Bisiklete mobylette motoru takmak.
-
merhaba forumda ilk konum elimde bir bisiklet ve bir mobylette motoru var ben bu motoru bu bisiklete takıcam öncelikle buna benzer konulara baktım ve kimse yardımcı olmamış herkes boşver öyle yapma tarzı şeyler yazmış baştan söyleyeyim sadece hobidir ve ben bunu yapıcam yapma ve benzeri yazıcaklar hiçbirşey yazmasın yapıcam yapıcam ama bana yardım gerekiyo ne yapıcağımı nerden başlayacağımı bilmiyorum bana köstek değil destek olucaklar yanıtlasın lütfen
Reklamlar
-
Şimdi mobilet motorunu eline al bi bak.
Sonra bisikleti karşına al bi bak.
Sonra düşün ben bu motoru bu bisiklete nasıl takarım diye beyin cimnastiği yap.
Aklına gelen fikirleri buraya yaz önerilerde bulunalım.
Aklına fikir gelmiyosa zaten sen bu işi yapamazsın.
-
Bisiklet'ler için özel üretilmiş kitlere bakın , mobylette bloğu biraz iri bu işe uygun değil , 30 sene evvel ben jojuk iken , en sağlam iskelete sahip eski bisan bisiklete uygulanıp , çatısını deneme sürüşünde yardığını duymuştum.
-
evet söylediklerinizi dikkate alırım bu bir dönüşüm projesidir ne kadar işe yaradığı önemli değil bir kere kıpırdatsın yeter olmassa elektrikli bisikletim var ona monte etmeye çalışıcam birşeyler düşunürüm pazartesi günü başlamayı düşünüyorum kaynak yaptırırsam motor hareket etmez heraket etmesi gerekiyormu gerekmiyorsa oldu bu iş ama gerekiyiyorsa başka şeyler yapacağız 200 tl bütcem var olmazsa sanayide halledicem sanayide kolayca hallederler fikri olanlar pazartesi gününe kadar yazsın.
-
BugraKozan adlı üyeden alıntı
evet söylediklerinizi dikkate alırım bu bir dönüşüm projesidir ne kadar işe yaradığı önemli değil bir kere kıpırdatsın yeter olmassa elektrikli bisikletim var ona monte etmeye çalışıcam birşeyler düşunürüm pazartesi günü başlamayı düşünüyorum kaynak yaptırırsam motor hareket etmez heraket etmesi gerekiyormu gerekmiyorsa oldu bu iş ama gerekiyiyorsa başka şeyler yapacağız 200 tl bütcem var olmazsa sanayide halledicem sanayide kolayca hallederler
fikri olanlar pazartesi gününe kadar yazsın.
bak ufak tüyo vereyim. Motorun kavramasını orjinal kullanıcaksan motor haraketli olmalı.
Ben kavramayı söker farklı aktarma uygularım dersen hayal gücüne kalmış haraketsiz olabilir.
Sen biraz kıpırtı göster ben sana 0 dan motor imal etmesini tarif ederim.
-
mobilet kavrama balatasını bisiklete monte edebilirmiyim sizce, edebilirsem nasıl edebilirim edemessem nasıl bir aktarma kullanabilirim yada aktarmayı direk aktarma zinciri ile yapabilirmiyim jigleyi, gaz kolunu, benzin deposunu, arka dişliyi nerden temin edebilirim bu tüm bilgilere sanayiden ulaşabilirmiyim
-
-
:D anladım her neyse fikri olan varmı kavrama balatası mobilete nasıl bağlı nasıl bağlıysa bisiklete o şekilde bağlayabilirmiyim elimde bi sağlam mobylette var biraz onu inceleyeceğim çünkü pek bilgim yok herşey cuma ve cumartesi günü düşünülüp bir plan çıkarılıp pazartesi günüde yapımı başlayacak pazartesi günü bisiklet ve motoru yanyana getirim son taslağı cıkartıp başlıycam yapamazsam sanayide halledicem fikri ve güzel düşunceleri olan yazmaya devam etsin
-
BugraKozan adlı üyeden alıntı
mobilet kavrama balatasını bisiklete monte edebilirmiyim sizce, edebilirsem nasıl edebilirim edemessem nasıl bir aktarma kullanabilirim yada aktarmayı direk aktarma zinciri ile yapabilirmiyim jigleyi, gaz kolunu, benzin deposunu, arka dişliyi nerden temin edebilirim bu tüm bilgilere sanayiden ulaşabilirmiyim
sen önce tasarımı hallet. Jikle depo elcik basit.
bak motoru önce bisiklete monte edeceksin. Sonra motorun sol tarafından arka tekere bir şekilde aktarma uygulaman gerek.
Aktarma sistemlerini internette araştır, mobiletin orjinal aktarma sistemini incele. Kafanda bir fikir olsun.
Senin o motoru bisiklete ezbere enterge etmen veya ettirmen sana hiç bir fayda sağlamıyacak, eğer entegre sistemini kendin tasarlamıyorsan.
-
biri bana lütfen mobylette in kasnak kayış kavrama ve içe çekilme (motorun hareket etmesi) olaylarının sistemini açıklayabilirmi internette hiçbirşey bulamadım parçaların şeklini inceledim arada bağ kuramadım lütfen yardım edermisiniz (bisikletimin kadrosu V şeklindedir)
-
BugraKozan adlı üyeden alıntı
biri bana lütfen mobylette in kasnak kayış kavrama ve içe çekilme (motorun hareket etmesi) olaylarının sistemini açıklayabilirmi internette hiçbirşey bulamadım parçaların şeklini inceledim arada bağ kuramadım lütfen yardım edermisiniz (bisikletimin kadrosu V şeklindedir)
Mobiletin kavramasından kasnağa kayış gider. kasnaktan arka tekere de zincir gider.
Motor devri yükseldikçe kavramadaki oynar yanak açılır, kavrama açıldıkça kayış kavramanın üst noktalarına kayar. Bunların tümü olurken aynı zamanda motor geriye doğru yaylı bağlantıda haraket eder. akabinde kayış, kavrama yanağında esnemesi için haraket alanı elde eder.
Motor geriye esnedikçe devri önce düşer sonra tekrar devir kazanır.
Sen bunu bisiklete aynı sistemde montaj yapmaya çalışman elindeki bisikleti mobilet şasesine çevirmekle eş değer.
Bu aktarma sistemini değiştirmen gerek.
-
matrax i dinle ve sabirla takip et, kendiside müsait ise drekt iletisime gec. mobilet 2 zamanli motor ile pisikiletin kadrosu o gucu kaldirmayabilir, elinde kalir. Bazi noktalara ilave metal destegi gerekebilir. En azindan on lastik icin amontisor olmazsa ilk gazlamada esek tepmisten beter olursun. Sonuc itibari ile matrax i dinle.
-
motorized bike 80 cc 2-stroke kitlere dayanıyorsa bisiklet bu motorada dayanır ayrıca o kitlerde aktarma zinciri motora direk bağlı kasna içerisindeki dişli oynar yanak yerine konmuş oynar yanağı bir şekilde yani kavramayı bir dişliyle değistirebilirmiyim ? bu yanak yada kavrama illa kıpırdarmı ?
-
BugraKozan adlı üyeden alıntı
motorized bike 80 cc 2-stroke kitlere dayanıyorsa bisiklet bu motorada dayanır ayrıca o kitlerde aktarma zinciri motora direk bağlı kasna içerisindeki dişli oynar yanak yerine konmuş oynar yanağı bir şekilde yani kavramayı bir dişliyle değistirebilirmiyim ? bu yanak yada kavrama illa kıpırdarmı ?
Mobiletin 50cc lik versiyonu o dandik kiti güç olarak 4 e katlar.
O oynar yanağı sabitleyebilirsin. 2 punta attırdın mı oynamaz bi daha. Ama motor güç üretmez. Sürekli devirlenir.
Kasnaklı kayışlı sistemin amacı, motorun ürettiği yüksek gücü yumşatarak kasnağa, ordanda arka tekere aktarmak.
Yapmak istese direk krank miline dişliyi ordanda arka tekere verebilirdi mühendisler. O zamanda kranka fazla yük bineceği için motor ya silkelenirdi yada kranka fazla yük bineceği için krankı bozardı. Kavrama sistemi bir nevi şanzıman. Gücü farklı devirlerde farklı şekilde aktarıyor. Şu an skuterlerin aktarma sistemi aynı prensipte.
Kavramayı dişliyle değiştirebilirsin.
-
peki kafamda birşeyler planladım kağıda dökeyim biraz inceleyin hoşunuza gidecekmi bakalım dişliyle degiştirdiğimde 45 50 sürat görürmü ? görürse problem yok deneyip görücez bakalım inşallah fazla yakmaz ekonomik olmalı motordan motora degisir ama bu motorda tecrübeniz varsa ortalama ne kadar yakıyor ?
-
BugraKozan adlı üyeden alıntı
peki kafamda birşeyler planladım kağıda dökeyim biraz inceleyin hoşunuza gidecekmi bakalım dişliyle degiştirdiğimde 45 50 sürat görürmü ? görürse problem yok deneyip görücez bakalım inşallah fazla yakmaz ekonomik olmalı motordan motora degisir ama bu motorda tecrübeniz varsa ortalama ne kadar yakıyor ?
motor sağlamsa 1 litreyle 50 km gider.
Motor sağlamsa 100 de yapar 40 50 bi kenara.
yani bisiklete biraz fazla bu motor.
Kavramayı söküp direk dişli takarsan, motor her çalıştığında yürür. yani hep viteste olur. Boş olmaz. gazı verincede büyük ihtimal ya zinciri koparır ya krankı kırar.
-
yani kullanılabilirmi stabil olurmu
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------
https://i.hizliresim.com/o6W712.jpg kusura bakmayın iki kişi yaptığımız için biraz karışık oldu susturuculu egzoz takacagım icin egzoza detay yapmadım egzoz yok varsayın
-
Bu motor hep yürür, yani durmaz. çalıştığı sürece bisiklet haraket halinde olur.
-
peki sorun yok ben debriaj sistemine benzer birşey düşüyorum yani arka teker durunca yani mesela arka tekeri kaydırdım zincirmi kopar motor stopmu eder tekerleğe direk bağlı olduğu için. ve debriaj sistemini dişlinin takımı sırasında yapmayı düşünüyorum yani motorla dişliyi ayırmam gerekiyor yoksa çok sıkıntı, uçarız valla
-
BugraKozan adlı üyeden alıntı
peki sorun yok ben debriaj sistemine benzer birşey düşüyorum yani arka teker durunca yani mesela arka tekeri kaydırdım zincirmi kopar motor stopmu eder tekerleğe direk bağlı olduğu için. ve debriaj sistemini dişlinin takımı sırasında yapmayı düşünüyorum yani motorla dişliyi ayırmam gerekiyor yoksa çok sıkıntı, uçarız valla
Hah! kafa çalışmaya başladı :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)