Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
15. sayfa BirinciBirinci ... 51314151617 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #281
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ordan aldım zaten sıfır karbüratörü. Çin malı olan o. Tamir takımı aldım oda çin malına uyuyor binge uymuyor. Memelerin delikleri ve uzunlukları farklı. Mecbur çıkma bulunacak. Aliexprese iş kalınca keihin yada pwk alabilirim. Ordakide orjinal bing değil zaten. Dıştan birebir aynı ama içi farklı. Ama artık deneme yapmaktan bıktım. Orjinal candır :D
    Senin hurdadan aldığın mzin üstüncen çıkan karburator neydi hoca kaçırdım galiba orayı ben?
    ANGARAJ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #282
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ondan ifa çıktı. İçi baya dağılmış. Temizledim topladım çalışmadı onla. Ayar cıvataları ölü onun. Tamir takımını bulsam belki onlada çalışır.

    Dün baya sürdüm. Gidişi çok iyi motorun. İstediğim gibi oldu diyebilirim. Patırdamada yok. Debriyaj flanşı boşa çıktı yolda kaldım ama o önemli değil alışkınım :D :D

  3. #283
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj flanşı boşa çıktı yolda kaldım ama o önemli değil alışkınım :D :D

    Ona küçük süprizler yapın
    ANGARAJ

  4. #284
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı GaCCaLL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ona küçük süprizler yapın
    Takarken Aydın abi demişti bu seni yolda bırakır diye. Yeni bi flanş alacaktım zaten. Bide elle sıkınca hiç oturmamış yerine. Yolda çıktı marş yapamadım. Arkadaşı aradım geldi sanayiye götürdü beni. Artık sürpriz olmuyor. Arkadaşı arayıp "Kadirciğim canım arkadaşım" dedim. "Nerde kaldın lan?" diye cevap verdi. Oda alıştı.

    Sanayide sıktımda bu seferde abartmışım. Havalıyla baya sıktım motora bindim debriyaj hiç ayırmıyor. Yarın vakit bulursam tam ayarında sıkacağım inşallah.
    GaCCaLL ve yürekçe bunu beğendiler.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  5. #285
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Motorun debriyaj işinide hallettim. Almandan çıkan debriyaj flanşı iyi değil diye öncekini takmıştık. Bende geri söktüm almanı taktım. Önce arkasına büyük somun koyup cıvatayı havalı makinayla sıkıp yerine oturttum. Sonrada diğer parçalarını toplayıp kapattım.

    Bi süre uğraşmadan kullanma niyetindeyim. Sağa sola gidiyorum deniyorum.

    Motorun yağ atma sorunu kalmadı. Çekişi gayet güzel. 18 diş takmıştım öne. 3. viteste 100ü çok rahat görüyor. Daha yüksek vitesleri deneyecek yol bulamadım. Havanın iyi olduğu bi gün şehirdışına çıktığımda ölçerim onuda.

    Aniden hızlanmasını çok seviyorum. Bazen hızlanayım derken arka teker sarıyor. Dönüşlerde gaz açmaya korkuyorum artık. Birine kızdım bugün direksiyon hafif sola kırıkken gazladım. Bi baktım yan yan gidiyorum. Tekerde yapar heralde artık. Ama onu yapacak adam lazım. Ben denemedim denemekde istemiyorum.

    Şuan tek sıkıntı rölantiye geç düşüp rölantide saydırmaması. Oda karbüratördeki kırık parçadan. Onu bulunca o sorunda hallolacak inşallah. Rölantiyi yüksek tuttuğumda sorun olmuyor aslında. Stop etmiyor yani. Böylede seviyorum hakiki enduro gibi çalışıyor rölantide yüksek devirde.

    Yürüyen aksamı ve mekaniği hallettiğimi düşünüyorum. Arka fren merkezi gelmiş onu takacağım . Birde ayak basma yerlerini yeniden yapmam lazım. Korkuluğu sökünce kötü durmaya başladı.

    Benim proje bitmeyecek belli oldu. Sürekli yeni birşeyler yapmak istiyorum. Şimdide kafayı grenaja taktım. Grenaj yapmayı öğreniyorum bikaç gündür. Nasıl yapacağımı buldum. Boş vakitte o işe girişeceğim.

    Birde eksoz gözüme çok çarpıyor. Sıkıştırma için bi yere balon eksoz yapayım diyorum. Ondanda iki çıkışla sağlı sollu çıkış versem. Güzel durabilir. Eksoz konusunda tavsiyelere açığım. En iyi performansı nasıl alabilirim? Klepesiz olduğundan direk salyangoz yapamıyorum. Acı tecrübeyle sabit. Matrax33 özellikle senin yardımını istiyorum eksoz konusunda. Orjinal eksoz çok tipsiz oluyor. Şöyle bişey takmak istiyorum ucuna.



    Yamaha tenere hoşuma gidiyor. Ona benzetmeyi düşünüyorum grenajı. Örnek fotoğraf koyayım.



    Buda atımla gezerken. Korkuluğu sökünce güzel oldu bence.

    JuxtaCrucem bunu beğendi.

  6. #286
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim proje bitmeyecek belli oldu. Sürekli yeni birşeyler yapmak istiyorum. Şimdide kafayı grenaja taktım. Grenaj yapmayı öğreniyorum bikaç gündür. Nasıl yapacağımı buldum. Boş vakitte o işe girişeceğim.
    Hocam nerden öğrendiysen bizle de paylaşsan
    ANGARAJ

  7. #287
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    O güne çıkalımda paylaşırım tabiki. Hatta ona ayrı konu açabilirim. Çok kişiye faydalı olur bence. Grenajı tamir gerektiren yada kırık olan çok kişi var ve grenaj gerçekten çok pahalı.

    Tampon üretimi yapanları izledim. Yada tamiri. Aslında çok kolay. Ama biraz el becerisi ve yaptıktan sonra ustalık istiyor.

    Elyafı var bide sıvısı var. Kalıbın içine elyafı seriyorsun. Üstüne fırça ile boya yapar gibi o sıvıyı yediriyorsun. Dondukça bi kat daha. Kaç kat istiyorsan. Öncesinde kalıp yağlanıyor tabi. Bittikten sonra üstüne macun zımpara astar boya.

    Tamirde bu şekilde. Elyafı kırık yere serip üstüne o sıvıyı sürüyorsun. Donup kalıyor zaten. Benim yapacağım grenajda öncelik kalıp çıkarmak. Yada üstünde elyafın tutunacağı karton vb bişey yapıp sabit tutmak.
    jimi_hendrix bunu beğendi.

  8. #288
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O güne çıkalımda paylaşırım tabiki. Hatta ona ayrı konu açabilirim. Çok kişiye faydalı olur bence. Grenajı tamir gerektiren yada kırık olan çok kişi var ve grenaj gerçekten çok pahalı.

    Tampon üretimi yapanları izledim. Yada tamiri. Aslında çok kolay. Ama biraz el becerisi ve yaptıktan sonra ustalık istiyor.

    Elyafı var bide sıvısı var. Kalıbın içine elyafı seriyorsun. Üstüne fırça ile boya yapar gibi o sıvıyı yediriyorsun. Dondukça bi kat daha. Kaç kat istiyorsan. Öncesinde kalıp yağlanıyor tabi. Bittikten sonra üstüne macun zımpara astar boya.

    Tamirde bu şekilde. Elyafı kırık yere serip üstüne o sıvıyı sürüyorsun. Donup kalıyor zaten. Benim yapacağım grenajda öncelik kalıp çıkarmak. Yada üstünde elyafın tutunacağı karton vb bişey yapıp sabit tutmak.
    hocam peki özkütlesi hafif midir?. Hafif ise bir projem için bunu kullanmak istiyorum.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  9. #289
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam peki özkütlesi hafif midir?. Hafif ise bir projem için bunu kullanmak istiyorum.
    Bildiğimiz bakalit. Bilmiyorum hafifliğini. Farklı farklı isimleri var gerçi. Sizin orda ne denilir bilmiyorum. Fiberglassda deniliyor.

    Elyafı şöyle birşey.



    Uygulamada böyle.

    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  10. #290
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc


    bu büyüklükte tüp koyacaksan tüpün giriş çıkış boru çapları ince olmalı. Bu 4 zamanlı motor eksozu olduğu için bunun çıkış ağzı açık, tüm sıkıştırma tüp içinde sağlanıyor. İçi elyaf dolu filtresi var. 2 zamanlılarda onu koyamazsın kurum dolar. Elinde hazır bi tüp olsa onun üzerine boru döşeyerek güzel bi eksoz yapabilirsin. Ama performans için en iyisi salyangoz gırtlak+tüp.



    Bu sanırım el yapımı. Güzel bi kaynak işçiliğiyle yapılabilir.

    Tüpün prensibide şöyle olmalı



    Egsoz olacak incelikte istediğin çapta boru bulman zor. Leş gibi ağır eti kalın boru bulabilirsin. Bence en uygunu paslanmaz 0,75 sacdan kendin büktürüp gaz altıyla kaynatman.

    En son da üzerine alüminyum plakayla perçinle kaplar hoş görüntü sağlarsın. Soba boyasıyla falan motor leş görüntü oluyor. Hem daha az ısınır hemde sticker falanda yapabilirsin.

  11. #291

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    ilk sayfada Mz gördüm yaram depreşti ne güzel motordur 90 lılarda benim için efsaneydi Mz301 her işe gelirdi önüne kazalı bir racingin grenajını tak olurdu racing .. telli jant düz sele tak olurdu caferacer.. kendide güzel giderdi çok seri aletti..

  12. #292
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tekrar salyangoz yapmaya korkuyorum. Geçen motoru yerinden kaldıramamıştım.

    Benim bir diğer sorunumda yerin dar olması. Ön tarafa böyle büyük salyangoz yapamam. Yani boruyla uzatıp yapmak lazım. Fotoğraftaki gibi.





    Yani motordan çıkan deve boynu arkaya kadar gidecek. Orda balon yapacağım. Sacı rulo haline getirebilirim. Çapraz rulo yapıp huni halinede getirebilirim. Yani bu fotoğraftakileri yapabilirim. Susturucu hariç.

    Aksaray'da bi ustada şu aşağıdaki eksozu gördüm. Daha önceden bu eksozu CZ Scrambler yapanlardada görmüştüm. Bu eksoz işime yarayabilir mi? Fresko eksoz deniliyor. Kesin olacağını bilsem alır üstüne takarım. Ama o kadar para verip olmamasını istemem.





    Tabi bunun birde gürültüsü var. Malum polisler çok sıkıştırıyor şu aralar. Polisle uğraşmakta istemiyorum.

    Mz orjinal eksozu iyi ama çok tipsiz duruyor.

    Performans için güzel bi salyangoz yapsam. Yani sadece balon kısmını. Ordan çıkan borudan çift çıkış versem. Sağlı sollu Eksoz taksam arkaya doğru. Çok güzel görüntü olacak.

    Şu aşağıdaki ufak susturucundan buldum 100 lira diyor usta. Balon kısmını halledersem ucuna bunuda takabilirim. Elyafı boşaltıp.


  13. #293
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Bak salyangoz veyahut geniş boğaz çıkışının espirisini anlatayım. Geçenkinin kötü olmasının sebebinide anlarsın.

    Motor eksoz gazı atmaya başladığında gaz bu geniş haznede birikir sen bu geniş haznenin çıkış tarafındaki boruyu ne kadar ince tutarsan bu gaz geri teperek motorda sıkıştırmayı sağlar. Akabinde motorun alt devirlerde torklu olur.

    Yani bu geniş hazneye kocaman çıkış koyarsan motor düzde güzel uzasa da tüm eksoz gazını direkt bıraktığı için çekişi düşük olur.

    salyangoz şekli verilmesinin sebebi gaz birikecek hazneyi maksimum seviyede tutma amaçlı. Sen elinden geldiğin kadar motor çıkışı kısmını geniş bişeyler yap. Ama bu hazneden tüpe kadar olan kısım boruyu minimum incelikte tut. Çokda ince olmasın ki kurum tıkamasın. Tüpün en büyük amacıda hazneden gelecek minimum seviyedeki gazı tekrar toparlayıp tekrar geri tepme sağlamak ve sesi azaltmak.

    fresko eksozu unut üzerindekinden farkı olmaz. Hemen hemen oda fresko.

    ilk 2 resimdeki hazneyi yapabilirsen yap. Ama işin püf noktası hazne ve tüp arasındaki bağlantının boru çapı. Bu 2 resimdeki hazneyi yapabiliyosan, sana çizdiğim tüpüde kolaylıkla yapabilirsin. Sadece iç detayındaki susturucu farklı. Üzerinede alüminyum kaplama yaparsan görüntüyüde güzelleştirmiş olursun.

  14. #294
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Sağolasın cevaplar için.

    Geçen sefer giriş borusunun yarı çapında çıkış koymuştum ama çok güçsüz olmuştu. Sonra onu söküp daha büyüğünüde takmıştım. Yine olmamıştı.

    Daha küçük çıkış mı koymalıydım yani ?

    MZ'de klepe olmadığı için bu salyangozda nelere dikkat etmeliyim?

    Şunu yap olur diyebileceğin bi çizim varmı? Onu örnek alarak yapayım.

    Yada Tek tüp içinde bitirsem herşeyi. Sacdan bi boru yapıp motordan oraya kalın boruyla gelsem. Orda çizdiğin şekilde düzen yapsam. Mz susturucusunun içindede o şekilde parçalar var. Onuda kullanabilirim.

    Şu şekilde durur yani.


  15. #295
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Eğer salyangoz veya hazne dediğimiz geniş gırtlağı yapmayacaksan üzerindeki uzunca olan tüpü kısaltman motorun performansta aleyhine olur. Boğulur.

    Üstte gönderdiğin motor 4 zamanlı.


    yapabiliyorsan ; O deveboynunun hiç açısını bozmadan sadece daha büyük çaplı borularla.



    Kırmızı çizgiye şişirebildiğin büyüklükte geniş hazne,
    mavi çizgiye ince boru,
    Sarıya da tüp.

    Mümkünse tüm eksozun et kalınlığı aynı malzemeden olsun. Hurda malzemelerle su borularıyla değil sacdan bükerek yapabilirsin en kolayı.
    Elektrot kaynağıyla da olmaz o iş gaz altıyla yapman lazım. Elektrot deler.


    Bunu eksozcu bi tanıdığına tarif etsen çok kolay yapabilir ama sözünün geçeceği birisi olmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Gırtlaktaki dönüşü yapabilmen için pizza dilimi gibi borular kullanmalısın. Bi tarafı geniş diğer tarafı dar taş motoruyla tek taraftan taşlaya taşlaya dönüşü yaparsın. Hatta metreyle zaviye farkını bulabilirsen aynı ölçüyü eksilterekte dönebilirsin. Hepsi ustalık isteyen işler emek isteyen işler.

    Motorun üzerinde dönüşü puntayla tamamlayıp, eksozu söker araya elektrot koyarak boşlukları doldurursun.

  16. #296

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer salyangoz veya hazne dediğimiz geniş gırtlağı yapmayacaksan üzerindeki uzunca olan tüpü kısaltman motorun performansta aleyhine olur. Boğulur.

    Üstte gönderdiğin motor 4 zamanlı.


    yapabiliyorsan ; O deveboynunun hiç açısını bozmadan sadece daha büyük çaplı borularla.

    https://i.hizliresim.com/nJbk0a.jpg

    Kırmızı çizgiye şişirebildiğin büyüklükte geniş hazne,
    mavi çizgiye ince boru,
    Sarıya da tüp.

    Mümkünse tüm eksozun et kalınlığı aynı malzemeden olsun. Hurda malzemelerle su borularıyla değil sacdan bükerek yapabilirsin en kolayı.
    Elektrot kaynağıyla da olmaz o iş gaz altıyla yapman lazım. Elektrot deler.


    Bunu eksozcu bi tanıdığına tarif etsen çok kolay yapabilir ama sözünün geçeceği birisi olmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Gırtlaktaki dönüşü yapabilmen için pizza dilimi gibi borular kullanmalısın. Bi tarafı geniş diğer tarafı dar taş motoruyla tek taraftan taşlaya taşlaya dönüşü yaparsın. Hatta metreyle zaviye farkını bulabilirsen aynı ölçüyü eksilterekte dönebilirsin. Hepsi ustalık isteyen işler emek isteyen işler.

    Motorun üzerinde dönüşü puntayla tamamlayıp, eksozu söker araya elektrot koyarak boşlukları doldurursun.
    Matrax abi. Şimdi şimdi bir crf 250l düşün. Fmf egzozlu ama boğazdan değil. Buna mega bomb taksam ne olur ne değişir peki. Konu dağalmadan küçük bir bilgiye ihtiyacım var.?

  17. #297
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Alonedark93 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Matrax abi. Şimdi şimdi bir crf 250l düşün. Fmf egzozlu ama boğazdan değil. Buna mega bomb taksam ne olur ne değişir peki. Konu dağalmadan küçük bir bilgiye ihtiyacım var.?
    Gaz yeme falan biraz daha etkiler. Biraz daha hırçınlaşır. Büyük fark bekleme. Belki 1 beygir daha. Bende de fmf var megabomb yok.
    Alonedark93 bunu beğendi.

  18. #298
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğimiz bakalit. Bilmiyorum hafifliğini. Farklı farklı isimleri var gerçi. Sizin orda ne denilir bilmiyorum. Fiberglassda deniliyor.

    Elyafı şöyle birşey.

    http://www.modelucak.net/yapimtamir/serkan/1.jpg

    Uygulamada böyle.

    http://img.teamhelps.pp.ua/images/h6QySYiJhyQ.jpg
    hee tamam. Fiberglass aynen.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  19. #299
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer salyangoz veya hazne dediğimiz geniş gırtlağı yapmayacaksan üzerindeki uzunca olan tüpü kısaltman motorun performansta aleyhine olur. Boğulur.

    Üstte gönderdiğin motor 4 zamanlı.


    yapabiliyorsan ; O deveboynunun hiç açısını bozmadan sadece daha büyük çaplı borularla.

    https://i.hizliresim.com/nJbk0a.jpg

    Kırmızı çizgiye şişirebildiğin büyüklükte geniş hazne,
    mavi çizgiye ince boru,
    Sarıya da tüp.

    Mümkünse tüm eksozun et kalınlığı aynı malzemeden olsun. Hurda malzemelerle su borularıyla değil sacdan bükerek yapabilirsin en kolayı.
    Elektrot kaynağıyla da olmaz o iş gaz altıyla yapman lazım. Elektrot deler.


    Bunu eksozcu bi tanıdığına tarif etsen çok kolay yapabilir ama sözünün geçeceği birisi olmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Gırtlaktaki dönüşü yapabilmen için pizza dilimi gibi borular kullanmalısın. Bi tarafı geniş diğer tarafı dar taş motoruyla tek taraftan taşlaya taşlaya dönüşü yaparsın. Hatta metreyle zaviye farkını bulabilirsen aynı ölçüyü eksilterekte dönebilirsin. Hepsi ustalık isteyen işler emek isteyen işler.

    Motorun üzerinde dönüşü puntayla tamamlayıp, eksozu söker araya elektrot koyarak boşlukları doldurursun.
    Abi sağolasın yardımın için. Çarşamba günü boşum inşallah bu konuyla ilgileneceğim.

    Elimde eksoz bikaç tane var. Birini pizza gibi doğrayıp salyangoz için kullanabilirim. Onun sacıda ince iyi olur bence. Çizdiğin şekle göre yaparım inşallah. Hemde onun huni gibi şekli sayesinde genişleme daralma işi kolay olur.

    Ekektrot kaynağından anlamıyorum. Gazaltını baya öğrendim. Sağolsun Mehmet ve Sedat abi inceliklerini öğretiyorlar. Eksozcu hatrım geçen var ama ben önce kendim bi deneyeyim. :D O kadar uğraşıyor parada almıyor ayıp oluyor. Kendim beceririm diye düşünüyorum.

    Tüp konusunda ne yapayım ? Elimde 4 zamanlıdan çıkan eksoz var. Onun içini söküp dediğin şekilde kapak mı yapsam ? Yoksa mz eksozunun içinden çıkanı mı kullansam ? Kağıda çizdiğin kapak sistemi vardı mz eksozunda. Tüp kısmına o eksozu kısaltıp takabilirim. İçinden çıkan parça bi karış anca gelir zaten.

  20. #300
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Ön tarafa salyangoz yapabilirsen,arkaya bir turbine core mantığında çalışan tüp ayarlasan veya yapsan efsane bişey olur Ama bu sefer silindir ve piston dayanmayacaktır.Eksoz konusunda kendi motorum için bir çalışma yapıyorum eğer başarabilirsen sanada destek verebilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.ytimg.com/vi/SwhExXKoD8k/hqdefault.jpg

    bu büyüklükte tüp koyacaksan tüpün giriş çıkış boru çapları ince olmalı. Bu 4 zamanlı motor eksozu olduğu için bunun çıkış ağzı açık, tüm sıkıştırma tüp içinde sağlanıyor. İçi elyaf dolu filtresi var. 2 zamanlılarda onu koyamazsın kurum dolar. Elinde hazır bi tüp olsa onun üzerine boru döşeyerek güzel bi eksoz yapabilirsin. Ama performans için en iyisi salyangoz gırtlak+tüp.

    https://dirtbikemagazine.com/wp-cont...eScala1200.jpg

    Bu sanırım el yapımı. Güzel bi kaynak işçiliğiyle yapılabilir.

    Tüpün prensibide şöyle olmalı

    https://i.hizliresim.com/o6dzdo.jpg

    Egsoz olacak incelikte istediğin çapta boru bulman zor. Leş gibi ağır eti kalın boru bulabilirsin. Bence en uygunu paslanmaz 0,75 sacdan kendin büktürüp gaz altıyla kaynatman.

    En son da üzerine alüminyum plakayla perçinle kaplar hoş görüntü sağlarsın. Soba boyasıyla falan motor leş görüntü oluyor. Hem daha az ısınır hemde sticker falanda yapabilirsin.
    Abi bu sistem exup yani eksoz kontrol sistemi olmadan sence bu motorda mantıklımı ?
    SADECE ENDURO @YOUTUBE


    REKLAM ALANI
15. sayfa BirinciBirinci ... 51314151617 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler