Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
8. sayfa BirinciBirinci ... 67891018 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #141
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Erdi bey bişey soracağım konuyu inceledim kompile,Statör ve tesisatı kompile çin'e çevirdiniz,volanta okuyucda taktınız.Ancak bu tesisat ve volant 2 zamanlı motor ile uyumlumudur? 2 zamanlı motor her turda ateşler,4 zamanlı 1 turu boş geçer sonra ateşler.Bu konuda sıkıntı oldumu nasıl çözdünüz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bugün çok mutluyum. Bu yazıyı yazarken bile yöresel tabir ile "sırtarıyorum"

    Haziran ayının başında başlamıştım bu işe. O zamandan beri 2 ay 2 hafta geçmiş. Doğru düzgün motora binme tadını alamamıştım. Sürekli bi aksilik çıkmıştı.

    Gerçi aksilik çıkmasıda bi yönden iyi. Baya tecrübe sahibi oldum. Ve eksiklikleride tamamlamış oldum.

    Dün işim bitince eksozcu Bilal abiye gittim. Kendi yokmuş kardeşi Kadir vardı. Burdaki resimleri gösterdim. Salyangoz eksoz yapmak çok zor dedi. Bencede zor günlerce uğraştırır sıfırdan yapması. Şemayı gösterdim. Abim gelince baksın o daha iyi anlar dedi. Dün öylece gitti.

    Bugün işi bitirince yine gittim.

    Motoru aldığım Murat 2 tanede orjinal MZ eksozu vermişti. Biri orjinal biri oynanmış ses yapması için. Açıkcası kalabalık eder diye gerek yok demiştim ama Murat "gün gelir lazım olur abi bulunsun" demiş vermişti. Allah razı olsun iyi ki vermiş.

    Eksozcuya giderken sağlam olan eksozuda götürdüm yanımda. Motorun arkaya bağladım. Onun resmini çekemedim ama baya komik bi görüntü oldu. Şöyle bi görüntü diyeyim.



    Yine Bilal abi yoktu. Saat 5 gibi hayvanlara bakmaya eve gidiyor. Bugün bu iş bitmeli. Haftasonu Konya'ya gidecem dedim. Eski eksoz çok uzundu. Önce onun arkasından biraz kesti.



    Buda ucu.



    Kesilen kısımda gürültüyü engellemek için 3 tane kapak vardı.

    Ön kısım boş. Aynı c4gin'in gösterdiği programdaki gibi.

    İçi baya bi kurum doluydu. Kaç yıldır temizlenmedi kimbilir. Önce pürmüzle yakıp sonrada yıkadı.





    Eski ve yeni.



    İçindeki boruyu kesti. Lazım olmayacak.



    Yerine takmak için üstüne ayak kaynattı.



    Yeri tamam.



    Kesilen kısmın içini çıkardım. Resimde görünen kısmı kaldı. Ne kadar yaksada temizlenmemiş.



    Buda çıkan karşılığı.



    Tekrar yakınca gördük ki tek delik yokmuş. Eskiden bi ortadaki görünüyordu.



    Buda kesip attığımız kısımdan çıkan parça.



    İçinde 3tane kapak var. Bunlar sesi engelliyor diye tahmin ediyorum.



    O ara bi tır geldi onu yapmaya geçtiler. Benim iş zaten hatır işi. Normalde motorsiklet ile pek kimse uğraşmaz. Hele benim iş gibi pis işle kimse uğraşmaz. Hatta Kadir fotoğraf çekerken "aman beni paylaşma gören gelmesin" demişti. Abiside önceden kimseye burda yaptırdığını söyleme diye uyarmıştı.

    Onlar ordayken ben semaverin yanındayım, sınırsız çay var, keyfim yerinde.



    Daha sonra sesi engellemesi için içine kapak yaptı. Tek kapak yeterli bence. Zaten koyacak mesafede az.



    İçine kaynattı. Sonrada oksijen ile 3 tane delik açtı.





    Sistemi aynı şemadaki gibi oldu. Sadece bunda gürültüyü azaltması için bir kapak var.

    Toparlayıp taktık üstüne. Motorun grenajları takmadan bi sesini dinlemek için çalıştırdım. Sesi aynı jawa 350 gibi çıkıyor. İyide gaz yiyor. Denemek için hemen toparlayıp üstüne atladım.



    Tipsiz oldu ama tip işini sonra hallederim.

    Motoru bi süredir bu şekilde kullanıyordum. Birinci viteste baya bağırtıp zar zor kaldırıyordum. Binerkende içimde kötü his var ya yine olmazsa diye.

    Eski alışkanlıkla çok gaz verip debriyajı bırakmaya başladım. Arka teker sarmaya başladı. Sağa sola taş atıyor filan. Orda ilk şoku yaşadım. Sonra yan yan çıkıp ana yola geçtim. Gaza dokunmamla altımdan çıkacak gibi oldu.

    Vites değiştirirken sanki motor boş viteste gibi. Anında devir saati yükseliyor vites istiyor. Ben ömrümde böyle seri motora binmemiştim. Tabi daha serileride vardır illaki. Ama ben binmedim.

    O anki mutluluğum kelimelerle tarif edilmez. Dördüncü vitesede taktım asılıp gidiyor boğulma filan yok. Yol bitti yavaşlamak zorunda kaldım.

    Hemen Kadir'in yanına döndüm. Toparlanıp çıkmam lazım ordan. Yol lazım bana.

    Fiyatı sordum. Kadir baya düşündü ne alsak filan. Az alsa ona yazık çok alsa bana yazık. Arkadaşla iş yapınca böyle oluyor. O an 100de istese 200de istese veririm. 50 ver yeter dedi. Bence baya az istedi o işçiliğe göre. Fotoğraflar çabuk geçiyor ama rahat 2 saat uğraşmıştır.

    Sanayi civarındaki yollarda turladım. Motor şahlanmış ayrı bi güç gelmiş. Eve dönerken ışıklarda filan zor kalkardım. Şimdi bi kalkışım var taksi yetişemez. Arkadan beyaz dumana boğup gidiyorum.

    Artık fazla bir işi kalmadı. Yağ kaçıran yerleri halledeceğim. Karbüratör benzin kaçırıyor. Eski karbüratörün altı kırık. Yeniye içindekileri aktarıp onu takmam lazım. Km halatı bulmam lazım hızımı görmemek kötü oluyor.

    İnşallah haftasonu Konya'ya amcamoğlunun yanına gideceğim. Hem ziyaret hemde deneme. Motoru en son o yoldayken değiştirmeye karar vermiştim. Birde bu haliyle aynı yolda deneyeceğim inşallah.

    Ayak marşı haricinde herşeyinden memnunum. Ayak marşıda güzel aslında ama vitesi boşa almak zulüm. Debriyaja basıp çalışmıyor bunlar. İlla boşa alınacak. Boş ise 1-2 arasında bi yerde. Çalışırken alınmıyor. Stop edip uğraşıyorum. Milimetrik bilek hareketi ile çalışırkende alınır ama ona alışmadım daha. Eski haliylede çok zordu boşa alma.

    Şimdilik bu kadar. İnşallah cuma günü geri kalan işleri yapma niyetindeyim.

    Esen kalın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi bey bişey soracağım konuyu inceledim kompile,Statör ve tesisatı kompile çin'e çevirdiniz,volanta okuyucda taktınız.Ancak bu tesisat ve volant 2 zamanlı motor ile uyumlumudur? 2 zamanlı motor her turda ateşler,4 zamanlı 1 turu boş geçer sonra ateşler.Bu konuda sıkıntı oldumu nasıl çözdünüz?
    Açıkcası soruyu görünce bende düşündüm nasıl olduda uydu diye.

    Hiç bi sorun çıkmadı onda. Gayet güzel çalışıyor. Daha önceden yapılmış Jawa gördüm bikaç tane. Onlardada sorun olmadı. Motoru aldığımda Ahmet abi -Adanalı motor ustası, yardımcı olan- önce scooter statörü tak demişti. Oda Adana'da çok yapıyormuş.

    Şimdi bende merak ettim niye uyuyor? Mantık olarak uymaması lazım.

    Belkide uymamıştır. İki çevrimin birinde ateşliyor birinde ateşlemiyordur. Ama öyle olsa belli olurdu.
    KTM250, hknzrdm, yulis ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #143
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Evet o zman bu motor turun birinde ateşlemiyor yani %50 güç kaybı bunun yanında fazladan benzin yakıyor. Buji kablosunu çıkartıp bakın,bujiyi söküp tornavida veya bir çubuk yardımı ile üst noktayı tespit edip ateşlemeyi görebilirsiniz.

    Volantın üstündeki okuyucuyu tetikleyen çıkıntılı parçanın tam karşısına aynısından takılsa sorun varsada çözülebilirmi? Denemek lazım Elinize sağlık

  4. #144
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Ahmet abiye sormuştum. Mesajını alta kopyalayayım. :D


    Alakası yok 4 zamanlı motorda 2 zamanlı da her turda ateşleme alır dahası bütğn motorlar 4 zamanlıdır

  5. #145
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Motora bir süredir rahat rahat biniyorum. Ufak tefek yağ kaçaklarını görmezden geliyorum.

    Birşeyler yaptım ama onlarıda vakit bulunca ekleyeceğim inşallah.

    Duramadım yine birşeyler sipariş ettim. Onlarda gelsinde konuya devam edeceğim inşallah.

    Karbüratör memesi 90lıktı. Biraz büyüğünü taktım diye yazmıştım. Geçen kurcalarken kırdım. Geri 90lığı taktım. Çekişi düştü gibi. Birde 6000 devir üstüne çıkamıyor patırtı yapıyor.

    118lik meme sipariş ettim. O gelince birde onunla deneyeyim bakalım.

    Başka neyden olabilir? Fikri olan varmı?

  6. #146
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    118lik meme taktım motor rölanti harici gaz yemedi boğuldu. Bende geri 90lığı taktım.

    Gidişinde bi sıkıntı kalmadı. Yağ ve benzin kaçağınıda hallettim. 6000 deviri geçmiyor o sıkıntım var sadece.

    Km halatıda bulabildim. 3. vitesde 80i rahat yapıyor. Sonra biraz zor hızlanıyor motor.

    Kalkışta beni taksi geçti geçen. O zoruma gitti. Daha atik yapmam lazım motoru.

    MZ grubunda birini bulup sormuştum. Oda salyangoz eksoz tavsiye etti. Bu konuda birşey diyeceği olan var mı?

    Birde pistona klepe yap dedi. O nasıl birşey bilmiyorum tornacıda yapılacak dedi. Cross motorlarda klepe olur performansı etkiler dedi. Bilgisi olan var mı?

    Resim koymayınca yazan olmuyor. Bi resim koyayımda bari cevap yazın.

    Garson bana bir çay. Kurdada yağlı benzin.

    crxforever, yürekçe ve yulis bunu beğendiler.

  7. #147
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Klepe yaptır dediği klepej çektirmekten bahsediyo sanırım arkadaş, sizin o taraflarda bunu yapan usta var mı bilmem ama mersinde Süleyman Keleş diye bi usta var, mz ustası. Facebooktan bulabilirsin, arkadaş listesinde yer kaldıysa ekle onu iletişime geç
    yürekçe bunu beğendi.

  8. #148
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Klepe yaptır dediği klepej çektirmekten bahsediyo sanırım arkadaş, sizin o taraflarda bunu yapan usta var mı bilmem ama mersinde Süleyman Keleş diye bi usta var, mz ustası. Facebooktan bulabilirsin, arkadaş listesinde yer kaldıysa ekle onu iletişime geç
    Mersinde isi olan varsa yardimci olurum.
    Neredeymis bu suleyman usta?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  9. #149
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    O nasıl oluyor ? Burdada yaptırabilirim nasıl yapıldığını bilsem

  10. #150
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O nasıl oluyor ? Burdada yaptırabilirim nasıl yapıldığını bilsem
    Pistonun hareket ettiği bölge de kısmı çizikler oluşmuş muhtemelen, bu çiziklerde sağlıklı çalışmamasına neden oluyor.
    İki zamanlı motosikletlere gömlek çakılma yani rektefe işlemi ile hallolur mu bilmiyorum. Yuvayı genişletecekler haliyle pistonu da büyütmek gerekiyo. Ki zaten mz'in pistonu kocaman bi şey, bu işin piri süleyman usta.
    bahsettiğim işlem şu, https://www.youtube.com/watch?v=Glz_adQS8h4&t=5s

  11. #151
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tornada yaptırman lazım dedi. Gömlek işi değil sanırım. Pistonun kafayı tornada almakla ilgili birşey heralde. Şu avans işini halledeyimde ona bakacam.

    Daha motorun işleri var ama bu avans yüzünden diğerlerine geçemedim. Ateşlemede sıkıntı var. Sabit gaz gidemiyorum tekliyor. 6000 devire gelincede patırdıyor.

  12. #152
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tornada yaptırman lazım dedi. Gömlek işi değil sanırım. Pistonun kafayı tornada almakla ilgili birşey heralde. Şu avans işini halledeyimde ona bakacam.

    Daha motorun işleri var ama bu avans yüzünden diğerlerine geçemedim. Ateşlemede sıkıntı var. Sabit gaz gidemiyorum tekliyor. 6000 devire gelincede patırdıyor.
    o motora klepe yaptıramazsın. Hem elektronik desteğini hemde mekanik işini çözmen çok zor. Kulaktan dolma bilgilerle savuranlara pek kulak asma.

    motorun bana 1 tane videosunu çekmiş olsan sana çok güzel fikirler verirdim.

  13. #153
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Valla sanada bi video çekemedim kusura bakma. Yarın çekeceğim inşallah. Avans ayarını kurcalayacağım öncesinde bi video çekersem iyi olacak.

    Bugün uzun yolda deneme fırsatım oldu. Yaklaşık 200 km yol yaptım. Civarda tarihi ve doğal olan yerleri gezdim.

    Yakıtı 100kmde 5-6 litre civarında. Motor ayarsız ve sürekli dipgaz gitmeme rağmen bence az yaktı.

    ilk 3 viteste gidişi iyi. 80 hızı görüyor fazla bayılmıyor. Ama 4. vitese takınca düzlük rüzgarsız yol olması lazım yoksa boğuluyor.

    Öyle yol bulduğumda 120ye geldim ama bu seferde 5. vitesi yemedi. Daha dik inişli bi yokuş lazım heralde onun içinde.

    Rampası zayıf çabuk bayılıyor. Ve en önemli sorun 5-6 bin devir arasında patırdamaya başlıyor. Daha yukarı çıkmıyor. Yani bi düzgün çalışsa istediğim gibi devirlense baya hızlı birşey ortaya çıkacak. En ufak 18 dişli bulabildim MZ için. Daha da küçüğünü takmam gerekebilir.

    Çin malı ateşleme bobinini söküp Mz için olan taksilerdede kullanılan büyük bobini taktım bi farklılık göremedim.

    Şu anki gücü benim hissettiğim kadarıyla önceki motorla aynı. Yani 200 cc 4 zamanlı motor vardı önceden. Oda bu şekildeydi. 80 yapardı rüzgarsız hafif inişli yol bulursa 110 120 yapardı. Rampada aynı bunun gibi zayıftı. 250 cc 2t motor takmanın bi faydasını görmedim henüz. Sesi haricinde. Sesi herşeye yeter. Yakıtta aşağı yukarı aynı. Onuda Konya yolunda ölçmüştüm 5 litre yakmıştı.

    Yarın inşallah avans ayarını bi kurcalayacağım.

    Keşke bu elektronik ateşleme işine hiç girmeseydim diyorum.

  14. #154
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Matrax33 Bugün çektim video sonunda.

    Sabah avans ayarı için statörü biraz kurcaladım. Piston en üst noktadayken okuyucudan mıknatıs geçmiş şekildeyken taktım. O şekilde çalıştırdığımda devir saatinden pek anlayamadım çünkü 6 bini geçince birden sona dayanıyor. O kadar devir çevirmesi imkansız. Yani bi sorun var devir saatinde. Devir sorunu hallolmuş gibiydi.

    O şekilde bi yere gittim yol müsaitti denedim. Bu sefer 3. viteste 100ü görmeye başladı. Gayette iyiydi gidişi. Ama statör mü adı her neyse o yuvarlak olan işte. Onu cıvata ile takıyorum yerine tam ayarını bulmadığım için kaynatmadım. Heralde dönüş yolunda yine oynadı ve o ayar bozuldu. Eskisindende kötü oldu.

    Bide o ara benzin almıştım yağı fazla koydum o yüzdende çalışması değişti motorun.

    Akşamüstü çekilen video bu. Şu an bu şekilde motor. Videoda sabit gaz veriyorum ama sanki gazı kesmişim gibi oluyor. Arkadaş yatık çekmiş geri düzeltmeyi bulamadım youtubede.



    Buda ilk ayardan sonra çektiğim. Bundada biraz patırdama var ama eskiye nazaran daha yüksek devirde yapıyordu.


  15. #155
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    2. video gizli kalmış izlenmiyor. Gaz yemesi güzel motorun karbüratörü daha fazla kurcalama. Avans ayarını nasıl değiştirebiliyosun ? Bi kaç farklı yönde deneyip en iyisini bulmalısın. Pistonun üst ölü noktasını boşver. Ateşleme tablasını nasıl yapabiliyosun bilmiyom ama komple dödürerek doğru noktayı bulabilirsin. Deneyerek yanılarak.

    En verimli 2 farklı nokta olur.

    2 noktada da motor çok iyi gaz yer gitmesinde sorun olmaz fakat,

    1 noktada eksoz patlaması, motorun ters çalışma eğilimi ( bildiğin geriye doğru yürür) ve bol bol buji patlatma durumu olur.

    senin doğru noktayı deneyerek bulman lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:58 ----------




    statörüle işin yok tüm olay volantta. Volantı çevirerek deneyeceksin. volant eğer krank üzerine kamalıysa kamanın noktası hatalı.

  16. #156
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    İkinci video yüklenirken bilgisayar donmuştu. Tam olmamış demek ki. Bende sorunsuz açılıyor ayarlarına baktım herkese açık görünüyor. Sorunu bulamadım.

    İşte ben o sarı demirin adını bilmiyordum. Volantmış öğrenmiş oldum.

    Ayar işi şöyle. Kamalı boru gibi bi parça var. O kranka takılıyor. Üstünde takılı vaziyette duruyor. MZ'in kendi parçası o zaten. Onun üstüne volantı takıp cıvatayı sıkıyorum. Tam ayarı bulduktan sonra volantı sabitleyeceğim boruya. Şimdilik cıvata tutuyor onunda ayarı bozuluyor biraz gidince. Yani tam ayarı bulup hemen sabitlemem lazım.

    Piston yukarıya kadar çıkıyor. Orda en iyi sıkıştırmayı yapıp tekrar aşağı doğru iniyor. Yukarıya doğru çıkarken ateşlese dediğin sorun olur sanırım. Aşağı inmeye başlar başlamaz ateşlemesi en iyisi olacak gibi. Doğru mu?

    Piston en üst noktadayken mıknatıs okuyucuyu geçmiş olacak şekilde ayarlamıştım.

    Şimdi benim merak ettiğim şu. Mıknatıs okuyucudan geçerken mi ateşleme oluyor? Yoksa geçerken mi buji çakıyor? Bunu bilsem daha iyi ayar yapabilirim sanırım.

    Yada en uygun ayarı nasıl yapabilirim püf noktası var mı?

  17. #157
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bayadır fotoğraf eklememişim. Bu geçen süre içinde boş durmadım baya yol katettim. Şimdi müsaitim Neşet Ertaş'ı açmışım. Hava güzel keyfim yerinde. Yazayım biraz.



    Pazar günlerinin vazgeçilmezi artık. Önce motorla uğraşılacak sonra uzak yerlere gidilip motor denenecek.



    Yağ kaçıran yerler vardı. Yağ pompası iptal depoya yağ koyuyorum. Ama yağ pompasını sökünce ordan motor yağı basıyor. Takarken dişini denkgetirememişim ortadanda kırıldı. Bende sıvı conta ile iyice yağlayıp taktım. İnşallah bir daha kaçırmaz.





    Başka bir gün elektirik işleriyle uğraşayım dedim. Görünürlük önemli malum. Kamyonlarda kullanılan far var. Tabi traktör vsde takılıyor. Ondan önceden almıştım elimde vardı. Onu takmak istedim.





    Öndeki korkuluğu deldim oraya takacağım.



    Takılmış hali.



    Farın arkasından aldım elektiriğini. Uzuna bağladım. Uzunu yakınca sağdan soldan yanıyor farlar. Eskiden marş olan düğmeyede selektör bağlamıştım. Ondada çalışıyor. İyi oldu ama sarı ampülün yanıp sönmesi geç oluyor. Flaş gibi patlamıyor yani. Bi araya beyaz led ampül takacağım.







    Eski kornayı sökerken sacını yırtmıştım. Yeniden delik açtım korna bağlamak için.





    Böyle sac olmazsa korna istenilen sesi vermez. Yani direk sağlam bi yere takılmaz korna. İlla titremesi lazım.

    Kornayıda korkuluğun ön tarafına taktım.



    Sonra motoru denemek istedim. Konya yolunda Aksaray'a 50 km mesafede Eşmekaya kasabası var. Anayol üstünde. Orda Köfteci Kardeşler dinlenme tesisi var. Kamyoncu lokantası. Çocukluğumdan beri o yola çıkınca orda köfte yerim. Türkiye'yi gezdim öyle güzel köfte yapan yeri görmedim. Motora binmek için bahane lazım. Sırf köfte yemeye çıktım o yola.

    Aksaray sanayisinde yazları Ali Dayı çıkar ortaya. Mavi arabasıyla limonata satar. Organik olur ve aşırı güzeldir. Buz gibi içilir tadı başka yerde bulunmaz. Ali dayıylada bi fotoğraf çekindik. Yolunuz Aksaray'a düşerse sanayide biraz turlayın Ali dayıyı görürseniz içmeden gitmeyin.



    Ordan Konya yoluna düştüm. Bi gürültü geldi. Baktım kornalar kırılmış. Benim oraya takarken hesaplayamadığım birşey varmış. Frene basınca tekerlek iyice yaklaşıyor ön tarafa. Az bişey direksiyonu kırıp frene basınca kornaya takılıyor kırıyor. Ona canım sıkıldı döndüm geri. Zaten motorda istediğim performansta değildi.

    Buda öndeki farların gece görünüşü.



    İnternetten birşeyler sipariş etmiştim onlar geldi.

    Marş kolu için lastik.



    Eksozun giriş yerine conta.



    El için rüzgarlık aldım. Ama bunu takamadım. MZ koluna göre ayarlı sonuçta. Bendekine uymadı. Bi ara altına silme demirden parça yapıp takacağım. Demir hem koruma için hemde bunu takmak için.



    Grenajları kaç defa söktüm taktım bilmiyorum. 6000 devirde patırdama var diye söylüyordum. Bobini değiştirip çözmek istedim. Orjinal MZ bobini taktım.



    Sonuç patırdama devam ediyor. Değişen birşey olmadı.

    Ogünde Selime tarafına gezmeye gittim. İnsanlardan uzak böyle bir yerde alınan keyif bi ayrı. Çok sevdiğim bir dizide Behzat Ç final bölümünde "benim arabam var istediğim yere giderim" diyordu. Benimde motorum var istediğim yere gidiyorum. Arabanın girmediği yerler. Ve insanların bile girmek istemediği yerler. Hayat bana güzel.



    Burasıda Narlıgöl. Motoru denemiştim yine. Eskiye nazaran eksozdan sonra çok iyi oldu. Ama hala istenilen performansta değil.



    Burasıda ıhlara vadisi. Dünya'nın en büyük ikinci kanyonu.



    Avans ayarı yüzünden olduğuna emindim. Başka hiç bir yere bakmıyordum patırdama yüzünden. Önceden karbüratörle uğraşıp sorunu eksozda bulmuştum. Tecrübe olmamış demek ki. Eksoza bakmıyorum sürekli avansı kurcalıyorum.



    Çevirip çevirip deniyorum. Bazı yerlerde güzel. Bazen hiç çalışmıyor. Bazen eksoz patlatıyor. Bazende karbüratörün ordan patlatıyor.



    Güzel bir olay geçti başımdan onuda burda anlatmak istiyorum.

    Dün arkadaşla motorlarla Narlıgöl'e gittik yine. Hem piknik yapalım hemde orda kaplıcalar var yüzeriz diye. Yolda karbüratör iğnesini en yukarıya aldım. Yani iğne en aşağı gelecek şekilde. Gidişte rampalarda çok zayıftı. Az yakmıştır ama güçsüzdü. Narlıgöl'e gidince orda geri en alta aldım.

    Orda biz arkadaşla oturuyoruz mangalla uğraşıyoruz. Bi çocuk geldi. Selam verdi. Sonra "nasılsın abi" filan diyerek girdi muhabbete. Oturdu yanımıza. Sanki yıllardır tanışıyoruz. Hiç bozuntuyada vermiyoruz.

    Çocuk motorlara çok ilgili. Baya muhabbet ettik. Bi bakışta anladı "abi bu MZ motorumu" diye sordu. Valla helal olsun çoğu kişi bilemez. 13 yaşında çocuk herşeyi biliyor maşallah.

    Çocuk birde bizi tebrik etti ekipman giyiyoruz diye. Köylerinde kask bile takan yokmuş. Çok kaza oluyormuş filan. Baya konuştuk.

    Yakınlarda Gülağaç diye ilçe var ordanmış. Babası araba ustası. Buda orda çalışıyor. Okulla arası pek yok. "Abi işim hazır zaten" diyor. Babasının mesleğinde devam edecekmiş. Tabi şu aralar iştende baya kaytarıyormuş fırsat buldukta kaçıyormuş dükkandan.

    Çok zorladık yemek yemedi yeni yemişler. Meyvesuyu filan içti gitti. Bi saat durmuştur yanımızda baya sohbet ettik. Az sonra elinde közlenmiş mısır ile geldi. Sağolsun bizi düşünmüş getirmiş. Birde fotoğrafını çektik Ali'nin. Gülağaç'a gelirseniz illa çayımızı için dükkanda dedi. Babasıda çağırmış gelsinler diye.

    Çocuk ilk başta bizi turist sanmış. Konuşunca anlamış Türk olduğumuzu.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------

    Performans için salyangoz eksoz istiyordum. Bayadır kafamı kurcalıyordu. Forumdan C4gin ile whatsappda baya konuştuk. Sağolsun yardımcı oldu. Onunda verdiği fikirler ile eksozcu Bilal abinin yanına gittim. Normalde bu tip işle kimse uğraşmaz ama arada hatır var sağolsun kırmadı çok uğraştı.

    Sabah 10 gibi gittim yanlarına. Motoru yatırdık başladık operasyona. Ön tarafta salyangoz sığacak yer yok. Motorun altından geçireceğiz.



    Önce küçükten büyüğe doğru kesti boruları.



    Sonra geçeceği yere uygun şekilde parçaları birbirine puntolamaya başladı. Çıraklığıda ben yapıyorum.





    Orjinal susturucu buda. Salyangozdan sonra bu takılacak. Susturucu olmalı aşırı gürültü var.





    Tam kaynatılması kaldı. Şekli böyle.



    Kaynatılmış hali. Giriş 34 çıkış 18 olacak şekilde ayarlandı. İnternetten bulduğumuz çizimlere göre böyle ölçü.





    Ordanda boru çıkarılıp susturucuya bağladık.



    Motoru çalıştırdım. Sessiz çalışıyor aynı orjinal MZ gibi çın çın. Gazı kökledim 7 8 bin devire geliyor. Onu görünce sevindim açıkcası devirde düzeldi diye. Denemek için üstüne bindim baya uğraştım kalkmak için. Motor aşırı güçsüz olmuş. Geri döndüm.

    Mesele susturucudan diye onu söküp denedim. Aşırı gürültü oldu ama yine aynı güçsüz.

    Çıkış yetiştiremiyor diye 18lik boruyu çıkarıp 24 taktık yine aynı. Sinirden kuduracaktım. O kadar saatlik emek. Akşam saat 5 olmuş ve onca emek boşa gitmiş.

    Bilal abi hayvanlara bakmaya eve gitti. Kardeşi Kadir ile kaldık.

    Önceki yaptığı eksoz vardı malum.

    Önceki eksozun borusu inceydi. Bu sefer orjinal MZ eksozunda deveboynu ölçüsünde boruyu büktü. Önceki içi boşaltılmış MZ susturucuna bağladı. Fotoğraf çekmeyi unutmuşum yarın bir gün eklerim onları.

    O işler bitince denemek istedim.

    O kadar saat uğraşılan ama olmayan iş 20 dklık çalışmayla çözüldü. Bu motora salyangoz olmuyor. Çıkışda boru olacak sonra başlayacak sıkıştırma mevzusu. Kaliteli 2t motorlardaki gibi direk çıkışa takılmayacak salyangoz.

    Dükkanın önünden bi çıkışım var tozu dumana kattım. Motor canavar olmuş. 6000 devir civarında takılı kalıyor ama patırdama yok. İlk kalkışta biraz zayıf. Eskisine göre iyi tabi. Ama kalktıktan sonra 2-3 bin devire gelince sanki turbo açmış gibi şahlanıyor. Zaten 2t motorlar düşük devirde güçsüz oluyor malum.

    O kadar zaman avans avans diye uğraştım meğer mevzu eksozdaymış.

    Önceden eksoz pistondan çıkıyor ucuna takılmış ince boruyla devam ediyordu eksoza kadar. Şimdi ise eksozdan çıkan boru aynı kalınlıkta gidiyor eksoza.

    Yani o ince kısımda duman rahat akamadığı için patırdıyormuş ve güçsüzlük varmış.

    Motorda hala gürültü var. Ama açıkcası artık önemsemiyorum. Adamlarada birde buna susturucu yapalım diyecek yüzüm kalmadı.

    Uzun yolda deneme imkanım olmadı. Zaten anca 3 vites deneyebildim çok güzel hızlanıyor. Öndeki dişli 18 yapmıştım 22den düşürmüştüm. Dahada düşürmem lazım. Çünkü 3. viteste 100 yapıyor motor. Sonrasında zorlanıyor. Ve vites geçişlerinde daha iyi toplaması için 16 yapmalıyım. O zaman hem daha seri olacak. Hem kalkışta zorlanmayacak. Hemde yüksek hız yapmayacak.

    Bana fazla hız lazım değil. 130 yapsın ama rahat yapsın zorlanmadan. Akşamda beraberdik eksozcu Bilal abiyle. Adamı akşama kadar uğraştırdım olmadı. Bide akşam kahvede yendik azcık ayıp oldu.

    Çevremdeki insanlar alıştı artık benim bu halime. Bugün kahve çıkışı orda temiz düzgün bi motor vardı. Mehmet abi "şöyle bişey alsaydında uğraşmasaydın" dedi. Bilal abi lafa atladı "uslu durmaz bu onuda parçalar" dedi.

    Evet aldığımda benim motorda gayet düzgündü. Sonra bi 2t sevdasına düştüm buralara geldim. Acı tecrübeler olsada hiçbirşeyden pişman değilim. Ben bunlarla uğraşmaktan zevk alıyorum. Yaşıtlarım gibi sağda solda itlik kopukluk peşinde değilim. İşten arta kalan zamanlarda motorumla kendi halimde takılıyorum.

    Durmak yok yola devam. Kışa kadar tüm eksikliklerini gidereceğim inşallah. Kışın motora binemeyeceğim zamanda ise komple parçalayıp yeniden toplayacağım. Motoru rektefe yapmalıyım hatta 301 cc yapsam güzel olur. Şanzıman ve debriyajıda bi elden geçirmem lazım. Motor çalışırken boşa almak zulüm. Balata bitmeye yaklaştı heralde.

    118lik karbüratör memesi almıştım onla hiç çalışmamıştı. 90lık meme var üstünde. MZ orjinalinde 118lik meme oluyor ama eksozdan heralde çalışmaması. Onuda bi takıp denemem lazım. 6000 devirden yukarıya çıkmama sebebi o olabilir. Onu takıncada çok yakar ama olsun aslan besleyen yemini düşünmez.

    Dün arkadaşla gezerken 123 km yol yapmışız. Çıkarken depoyu fullemiştim. Bugün 5 litre benzin aldım. Yakıtı gayet güzel aslında. Tabi eksozdan önceydi o. Bakalım şimdi nasıl olacak.

    Geceniz güzel olsun. Bugünlük bu kadar. Yarın boşum inşallah biraz daha uğraşacağım.
    oialdemir, RoofRoof ve kovboy03 bunu beğendiler.

  18. #158
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    helal be sabrına hayret ettim. baştan sona takip ettim ben olsam 100 kere pes edip yarım bırakmıştım vallahi.

  19. #159
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı ayetlervaray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    helal be sabrına hayret ettim. baştan sona takip ettim ben olsam 100 kere pes edip yarım bırakmıştım vallahi.
    Sağolasın. Olmaz diye birşey yok bence. Doğru yolu bulmak lazım. Pes edersem alay konusu olurdum. Ama şimdi gittiğim bi çok yerde takdir dolu sözler duyuyorum.

    Hayatta böyle. Acı tecrübeler pişiriyor insanı. Ama yaşamaktan vazgeçmiyoruz.
    RoofRoof bunu beğendi.

  20. #160
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Hocam ben okurken olmadığı için sinirimden yarım bırakıyorum projeyi, gerçekten tebrik ediyorum seni bırakmayıp devam ettiğin için.


    REKLAM ALANI
8. sayfa BirinciBirinci ... 67891018 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler