Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

CG ile cafe racer yapmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Selamlar herkese. Elimde ucuza bulduğum bir küba cg var. Bunu adam etmem gerekiyor. Atölyemiz, gerekli bütün teknik mekanik elektronik gereçler var. Aklımda cevabını bulamadığım sorular var. Sizlere danışmak istedim. Yapacağım cafe racer da aküyü ve hava filtresini iptal etmek istiyorum. Bunun için ne gibi adımlar izlenmeli? Akü iptal edildiğinde sinyal, far ve stoplar çalıştırılabilir mi motosiklet hareket halinde iken? Ayrıca jantlar ve motor bloğu siyaha boyanacak. Bunun için nasıl bir yol izlemeliyiz? Boya tavsiyeleriniz nelerdir? Anlayacağınız olabildiğince sadeleştirmek istiyorum. Cevaplarınızı ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Yapıma başladığımda detaylıca fotoğrafları paylaşarak tecrübelerim ile rehber oluşturmayı planlıyorum. Saygılar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum merhaba,

    akü konusundan başlayalım, akü motorda devre tamamlayıcıdır. marş motorun da var ise motorda (ki yeni cg lerde var ayak marşı yerine) aküyü çıkarırsan motoru çalıştıramazsın. evet sorunun cevabı çalışırken motor akü olmasa da far ve sinyaller çalışır motor da çalışır fakat, yüksek devirde stabil bir elektrik akımı olmadığından dolayı motorda tekleme yaşarsın. iptal etmek yerine sele altına ufak bir kutu ile bağlamak daha sağlıklı olacaktır.

    hava filtresini iptal edip koni şeklinde açık hava filtresi kullanabilirsin. ben kullanmıştım çok ta güzel duruyor ve çok hoş bir sesi var. buna uygun ayar yapman gerekecek ama açık hava filtresi takınca karbüratörden yakıt hava karışımı ayarı yapman gerekiyor yeni filtre için.

    jant ve motor bloğu boyamayı eğer bu işi profesyonel olarak yapmıyorsanız tavsiye etmiyorum. hele ki motor bloğuna yapacağınız boya hava soğutmalı motorlarda motor bloğunun hava kanallarının motorun ısısıyla genleşmesi ve büzüşmesi ile ister istemez zamanla boya atmaları ve dökülmeler olacak. çok hoş bir görüntü olmuyor. ama eğer illa boyayacağım derseniz ısıya dayanıklı soba boyaları var. onlar ile boyayabilirsiniz.

    umarım istediğiniz gibi olur.

    kolay gelsin.
    oxus, yürekçe, morevna ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Akü şart dediğiniz gibi. Motor bloğu ve jant boyamakta kararlıyım. Depo da büyük ihtimalle boyanacak. Şasi boyamayı bile düşünebilirim. Bakalım süreç nasıl ilerleyecek. Herşeyi fotoğraflayıp paylaşacağım. En kısa zamanda görüşmek üzre.

  4. #4
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    ben şunu yapmıştım kendi kendime;



    umarım seninki de istediğin gibi birşey olur. fotoğrafları bekliyoruz. belki başka arkadaşlara fikir olur.

    kolay gelsin.
    Pisman, yürekçe, berk_cglr ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #5
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    arkada kaykay mı var kesilmiş yoksa ben mi benzettim eğer öleyse başarılı bir yaratıcılık olmuş değilse de işçilik çok hoş duruyor
    diablof ve yürekçe bunu beğendiler.

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkada kaykay mı var kesilmiş yoksa ben mi benzettim eğer öleyse başarılı bir yaratıcılık olmuş değilse de işçilik çok hoş duruyor
    evet kaykay tahtası o dostum. teşekkür ederim. çamurluk önemli. her yerde bahsediyorum. atlanmaması gereken bir konu.
    berk_cglr ve yürekçe bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben şunu yapmıştım kendi kendime;

    http://i.hizliresim.com/jBjoRJ.jpg

    umarım seninki de istediğin gibi birşey olur. fotoğrafları bekliyoruz. belki başka arkadaşlara fikir olur.

    kolay gelsin.
    Kaptanım arka lastiğinizin boyutları nedir? Orjinali 2.75 18. Ben sizin arka lastiğinizdeki büyüklüğü nasıl sağlayabilirim? 3.50 18 taksam nasıl durur? Birde bu 3.50-2.75 rakamları nedir, neyin/nerenin birimidir? Açıklarsanız sevinirim valla. Aydınlanalım biraz. Cafe racer yerine scrambler tarzı bir motosiklet de yapabiliriz aslında. Hem oturuş pozisyonu daha rahat olur. Sizce hangisiyle uğraşmak mantıklı?

  8. #8
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum yanlis hatirlamiyorsam 3.00/17 arka 2.75/18 on du. rakamlar inc ile hesap ediliyor yanlis bilmiyorsam. yani 3x2.54 = 7.5 cm arka lastigin genisligi. birsey yazilmiyorsa 3.0/90/18 oluyor bildigim kadariyla. oradaki 90, lastik janttan yere olan uzunlugunun, 3.0 inch olan genisliginin %90 i kadar olmalidir diyorlar.

    ben 3.0 18 den daha kalin lastik takmayi denedim ama cg lerde arka fren gobegini sabit tutan bir demir var altta. ona surtuyor. pek genisletmeye mumkun degil stock haliyle. ama aklima gelen uzatma somunu kullanarak biraz daha genisletilebilir. ona lastikciye gidip bakmadan karar verme istersen. sikinti cikabilir.

    sahsi kanaatim evet caferacer yerine scrambler daha kullanisi kolay. bu haliyle ayag peglerini geri almazsan sirt agrisi yapar bir sure sonra. scrambler icin de biraz disli bir lastik takarsan tadindan yenmez

    kolay gelsin.

  9. #9

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum yanlis hatirlamiyorsam 3.00/17 arka 2.75/18 on du. rakamlar inc ile hesap ediliyor yanlis bilmiyorsam. yani 3x2.54 = 7.5 cm arka lastigin genisligi. birsey yazilmiyorsa 3.0/90/18 oluyor bildigim kadariyla. oradaki 90, lastik janttan yere olan uzunlugunun, 3.0 inch olan genisliginin %90 i kadar olmalidir diyorlar.

    ben 3.0 18 den daha kalin lastik takmayi denedim ama cg lerde arka fren gobegini sabit tutan bir demir var altta. ona surtuyor. pek genisletmeye mumkun degil stock haliyle. ama aklima gelen uzatma somunu kullanarak biraz daha genisletilebilir. ona lastikciye gidip bakmadan karar verme istersen. sikinti cikabilir.

    sahsi kanaatim evet caferacer yerine scrambler daha kullanisi kolay. bu haliyle ayag peglerini geri almazsan sirt agrisi yapar bir sure sonra. scrambler icin de biraz disli bir lastik takarsan tadindan yenmez

    kolay gelsin.
    O halde ön arka 3.00 18 uygun olacaktır. Abartmanın alemi yok. Son olarak cafe racer yapmakta karar kıldım. Linkini paylaşacağım videoyu izlemenizi öneririm. Aldığım seleye kadar sağolsunlar yapmak istediğim çoğu düzenlemeyi yapmışlar. CG ile cafe yapmak isteyenlere ideal bir rehber olacaktır..

    Bahsettiğim link; https://www.youtube.com/watch?v=j2LWpu5G_6o


    Bu arada 3 günlük araştırmalarım sonucunda bulduğum en çok satan en ucuz olan parça linklerini burada paylaşayım;
    (Türkçe bilmediğim için değil aramak isteyenlerin kolay bulması için ingilizce isimleriyle yazmayı düşündüm )

    Odometer
    https://tr.aliexpress.com/item/Black-0-160km-h-Motorcycle-Speedometer-Odometer-Gauge-Dual-Speed-Meter-with-LED-Indicator/32570154909.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.271.c WWCxr


    Bar End Mirrors
    https://tr.aliexpress.com/item/MOTORCYCLE-BLACK-3-ROUND-7-8-HANDLE-BAR-END-MIRRORS-CAFE-RACER-BOBBER-CLUBMAN/32701830751.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.278.c WWCxr


    Led Signal Flasher
    https://tr.aliexpress.com/item/12V-2-PIN-LED-Turn-Signals-Adjustable-Relay-Flasher-Speed-Fix-Car-Motorcycle-Turn-Signal-Hyper/32799909477.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.286.c WWCxr


    Led Tail Light & Turn Signals
    https://tr.aliexpress.com/item/Universal-Flexible-LED-Motorcycle-Brake-Lights-Turn-Signal-Light-Strip-48-Leds-License-Plate-Light-Flashing/32687079808.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.359.c WWCxr


    Cafe Racer Seat
    https://tr.aliexpress.com/item/Black-Motorcycle-Retro-Seat-Vintage-Hump-Seat-Cafe-Racer-Saddle-Scramble-Flat-pan-GN-CB350-CB400/32634595634.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.366.c WWCxr


    Headlight
    https://tr.aliexpress.com/item/Black-6-1-2-Grill-Retro-Vintage-Motorcycle-Mount-Headlight-Lamp-For-Honda-etc-With-Bracket/32770578885.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.376.c WWCxr


    Exhaust Wrap
    https://tr.aliexpress.com/item/KKmoon-Exhaust-Pipe-Header-Heat-Wrap-Resistant-Downpipe-10-Stainless-Steel-Ties-5mx5cm-for-Car-Motorcycle/32788866873.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.448.c WWCxr

  10. #10

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    [B]Tekrar tekrar tekrar selamlar. Bugün falcon'un 100cc bir motosikletini sipariş etmiş oldum. Orjinal honda cg'ye en yakın motosikleti bulmam iyi oldu. Düşüncelerim şu şekilde; Jantları ve kısaltılacak olan arka çamurlukları sulu zımpara ile zımparalayıp mat siyah jant boyası ile veya plasti dip ile boyamak, akü pozisyonuna göre yan kapakların iptal edilip akü için özel muhafaza yapmak ve son olarak egzoz ve depo boyası.
    Nasıl yapacağım hakkında en ufak fikrim yok. Deneyimleyip göreceğiz. Motosikleti teslim aldığımda fotoğraflamaya devam edeceğim. Fotoğrafları birleştirip kolaj da yapabilirim. Bakalım durumlar neyi gsterecek /B]
    diablof bunu beğendi.

  11. #11
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı BaranYiğit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [B]Tekrar tekrar tekrar selamlar. Bugün falcon'un 100cc bir motosikletini sipariş etmiş oldum. Orjinal honda cg'ye en yakın motosikleti bulmam iyi oldu. Düşüncelerim şu şekilde; Jantları ve kısaltılacak olan arka çamurlukları sulu zımpara ile zımparalayıp mat siyah jant boyası ile veya plasti dip ile boyamak, akü pozisyonuna göre yan kapakların iptal edilip akü için özel muhafaza yapmak ve son olarak egzoz ve depo boyası.
    Nasıl yapacağım hakkında en ufak fikrim yok. Deneyimleyip göreceğiz. Motosikleti teslim aldığımda fotoğraflamaya devam edeceğim. Fotoğrafları birleştirip kolaj da yapabilirim. Bakalım durumlar neyi gsterecek https://i.hizliresim.com/VMdnaj.jpg/B]
    dostum merhaba,

    şimdiden hayırlı olsun. bekliyoruz resimleri.

    plasti dip ten uzak durmanı tavsiye ederim. çok hızlı deforme olan ve soyulan bir uygulama. onun yerine mat soba borusu kullan daha iyi.

    bu motorun aküsü o resimde görünen yan kapağın arkasında. diğer tarafında da hava filtresi var. kapakları çıkarıp oraya farklı bir uygulama yapabilirsin rahatlıkla. vidasızdır. elinle rahatça çıkarıp takabileceğin kapaklar.

    akü için kendi motoruma da uyguladığım şöyle bir şey yapabilirsin;



    bir miktar deri (gerçek deri kullanma çok çabuk rengi değişir) ile rahatlıkla böyle şık görünen bir şey yapabilirsin.

    öndeki farı yuvarlak olanla değiştirmeyi unutma

    kolay gelsin.

  12. #12

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Satın aldığım bayii ile görüştüğümde çöpe çıkacak olan sıfır parçaları(ayna gidon sele vs) alıp alamayacaklarını sordum. Fabrikadan geliş fiyatına alacaklarını söylediler. Çok iyi oldu benim için. En az 600 lira gibi bir indirim olmuş olacak kullanmayacağım parçalar için. Bu da gayet iyi oldu. Cg alıp cafe racer yapmak isteyenler mutlaka bu olaydan yararlanın derim. Yamahanın yapacağını zannetmiyorum ama japon alacaksanız da deneyin. Gerçi sıfır motosiklet bu saatten sonra alınmaz da devlet büyüklerimiz sağolsun. O bambaşka bir konu. Başka bir entryde tartışırız

    Depo için buna karar verdim. kargo dahil 300 türk lirasına patlayacak. Boya veya folyo ile uğraşmaktansa sıfır bir depo almak işime geldi. Elimden gelir fakat ortaya güzel bir sonuç çıkartamazsam diye çekindim. Benim için proje bütünlüğü açısından sorun olmayacak bir bütçe. Ayrıca deponun fiziği de farklı dikkat ederseniz. Farım selem ve depomun görselleri şu şekilde. Ürünlerin hepsi geldiğinde daha detaylı fotoğraf ve yorumlarım olacaktır kesinlikle.



    berk_cglr bunu beğendi.

  13. #13
    yusufkalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Nisan 2017
    Şehir
    İstanbul/Kağıthane
    Motosikleti
    YAMAHA MT 07
    Bak bu ilginç olucak gibi.
    Kolay gelsin.

  14. #14

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Motosikleti
    BD100
    Bende aynı görünüşte olan motorumu cafe racer tarzına çevirmek istemiştim ama iki hafta gibi sürede kısıtlı zamanda bu kadar olabildi. Sonucunda daha çok eski motosikletlere benzedi ama az da olsa cafe racer havası var Yapılacak 3-4 şey kaldı, göstergeler yuvarlak ve çift olacak, ön lastik bir ölçü küçülecek, ön far biraz daha aşağı inecek ve son olarak boya yapılacak. Boya kısmından emin değilim ama diğerleri kesinlikle yapılacak. örnek olması açısından resmini koyuyorum, herhangi bir soru olursa seve seve yanıtlarım.

    Eski_kasa ve nemesis-83 bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Ben lastik olarak ön arka 3.00 18 düşündüm. Sizin arka lastiğiniz 3.50. Lastikte bir yere sürtme veya motosikletin performansında düşme oldu mu? Bir de aklımda şu yeni çıkan 50cc mondial rx9'un egzozunu alıp siyaha boyayıp takmak var. O iş ileride olacak gibi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Motosikleti
    BD100
    Alıntı BaranYiğit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben lastik olarak ön arka 3.00 18 düşündüm. Sizin arka lastiğiniz 3.50. Lastikte bir yere sürtme veya motosikletin performansında düşme oldu mu? Bir de aklımda şu yeni çıkan 50cc mondial rx9'un egzozunu alıp siyaha boyayıp takmak var. O iş ileride olacak gibi.
    3.00 18 sürtme yapmaz, 3.50 18 ise hafif bir işlem ile sürtmeden kurtarıyor. Şaseye yakın olan kısmı birkaç mm ezmek zorunda kaldım. Genişlik olarak ise jant göbeğinin oraya flanş ekledim (1 cm kalınlıkta). Performans olarak zaten seri bir motor olmadığından çok bir düşüş hissetmedim ama düşme olmuştur. Tabi çapın büyümesinden dolayı son hız 10 km kadar arttı. En büyük değişiklik motorun dengesinde oldu. Önceki lastik ölçülerinde bisiklet rahatlığında manevra yapabiliyordum. Şimdi ise motosiklet çok daha ağırmış gibi davranıyor, hızlı manevralara izin vermiyor.

  17. #17

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Alıntı Xarex adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3.00 18 sürtme yapmaz, 3.50 18 ise hafif bir işlem ile sürtmeden kurtarıyor. Şaseye yakın olan kısmı birkaç mm ezmek zorunda kaldım. Genişlik olarak ise jant göbeğinin oraya flanş ekledim (1 cm kalınlıkta). Performans olarak zaten seri bir motor olmadığından çok bir düşüş hissetmedim ama düşme olmuştur. Tabi çapın büyümesinden dolayı son hız 10 km kadar arttı. En büyük değişiklik motorun dengesinde oldu. Önceki lastik ölçülerinde bisiklet rahatlığında manevra yapabiliyordum. Şimdi ise motosiklet çok daha ağırmış gibi davranıyor, hızlı manevralara izin vermiyor.
    Selamlar. Lastiğimi 3.00 ölçüsüne yükselttim. Anlaş tercih ettim. Hafta içi boş zamanlarımda motosikleti söküyorum şu anda. Hafta sonu parçaları takmaya başladığımda görselleri ve deneyimlerimi paylaşacağım. Aldığım gösterge Gösterge için kablo bağlantılarını bulamadım. Büyük ihtimalle gösterge bağlantılarını da bir elektrikciye yaptıracağım. Fotoğrafları paylaşacağım bu hafta içinde. Çözüm yolu bulabiliriz belki. Ayrıca bir sorun da gidon değişikliği için sökmem gereken komutatörlerin sıkışmış yıldız vidaları. Bakalım durumlar neyi gösterecek.

  18. #18

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Motosikleti
    BD100
    Alıntı BaranYiğit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar. Lastiğimi 3.00 ölçüsüne yükselttim. Anlaş tercih ettim. Hafta içi boş zamanlarımda motosikleti söküyorum şu anda. Hafta sonu parçaları takmaya başladığımda görselleri ve deneyimlerimi paylaşacağım. Aldığım gösterge Gösterge için kablo bağlantılarını bulamadım. Büyük ihtimalle gösterge bağlantılarını da bir elektrikciye yaptıracağım. Fotoğrafları paylaşacağım bu hafta içinde. Çözüm yolu bulabiliriz belki. Ayrıca bir sorun da gidon değişikliği için sökmem gereken komutatörlerin sıkışmış yıldız vidaları. Bakalım durumlar neyi gösterecek.
    Bende arabayla uğraşmaktan bir türlü gösterge değişimine zaman ayıramadım. Eğer biraz elektrik bilginiz varsa ve eliniz yatkınsa göstergeyi kendiniz bağlayabilirsiniz. Ama tersi ise hiç başlamadan elektrikçiye gidin, o yapsın bağlantıları. Fotoğrafları merakla bekliyorum, problem olan yerleri fikir paylaşarak çözeriz burada. En zevkli kısım çözüm üreterek toplama kısmı. Kolay gelsin

  19. #19

    Üyelik
    28 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Bolt XV950
    Alıntı Xarex adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende arabayla uğraşmaktan bir türlü gösterge değişimine zaman ayıramadım. Eğer biraz elektrik bilginiz varsa ve eliniz yatkınsa göstergeyi kendiniz bağlayabilirsiniz. Ama tersi ise hiç başlamadan elektrikçiye gidin, o yapsın bağlantıları. Fotoğrafları merakla bekliyorum, problem olan yerleri fikir paylaşarak çözeriz burada. En zevkli kısım çözüm üreterek toplama kısmı. Kolay gelsin
    Selamlar tekrardan. Göstergeyi komşumuzun geçergen akıl vermesiyle hallettik. Eski göstergeyi açarak hangi renk nereye gidiyor diye baktık. Yeni göstergenin datasheeti elimizde vardı zaten. Renkleri eşleştirerek hallettik bir şekilde. 3 saatimizi aldı fakat siz aşağıda atacağım fotoğrafları kullanarak 10 dakikada yapabilirsiniz ahhahahahah ))
    Malesef tezcanlılığımı koruyup acele acele fotoğrafları çektim. Detaylı resim, şema için ulaşın. baranyigitayyildiz@hotmail.com / baranoskhi@gmail.com

    http://s5.dosya.tc/server5/3v6vxw/Wh...30.18.zip.html

  20. #20

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Motosikleti
    BD100
    Güzel olacak, depo özellikle çok hoşuma gitti. Son fotoğraftan anladığım kadarıyla fazla eksiği kalmamış, Ankara'da artık motosiklet mevsimi bitiyor. Bir an önce bitirip keyfini çıkar Bitirince burayı unutma foto paylaş


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler