınız.
Sonra silindiri takarken çekiçlerini takarken biri sağa biri de sola gelecek şekilde eksantrik miline oturmasına dikkat etmeliyiz. Silindirimizi takıyoruz. Bu arada piston segmanlarının boşluk kısımlarını hepsi farklı yönde olacak şekilde konumlandırmalısınız ki kompresyon yapsın
Silindiri taktıktan sonra eksantrik çekiçlerini kontrol etmelisiniz. Şiş denilen itecekleri takıp krankı hareket ettirmelisiniz. 2 tam tur attırıp iteceklerin çalışıp çalışmadığını anlayabilirsiniz.
Bu aşamada üst kapak contasını takmalısınız.
Supap keçesi değişimini supapları sökmelisiniz. Supap sökme aletini supap yay sabitleme pulu üzerine ortaladıktan sonra çekiç ile vurmalısınız.
. Ve elimize tırnaklar düşüyor. Yayları çıkartıp kauçuk keçeyi çıkartıyoruz sonra yeni keçeleri takıyoruz.
Bu aşamada supapların aşağıya düşmesini engelleyen kauçuk bombeli parçayı valflerin altına koyuyoruz.yayları ve pulu, üzerine de tırnakları yerleştirip supap takma aletine çekiçle vurmalısınız.
Sonra üst kapağı silindire oturtmalıyız.Külbütörü takmadan önce itecekleri dikkatli şekilde çekiçlere takmalısınız. Takarken acele etmeyiniz bloğa düşürme ihtimaliniz vardır.
Külbütörü de sabitledikten sonra supap ayarı yapmalısınız. Pistonu üst ölü noktaya aldıktan sonra emme 0,08mm ve egzoz 0,10mm olacak şekilde ayarlamalısınız.
külbütör kapağını takıp motor bölümünü tamamlıyoruz. Bu işlemden sonra karbüratör ayarı yapmalısınız çünkü subap ayarı doğrudan karbüratör ayarını etkiler. Ben hava ayar vidasını sonuna kadar kapattıktan sonra geriye 3 tur açtım, Ve sonuç başarılı.
Üzerinde plastidip kaplamayı sökmeye karar verdim çünkü karakalem yeteneğimi airbrush üzerine yoğunlaştırmak istiyorum. Yakında yeni projeyle karşınızda olacağım. Umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir.
Bonus: Ömrümü yedi
Reklamlar
-
Severek yapiyorsun tutkuna hastayim kanka
-
gokberk6426 adlı üyeden alıntı
Severek yapiyorsun tutkuna hastayim kanka
Sagolasin brom beklerim garaja o duman mevzusu da damlatma yapmadan oncede yag eksiltme yapiyordu ciddi sekilde motor isininca iyice beyaz-gri duman atiyordu. Suan ne damlatma ne de eksiltme yapiyor.
-
Fotoların hepsine bakamadım ama gördüğüm kadarıyla yarı profosyonel bi iş olmuş . Eline emeğine sağlık , tekerin düz bassın
-
Simsar adlı üyeden alıntı
Fotoların hepsine bakamadım ama gördüğüm kadarıyla yarı profosyonel bi iş olmuş . Eline emeğine sağlık , tekerin düz bassın
Cg blok için fazla profosyonel bile diyebiliriz.
-
emektar.
-
Simsar adlı üyeden alıntı
Fotoların hepsine bakamadım ama gördüğüm kadarıyla yarı profosyonel bi iş olmuş . Eline emeğine sağlık , tekerin düz bassın
teşekkürler, tabi ki de tam profesyonel değilim, elimden geldiği kadar ve elimdeki imkanlarla bu kadarolabiliyor
-
Kardeşim sırf bana verdiğin gazla, yıllar önce açmış olduğum hesabımı tekrar aktif hale getirdim. Eline koluna sağlık. Bu arada sanırım su soğutmalısın beyaz duman atıyosun :D
-
Zinagah adlı üyeden alıntı
Kardeşim sırf bana verdiğin gazla, yıllar önce açmış olduğum hesabımı tekrar aktif hale getirdim. Eline koluna sağlık. Bu arada sanırım su soğutmalısın beyaz duman atıyosun :D
garajına beklerim seni de
-
rm125 adlı üyeden alıntı
garajına beklerim seni de
Garajıma iniyorum şimdi. çayı da demledim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler