Şimdi vakit buldum ve videoların hepsini izledim.
Çok teşekkür ederim öncelikle. Sanki bana özel anlatmışsın. Mz grubundan bi abiyle beraber senin videoları inceliyoruz şu an.
Şike mevzusu var MZlerde. Yarış için toplanan MZlere şikeli deniliyor. Adana'da birinin 1000 cc motorla kapışıp geçtiğini duydum. Ama işin sırrını söylemiyorlar. Nasıl modifiye ettiğini ustalar kendine saklıyor. Çok farklı şeyler var. Bizde senin videolara bakıp 300 cc motor nasıl bu kadar güç veriyor onu inceliyoruz.
Eksozda göze güzel gelmeye başlamış. Dilim dilim olunca orjinalden daha güzel duracak gibi.
Bu exup sistemini hala kavrayamadım ben. Belli bi devirden sonra açılıyor değil mi? Açıldıktan sonra daha mı çok hava giriyor? Yoksa eksoz çıkışı genişleyip rahatlıyor mu? O devre geldiğini nerden anlıyor motor? Yani nereye nasıl bağlı?
Birde bu motor kaç beygir? İnternette o kadar baktım bulamadım.
Cevaplarsan sevinirim. Selamlar.
Söylemeden geçemeyeceğim çok temiz çalışıyorsun. İzlerken kendimle kıyasladımda
Yorumların için teşekkürler erdi,Debriyaj tasına bağlı bir dişli var.Bu dişliyede bağlı bir merkez kaç sistemi var.motor devir aldıkça bir tane kol yardımı ile eksoz çıkışının ağzı dil denen o parça ile açılıyor.Maximum devirde tamamen açılıyor.bunun açılması ile motor gaz çıkışını ve diğer kombinasyonları daha rahat yapıyor.Ve Yüksek devirler elde ediyorsun.Buda sana rampada veya herhangi bir güç gerektiren yerde çok kolaylık sağlıyor.Yani bu motorlarda exup olmasa kesinlikle iş görmez..Exup aniden veya yavas yavasmı acılmasınıda 3 adet farklı renglerdeki yay ile ayarlayabiliyorsun.Mesala motocross yapıyorsan kırmızı takmalısın.Aniden hızlanabilirsin...4t gibi tork istiyorsan yeşil takmalısın yavas yavas acılır.Her ikiside orantılı diyorsan sarı takabilirsin.birde ayar vidası ile çok daha ince ayar yapabilirsin..Exuptan sonra eksozada büyük iş düşüyor. Salyangozun geniş kısmında biriken gaz pistona geri tepme uygularken aynı zamanda fazlaca gelen gazıda dışarı atıyor. Tamamen teknoloji harikası bir motosiklet..Salyangozdan cıkan gaz tüpe gidiyor.Eğer tüpte fmf falansa içindeki sistem sayesinde gelen gazı türbin sistemi ile çekerek boşaltıyor.Sen devir verdikçe daha hızlı çekiyor.buda extra beygir demek.50 ila 70 bg arası kullanabilirsin bu motoru. şimdi diğer bir hususta benzin sistemi.Sen devir verdikçe karb ana iğne ve needle jetin benzin yetiştirebilmesi lazım.Bu parçalarıda bulndugun yerdeki rakım ve yüksekliğe göre ayarlıyorsun çizelgesi var.Sonra reed valve yani klepe var.Bunun 2 ve 4 yapraklı olanı var birde 4 yaprak olup yüksek performans için dizayn edilmişi var vforce4.Vforce4de hava girişleri oval yapılmış,yani yüksek devirde hava girerken hiç bir yere çarpmıyor. ve karbondan üretilmiş yaprakların üstünde bir parça var,bu parça yapragın ne kadar açılacağını ayarlıyor.Yani çok az açılıyor sonra parçaya çarpıp geri kapanıyor.Buda görevini daha hızlı yapmasını sağlıyor.Salyangoz ve tüp işini yaparken herşey bu parçadan geçiyor.Vforce4 çok önemli motorun akcigeri gibi düşün.
Bütün bunlar olurken silindir piston ve krank milinin nasıl bişey olması gerektiğini sen düşünBütün parçaları yüksek teknoloji ile üretilmiş müthiş motosikletler.Silindir ve krank milinin yatakları nikasil denen bir kaplama ile kaplı bu kaplama sayesinde Silindirin içi alüminyum oldugu halde aşınmıyor.Ve alüminyumun ısı iletimi sayesinde yüksek devirlerde motor hararet yapmıyor.Ama nikasil çizilirse ve gömlek çaktırırsan gömlek demir oldugu için ısıyı iletemez ve motor şişer anası ağlar.Herşey birbiri ile uyumlu olmalı bütün heryeri bozarsın
Umarım faydalı bir yazı olmuştur...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
Eksoz projemde 2 adet yaptım fakat standart bişey olmadı,bunun sebebi ölçü aldığım eksozun her tarafının yamuk olmasıydı dolayısıyla hoşuma gitmedi.
Bende 1 arkadaşta darbe görmemiş temiz eksoz buldum.Bunu yeniden çizdim.Aşağıdaki resimlerde hangi aşamada oldugum belli.
En altttaki resimdede ilk yaptıgım eksozLAR var.ONLARDA oturuyor ama profesyonel olmadı..2 eksoz yaptım bu 3.sü olacak,3 eksoz diğerlerine göre kompile farklı ve daha güzel oluyor gibi.Epey uğraştım ama değecek Ama takıp binceğim zaman baya keyif verir heralde
ÖLÇÜ ALDIGIM EKSOZ ESKİ EKSOZ
SADECE ENDURO @YOUTUBE
Bu şikeli mz mevzusu tamamen hurafe. 1000 lik bir motor 2. viteste mzle dalga geçer. Pek kulak asma bu duyduklarına.
Mz'de yapılabilecek maksimum şeyleri ben sana yazayım.
Pistonu emme tarafından manifoldun girişine göre odacık açarsın.
Silindirdeki emme-eksoz portlarını taşlayarak bi kaç milim genişletir bi kaç beygir kazanırsın.
orjinal 301 mzlerin iyisi max çıkacağı sürat 170-180 civarıdır.
Bu bahsettiğim işlemleri yaparsan dişlilerle de oynayarak 200 km sürate kadar çıkartabilirsin.
stabil ve rahat olarak motor 160'a kadar hızlanır gerisi zorlayarak artar.
Power valf sistemi yani bizim ağzımızdaki exup tam olarak eksoz portlarında ekstradan bir gaz odası demektir. Bu gaz odasında ekstra eksoz gazı birikir.
Vana sistemiyle belirli devirden sonra bu vana açılır ve pistonu daha şiddetli iter motor akabinde yüksek devirlere ulaşır.
Sen bu sistemi mz'in mevcut silindirine entregre etmen imkansız. Yeni silindir dökmen lazım. Veyahut üst kapakta ayrı bir valfli gaz odası yapman lazım.
Diyelim ki bu valfli mekanik sistemi yaptın, bunu hangi devirde çalışacağını ayarlayacak tetikleyici elektronik sistemi de ayrı icad etmen lazım.
Bal çok tatlıymış eniştem yerken dayım görmüş tarzı kulaktan dolma hurafeleri dikkate alma.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------
exup sistemini mz'e entegre ettiğini idda edenler, mz 35 beygir ise bunu yaptığı sistemle 15 beygire kısıtlar, sonra yaptığı sistemi açınca mz kendi performansında çalışır. Uzaktan gören adam turbolu mz zanneder.
Valfli eksoz ben yaptım daha önce manuel çalışan. Motorun performansını kısıp açmaktan başka işe yaramıyor.
Bu bahsettiğin extra odacık benim motosikletimde yok.Gözlemlediğim çalışma sistemini burdan aktarayım.Motor ilk çalıştıgında eksoz çıkışı dar.Devirlendikce çıkış genişliyor.
fakat extra gaz biriken bir yer yok.Bu odacık olayını benim motorda salyangoz ile çözmüşler.Gaz salyangozun geniş kısmında birikiyor.
Yani mzde odacık yok ama salyangoz gibi bir eksoz ayarlayıp eksoz çıkışınada manuel bir parça yapılırsa bence performans ve tork artacaktır..Gaz koluna elektnonik bir devre takarak servo motor yardımı ile bu işi başarabilirsin.Sherco motosikletlerde eksoz cıkısında servo motor var.Sende gazı açtıkça valfi açan bir devre ve servo motor ile olma ihtimali.var..
1-2 aydır performansı artırmak için eksoz yapıyorum.
Senin silindirde 3 tane eksoz portu var. Bu valf bu eksoz portları kapıyor ve açıyor. eksoz ağzındaki 1 cmlik açılıp kapanmayla motor o kadar devirlenmez.
Bu portlar seninkinde orjinalden geniş olduğu için hep açık olsa motor sıkıştırma yapmayacağı için devirlenesiye kadar uyuzlanır.
bahsettiğim eksoz portları bunlar.
Eksoz gazı burada birikiyor, vana bu portları açıp kapıyor. Elimde 2t bi silindir olsa daha basit açıklardım. Bu portlar Silindir gömleği ile silindir dış katmanı arasındaki odacıklar.
Mz'in orjinal silindirine bu portları açıp kapayan valfi uyduramazsın. Uydursanda portlar dar olduğu için performans vermez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------
Mevcut portlarıda genişletebile opsiyonun belli, bi kaç milimden öte gitmez. Senin motorundaki kadar performans alabilmek için ekstra port yani odacık lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
şurda daha güzel görünüyor eksoz portları.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------
buda port ağzı genişletmeye bi örnek,
bu portların içi de genelde kurum dolar. O kurumlar performansı düşürür.
Benim motorda bu sistem power valve diye geçiyor belki sistemi farklıdır.Kawasakilerde kips olarak geçiyor.Her marka kendi ismini vermiş.
Resimdeki gösterdiğin portlar dediğin gibi eksoz portları,ilk çalıştıgında 2 tane küçük port kapalı ortaki geniş çıkış ise yarım açık.Devir aldıkça yandaki küçükler açılıyor ve orta kısım genişliyor.Ama benim bahsettiğim olay şu o portlardan sonra direk eksoza çıkış var.Herhangi bir gaz odası veya başka bir valf yok.Direk eksoza açılan geniş bir alan var.Aşağıdaki resimlerde detay görünüyor.Bu silindirlerde elimin değmediği hiç bir yer kalmamıştır. Şimdi şöyle bir örnek vereyim rampa aşagı motoru çalışır vaziyette rolantide saldıgımda belli bir süre sonra eksozdaki biriken gaz piston geri tepme yaptıgı için ses değişiyor ve motor kafa sallıyor.Bunun sebebi motora oksijen vermediğim için salyangozdaki gazı atamıyor.Ordaki basıncı düşürmek için klepeden hava girmesi lazım...Gaz odası konusunda haklısın ama benim motorda gaz odası salyangozda.
Silindirin alttan çekilmiş resmi var mı ? bloğa oturduğu kısımdan.
bak bunlar silindirdeki portlar-odacıklar.
Bunun bi kısmı yakıt emme portu, bir kısmıda eksoz portu.
Senin sistemde bu 3 eksoz odacığının valf kapalıyken 2 tanesi tamamen tıkalı 1 taneside yarım açık. Valf açtığında diğer 2 portta biriken gaz devreye giriyor. Salyangozun espirisi, Fazlaca çıkmış olan gazı rahat tahliye edebilmek, aynı zamanda tahliye etttiği gazıda tekrar sıkıştırmada değerlendirmek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
valfin kapalı olduğunu düşünürsek,
kırmızı gaz biriken kapaı eksoz portları,
sarı yarım açık eksoz portu,
mavide yakıt emme portu.
Şimdi o küçük portlarda videoda gösterdiğim parça takılı açıldığında oyuk kısım içeri bakıyor ve gaz doğrudan eksoza çıkıyor.Parçanın yapısından dolayı ordaki porta eksozdan baska hiç bir yerden gaz giremez. işaretlediğin portlarda eksoz portu yok. 3 taraf emiş diğeride su geçişidir. Bu motosikletlerdeki sistem alışıla gelmiş sistemlerden farklı olabilir.
SADECE ENDURO @YOUTUBE
sistem tüm 2 zamanlılarda aynı, emiş diye işaretlediğin portlarda kurumlar var. Ayrıca emiş portları sadece karbüratör manifoltu tarafında olur. Silindirin karbüratör tarafındaki gömleğide çentikli.
KTM ekstradan yeni bir silindir teknolojisi üretmedi. Bilindik geleneksel sistemi kullanıyor. Valf sistemi bile özgün değil. Tüm 2t power valf sistemi aynı prensipte. İtalyanlarda gördüklerimde bu portun bi tanesini üst kapağa almışlar.
Senin işaretlediğin sisteme göre motorda eksoz yok. Yaktığını direk atıyor.
Bahsettiğin kapalı eksoz portlarının blokta karşılı yok,contadada karşılığı yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:46 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
Aynı çentikler diğer kısımdada var.ve ortasındaki alüminyum dikmede yukarı yönlü ovallik var..
SADECE ENDURO @YOUTUBE
Kapalı portların karşılığı silindirde. Valf port çıkışlarını kapatıyor.
şu kanalları takip edersen,
şuraya ulaşırsın.
valf de bu çıkışları kapatıyor.
5 emiş 3 eksoz portu var.2 tane küçük eksoz portunun bahsettiğiniz emiş kanalları ile bağlantısı yok..Videolarımda mevcut exup toplama videomda 3dakikada o kanalı anlatıyorum..Krank milinin çalıştığı bir bölgede eksoz dumanının ne işi var.Ayrıca portların hizalamasına bakarsanız eğer bahsettiğiniz port eksoz portu ise bu motor nasıl emiş yapabilirki? Eksoz dumanın çıkması ile benzini emmesi neredeyse saliselik olaylar dolayısıyla emiş ve eksoz portu aynı hizada olamaz.Daha önce ktm veya bu şekilde bir motosiklet söküp inceleme fırsatınız oldumu ? Ben bu motorların eski teknoloji ile alakası olduğunu pek düşünmüyorum açıkcası. Ordaki kurum sekmanlarım bittiği ve motosiklet uzun süredir bakıma girmediği için oluşmuş olabilir.
Vay arkadaş biraz forumdan uzak kaldım ne muhabbetler dönmüş burda. Bi çay alıp okumaya başlayayım en iyisi. Sindire sindire okuyayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
Eksoz güzel görünüyor. Hangi sacı kullandın? Kaç mm? Birde hangi kaynağı kullandın ona? Ben 1mmlik sacı gazaltıyla kaynatmaya çalışıyorum habire deliyor. 1mmlik kaynak teli kullanıyorum. Amperi en düşüğe alsamda zor oluyor. Bu seferde kaynak çok tipsiz oluyor.
Kawasaki gilera yamaha aprilla 2t söktüm topladım. Power valf sistemli.Eski teknoloji yeni teknoloji diye ayrım yok. 2 zamanlı motor çalışma prensibi var. Yarış tipi motorlarda da ekstradan bu valf sistemi var. Şu an kullandığın motorun 1950 model motordan teorik tek farkı ateşlemesindeki iyileştirme. Bu sende enjeksiyon eklediler yanılmıyosam. Belki aynı şeyi farklı söylüyoruz o yüzden anlaşamıyoruz.
Çok faydalı oluyor yazı. Ama işte pek faydalanmak isteyen yok. Matrax33'ün bu konudaki ilk mesajında dediği gibi. İnsanlar böyle faydalı şeyler yerine ergenlerin r25 ile atışmasını daha ilgi çekici buluyor.
Bu dediklerin çok kafamı karıştırdı. Benim böyle şeyleri MZ'e uygulamam zor iş. Yapılacak olanı Matrax33 yazmış zaten. Klepe exup filan beni aşar. O kadar şeyi yapabilecek olsam zaten sıfırdan motor yaparım yerli motor diye görürsünüz tvlerde.
Valla abi banada pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Ama bazı yarışları izledim youtubede. Gerçekten baya iyi kalkıyorlar. Mesela şu motora ne yapmış olabilirler? Motorlu testere gibi gaz yiyor. Aniden rölantiye düşüyor aniden gaz yiyor.
https://youtu.be/WvZtzYZJEmo
301 silindir aldım. Ona uygun yeni piston alacağım. Üst kapak 301 ama 3mm birleşme yerinden alınmış halde. Performans için. Ben buna dediklerinden hangilerini yapayım?
Pistona odacık açma işini anlamadım.
Silindirin portları taşlamak için bi alet bulayım onu hallederim. Yakıtı nasıl etkiler bunu yapmak? Kamyonda tırda yüksek beygir araçlar daha az yakıyor. Bundada böyle olur mu yoksa sonradan yapma iş olduğu için aşırı yakma durumu olur mu?
Bana aşırı hız lazım değil. Max hızı 160 çok bile. Ama o hıza rahatça çıkabilmesi lazım. Zaten ben yolda 90-100 gidiyorum. Ama bazı durumlarda trafikten sıyrılmak için yada önümdeki vasıtayı hızlıca sollamak için basmak gerekiyor. Şu anki haliyle 100e kadar çok rahat çıkıyor. Ama 100den sonra canı gidiyor.
Birde farkettiğim birşey var. Devir saati çalışmıyor ama tahminen 4 bin devir civarına kadar motor hantal. Ama o devri geçince aşırı bi güç geliyor motora. Sanki exup varmış gibi yani. Çok sert kullanıp yüksek devirde vites attığımda -yanlışlıkla- ön tekeri biraz yerden kaldırmışlığım yada arka tekere giderken patinaj attırmışlığım var. Bu dediğimi düşük devirlerdede yapabilirmiyim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
MZ'de durum bu. Dört emiş tek çıkış
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)