Güzel olmuş abi sayende sıkıcı günümde 12 Daki eylenceli geçti
Abi günü boş geçen bir usta oraya bi fren merkezi uydurur.Stud ustalarına uğrarsa daha rahat olur onlar 1 diske 2,3 fren merkezi takıyorlar.
Güzel olmuş abi sayende sıkıcı günümde 12 Daki eylenceli geçti
Abi günü boş geçen bir usta oraya bi fren merkezi uydurur.Stud ustalarına uğrarsa daha rahat olur onlar 1 diske 2,3 fren merkezi takıyorlar.
Yok hortum uzun bile geliyor. Tutan parçayı yeni yapmıştım onu bi kontrol edeyim. Aslında aklıma geldi baktım ona ama düz görünüyordu. Gözle görülemeyen bi yamukluk olabilir.
yok müdür 20gg gureba bi alet bendeki süpermoto tipli olan arka 15" çin malı cruiser motorlarınkiyle aynı
Birde bendeki jawanın eski balata mı kaldı nerden bulayım.. Ayrıca kendi üstündeki orjinal balatayla da şişiyordu zati ondan değiştirdiydim.
Arka fren merkezide çin malı merkezlerinki uyması gerek diye düşünüyorum ben fiyatları çok pahalı değil onların değiştirsen?
Sen o zaman dediğimi yap. JAWA 350 cc diye facebookda arat grup çıkar. Yada beni ekle arkadaş olarak. Ben gruba alayım. Orda çok bilgili kişiler var. Bi çözümü vardır illa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Motoru deneme sürüşüne çıkardım hemde gezmiş olduk. Başlığı burda.
16 diş taktım yola çıkmadan önce. İlk başta gidişi baya iyiydi. 6 bini geçmesede 120 hızı rahat görüyordu 5. viteste. Yani tam uygun dişliyi buldum. Orjinal MZ oranı gibi oldu.
Ateşlemede büyük problem var. Platin düzen tutmuyor zaten çıkma platin taktırmıştım. Bendeki ölünce. Sıfırını ancak internetten getirtmek lazım. Ayarda tutmuyor pek.
Yol boyunca arıza ile uğraştık. Çok şükür sonunda eve dönebildik. Baya tecrübe oldu. Ve kesin kararımı verdim orjinal MZ elektronik ateşleme alacağım. Platinle filan uğraşılmaz.
Platini değiştirirken meksefesinide değiştir. Genelde birlikte arıza yaparlar. Araba meksefeleri uyar.
Şunu alacağım abi. Meksefe işi bitecek inşallah. Birde bobin alayım ateşlemeyi yenilemiş olurum.
Elektronik ateşlemeden önce platin değiştirip bi süre kullanmak istedim. Aksaray'da baya motorcu gezdim ve bulamadım. En son birinin elinde son bir tane platin kalmış onuda ben aldım. İnternette bolca var ama kargo beklemesi uzun hikaye. Eve dönerken birazda lazım olanları almıştım. Mivzer yayından takoz yapma niyetim var. Yay onun için.
Meksefede almıştım reno için olandan.
Meğer platinin ucunda üç katman varmış. Ucu siyah gibiymiş. Ortada bakır rengi kısım var. Ben iki platin gördüm ikisininde sadece en dibi vardı.
Alttaki yeni. Fark ortada.
Yağ kaçaklarını tamir etmek içinde yağı boşalttım bi yandan.
Motorla pazar günü Tuzgölündeydik. Biraz fazla oynamışız motorların hali perişandı. Bende koltuğu sökünce bunu gördüm. Baya uğraştım temizlemeye. Sonrada akünün yerini değiştirip arkaya torpido gibibişey yaptım. Hemde çamuru pisliği almasın koltuğun altına.
Platin ve meksefeyi bağladım.
Karbüratörüde söküp temizledim. Fren tutmuyordu onun içinde merkezleri söktüm. Temizleyip topladım ama havasını alamadım. Üst merkez bozulmuş. Bunun havayı alması zaten zordu ama ne yaptıysak olmadı. Ustaya söyledim yenisini getirtecek.
Akşam olunca hava soğudu bende yeni civcivimle uğraştım. Komple motoru söküp krank bilyalarını değiştirdim. Bir gün mazotta motor parçalarını bekletip iyice silip temizledim. Sonrada topladım.
Sabahta motordan benzin çekip denedim. Oda süper oldu gidişi filan on numara.
Motoru birkaç gündür kullanıyorum o şekilde. Gidişi çok güzel oldu. Hala bi patırdama oluyor 7 bin devir civarında kesiliyor. Platin ince ayar istiyor onada uğraşmadım.
Elektronik ateşleme siparişi verdim. İnşallah haftasonu gezisine elektronik ateşleme ile çıkacağım.
Bi yandanda lastik jant arayışındayım. Onları değiştirmem lazım bunla olmuyor.
Sipariş ettiğim parçalar gelmiş. Elektronik ateşleme için beyin takacağım ve tüm sorunlar bitecek. Temenniler o yönde.
Ortadaki cıvata 13lük. Yeni taktığım pol rotorun ortasına giriyor ama sıkılmıyor. Lokma anahtar girmiyordu. Sanayiye gittik metrik 7 alyanlı cıvata bulmak için. Çok gezdim bulamadım. Bende 5 alyan cıvata alıp kafasını kestim. Arkasına kaynattım. Kendi cıvatamı yapmış oldum.
O iş tamam.
Bobin bağlantılarınıda çekip o işi bitirdim.
Marş koluna vites koluna ve ayaklığada lastik sipariş etmiştim onlarıda taktım.
Bunları bitirincede hem motoru denerim hemde arkadaşları görürüm diye evden çıktım. Efor avm var orda buluşacağız. Ve yine yolda kaldım.
İşin kötüsü yanıma hiç alet edavatda almamıştım. Turan'ı aradım yolda kaldım alet edavatı topla gel diye. Yanıma sadece bijon anahtarı almıştım. Oda yetmiyor.
Yan kapağı sökünce anladım mevzuyu. Aşağıdaki fotoğrafta 3 tane fiş var. En soldaki kablodan kopmuş. Kabloyu takayım dedim iyice koptu. Çürümüş. Fişde yerinden koptu geldi.
Sonra parçayı komple söküp Turan'a verdim. O saatte sağolsun lehim yapıp geldi. İçerden kablo ile uzatmış.
Tabi tüm bunları Aksaray'ın çok işlek bi caddesinde yapıyoruz.
Sonra bi yemek yiyelim diye ordan çıktık. Az gittik yine stop etti. Kontrol ettim ateşlemeyi kesmiş yine. Bu sefer neyden olduğuna hiç bakmadım bile. Arkadaşı çağırdım kamyonete yükledik motoru. Geldiğinde ilk söylediği
"Olum bundan sonra bişey alırken önce bana sor."
Haklı tabi. Civcivlede yolda kaldıkça onu arardım. Ben motoru bağlarken aralarında geçen konuşmada Kadir'in beni ne kadar iyi tanıdığını belli ediyordu.
Turan: Düzgün bi motor alıp binmiyor Erdi abi.
Kadir: Düzgün alsa ne olacak? İki gün biner üçüncü gün söker başka bişey yapmaya çalışır.
Sonrasında gençlere zahmetlerinden ötürü kokoreç ısmarladım geceyi kapattık. Yarın ola hayrola. Sabah sökeceğim bakalım derdi neymiş.
Yarın yine gezi planım vardı oda yalan olacak gibi. Erken bitiremezsem motoru.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------
Bugün sabahın köründe yine atölyeye geçtim. Hava buz gibi ama öyle bi aşkla şevkle gelmişim ki işlemiyor.
Sanırım beyin arızalı. Çalıştırıyorum gidiyorum biraz gidince stop ediyor ateşleme yapmıyor. Yani ısınınca kesiyor. Bugün sabah bastım marşa çalıştı. Kahvaltı yapmaya gideyim hem deneyeyim dedim gelirken yine itekledim. İnsan kendine bu kadar işkence yapmamalı.
Sonra geri platine çevirdim. Ona baya uğraştım. Bobini değiştirdim denedim. KArbüratör değiştirdim denedim. Memeleri değiştirdim denedim. Neler neler yaptım 5-6 bindeki patırdamaya çözüm bulamadım. Sonunda halloldu 8 bini geçmeye başladı ama bu seferde ara gazı yemiyor motor. Çok değişik çalışıyor.
Kafayı yemek üzereyim. Akşam 8'e kadar çeşit çeşit yol denedim. MZ konusunda uzman Aydın abiyle sürekli konuşuyoruz. Fotoğraf video telefon vs. Oda ayrı delirdi. Haftasonuna çıkıp gelecek son çare. Kendi halledecek.
Yarın birde üstünden çıkan ifa karbüratör ile deneyeyim. Dahada olmazsa motora dokunmayacağım. Haftasonu Aydın abi gelir bikaç gün kalır. İnşallah tüm sorunlarıda halleder.
Bu iş inada bindi. Bi şekilde olacak. Pes etmek yok.
Gereksiz bir uğraş her yazında 2 defa yolda kalıyorsun hala şu çapsız aleti tamir etmeye çalışıyorsun.. Arkadaşlarında bıkmış anlaşılan şahsen ben 1, 2 sayfa okuduktan sonra sıkılıp kapatmıştım.Ortaya güzel bir şey çıksa hadi diyeceğim en azından göz doyuruyor oda yok, boş yere harcanan saatler var sadece.Allah akıl fikir versin.
Vallahi sabrettim sabrettim dayanamadım, yazacağım. ragnarokkk'ada katılıyorum.
Üstat. Niye dört zamanlı parçası bol, eski olsa da toplayabileceğin bir motor bulmuyorsun.
İki zamanlı da yakıt da fazla, benzine yağ, biraz fazla kaçırsan yok buji yağladı, yok platin bilmem ne..
Anladığım kadarı ile siz uğraşmayı seviyorsunuz. Fakat bu vakitleri gezmek, görmek için kullanabilirsin.
Nacizane tavsiyem, bir tane XT600 bulun, karbüratörlü, elektronik aksam fazla yok. Toplayın yıllarca binersiniz.
YBR,CBF bile sizi MZ'in yüz katı fazla gezdirir.
Vee sonunda olumsuz yorumlarda gelmeye başladı.
Evet aslında ben uğraşmayı seviyorum. Çok fazla boş vaktim var ve böyle değerlendirmeyi seviyorum. Bu tip şeylerle uğraşırken sinir stres hiç birşey kalmıyor rahatlıyorum söküp taktıkça. Olmayınca canım sıkılıyor ama gelip geçici şeyler. İş ve özel hayattaki sıkıntıları unutuyorum motorla uğraşırken.
MZ konusunda ise bi yanlış anlaşılma var sanırım. MZ'in parçası bol. Aradığımı buluyorum. Yakıtıda gayet iyi. MZ grubunda tanışdığım insanlarla konuşuyorum. Geçenlerde İzmir'de toplanıldı ve oraya uzun yolda gidenler yakıt ölçtü. 17 kuruş yakan oldu mesela. Ortalama 20 kuruş yakıyor ayarı düzgün motor. Yani yakıtıda gayet iyi.
Gezip görmeyede vakit kalıyor. Genelde haftasonları motoru denemek için şehirdışına çıkıyorum. Tabi bu hafta çıkamadım arıza büyüktü.
Dörtzamanlı toplamayıda düşündüm. Hatta bununla alakalı konu açıp bahsettiğin motorda dahil birkaç modeli sormuştum. Bu motora başlamadan önce. Hep olumsuz cevaplar geldi. Dört zamanlıyı toplamak ayrı bi dert. Amatör olarak yapılacak iş değil o. Öyle motoru toplamaya çok çok iyi usta lazım. Ve ona maddi kaynakta iyi olmalı. xt600'ün piston ne kadarmış bi bak netten. MZ pistonunu 40 liraya aldım ben.
İki zamanlıda sistem basit. Mesela şu an motoru normal kullanım için ayarlayabilirim. Çok sıkıntı çıkarmadan binilecek hale getirebilirim. Ama ben mükemmeli istiyorum. O yüzden deneme yanılma yoluyla ilerliyorum. Çok şeyi tecrübe ettim. Ve bunların ilerde bana çok faydası olacak.
Ekarademir, zamanında ben de Jawa, orjinal MZ kullandım. Yollarda çok kaldım, bilirim yani.
İlk iki zamanlıyı 83 senesinde almıştım.
125cc dört zamanlıya geçtiğimde kendime çok kızmıştım, boşuna uğraşmışım diye.
Siz mutluyum diyorsunuz. Problem yok o zaman.
İşte her insanın huyu farklı. Ben biraz cinsim zaten bu konularda. Çocukkende böyleydim. Sıfır bisan bisiklet almıştım bi hafta sonra eski vitesli bisikleti parçalayıp vitesli bisan yapmıştım. Sürekli bişeyleriyle oynardım. Büyüdüm, minübüs kullanırdım önceki işimde. Ondada farklı farklı şeyler peşindeydim. Sonra nakliye işi derken bu seferde kamyonda öyleydim. Sürekli kurcalıyorum bi yerlerini. Kendi kullandığım kamyonda hurdaydı. Şimdi Türkiye'de tek oldu. Biçok şey ekledim orjinalde olmayan.
Bikaç aydırda motor işte. Motorda illaki bitecek. Bitincede bi anlamı kalmayacak. Satarım belkide o zaman. Farklı bi oyuncak bulurum. Evlenip çoluk çocuğa karışınca bırakırım heralde bu işleri. Gidip BMW F serisinden birşey alıp dahada kurcalamam heralde. Bilmiyorum bakacaz. Şimdilik böyle mutluyum.
biz merakla zevkle takip ediyoruz, yardım etmeye çalışıyoruz. Arkadaşın sürekli yolda kalma sebebi motoru kendi başına baştan keşfetmeye çabası yüzünden.
Birşeyleri ellerinde üretmenin ortaya çıkarmanın zevki becereksizlere göre vakit kaybı gelebilir. Sen parasını ver iyisine bin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------
Ben Mz'e yıllarca bindim. Çıkacak sorunlarıda daha ilk mesajımda yazdım yapması gerekenleri yazdım. Erdi benim dediğimi ilk seferde yapmasa da zaman içinde tek tek yapmak zorunda kaldı. En son olarakta elektronik ateşlemesi kaldı. O işi de çözünce motora yağ değişimi arada buji değişimi harici anahtar sürmeden biner.
İşin pisliği zaten temizlendi.
Sağolasın abi. Bu ateşleme sorununa ne diyorsun? Beyin arızalı gibi geldi bana.
Beyni yerine taktım. Sarı kabloyu bobindeki 1e. Kırmızıyı ise kontak çıkışıyla beraber 15'e bağladım.
Motor rölantide filan iyi. Ama işte dün akşam yola çıktım yolda kaldım.
Sabah marşa bastım aldı sanki birşey olmamış gibi. Simitçiye gittim geri gelemedim yine kesti ateşlemeyi.
İtekleyip eve getirdim. Biraz dinlendi sonra yine çalıştı. Evin civarında bi tur attım. Gidişi filan mükemmeldi aslında. Gaza dokununca kontrol edemedim aşırı bi güç gelmişti. 1 km uzaklaştım yine kesti ateşlemeyi. Sonra yine itekleyerek geldim.
Yani ilk çalıştığında güzel. Ama biraz ısınınca ateşlemeyi kesiyor. Beyin takılıyken bobinide değiştirdim ama düzelmedi. Birde şu var.
Krankı çeviriyorum her turda ateşliyor. Bazen çift çakıyordu. Marş kolunu bırakıyorum bakıyorum hala buji çakıyor. Silindirin peteğine değdiriyorum hani kontrol için. Bikaç sürttüm yine çakmaya devam etti sonra geçti.
Yani krank dönmezkende çaktırıyordu bujiyi. En sonunda kızdım söktüm platini taktım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)