Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

KTM 300 EXC Silindir piston Bakım,Sekman değişim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Evet canavarın Silindir piston bakım zamanı gelmişti ve söktük.Umarım Asfalttan kurtulup araziye giren Endurocular için faydalı bir video olmuştur.Bu motosikletleri tamir ederken bile zevk almanız mümkün.

    akindir, CrazyBullet ve berk_cglr bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Silindiri söktükten sonra parçaları benzine yatırmıştım.Bu videoda o parçalardan exup sisteminin en önemli parçasını temizliyoruz.Devamın Exup sistemi toplama ve piston silindiri yerine takıcaz.

    akindir ve berk_cglr bunu beğendiler.

  3. #3
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Oringleri orjinal mi aldın ? Kendi oringlerinin belirli bir özelliği varmıymış ? ısıya dayanıklı vs.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

    Bi tane ergen r25'le trafikte ona buna sataşır, 10 sayfa rağbet görür. Bunun gibi faydalı, motorcuyu eğiten öğreten konulara tek kelam yazılmaz.
    doghouse bunu beğendi.

  4. #4
    sadraf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Superlight200
    ellerine sağlık. hep merak etmişimdir bu motoru biz değilde servisinde ya da dışarda herhangi bir kişide rektefiyeye versek maliyeti ne olur

  5. #5
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oringleri orjinal mi aldın ? Kendi oringlerinin belirli bir özelliği varmıymış ? ısıya dayanıklı vs.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:48 ----------

    Bi tane ergen r25'le trafikte ona buna sataşır, 10 sayfa rağbet görür. Bunun gibi faydalı, motorcuyu eğiten öğreten konulara tek kelam yazılmaz.
    Oringleri normalde sanayiden aldım fakat dil ve sağ soldaki ufak parçaların olduğu oringlerin ölçüsünde bulamadım ve orjinalden kalın ama çapı ufak aldım esneterek aynı seviyeye gelir hesabı yaptım ama yemedi.Dolayısıyla ufak posetteki 4 oringi spormotada 30tl vererek satın aldım

    Eksoz çıkışı ve sağ sol kısımdaki oringler viton yani yüksek basınc ve sıcaklağa dayanıklı olandan olacak. Piyasada var,normali 50 kurus ise viton 4 lira. Taktığım sarı oringler ise silikon oring ucuz olanlardan. Kitapçıkta oringin türü yazıyor.

    Evet forum konusunda haklısın Geçen eksoz için konu aç dediğinde bunu kastetmiştim O eksozu trde yapabilen su an için yok Ben yapmak üzereyim Konic silindir makinası yapıyorum tornada sonra büküp devam edeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:01 ----------

    Alıntı sadraf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerine sağlık. hep merak etmişimdir bu motoru biz değilde servisinde ya da dışarda herhangi bir kişide rektefiyeye versek maliyeti ne olur
    Bu motoru herkeze tamir ettiremezsiniz. Bunlar rektefiye olmuyor.A-b-c-d piston takıyorsunuz.Silindirdeki nikasil teknolojısiden dolayı aşınma neredeyse olmuyor. Maliyet konusunda hiç bir fikrim yok.Ama parçalar pahalı olduğu için tamirci risk faktöründen dolayı iyi bir rakam isteyecektir.
    berk_cglr, doghouse ve sadraf bunu beğendiler.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  6. #6
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    sağdaki kestirdiğin parçalar normal demir sac mı ?

  7. #7
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağdaki kestirdiğin parçalar normal demir sac mı ?
    Evet 1mm normal sac,bunu kaynattıktan sonra sorun yoksa devamında krom yapmayı düşünüyorum.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  8. #8
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    krom değilde paslanmaz yaparsan kaynaklar daha güzel çıkar. Krom kaplamanın kaynağı sorunlu olabilir.

  9. #9
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    krom değilde paslanmaz yaparsan kaynaklar daha güzel çıkar. Krom kaplamanın kaynağı sorunlu olabilir.
    Evet aynen krom dediğim paslanmaz çelik zaten Dediğin doğru kaplama ile olcak iş değil Ama epey zor bir iş beni ciddi anlamda zorladı.Bu işe başladık bitirmeden peşini bırakmayacağım.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  10. #10
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet aynen krom dediğim paslanmaz çelik zaten Dediğin doğru kaplama ile olcak iş değil Ama epey zor bir iş beni ciddi anlamda zorladı.Bu işe başladık bitirmeden peşini bırakmayacağım.
    Şu da olabilir,

    Bu demir sacın kaynağı bittikten sonra nikelaj kaplatabilirsin. Çizilmelerde sorun olur pas kusabilir ama.

    En temizi argonla kaynattırmak. Hem görsel hemde işlevsel.

    Birde bu eksoz işine el atsana sen, çok kullanılan bi kaç model için yapıp satabilirsin.

  11. #11
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu da olabilir,

    Bu demir sacın kaynağı bittikten sonra nikelaj kaplatabilirsin. Çizilmelerde sorun olur pas kusabilir ama.

    En temizi argonla kaynattırmak. Hem görsel hemde işlevsel.

    Birde bu eksoz işine el atsana sen, çok kullanılan bi kaç model için yapıp satabilirsin.
    Nikelaj işini hiç düşünmedim bir değerlendireyim. Kaynak işini çözdüm,kaynakçı argonda kaynatcak bunu yaparkende bana öğreticek sanırım sorun yaşamam.İlerde dediğin gibi eksoz talebi olursa rahat bir şekilde üretebilirim.Sistemi oturtursam isteyen olursada avantajlı fiyatla satarım heralde
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  12. #12
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nikelaj işini hiç düşünmedim bir değerlendireyim. Kaynak işini çözdüm,kaynakçı argonda kaynatcak bunu yaparkende bana öğreticek sanırım sorun yaşamam.İlerde dediğin gibi eksoz talebi olursa rahat bir şekilde üretebilirim.Sistemi oturtursam isteyen olursada avantajlı fiyatla satarım heralde
    Kaynak işine ben 2-3 sene kafa yordum. Şöyle diyim öyle bakarak dinleyerek hakkıyla kaynak yapamazsın.

    Hakkıyla kaynak yapabilmek için tek mesleğin tek işin kaynak olmalı. Mesela kaynakcı 2 kiloluk çekici 2 sefer sallasa o gün yaptığı kaynak testten filmden geçmez. O kadar ince iş kaynak yapmak. Bide çalışmayı sevmeyen haraketsiz hantal insanların işi. Aynı noktaya sabırla üşenmeden dikkatı dağıtmadan odaklanmak gerekiyor. Ve kaynak yapmaya ara verdiğin zaman el ayarın bozuluyor. En iyisi sen bi kaynakçıyla ahbap ilişkisi geliştir. Satış kârından pay öner. Öğrenmeye uğraşarak harcayacağın vaktin sonunda yaptığın kaynak çırak seviyesini geçmeyecek.

  13. #13
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak işine ben 2-3 sene kafa yordum. Şöyle diyim öyle bakarak dinleyerek hakkıyla kaynak yapamazsın.

    Hakkıyla kaynak yapabilmek için tek mesleğin tek işin kaynak olmalı. Mesela kaynakcı 2 kiloluk çekici 2 sefer sallasa o gün yaptığı kaynak testten filmden geçmez. O kadar ince iş kaynak yapmak. Bide çalışmayı sevmeyen haraketsiz hantal insanların işi. Aynı noktaya sabırla üşenmeden dikkatı dağıtmadan odaklanmak gerekiyor. Ve kaynak yapmaya ara verdiğin zaman el ayarın bozuluyor. En iyisi sen bi kaynakçıyla ahbap ilişkisi geliştir. Satış kârından pay öner. Öğrenmeye uğraşarak harcayacağın vaktin sonunda yaptığın kaynak çırak seviyesini geçmeyecek.
    Ne diyosun Kaynağı öğrenmem istememdeki amaç kaynakçı kaynağı güzel yapar fakat kaynatırken parçalardan birini eğer kaydırırsa eksoz kesinlikle yerine oturmaz.Ama bu kaynağı ben yapabilirsem sürekli deneyerek ve motorun başında yapabilirim.Dediğin gibi bunu ürettikten sonra ileri aşamasını düşünerek çalışma yapıyorum.eksoz bittikten sonra yerine direk oturmalı.

    Diğer fikrim motordan bir eksoz şablonu alıp eksozun kafasının geldiği kısımlara yerlerini kaynatıp kaynakcıya vererek.Yanılmasını belki önleyebilirim.Kaynakçılık çok yabancı olduğum bir iş.Herşeyden anlarım ama kaynaktan hep uzak durmuşumdur gözlerimi bozar korkusundan dolayı ama pişmanmısın dersen pişmanım
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  14. #14
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne diyosun Kaynağı öğrenmem istememdeki amaç kaynakçı kaynağı güzel yapar fakat kaynatırken parçalardan birini eğer kaydırırsa eksoz kesinlikle yerine oturmaz.Ama bu kaynağı ben yapabilirsem sürekli deneyerek ve motorun başında yapabilirim.Dediğin gibi bunu ürettikten sonra ileri aşamasını düşünerek çalışma yapıyorum.eksoz bittikten sonra yerine direk oturmalı.

    Diğer fikrim motordan bir eksoz şablonu alıp eksozun kafasının geldiği kısımlara yerlerini kaynatıp kaynakcıya vererek.Yanılmasını belki önleyebilirim.Kaynakçılık çok yabancı olduğum bir iş.Herşeyden anlarım ama kaynaktan hep uzak durmuşumdur gözlerimi bozar korkusundan dolayı ama pişmanmısın dersen pişmanım
    Kaynakcının malzemeyi kaydırmasından ziyade, kaynağı yaparken ısıdan dolayı malzeme sağa sola bükülür. Kaynakçı kaynakçı değilse neresinden kaynatıp neresine büküleceğini hesaplamaz işin sonunda senin gırtlak üst kapağa değil motor bloğuna bakar asıl buna dertlen.

    Şu durumda motoruda kaynakcıya götürüp en azından üstünde puntasını yaptırırsan senin endişene gerek kalmaz.

  15. #15
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Şu an en büyük sıkıntım büküm,bükümcüde takıldım. bir tarafı 3cm diğer tarafı 5cm gelen bir parçam var ve bu parçayı silindirde geçemiyorum çok küçük çaplı silindir lazım.Eğer bu işi çözemezsem.Basit bir silindir mekanizması çizip makinayı üreticem. Bugün baya araştırdım yapabilen yok.

  16. #16
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Toplamaya devam ediyoruz bölüm 3 Video ihtiyacı olanlar için altın değerinde bilgiler içeriyor.

    berk_cglr bunu beğendi.

  17. #17
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Ben motoru parçaladım egzantriğinden kavramasına kadar topladım binmeye başladım hala 1 pistonu takamadın.

  18. #18
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    oh be en sonunda birileri olması gerektiği gibi kullanmaya başlamış forumu dostum eline sağlık kolay gelsin 2t çok sevsemde usta bulamadığımdan hep uzaktan izlemekle kaldım 4t gibi 2t yi anlasam sök tak arıza durumunu affetmezdim o salyangoz egsozu vs ayrı bir zevk

  19. #19
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben motoru parçaladım egzantriğinden kavramasına kadar topladım binmeye başladım hala 1 pistonu takamadın.
    Motoru toplayalı 2 hafta oldu fakat videoları haftalık yüklüyorum Her cuma 1 video atmak için arka arkaya yüklemedim Yarın akşam yayınlayacağım
    Ama daha eksozu bitiremedim.Dün yamulan eksozu kaynakcıya bıraktım,kaynatıp sonrada su ile şişircek.

    Bu pazar enduro turu var.Eksozu bi şekilde takıp yarın motoru rodaj yaptırmam lazım..Enduro turunda zorda kalırsam hararet yapabilir kitleyebilir.
    Sen motoru neden parçaladın.Ekzantirikte problemmi var yoksa ?


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oh be en sonunda birileri olması gerektiği gibi kullanmaya başlamış forumu dostum eline sağlık kolay gelsin 2t çok sevsemde usta bulamadığımdan hep uzaktan izlemekle kaldım 4t gibi 2t yi anlasam sök tak arıza durumunu affetmezdim o salyangoz egsozu vs ayrı bir zevk
    Aslında bakarsan 4t tamir eden birisi 2tyi çok rahat tamir edebilir 2t çok basit.

  20. #20
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    oh be en sonunda birileri olması gerektiği gibi kullanmaya başlamış forumu dostum eline sağlık kolay gelsin 2t çok sevsemde usta bulamadığımdan hep uzaktan izlemekle kaldım 4t gibi 2t yi anlasam sök tak arıza durumunu affetmezdim o salyangoz egsozu vs ayrı bir zevk
    2 zamanlı komplike olmayan basit bir sistem. Özel ince ayarı otu çöpüde yok. ana blok silindir piston üst kapak ateşleme tablosu ve kavramadan ibaret.

    bisikletçiye götürsen tamirini yapar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------

    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru toplayalı 2 hafta oldu fakat videoları haftalık yüklüyorum Her cuma 1 video atmak için arka arkaya yüklemedim Yarın akşam yayınlayacağım
    Ama daha eksozu bitiremedim.Dün yamulan eksozu kaynakcıya bıraktım,kaynatıp sonrada su ile şişircek.

    Bu pazar enduro turu var.Eksozu bi şekilde takıp yarın motoru rodaj yaptırmam lazım..Enduro turunda zorda kalırsam hararet yapabilir kitleyebilir.
    Sen motoru neden parçaladın.Ekzantirikte problemmi var yoksa ?


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------



    Aslında bakarsan 4t tamir eden birisi 2tyi çok rahat tamir edebilir 2t çok basit.
    Yok egzantrikten bi bilya değiştirdim subapları ayarladım. Sürekli ayar istiyor. Egzantirikten aşşaya somun düştü debriyaj kapağınıda söktüm mecbur. Motor tabanca oldu düzensiz çalışıyodu daha önce.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------

    eksozun ek yerine senin söylediğin gibi basınçlı su hortumu taktım. Bu gün yanık kokuları geliyodu. Henüz tam yanmamış. Yanmaz hortum bulamadım. Öyle bi hortum yok diyo hortumcu kardeşler. Bakalım ne kadar idare edecek.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)