Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor Bisiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Otoser projesi bitti sayılır. Benimde aklımda çocukluktan kalan başka bir iş var. Çocukken bisiklete takılmış motor görmüştüm. Hani şu hazır kitler var takılıyor. Öyle birşey. İçimde ukte kaldı o zamanlardan. Şimdi zamanı geldi onuda yapayım. Aslında kardeşime yapmayı düşünüyordum ama polis sıkıntı çıkarır ona. Hemde o akıllı uslu kullanmaz başımıza iş açmayalım. Babam yazın bisikletle gider sağa sola. Tabi o zor oluyor. Babama benzinli bisiklet yapma niyeti ile çıktım yola. Amaç hem hayır dua hem zevk hemde gelecekteki planlar için bi aşama.

    Otoser konusunu bilenler biliyordur Kayseri'de bi Ayhan ustaya götürmüştüm. Ordayken antika bisiklet görmüştüm. Laf arasında demiştim şu sağlam bisikletleri 150 liraya satamıyorum dandik bisiklete dünyanın parasını istiyorlar diye. Alman malı eski klasik bisikletlerden 2 tane var elinde. Banada bisiklet lazım aklıma o geldi. Dandik bisiklete yapmak yerine ona yaparsam hem güzel olur hemde sağlam olur diye düşündüm. Ayhan usta ile konuştuk. 150 liraya verecek. Hangisi sağlamsa onu aldıracağım inşallah perşembe günü elimde olacak.

    İnternette hazır satılan kitlere baktım 450 lira fiyatı var. Türkiye'de satana ulaşamadım. Yurtdışından getirtmesi sıkıntılı iş. Çinden gelirde onuda bir ay beklemesi var. Bende eldeki imkanlara baktım aklıma motorlu testere geldi. Hızarda denilir. 150 liraya sıfırını buldum sipariş ettim. Oda yarın inşallah elimde olacak. Ucuz etin suyu kara olur derler. Motoru ne derece sağlamdır bilemiyorum. 52 cc 2 zamanlı motoru var. 2-3 beygir civarı güç üretiyor. Bu benim için yeterli.

    Aşağıya örnek resim koyuyorum. Onlara benzer birşey yapmak istiyorum. Aslında motoru ön tekere takmak daha güzel olacak birçok açıdan. Daha ona tam karar vermedim. Ya ortaya takarım yada ön tekerin üstüne bi yere takarım önden çekiş olur.





    Buda Otoser konusu.

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-k...er-civciv.html


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ön tekere takman daha akıllıca olur.
    Diğer türlü pedal kullanabilmen için kasnak sistemi gibi bir şey yapman gerek o da sıkıntılı iş.

  3. #3
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Tamda o yüzden ön teker düşünüyorum. Hem bisikletlerin arka dişli yokuş aşağı inerken boşa dönüyor. Yani pedalı çevirmiyor. O sistemin adı ne bilmiyorum.

    O dişliye büyük dişli takıp ön tekere motoru uygularsam bisiklet olarak kullanıldığında zorlamaz. Debriyaj takmaya gerek kalmaz. Motoru çalıştırmadan pedal ile gidilebilir. Polisi görünce stop etsin pedallasın. Zaten bunlar ip çekerek çalışıyor. Vurdurma işi olmadığından bu sistem daha uygun geliyor.

    Öne takınca iki sorun çıkabilir.

    1- Eksoz dumanı. Malum iki zamanlı motorun attığı duman var. Eksoz yapıp aşağıya bi yere duman vermek lazım. Giderken üstümüzü kirletebilir.

    2- Sanayide bi arkadaşla konuşurken dengesiz olur fren yapınca devrilme riski olur, ağırlığı öne verme dedi. Motor 5 kg bi sorun olacağını düşünmüyorum ama yinede buda bi fikir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:19 ----------

    Testereyi internetten sipariş verdim. Çin malı 150 lira. İnşallah çok dandik bişey değildir yolda bırakmaz. Kaliteli olanlar 1000 liradan fazla fiyatı. Alman malının ikinci eli bile 500 civarından başlıyor.





    Bir kere denemek için çalıştırdım. Sesi baya yüksek. İki zamanlı olduğu için oldukça seri. Çabuk tepki veriyor hemen rölantiye düşüyor. Bunu sevdim. Ses konusuna işim bitince bi çözüm getirmem gerekecek. Yoksa buna bu haliyle binilmez.



    Yukarda görünen kısımda varyatör var. Gaz verince devreye giriyor dönüyor. Gaz vermediğimde rölantideyken sadece ortadaki dönüyor dişli kısmı dönmüyor. Bunun üstünde hazır olmasıda güzel. Varyatör uydurması sıkıntılı iş. Bunda dişli uydurduğumda hallolacak.

    Kendi dişlisi zincirine göre ayarlı. Yani bisiklet yada motorsiklet zinciri uymaz. Onu sökmeyi denedim beceremedim. Nasıl söküleceğini bilmiyorum. O yüzden söküp nasıl dişli yapacağımı düşünmedim henüz.



    Bu ise fan sistemi. Motor çalışırken bu fan sayesinde soğuyor. Hava soğutmalı motor. Dışına takılan kapakta ise ip çekme aparatı var. Tek çekmede kolay çalışıyor.



    Buda küçücük karbüratörü. Karbüratörü söküp jikle ve gaz teli takacağım yeri ayarladım. Malum bunda elle basılan buton vardı. Onu bisikletin fren teline bağlamam lazım. Ona uygun şekilde ters çevirdim.



    Karbüratörün pistona girişinde conta yoktu. Ordan hava alırsa ilerde sıkıntı çıkarır. O yüzden sıvı conta sürüp öyle topladım.



    Buda nacizane atölyem. Boş vakitlerimde burda vakit geçirmeyi seviyorum.

    İnşallah yarın Kayseri'ye gideceğim. Orda kendim bakacağım bisiklete. Hoşuma gideni alacağım. Hazır gitmişken Ayhan ustadan biraz hurda zincir ve dişli alayım. Lazım olacak öyle şeyler. Dişli ayarlaması bi hayli zor olacak.

  4. #4
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    İlgiyle takip ediyorum. Umarım sonun bu arkadaş gibi olmaz : )

    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  5. #5

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Bende var şuan aktif kullanıyorum isterseniz yarın fotoğraf atarım kron bisiklette takılı en sevdiğim huyuda ilk motoru açmadan beni geçen elektrilikli bisikletlerin 10 saniye sonra ki yüz ifadesi :D

  6. #6
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    HAZZILHAR O kadar olacağını sanmıyorum. Benim kafamdaki max hız 40 km civarı. Fazlası zarar sonuçta bisiklet.

    nykse3 Sana zahmet o resimleri bi koy bakalım buraya fikir olur. Kendin mi yaptın? Kendin yaptıysan kavramayı nasıl söktün? Söküp ona nasıl bi dişli uydurdun? Bu gibi sorulara cevap lazım.

  7. #7

    Üyelik
    01 Mart 2017
    Valla abi bizim abinin dükkanda var paket için kullanıyor 1000tl ye almış ama anladığım vurdurma şekli ile çalışıyor eski mobilet tarzı bugün atıcağım fotoğraf

  8. #8
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    hocam seriye bağladın ufkumuzu açtın cesaret verdin otoser efsane projeydi bakalım bu nasıl olacak benimde çocukluktan kalan hayaslimdi bu proje bende nasipse bir gün yapmayı hedefliyorum

  9. #9
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    nykse o dediğin bisiklet kiti işte. Yada normal mobilet motorunu uydurmuşta olabilir. Dört gün oldu at artık fotoğrafı.

    ByYlmzZz İşler durgun kendim yola gitmiyorum. Evdede canım sıkılıyor. Böyle şeylerle oyalanıyorum işte bende. Hem stres atıyorum hemde çok eğleniyorum. Tavsiye ederim. Ben bi yapayımda tecrübe olsun benim düştüğüm hatalara düşmeden daha iyisinide sen yaparsın inşallah.

    Konuya devam edeyim..



    Bisiklet bu. Eski Alman malı. Kompetan fren dediğimizden. Pedalı ters çevirince fren yapıyor. Birde ön fren var. Ön fren pabuçları orjinal duruyor. Ordan anladığım kadarıyla pek kullanılmamış. Tahminimce 40 yaşında vardır.

    Hemen onuda ilk önce sökmeye giriştim. Ön freni söktüm bana orda yer lazım. O frenide arkaya takacağım. Bu sayede arkada hem el ile fren hemde pedalı ters çevirince fren olacak.



    Ön tekerin göbeği bozulmuş. Söktüm içini temizledim. Bilyalarını ayarlayıp iyice yağladım geri topladım. Gayet güzel dönüyor şimdi.



    Dışarda çok fena yağmur var. Ben içerde bir yandan dizi izleyip bir yandan uğraşıyorum.





    Tabi birde ısıtma sistemim var. Mangalı dışarı çekince çay yapıyorum kasanın altına itince yerden ısıtma.



    Bisikletçiden bisan ve bmxlerde bulunan düz dişliden aldım. Arkadaki küçük dişliyi tornacıda motorun kavramaya kaynattırdım.



    Buda öndeki dişli üstünde pedal olan. Üstündeki pedalı söküp tornacıda tekerin göbeğine oturacak şekilde içini deldirdim. Aynı ölçüde cuk oturuyor. O kazınmış kısmıda işaretlettirdim onları delip tekere dişliyi vidalamak için.



    İnce uzun deliklere vidalanacak.



    Delinmiş hali.



    Buda tekere takılmış hali. Çok uğraşsamda biraz balans kaldı. "O kadar çatlaktan su kaçırmaz" diyerek onu görmezden geliyorum. Orjinal birşey olmadığı için illa balans oluyor.



    Motorun kendi karbüratörü tetik ile çalışıyordu. Onu telli yapmak için ön tarafı delip bisikletlerin fren pedalındaki ayar vidasını taktım.



    Bunlarıda yeni aldım. Kendinde tek pedal vardı. Ondada yay yoktu. Motorun gaz takılı kalmamalı o yüzden iki tane aldım. Birine gaz bağlanacak birine fren.



    Motordaki el tutulan yeri söktüm. O plastik parçaya takoz gibi malzeme ile tutturulmuş. Bende onları takoz olarak kullanıp titreşimi azaltma niyetim var. O sebepten prescide demir kestirdim. Bunları eğip bükerek motora uyduracağım.



    Buda o takoz dediğim şey. İçine pul soktum zorla da olsa. Arkayada pul atınca takoz yerine kullanılır.



    Buda demirin yerine ayarlanmış hali. Artık bunu bisiklete monte edecek şekilde ayarladım.

    Vida ile tutturmayı düşünüyordum ama kaynakla daha sağlam olacağını düşünüyorum. Sanayiye gidip kasacı Sedat abiye kaynattıracağım. İki gündür çok hastayım uğraşacak durumum yok. İyileşince ve vakit bulunca sanayiye gidilecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

    Şimdi benim için önemli olan bir konu var. Bu konuda bilgisi olan varsa cevaplarsa sevinirim.

    Malum hız/güç oranını dişliler ile ayarlayacağım. Bu dişlileri birbirine bağladığımda kalkışta güçsüz olur ve gücü yeterse yüksek sürat yapar diye tahmin ediyorum. Araya bi dişli daha koyup hızı azaltmam lazım. Yada koymama gerek var mı?

    Motorun 8000 devir yaptığı yazıyor. Tekerdeki dişlide yanlış hatırlamıyorsam 46 diş var. Ön dişliyi tam hatırlayamadımda 2.5 oran yapıyor.

    Yani motor 8000 devir yaparken teker 3200 devir yapacak. Hesap bu şekilde mi oluyor onuda bilmiyorum.

    Tekerin çevresini 2 metre hesaplasak saatte 6400 metre gider. Saatte 6 km hız çok düşük tabi. Hesabımda bi yanlışlık olduğunu biliyorumda o nerde onu çözemiyorum.

    Teknik yardıma ihtiyacım var yani.

    Ayrıca hesabı yazayımda burda dursun. Hem yapacak olanlara fikir olsun hemde ben ne harcadım takip ederim.

    Motora 150 lira verdim.
    Motorun kargo ve kapıda ödeme bedeli 15 lira.
    Bisiklet 150 lira.
    Dişliler ve zincir 40 lira.
    Tornacı 20 lira.
    Fren pedalları ve telleri 20 lira.

    Toplam: 395 lira.

  10. #10
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Merhabalar, karbüratör boğazına sıvı conta sürmenize gerek yok temizlerseniz daha iyi olur, sadece sıkarken dikkatli davranın yeter. 4 5 sene önce bir arkadaşım da aynı şekil bi denemeye kalkmıştı onda da redüksiyon problemi olmuştu. Sizin şu anda kullandığınız oran çok yetersiz, motorun düşük devirdeki kuvveti sistemi hızlandırmaya yetmeyecektir, bunun sonucunda da kavramanın balataları yanar -arkadaşımdaki gibi-. Mopedlerdeki gibi iki kompartımanlı redüksiyon kullanmanız uygun olacaktır. Bence motoru kadronun ortasına koyup ilk redüksiyonla pedal göbeğine, ordan ikinci redüksiyonla arka tekerleye gücü vermeniz daha mantıklı olur. Sizin verdiğiniz oranlarla eğer hesap hatası yapmadıysam motor 8bin devire ulaştığında 397,44km/h gibi imkansiz bir sürat ortaya çıkıyor. Aynı jant ölçüsüyle maksimum devirde 40km/h ile gidebilmek için dakikada tekerlek devrinin 322 civarında olması gerek, bu da 24 kat redüksiyon olması gerek demek. Mühendis adayı olarak elimden geldiğince yardım etmek istedim, hesap hatası yapmış olabilirim yorgun kafayla lütfen mazur görün kolay gelsin

  11. #11
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Yine bi proje, yine ekarademir..
    Hocam birde benim cahilliğimi mazur görün ama, ön tekere taktığınız zaman motor bisiklet hareket halindeyken nasıl direksiyon çevireceksiniz? Mantığım pek almadı ama..
    Isıtma sistemi de on numaraymış ayrıca :p

  12. #12
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    drumstar Gece gece hasta yatağımdan beni kaldırıp atölyeye indirdin. Meraktan duramadım gittim biraz baktım kafamda yeni birşey tasarladım. 18 küçük dişli büyük dişli ise 46 diş onuda saydım.

    Bir tane bmx arka göbek alacağım. Onun bi tarafında zaten küçük dişli var. Diğer tarafına da büyük diş takacağım. Motordan çıkan dişli 18 ile çıkacak. Ortadaki aktarma olacak. Onda 46 dişi çevirecek. Oda aynı oranda yanındaki 18i çevirecek. Ve ordan da tekerlekteki 46ya verecek gücü. Yani önceki hesaptaki işi iki kez yapmış olacak. Bu durumda nasıl olur peki? Yada hesap nasıl yapılıyor söylersen bende ona göre bi dişli oranı tutturmaya çalışayım.

    TamGazDevam Bisikletlerde önde sepet olur hani. Direksiyonla beraber döner. O şekilde sepet gibi birşey yapıp takacağım. Direksiyona bağlı olacak yani. Aslında ön frenin takıldığı delik var oraya ayarlamıştım tam tekerleğin üstüne çamurluk gibi duracaktı. Kendi çamurluğuna bitişik şekilde. Ama bu dişli işini değiştirince onuda biraz yukarı almak gerekecek. Yaklaşık bir karış yukarıya çıkmalı.

    Forumda biraz araştırmıştım yapmaya yeltenenler olmuş. Onlardan biri motoru ortaya takıp zincirle ön tekere aktaracaktı gücü. Bende aynı senin gibi düşünmüştüm bu adam direksiyonu nasıl çevirecek diye. Ama o ciddi ciddi öyle yapmayı düşünmüş. İlk direksiyonu çevirmede zincir ya atar ya kırar. Onu düşünmeyen adam neler yapmaya kalkışıyor diye gülmüştüm baya.

    Isıtma sistemi çok güzeldi de kasanın tabanı delikmiş duman bastı içeriyi. Hazır yağmur yağmışken yerden çamur alıp sıvadım delikleri. Geçici çözüm yaptım bi ara köpük basmalıyım oralara.

  13. #13
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    Hesabı çok kolay, ilk dişli 18 diğeri 46 olduğunda 18/46=0.3913 diyebiliriz, Aynı dişlilerle bir tane daha redüksiyon olduğunda da çarpıyoruz ilkiyle yani; 0.3913*0.3913=0.15311 bunu kesir gibi değil de sayı olarak bulduğumuzdan diğerini de sayıya çevirip karşılaştırabiliriz,1/24 bize gerekli olan düşüş, o da yaklaşık 0.04166 sayısına eşdeğer oluyor. Bu sayıya ne kadar yaklaşırsak o kadar iyi olur yani Dediğiniz dişlilerle aldığımız oran, tam devirde 40 km/h için gerekli olan oranın 3.675 katı, yani son devirde 147km/h gibi bir değer. Aktarmaların birinde 18 yerine yaklaşık 9 10 dişe sahip bir dişli kullanılırsa bu iş olur gibi

  14. #14
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    kolay gelsin. bende hazır kitlerden alıp takmıştım.
    http://s1307.hizliresim.com/1c/t/qsfu5.jpg
    hala kullanıyorum.

  15. #15
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nykse o dediğin bisiklet kiti işte. Yada normal mobilet motorunu uydurmuşta olabilir. Dört gün oldu at artık fotoğrafı.

    ByYlmzZz İşler durgun kendim yola gitmiyorum. Evdede canım sıkılıyor. Böyle şeylerle oyalanıyorum işte bende. Hem stres atıyorum hemde çok eğleniyorum. Tavsiye ederim. Ben bi yapayımda tecrübe olsun benim düştüğüm hatalara düşmeden daha iyisinide sen yaparsın inşallah.

    Konuya devam edeyim..

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...ee&oe=5960B32B

    Bisiklet bu. Eski Alman malı. Kompetan fren dediğimizden. Pedalı ters çevirince fren yapıyor. Birde ön fren var. Ön fren pabuçları orjinal duruyor. Ordan anladığım kadarıyla pek kullanılmamış. Tahminimce 40 yaşında vardır.

    Hemen onuda ilk önce sökmeye giriştim. Ön freni söktüm bana orda yer lazım. O frenide arkaya takacağım. Bu sayede arkada hem el ile fren hemde pedalı ters çevirince fren olacak.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...43&oe=5968C44E

    Ön tekerin göbeği bozulmuş. Söktüm içini temizledim. Bilyalarını ayarlayıp iyice yağladım geri topladım. Gayet güzel dönüyor şimdi.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...21&oe=592C5C9B

    Dışarda çok fena yağmur var. Ben içerde bir yandan dizi izleyip bir yandan uğraşıyorum.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...96&oe=592E4884

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...d9&oe=596FBB94

    Tabi birde ısıtma sistemim var. Mangalı dışarı çekince çay yapıyorum kasanın altına itince yerden ısıtma.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...51&oe=593118D0

    Bisikletçiden bisan ve bmxlerde bulunan düz dişliden aldım. Arkadaki küçük dişliyi tornacıda motorun kavramaya kaynattırdım.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...45&oe=5970AFAE

    Buda öndeki dişli üstünde pedal olan. Üstündeki pedalı söküp tornacıda tekerin göbeğine oturacak şekilde içini deldirdim. Aynı ölçüde cuk oturuyor. O kazınmış kısmıda işaretlettirdim onları delip tekere dişliyi vidalamak için.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...71&oe=592D0878

    İnce uzun deliklere vidalanacak.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...7d&oe=5969D06B

    Delinmiş hali.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...24&oe=595B3EAA

    Buda tekere takılmış hali. Çok uğraşsamda biraz balans kaldı. "O kadar çatlaktan su kaçırmaz" diyerek onu görmezden geliyorum. Orjinal birşey olmadığı için illa balans oluyor.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...88&oe=597247A0

    Motorun kendi karbüratörü tetik ile çalışıyordu. Onu telli yapmak için ön tarafı delip bisikletlerin fren pedalındaki ayar vidasını taktım.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...b2&oe=595D6FF4

    Bunlarıda yeni aldım. Kendinde tek pedal vardı. Ondada yay yoktu. Motorun gaz takılı kalmamalı o yüzden iki tane aldım. Birine gaz bağlanacak birine fren.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...db&oe=5969B902

    Motordaki el tutulan yeri söktüm. O plastik parçaya takoz gibi malzeme ile tutturulmuş. Bende onları takoz olarak kullanıp titreşimi azaltma niyetim var. O sebepten prescide demir kestirdim. Bunları eğip bükerek motora uyduracağım.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...ac&oe=592FF7A4

    Buda o takoz dediğim şey. İçine pul soktum zorla da olsa. Arkayada pul atınca takoz yerine kullanılır.

    https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net...19&oe=59736B1D

    Buda demirin yerine ayarlanmış hali. Artık bunu bisiklete monte edecek şekilde ayarladım.

    Vida ile tutturmayı düşünüyordum ama kaynakla daha sağlam olacağını düşünüyorum. Sanayiye gidip kasacı Sedat abiye kaynattıracağım. İki gündür çok hastayım uğraşacak durumum yok. İyileşince ve vakit bulunca sanayiye gidilecek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

    Şimdi benim için önemli olan bir konu var. Bu konuda bilgisi olan varsa cevaplarsa sevinirim.

    Malum hız/güç oranını dişliler ile ayarlayacağım. Bu dişlileri birbirine bağladığımda kalkışta güçsüz olur ve gücü yeterse yüksek sürat yapar diye tahmin ediyorum. Araya bi dişli daha koyup hızı azaltmam lazım. Yada koymama gerek var mı?

    Motorun 8000 devir yaptığı yazıyor. Tekerdeki dişlide yanlış hatırlamıyorsam 46 diş var. Ön dişliyi tam hatırlayamadımda 2.5 oran yapıyor.

    Yani motor 8000 devir yaparken teker 3200 devir yapacak. Hesap bu şekilde mi oluyor onuda bilmiyorum.

    Tekerin çevresini 2 metre hesaplasak saatte 6400 metre gider. Saatte 6 km hız çok düşük tabi. Hesabımda bi yanlışlık olduğunu biliyorumda o nerde onu çözemiyorum.

    Teknik yardıma ihtiyacım var yani.

    Ayrıca hesabı yazayımda burda dursun. Hem yapacak olanlara fikir olsun hemde ben ne harcadım takip ederim.

    Motora 150 lira verdim.
    Motorun kargo ve kapıda ödeme bedeli 15 lira.
    Bisiklet 150 lira.
    Dişliler ve zincir 40 lira.
    Tornacı 20 lira.
    Fren pedalları ve telleri 20 lira.

    Toplam: 395 lira.
    maliyet gayet iti üstad bu maliyetle bu işi yaparsan senden bilgileri çalıp bende üzerine birşeyler ekleyip yapıcam.motorumu topladım bitti konuyu açıcam bu aralar kısmetse.sonra da bisiklete dönebilirim sabırsızlıkla sonucu bekliyorum
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  16. #16
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    LostRider Güzel olmuş. Yedek parça bulabiliyor musun onun? Bana eksozu lazım.

    ByYlmzZz Maliyet değişiyor illa ki. Dişli mevzusundan dolayı dün gittim mobilet dişlisi aldım. Ön 13 arka 56 varmış. Onu aldım artık ve ona uygun zincir. 56 lira tuttu 50 de ona verdim.

    Bugünlerde biraz duracak gibi. Kaynak makinası almam lazım her işin sonu ona dayanıyor. Sanayide eşe dosta gidecek yüzüm kalmadı artık. Adamlarda bıkacak yakında benden sürekli bi kaynak işi. Kendim halletmem lazım atölyede. İnşallah bu haftasonuna bi kaynak makinası alayım. Ondan sonra daha hızlı ilerleyebilirim.

    Bir diğer sorunum ise aktarma kısımları. Tornacı emmi ile biraz mesai yapacağız gibi duruyor. Kafamda birşeyler oluşturdum bakalım. Motoru ve dişlileri takma konusunda hala kesin kararı vermiş değilim. Bugün baya yer denemesi yaptım yine döndüm dolaştım ön tekerin üstüne koydum motoru. Kaynak yapılana kadar yer değişecek gibi duruyor.

    Senin projene gelince. Bittikten sonra konu açmanı tavsiye etmem. Ben Otoserde öyle yapmıştım. Yarıya kadar gelip öyle konu açtım. Ve verilen tavsiyelere fikirlere uyamadım zaten yapmıştım onları. Bitirmeden açmak daha iyi oluyor. Tavsiyelere uyarsın gelen fikirleri düşünürsün. Bak mesela ben bu dişli konusunda yardım almasaydım ya 350 hız yapacaktım yada kavramayı yakacaktım. İkinci seçenek daha baskın tabi. Aç konuyu yavaş yavaş ilerlersin. Benim nacizane tavsiyem böyle. Hemde merakta kalmamış oluruz.
    Güncel Maliyet

    Motora 150 lira verdim.
    Motorun kargo ve kapıda ödeme bedeli 15 lira.
    Bisiklet 150 lira.
    Dişliler ve zincir 90 lira.
    Tornacı 20 lira.
    Fren pedalları ve telleri 20 lira.

  17. #17
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    LostRider Güzel olmuş. Yedek parça bulabiliyor musun onun? Bana eksozu lazım.

    ByYlmzZz Maliyet değişiyor illa ki. Dişli mevzusundan dolayı dün gittim mobilet dişlisi aldım. Ön 13 arka 56 varmış. Onu aldım artık ve ona uygun zincir. 56 lira tuttu 50 de ona verdim.

    Bugünlerde biraz duracak gibi. Kaynak makinası almam lazım her işin sonu ona dayanıyor. Sanayide eşe dosta gidecek yüzüm kalmadı artık. Adamlarda bıkacak yakında benden sürekli bi kaynak işi. Kendim halletmem lazım atölyede. İnşallah bu haftasonuna bi kaynak makinası alayım. Ondan sonra daha hızlı ilerleyebilirim.

    Bir diğer sorunum ise aktarma kısımları. Tornacı emmi ile biraz mesai yapacağız gibi duruyor. Kafamda birşeyler oluşturdum bakalım. Motoru ve dişlileri takma konusunda hala kesin kararı vermiş değilim. Bugün baya yer denemesi yaptım yine döndüm dolaştım ön tekerin üstüne koydum motoru. Kaynak yapılana kadar yer değişecek gibi duruyor.

    Senin projene gelince. Bittikten sonra konu açmanı tavsiye etmem. Ben Otoserde öyle yapmıştım. Yarıya kadar gelip öyle konu açtım. Ve verilen tavsiyelere fikirlere uyamadım zaten yapmıştım onları. Bitirmeden açmak daha iyi oluyor. Tavsiyelere uyarsın gelen fikirleri düşünürsün. Bak mesela ben bu dişli konusunda yardım almasaydım ya 350 hız yapacaktım yada kavramayı yakacaktım. İkinci seçenek daha baskın tabi. Aç konuyu yavaş yavaş ilerlersin. Benim nacizane tavsiyem böyle. Hemde merakta kalmamış oluruz.
    benim ki seninki gibi mekanik işler olmadığı için verilecek tavssiyeler '100 kuru zımpara sonra 600 lük seklinde' oluyor ben tamamen kaporta ve ufak mekanik kısım ve de tam bakım.sadece dış görünüşü göze hitap edicek hale getirdim.proje bitti.sadece jant şeritleri kaldı sonra da konu açıcam kısmetse.ama aksilikler peşimizi bırakmıyor.biri kaldırımda duran motorumun tesisatını kesip bırakmış hastaneye acil gitmem gerekti fakat otor şu an kullanım dışı
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  18. #18
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    LostRider Güzel olmuş. Yedek parça bulabiliyor musun onun? Bana eksozu lazım.

    ByYlmzZz Maliyet değişiyor illa ki. Dişli mevzusundan dolayı dün gittim mobilet dişlisi aldım. Ön 13 arka 56 varmış. Onu aldım artık ve ona uygun zincir. 56 lira tuttu 50 de ona verdim.

    Bugünlerde biraz duracak gibi. Kaynak makinası almam lazım her işin sonu ona dayanıyor. Sanayide eşe dosta gidecek yüzüm kalmadı artık. Adamlarda bıkacak yakında benden sürekli bi kaynak işi. Kendim halletmem lazım atölyede. İnşallah bu haftasonuna bi kaynak makinası alayım. Ondan sonra daha hızlı ilerleyebilirim.

    Bir diğer sorunum ise aktarma kısımları. Tornacı emmi ile biraz mesai yapacağız gibi duruyor. Kafamda birşeyler oluşturdum bakalım. Motoru ve dişlileri takma konusunda hala kesin kararı vermiş değilim. Bugün baya yer denemesi yaptım yine döndüm dolaştım ön tekerin üstüne koydum motoru. Kaynak yapılana kadar yer değişecek gibi duruyor.

    Senin projene gelince. Bittikten sonra konu açmanı tavsiye etmem. Ben Otoserde öyle yapmıştım. Yarıya kadar gelip öyle konu açtım. Ve verilen tavsiyelere fikirlere uyamadım zaten yapmıştım onları. Bitirmeden açmak daha iyi oluyor. Tavsiyelere uyarsın gelen fikirleri düşünürsün. Bak mesela ben bu dişli konusunda yardım almasaydım ya 350 hız yapacaktım yada kavramayı yakacaktım. İkinci seçenek daha baskın tabi. Aç konuyu yavaş yavaş ilerlersin. Benim nacizane tavsiyem böyle. Hemde merakta kalmamış oluruz.
    https://www.aliexpress.com/item/49cc...08.4.50.m7sFzJ

  19. #19
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    zamanında çok araştırdığım bi konuydu. hazır kitleri satan yerler vardı 500 lira civarına ama ne derece sağlam olurlar bilemiyorum. merakla takipteyim konuyu

  20. #20
    Ali Sungur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Regal Raptor 125 cc
    Benzinli testere yi aldığın site nin adı nedir acaba?


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)