Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
21. sayfa BirinciBirinci ... 111920212223 ... SonuncuSonuncu

Tulpar - Custom Enduro Projesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #401
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    XT600 ve benzerleri çok öncedende aklımdaydı. Hatta onunla alakalı bi konu açmıştım ve o konudaki yorumlardan sonra bu projeye girişmiştim. Hatta o konuda Matrax abinin yorumuda vardı.

    Benim motorla alakalı bi sorunum yok aslında. Takıldığım insanların motorları çok büyük.

    Mesela o grupta 250lik japon enduro motorlar olsa 4 zamanlı. Yine içlerinde en hızlısı ben olurum. Bu sefer onlar bana yetişemez. Ama adamlardaki motorlar ortada. Hele Levend abide 1600 cc crusier var.

    Geçen sefer ilk çıkışımız anayoldandı. 170-180 basıp gidebiliyorlar. Daha fazlasınıda yapabilirler. Ben 140 yaptım direksiyon sallanmaya başlayınca geri çektim elimi. Tın tın devam. Ama sonrasında çok kötü patika yollara girdiğimizdede ben hafiflik ve kıvraklık ile basıp gidiyordum.

    Yani benim sorunum motordan değil aslında. Gruba ayak uydurmak için hızlı gidecek bi makina lazım. 300ccyi çok övüyorlar. Bide onu deneyeceğim gibi bu gidişle.
    Grubu değiştir o zaman.
    Ne biçim grupmuş o, bırakıp gidiyorlar. Eski arkadaşlar iyiydi, güzel insanlardı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #402
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Yok bırakıp gitmek değilde ben kendimi kötü hissediyorum yük oluyormuşum gibi. Eski grupla dağıldık. Biri İstanbul'a çalışmaya gitti. Diğeride nişanlandı bizi unuttu. Şimdikilerde iyi çok değerli insanlar.

  3. #403
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    xt600 de keyifli yolculuk sağlamaz. Bide dandiğine denk gelirsen mzle uğraştığın işleri mumla ararsın. 15 bin lirayı gözden çıkarırsan temiz mi 650 transalp değerlendir. xt enduro bi motor. yol şartlarında pek rahat ettirmez.

    Benim anlamadığım uzun yolculuklarda ideal hız 120 falan. Üstüne çıkarsan cebin delinir. Sizin gurup godoman heralde paso basıyolar.

    Bi kaç gün önce 3000 liraya 99 xt600 vardı. Çalışır vaziyette muayenesi falan var. Üste para versen almam dedim :D Adam edene kadar 10.000 lira da para gider.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------

    Sen bi enduro gurubu bulsan daha güzel eğlenirsin. Hemde motor hakimiyetin gelişir.

  4. #404
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xt600 de keyifli yolculuk sağlamaz. Bide dandiğine denk gelirsen mzle uğraştığın işleri mumla ararsın. 15 bin lirayı gözden çıkarırsan temiz mi 650 transalp değerlendir. xt enduro bi motor. yol şartlarında pek rahat ettirmez.

    Benim anlamadığım uzun yolculuklarda ideal hız 120 falan. Üstüne çıkarsan cebin delinir. Sizin gurup godoman heralde paso basıyolar.

    Bi kaç gün önce 3000 liraya 99 xt600 vardı. Çalışır vaziyette muayenesi falan var. Üste para versen almam dedim :D Adam edene kadar 10.000 lira da para gider.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------

    Sen bi enduro gurubu bulsan daha güzel eğlenirsin. Hemde motor hakimiyetin gelişir.
    Doğru diyorsun. XTye baya baktımda aynı benim motora benzetmiş Yamaha (!) Tip olarak çok birşey değişmeyecek onu alınca. Sürüş olarakda çok bişey farketmez. Rüzgardan aynı dayak yenilecek. İçimde hep BMW F650 alma isteği var. Onlarıda araştırdım ucuzada var ama ucuz etin suyu kara olur ilerde başımı ağrıtabilir.

    Aslında zaten o dediğin hızlarda gidiliyor. Yani ara yollarda dediğin hızları bulmuyoruz bile. Ama onlar rampada tıkanmıyor benimki bayılıyor. Bide sürekli korkuyla gidiyorum. Acaba nerde arıza yapıp beni rezil edecek diye. Çok şükür son 2 seferdir arızasız baya uzun yol yaptım. İkisindede vites kolu çıktı. Onu arızadan saymazsak Sıkma cıvatası yalama olmuştu. Onu bugün hallettim artık çıkmayacak inşallah yerinden.

    Anayolda giderken ben yüksek hıza çıkamıyorum direksiyon sallanıyor. Dediğin gibi ortadaki cıvatayı sıkmayı denedim ama yerinden oynamadı. Zamanında baya iyi sıkmışım. Rulman dağıtmış olabilir mi? Ön frene basıp ileri geri salladığımda baya hissediliyor direksiyon boşluğu.

    Benim kötü bir huyum var. Kararlarım anlık oluyor. Hemen o an yürürlüğe koyarsam olur. Yoksa çeşit çeşit fikir geliyor aklıma. Anlık kararlarla iki tane kamyon aldım geçmişte. İkisinede bi kamyon parası daha harcadım. Hep acı tecrübe oldu yani. Bu sefer acele etmeyeceğim. Bahar aylarına kadar bekleyeyim diyorum. Kışın işler durgun zaten. İşler açılınca bütçeyide zorlayıp daha iyi birşey alabilirim. Şimdi ucuz diye bi motor alırım dediğin gibi çok uğraştırırsa motordan komple soğurum.

    Aslında motorumu seviyorum. Gaza asılınca önünü yerden kesiyor gibi olmasını seviyorum. Trafik sıkıştığında kaldırımlara hoplayıp geçmeyide seviyorum. F650 gibi motorlarda yapamam bunu. Bugün yine bikaç cg tokatladım keyfim yerine geldi. Daha bi sevdim motorumu. Bu Cgcilerde hiç akıl yok bence (apaçi olanlarda) Tın tın yolumda gidiyorum. Beni görünce gaza geliyorlar. Büyük motor diye iyi birşey sanıyorlar yarışmaya çalışıyorlar kendilerince. Bi vites düşürüp gaza basınca aynaya bakıyorum beyaz duman içinde kalmışlar. Yağlı benzinin faydası.

    Boş durmadım bugünde hava filtresi yapmaya çalıştım. Birazdan eklerim resimleri.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  5. #405
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Transalp düşünürsen uzun yolculuklar için ideal. Bende alıcam 2006 bir arkadaşımda var. Benim motor satılırsa değiştircem.

  6. #406
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Transalp düşünürsen uzun yolculuklar için ideal. Bende alıcam 2006 bir arkadaşımda var. Benim motor satılırsa değiştircem.
    Onun en eski kasalara hastayım. Tipi çok güzel. Hatta bi tane vardı ilanlarda. Motordan anlayan bi arkadaşa gösterdim bulaşma diyince vazgeçtim.

    Hava filtresinin önemini çok geç anlamıştım. İlk başlarda motorun sürekli patırdaması vardı. Neler neler denemiş geçirememiştim. Her iki motordada yapıyordu bunu. Açık hava filtresi kullandığım için olduğunu baya geç anladım.

    Biraz daha büyük açık hava filtresi takınca patırdama geçti. Ama bu seferde düşük devirlerde gaz yemesinde sorun vardı. Kullanımına pek mani değil ama işte sinek küçüktür mide bulandırır.


    Şasede boşluk buldum filtreyi sokacak. Orjinal MZ filtresi.



    Kağıda ölçüleri yazdım prescinin yanına gittim. Ordanda cıvata almaya yandaki hırdavatçıya. Beni gören tek şey soruyor. "Yine ne peşindesin?"



    Saclar hazır.



    Bu şekilde duracak.



    Arkasını kapatmak için sacı çizip makasla kestim.



    Arkası kapalı hali.



    Araya ne taksamda karbüratörden bağlantı versem diye düşünürken MZ'in amörtisör körüğü aklıma geldi. Bi denedim çapı tam uyuyor karbüratöre.



    Filrenin önünü kapatmak içinde parça yaptım. Bunun ortasını delip içinden cıvata geçireceğim. Cıvatanın arkasını filtrenin içine kaynattım. Yani bunları takınca oturup kalacak filtre.



    Ön kapağı normal bi şekilde yapmak için yer kısıtlıydı. Bide ona hava kaçırmaması için arabalardaki kapı fitili gibi birşey yapmak lazım. Ama onunda sığacağı yer yok. Bende o yüzden ters şekilde çalıştırmak istedim. Normalde MZ'de hava ortadaki yuvarlak yerden girip kenarlardan çıkıyor. Bense filtrenin bi tarafını delip ordan sokacağım boruyu. Hava dış duvarlardan içeri girecek ordan çekecek. İnşallah olacak.



    Filtre kutusunun kenarlarına somun kaynattım. Motorun şaseye ise pul kaynattım. Cıvatayı takınca yerine sabitlenmiş oluyor. Sökülüp takılacak şekilde ayarladım.



    Hortumunuda yerine hava kaçırmasın hemde sabit dursun diye dayson ile yapıştırdım. Kuruması için orda bıraktım. Bakalım yarın inşallah deneyeceğim.



    Prescide kromlu sac gibi birşey buldum. Eksoz koruması için süper olur diye düşünüyorum. Yarın bide ona bakacağım inşallah.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  7. #407
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc









    Bunlar riskli işlemler, bunları yaptıktan sonra yakıt sarfiyatın artar, motor gaz yememe-boğulma eğilimine girebilir. Bunlara görede karbüratör meme takımı ve eksoz ayarlaman gerekebilir.

    Bence hiç bu işlere girme, yanlış bişey yaparsan silindirin çöpe gider.

    Elindeki 301 silindire göre güzel bir piston alırsan orjinal yeter artar.

    Ben bu port genişletme işini pejo mobilet motorlara yapıyodum. Onlarıda yarışlar için.

    Mz zaten yeterince güçlü bir motor. Hiç gerek yok. Yetersiz geliyosa motor sorunludur.

  8. #408
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Eee?
    Yarın oldu ki..
    Yatttık kaklktık yarın olduuu..
    E hadi bekliyom ;)

  9. #409
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eee?
    Yarın oldu ki..
    Yatttık kaklktık yarın olduuu..
    E hadi bekliyom ;)
    Önce kamyonun pompayı yaptırdım. Enjektörler gitmiş oda değişti. Tam sanayiden çıktım eve gidiyorum. Kamyonu koyup motoru alacağım. Işıklarda marş dinaması takılı kaldı trafiği alt üst ettim. Arkadaşa çektirdim elektirikçiye gittim. Yapılmasını bekledim derken bi baktım saat 9 olmuş. Sonrada Kayseri'ye bi sefer attım geldim. Anca bugün öğleden sonra motora binebildim. İşler planlandığı gibi gitmiyor.

    Taktım hava filtresini. Ama benim karbüratör bulmam lazım. Bunla olmayacak. Yine ayarı kaçtı. Düşük devirde gaz yemiyor. Rölantide durmuyor falan filan. O işe çözüm bulacağım inşallah yarın. Haftasonuna düzeltmem lazım bayadır geziye gitmedik arkadaşla. Karbüratörden yana yüzüm gülmedi. En başından beri sorunluydu hala çözemedim o işi. Onu düzeltmeyince 301 silindirde takmadım daha.

    Yoldayken bi sıkıntısı yok aslında. Hatta gidişine bayılıyorum. Seside çok iyi oldu. Kalktıktan ve biraz devirlendikten sonra kanatlanıp uçuyorum sanki.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.youtube.com/watch?v=3nIg-LKF0Jg

    https://www.youtube.com/watch?v=V8oCOIHI_G4

    https://www.youtube.com/watch?v=3nIg-LKF0Jg

    https://www.youtube.com/watch?v=ef4t-ou3cKs


    Bunlar riskli işlemler, bunları yaptıktan sonra yakıt sarfiyatın artar, motor gaz yememe-boğulma eğilimine girebilir. Bunlara görede karbüratör meme takımı ve eksoz ayarlaman gerekebilir.

    Bence hiç bu işlere girme, yanlış bişey yaparsan silindirin çöpe gider.

    Elindeki 301 silindire göre güzel bir piston alırsan orjinal yeter artar.

    Ben bu port genişletme işini pejo mobilet motorlara yapıyodum. Onlarıda yarışlar için.

    Mz zaten yeterince güçlü bir motor. Hiç gerek yok. Yetersiz geliyosa motor sorunludur.
    Aynen abi hiç bunlarla uğraşmaya gerek yok. Dediğin gibi yanlış birşey yapma durumu var. Piston daha sipariş etmedim ama zaten seçenek yok.

    http://www.mzparcalari.com/mz-301-piston-sekman-seti.html?search=piston

    Bunu alacağım büyük ihtimal.

    Aslında benim motor şu haliyle baya iyi. Yani 250 cc sıfındaki diğer motorlara göre kat kat iyi halde. Dört zamanlı olanları diyorum tabi. Çinliler yada crf250 filan. Ama ben gidip 1000lik motora kafa tutunca haliyle yetersiz kalabiliyor. Haddi aşmamak lazım.

  10. #410
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Silindiri tornacıda ölçtür ona göre piston siparişi ver.

  11. #411
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindiri tornacıda ölçtür ona göre piston siparişi ver.
    Aldığım kişi tornacı zaten. 76 almam gerekiyormuş.

  12. #412
    KTM250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    KTM 300 EXC 2017
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldığım kişi tornacı zaten. 76 almam gerekiyormuş.
    Tornacı onu ölçemez rektefiyeciye gitmez lazım,silinidrin içini ve pistonu micrometre ile ölçmesi lazım..Boşluk olmaması gerekiyor.Değerleri onlar bilirler.
    SADECE ENDURO @YOUTUBE

  13. #413
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı KTM250 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tornacı onu ölçemez rektefiyeciye gitmez lazım,silinidrin içini ve pistonu micrometre ile ölçmesi lazım..Boşluk olmaması gerekiyor.Değerleri onlar bilirler.
    İşte onda varmış o alet. Çalıştığı yerde yani. 76 altı ,üstüde 75.5 geliyormuş. O yüzden honlama yaptır demişti.

  14. #414
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Erdi karbüratör lazım diyodun orjinal mz karbüratör buldum hala lazımsa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

    Geçenlerde bahsettiğin Gilera'nın vidyosunu çektim bu gün.




    Bu motor 2000 senesinde bendeydi. Bi şekilde benim arkadaşa geçmiş. Dükkanda bekliyor kullanılmıyor. Kız gibi orjinal daha. Türkiye'de pek kalmadı bunlardan.

  15. #415
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Hala lazım abi. Fiyat nedir ?

  16. #416
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    100 liraya vereyim dedi. Pazarlık edeyim istersen ?

  17. #417
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100 liraya vereyim dedi. Pazarlık edeyim istersen ?
    Abi çalışır durumdaysa alırım. Sen yinede düşürebildiğin kadar düşür :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:11 ----------

    Bugün sanayide bi ustaya gittim. Fevzi abi var eski ustadır. Samimiyetimiz sayesinde biraz motorla uğraştı sağolsun.

    Avansı tam ayarladı. Karbüratörlede biraz uğraştı. Memenin içinden tel geçirdi biraz deliği büyütmek/temizlemek amaçlı. Hava ayar cıvatasının ucundan biraz kesti. Sonuna kadar sıktı. Motor eskiye nazaran biraz daha düzeldi.

    Devir saati çalışmadığı için tam bakamıyorum. Kimse sorduysamda şundan dolayı öyle olur diyen çıkmadı.

    3-4 bin devir civarına kadar motorda sıkıntı var. Tekleme var boğulma var. Doğru düzgün çekmiyor düşük devirde. Ama o devirleri geçtikten sonra birden canlanıyor asılıp gidiyor. Normal yolda giderken bağırtarak gidiyorum o yüzden. Hadi onu hallettim diyelim sıkışık trafik vb durumlarda 1. viteste yavaş yavaş giderken zor oluyor.

    Rölanti memesini değiştirdim. Motor kolay çalışıyor rölantide saydırıyor onda sorun yok.

    Yarın inşallah arkadaşla bi Nevşehir turu yapalım diyoruz. Çıkmadan iğne ve gaz pistonunu bi değiştireceğim. İnşallah düzelir.

    Bu arada Fevzi abinin orda bi motor gördüm. Jawa Bobber. Tam benim yapmak istediğim gibi birşey. Sahibi yüzbaşıymış sat diye bırakmış oraya. Onu alacak gibiyim bakalım. Çok tatlı durmuyor mu? Eğer başka ilgisini çeken olursa ona alalım. 1-2 bin arası birşeye alırız. Çekme belgeli olarak. Bunu yapmaya kalksan 4-5 bin gider.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Erdi karbüratör lazım diyodun orjinal mz karbüratör buldum hala lazımsa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:03 ----------

    Geçenlerde bahsettiğin Gilera'nın vidyosunu çektim bu gün.

    https://www.youtube.com/watch?v=_A75zHvtsXI


    Bu motor 2000 senesinde bendeydi. Bi şekilde benim arkadaşa geçmiş. Dükkanda bekliyor kullanılmıyor. Kız gibi orjinal daha. Türkiye'de pek kalmadı bunlardan.
    Bu arada videoyu yeni izledim. Bu motorda çok güzel. Aksaray'da birinde gördüm geçenlerde. Aynı marka olmayabilir 2t 125lik racing. Sesi motorlu testere gibi olsada gidişi çok iyiydi.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  18. #418
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Jawa güzelmiş. Tam benim sevdiğim gibi 250 gara jawa eksozlu. Bide buna 250 jawa karbüratörü takınca çok tatlı gaz yiyor.

    Ön çamurluğu değiştirip bide farklı bi gidon olursa çok tatlı olur.

  19. #419
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jawa güzelmiş. Tam benim sevdiğim gibi 250 gara jawa eksozlu. Bide buna 250 jawa karbüratörü takınca çok tatlı gaz yiyor.

    Ön çamurluğu değiştirip bide farklı bi gidon olursa çok tatlı olur.
    Sana alalım abi hoşuna gittiyse. Ben böyle motor kaçmaz diye almak istiyorum ama Tulparımı aldatmakda istemiyorum. Yabancıya gitmesin.

    Sahibi binbaşımı neymiş. Bi heves almış motoru. Sonrada motorcuya bırakmış sat diye. Adamın parada gözü yok üstünden satış kalksın diye satacak yani. Bandrol uğraşmak istemiyormuş. Borçları ödeyip çekme belge yapıp verecek. Ustayla konuştum motoruda yeni yapmış fazla kullanılmamış.

    ...


    Bugün Çapan ile beraber gezi yaptık. Tabi birazda motoru denemek amaçlı. Bi taşla iki kuş.

    http://www.motosiklet.net/forum/etki...eyelim-mi.html

    Motordaki problemi deneye deneye buldum. Her durduğumuz yerde farklı birşey yapıp yolda denedim.

    Çin malı karbüratör hiç bi şekilde memnun etmiyor onu anlamış oldum. Tekrar Bing84'ü taktım. Önce orjinal MZ filtresi ile denedim. Düşük devirde yada yüksek devirde boğulma tekleme vs yok. Gayet normal çalışıyor. Aşırı yüksek devire çıkmıyor. 8 bin devir civarıdır. Zaten MZ kullanıcısı arkadaşlara sorduğumda hep o devir civarında bittiğini söylüyorlardı.

    Sonra açık hava filtresini taktım. Düşük devirde boğuluyor ama aşırı devirleniyor motor. 8 bin devirden baya yukarı çıkıyor yani. Yani orjinal filtrenin hava akışı sınıra dayandığı zaman motor daha fazla devir çeviremiyor. Ama açık filtrede dahada çok hava alabildiği için yüksek devire çıkabiliyor.

    Ve açık hava filtresinde düşük devirlerde hava çok geliyor benzin az geldiği için boğuluyor motor. Belli bi deviri geçtikten sonra sorun yok. Düşük devirlerde boğuluyor. Yani bunu bu şekilde kullanmak için exup sisteminin benzerini karbüratörün hava girişini yapmam lazım. Motor devirlendikçe daha çok açılacak ve hava girişi çoğalacak. Ama bunla uğraşmaya gerek yok.

    Aslında bunu karbüratörün ayarlaması lazım ama sanırım Bing84'e uyum sağlayamıyor açık filtre.

    Karbüratör tavsiyesine ihtiyacım var. Matrax33 senin dediğin karbüratörüde alsam benzer sorunu yaşarım diye düşünüyorum. Mikuni gibi bi karbüratör lazım sanırım bana.
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  20. #420
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Bende jawa hevesi kalmadı. en son 2003 de sattım bi daha binmedim. Yanmıştı o motorda. Özene bözene 0 dan topladım yandı motor. Elektirikçi tesisatını düzgün çekememiş. Bi dahada binmedim.

    Ben bi bakayım karbüratörün markası nedir memeleri kaçlık.
    Sendeki bing84 ün sorunu ne ? Orjinal fabrika çıkışlı karbüratörü bu mu ?


    REKLAM ALANI
21. sayfa BirinciBirinci ... 111920212223 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler