erdi motoru çalıştırıp tam gaz yaparak bana hem eksozdan çıkan dumanı hemde motorun sesini dinletebilir misin.
erdi motoru çalıştırıp tam gaz yaparak bana hem eksozdan çıkan dumanı hemde motorun sesini dinletebilir misin.
ben planet motora böyle bir olay yükleyeyim dedim..
aklım fikrim bu..http://https://www.google.com.tr/sea...QqI0MPLLV12TM:
ahmetyildiz Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sürekli sanayi ile içli dışlıyım ve çok denkgeldiğim bi durum ustaların kendini büyük görmesi. Normal insanlarda ustaları gözünde çok büyütüyor. Mesela beni uğraşırken gören çoğu kişi aynı şeyi soruyor. "Sanayide mi yetiştin?" Yani birinin yanında çıraklıkla filan büyüğümü sanıyorlar. Hiç çalışmadım sanayide diyorum inandıramıyorum.
Çok samimi olduğum bi arkadaşım var 10 yıllık arkadaşız. Hani yakın arkadaşların arasında özel cümleler vardır. Kimse anlamaz ama onlar güler. Bizim aramızdaki bi cümlede " olmaz yav öyle olur mu?"
Sanayideki ustalara yıllardır ne zaman iş tarif etsek bu cevabı aldık. Sadece motor değil farklı iş kollarındada böyle. Ustaya iş tarif edince, onu böyle yapsan olur diyince hep bu cevabı verdiler. Arkadaşımında kafası pek çalışır. Sonra ver kendim yaparım diyim yapıncada "haa oluyormuş" derler. Kimiside onu demez çamur atmaya çalışır. Yakında o kırılır bozulur vs diye. Ustalığına toz konduramazlar.
Sen o marş kolunu asla takamazsın diyen usta diye bahsetmiştim. Geçende bir başka motor ustasına benden için " komple kendi topladı o motoru. Elektiriğini bile kendi çekti" diyordu. Uzaktaydım ama kulak kabarttım duydum. Yüzüme söyleyemiyor hala.
Ben yaptım demenin zevki hiçbişeyde yok. Benim ilk aracım kamyondu. 92 model hurdayken aldım. Komple topladım onuda. Tabi o ağır vasıta olduğundan birçok şeyi ustasına yaptırdım. Tabi ustaya yaptıramadığım şeyleri kendim yaptım. Onları kullanmanın zevki bir başka. Görüpte "nerde yaptırdın" diye soranlara kendim yaptım diyincede gururlanıyor insan.
Yada önceki işlerimde "kendim topladım, kendim yaptım" diye söylemek güzel oluyor. Söylemeyi geçelim ben binince zevk alıyorum ötesi mühim değil. Otoser mesela satmaya kıyamıyorum. Her gün ailemden laf duyuyorum sat diye. Yada çevremden kurtul şundan taksi al diye laf geliyor. Ama o benim çocuklarıma miras kalacak. İnşallah olursa çocuğum. Her parçasında benim emeğim var. Hatta kanım var. Projelerde sürekli sakarlık oluyor. Mesela şu an 3 parmağım kesik. Sağ bileğimde kesik var ve bileğimin üstünde eksozdan dolayı baya yanık var.
Bende sazı eline alınca susmayan ozan gibiyim. Yazdıkça yazıyorum. İnşallah sende kışın istediğine ulaşırsın. Elimden birşey gelirse profilimde iletişim bilgilerim var.
Ama benden sana nacizane tavsiye. O motoru bozmak yerine JAWA yada Planet alıp ondan yapsan çok daha güzel olur. İki zamanlının keyfi hiçbişeyde yok. Onlara çok yakışıyor. Jawa ceylandan daha güzel olur scrambler. Yada 350ye farklı depo takıp oynarsan oda yakışır. Güç ve hız olarakda tatmin eder.
Çok arıza yapar iki zamanlı ile uğraşılmaz diyenler var. Ben Otoser'e sıfır motor yaptırdım. Aylar oldu maşallahı var daha hiç arıza yapmadı. Arada bi karbüratör şamandırası sorun yapıyor benzin kaçırıyor. Ondada benzini kullanmadığım zaman kapatıyorum sorun olmuyor. Jawaya bendeki gibi elektronik ateşleme yapıp iyi bide motorunu ayarlarsan hiç üzmez. 60 modelleri kullanılıyor hala sağda solda. Öyle sağlam motor onlar. MZdende iyi olabilir. Ama MZ'in şasesiyle çok oynamak gerekir. Jawa daha uygun tip olarak. Kalite olarakda MZ uygun. 1-2 bin liraya bulursun o kadarda ucuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Bak mesela youtubede bu var. Bunlar baya prof çalışmış ama yapılamayacak şey değil. Daha iyiside yapılabilir. Biraz emek lazım. El marşı bile koymuşlar. Sesi yeter be.
https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc
Buda inşallah benim ilerdeki projem olacak. Jawa Bobber.
https://www.youtube.com/watch?v=a1jSyhPYloI[/QUOTE]
Biz buralarda 2006 model cbf i yaptıracak usta ve parça bulamazken mz java gibi fantazi motorlar bize hayal bizim ustalara yeni çin motoru götüreceksin onları iyi çözüyorlar elektroniği olmayacak 4 japonun büyük makinesi olmayacak 2010 model altı olmayacak ancak ozaman nazlanmıyorlar
Velhasıl yavaş yavaş takımlarımı tamamlamaya başladım kendim çözebildiğim kadar yapmaya calışıyorum motorum dengesiz çalışıyordu dün açtım youtube den karbüratör ayar videolarını izledim bi kaçtane hemen akşam uyguladım ne gördüysem motor saat gibi şimdi marşa daha basarken alıyor. ustaya götürsem sadece ayardan az para alacağı için yapmak istemicekti ısrar edince de bu arızalıdır belki hava alıyordur kirlenmiştir felan deyip sökecekti sonra uğraş dur....
Ustalar Toplanıp bi köşede sıkıştırmasalar beni bari...
Açılmadı
................
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------
Ahmetyıldız çok haklısın. Ustayla uğraşmak ayrı dert. İki zamanlı deme sebebim birazda ondan. Basit sistem. Usta olmasada olur. Eş dost yardımıyla , el yordamıyla çözüm bulunuyor. :D Biraz uğraşınca ustası olursun zaten.
Motor saat gibi çalışınca yüzündeki mutluluğu tahmin edebiliyorum. :D
youtube de Yabancı kalanları takip edince farkettim çeliği cocuğu yaşlısı farketmeeksizin custom motosiklet yapıyorlar yedek parça bulmada cok avantajlılar bize göre tamam ama geri kalanında bizden farkları neki... adamlar işçilik ücretlerinin pahalılığından mecbur kalıp kendileri çözmüşler işi
Ama onlardaki fark çok. Mesela çoğunda garaj var. Bizde kaç kişide garaj var ?
Alet takımıda bol adamlarda. Bi lokma takımı 200 30ü lira. Kaç kişi takım dizebilecek paraya kıyıp ?
Bizde yapacak ortamı oluşturmak bile maliyetli. Ben mesleğim sayesinde toparladım mesela. Hırdavatçıya mal getirdim nakliyeye 50 yazdım karşılığında 60 liralık matkap aldım ödeştim. Bana maliyeti 4 5 lira oldu yani. :D
Çocukken en büyük eksikliğim 14b15 anahtardı benim. Bisiklete lazım bilirsin. Hiç bulamazdım bulursam dünyalar benim olurdu. Gidip satın almak nerdee :D o videodaki çocuklar takım tezgahında istediği aleti bulur :D
Matrax33 video hala çekemedim. Ama biraz gelişme oldu onları yazayım.
Ustaya gittim dün. Orda başka biri daha vardı. Avans ayarını kurcaladılar. Tam yerini bulunca motor dahada düzeldi. Yüksek devir yemeye başladı. Tabi birde hava filtresini söktüğüm için. Onu sökünce motor bi canlandı. Filtre takınca tam gaz yemiyor.
Yüksek devire çıkması için karbüratör memesine baktı usta. Oda en küçüğündenmiş. Sıfır olan karbüratörün memeyi getirdim ondaki biraz büyüktü onu takıncada canlandı.
Bugün arkadaşlarla pikniğe gittik. Onun konusunuda açacağım inşallah. 100 km yol yaptık. 5.7 litre benzin yaktı. Ve bunun çoğuda dökülen benzin. Karbüratör şamandırasında sorun var. Motor çok yatık duruyor o şekildeyken daha çok akıtıyor benzin. Ona çözüm bulacağım.
1. viteste zor kalkıyor. 2-3 muhteşem. 4. vitesi her yolda yemiyor zorlanıyor. Ben genelde 3. viteste gittim 4-5 bin devirde. Hız kilometresi yok arkadaşlar ölçtü 100le filan gidiyormuşum. Motor zaten yüksek devire çıkamıyor zorlanıyor. Bu haliylede çok iyi aslında. Ama neden daha iyi olmasın?
Sanırım benzin yetişmiyor yüksek devire çıkamıyor. Tabi yükünde etkisi var. Baya yükledik motoru. Çantalar filan derken rüzgarda kesti. Rampada tıkanıyor zor çıkıyor. Düzü bulunca dörde attım fazla basamadım ekipman yoktu korktum. Yolunu bulunca baya bi hızlı gidecek belli etti. Ama rampa yukarı durduğumda kalkış baya zor oluyor yarım debriyaj gidiyorum toplamıyor.
Hiç bu kadar zevk almadım motor sürmekten.
Dün halamınoğlunun nişanı vardı. Onun amcası Aşır abim eski ustalardan. Onu orda yakalayınca hemen konuyu motora çektim. Durumu baya anlattım. Eksozu kontrol et dedi. MZ'in eksoz çıkışı orjinalde çok kalın. Benim taktığım eksoz yarısı kadar. Birde dört zamanlı eksozu olduğundan sorun oluyor olabilir. Eksozu kesip içinin elyafını filan boşaltmayıda düşünüyorum. Yüksek devire çıkmama sebebi o olabilir. Motor çok fazla duman vermek istiyor ama veremiyor çıkış dar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------
Buda motorla yaptığım ilk gezi. Geziden ziyade deneme sürüşüde denilebilir.
Aksaray-Güzelyurt Gezisi
eksozu neden boşaltmamıştın ki ?
Yerinde olsam motoru komple sökerim. Madem o kadar uğraştım emek verdim. Krank bilyalarını, keçelerini, gerekiyosa kolu. gerekiyosa da piston segman değiştirirdim.
Motoru toplayan kişi kişiler iyi toplamamışsa ( zaten apaçiden çıkma motor her tarafını kurcalamışlardır. )motor bloğundan dahi hava alıyor olabilir.
Yani motorun haşat olduğu zaten belli tek tek sorunlarla uğraşıp tek tek çözüm bulmaya çalışana kadar parçala motoru tertemiz topla. İçin rahat rahat binersin.
Helal olsun güzel olmuş elinize sağlık..
çıkma 2 zamanlı eksozu bulman bayağı iyi olur daha öncede konusu geçti,
Eksoz çıkışı dar olup balondan sonra normal genişlikte bir çıkıştan gaz dışarı atılacak, balon olmayan 2 zamanlılar da performans düşüşü olur.
KTM in 2 zamanlı kross motorlarını incele derim.
Matrax33 Yıllar içinde eksozun içinde elyaf kalmamıştır diye düşünmüştüm. Bir başka deyişle üşendim.
Şimdi ilk fırsatta o konuya el atacağım. Performans için nasıl bir eksoz yapmalıyım? İçini komple boşaltsam yeterli olur mu?
Motorada el atacağım bu gidişle. Artık biraz binmem lazım. Parça parça gideceğim. Yaz sezonunda motorsuz kalmak kötü oluyor. Yavaş yavaş ilerlemeliyim.
KTM250 Sağolasın
c4gin Salyangoz eksozu mu diyorsun? Onun performans arttırdığını okumuştum. Ama onlar çok pahalı. Çıkması bile pahalı. Bana kendim yapabileceğim birşey lazım. Sacı o şekle getirebilirim ama onun içi nasıl? Boş mu ?
Bendeki eksoz fotoğraflarda gözüküyor. Dar şekilde geliyor. Eski 4 zamanlının susturucusundan geçip çıkıyor. Susturucunun çıkışıda gelen boru ile aşağı yukarı aynı kalınlıkta. Ama yanlarında birkaç delik var.
Abi foto yok mu foto ? Uyumadan napmış diye fotolara bakayım dedim yok
Merhaba,
2 zamanlı benzinli motorlarda eksoz en önem arzeden parformans elemanıdır.
El yapımı motorlarda bu kısım hususi işçilikle yapılır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
Bunlar kadar afilli olmasa bile en azından 2 zamanlı benzinli motor eksozu olması şart.
https://play.google.com/store/apps/details?id=exhaust.calc
Gezi konusuna bak orda var :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
Üsttekiler çok uğraştırır. Alttaki yapılabilir. Bugün eksozcuya gittim Bilal abi ypktu kardeşi vardı. Oda abim daha iyi bilir eldeki eksozu bozmayalım dedi. Düz boru yapsam şekildekine benzer. Çok mu gürültülü olur acaba ? Elimde 2 tane MZ eksozu var. Onları mı değerlendirsem ? Orjinal haliyle sığmıyor. Ucundan kesince sığabilir. Çift eksoz bile yapabilirim onlarla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Sağolasın. Sende bilirsin jawadan iki zamanlıyı. Tavsiyelere açığım. :D
https://play.google.com/store/apps/d...d=exhaust.calc
Buy mini uygulamayı indir motor hacmine göre yapılması istenen eksoz ölçüleri var,
performans istiyorsan buna yakın olmalı düz boru veya orjinalini bozalım bozmayalım mevzuları doğru yaklaşımlar değil. Üsttekiler kadar çok başarılı uğraşıcı olmasa da 2 zamanlı eksozu olmalı.
vaktim olsa ondan güzel bir cafe racer çalışması yapmaktı niyetim ama 2 senedir ayak marşına vurmadım bile ölece otoparkta bekliyor ben orjinaline sağdık kalarak tekrardan temizledim boyadım. Birde Şehiriçi sıkışık trafikte kullanmaya pek elverişli olmayınca(debriyaj hemen şişiyor sıkışık trafikte) insan kullanmak istemiyor haliyle.
eksozu söküp gaz yiyip yemediğini denedin mi ?
İndirdim ve bugün çok işime yaradı sağolasın.
En azından pazardan pazara çalıştırıp sesini dinlemek lazım. Jawa her daim hastası olduğum bi motor. Grenajlıları çok daha hoşuma gidiyor. Tı tın tın tın
Onu denemedim ama eksoz yaptık. Birazdan ekleyeceğim resimleri. O iş tamam.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)