Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Boxer - Urban Tracker

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    Selamlar,
    2005 yılında eğitim için gittiğim Kuzey Kıbrısda ilk Triumph scrambler i görmemle beraber bende zaten mevcut olan motosiklet sevdası bu custom makinalara doğru bir meyil gösterdi.

    Zamanla Cafe Racer, Scrambler, Tracker, Bobber, Brat derken bilgisayardaki arşiv büyüdükçe büyüdü. Kıbrıs motosiklet kullanmak için harika bir yer olsada çeşitli sebepler ve şanssızlıkla beraber arabayla kaldık, motosiklet alıp modlama planları ertelendikçe ertelendi. Fakat geçen sene artık ekonomik durum ve mekan sıkıntısı kalmayınca adım atma zamanı geldi.

    İlk önce Bolu'dan Tunanın (forumdan bilenler vardır ilk Bajaj Boxer modifiye edenlerden biridir) Boxeri alıp onun başladığı işi devam ettirme niyetim o dönem Haziranda bile devam eden yağış ve araç bulamam sebebiyle sekteye uğradı. Sonrasında sıfır olarak aldığım Boxeri 6 ay kullandıktan ve elimdeki gerekli parçaları tamamlayınca işe giriştim.

    Öncelikle neden Bajaj Boxer? Herhangi bir marka sevdam yok, tamamen fiyat/performans olarak baktım,
    ve tabiki depo-sele hattının düz olması sebebiyle bu modeli seçtim. O arada kendimce pait/photoshop ile aklımdaki
    modeli görsele yansıttım.
    http://pin.it/Ets8555

    Gerekli parçaları toparladım. İzmirde bir arkadaş ziyaretinde gezerken bir plakalık stop lambası, aliexpress den sinyaller ve gösterge,
    crf 250 gidonu, minsk 125 metal çamurlukları, mondial znu 150 scooter farı, amortisör körükleri, mitas MC32 lastikler, mondial mg150 egzoz tamamdı.

    http://pin.it/ZGEOh3h

    Metal işlerini yapacak ustayı bulmak en önemli konuydu, Eskişehirin en iyi egzoz ve metal ustası Ayhan TOMSAK ile tanışmamız bu iş oldu dememi sağladı. Sele döşemesi için Adem Usta, Elektrik ve diğer ayarlar için Oğuzhan EMİROĞLU ustalar da olunca gerisi kafadakini gerçeğe dökmek oldu. Şanslıyım ki bu saydığım ustalar gerçekten üç boyutlu düşünebilen, anlatılanı anlayan ve klasik Türk ustasının "öyle yakışmaz, olmaz" gibi fikirleri sözleri olmayan adamlar

    http://pin.it/yKGeRwL


    Tarz olarak tracker seçtim çünkü bu motora ve benim kullanım amacıma en uygun tarzın bu olduğunu düşündüm. Her nekadar %70 asfaltda kullanıyor olsam da asfalta mahkum bir motosiklet olmasın istedim, seçtiğim lastiklerde buna istinaden alındı. Bu arada binlerce fotoğraf bakılmış, bu işlerin dünya çapında tanınan garajlar nasıl yapmış, kritik noktalar neler, hepsini gözetmeye çalıştım. Çünkü biliyorum ki "ben yaptım böyle oldu, hadi emeğe saygı, bana tebrik" anlayışı maalesef ülkemize özgü bir zihniyet.

    Sele bitim noktasını arka tekerlek merkezinden taşırmamaya, sele genişliğini şaseden taşırmamaya, sele ucu bükümünün şase ile açısına çok dikkat ettim. Çizimlerimi çok iyi anlayan ve güzel bir iş ile uygulayan Ayhan Ustaya tekrar teşekkür ederim.

    http://pin.it/xYxFhQ6


    Bazı işlerde görüyoruz, motosiklet selesinde çekyat süngeri, iç mekan imitasyon döşeme derisi, standart selenin kesilip kısaltılarak tekrar kaplanması köy ekmeğine benzeyen özensiz döşeme ve dikişler, custom bir işte kaliteyi düşüren en önemli etkenler. Bu nedenle sele metal işi tamamlandıktan sonra döşemecide mevcut orjinal selenin süngeri ve kaplamasını kullandık, böylece malzemenin uygun olduğundan emin olduk. Adem Ustaya teşekkürler, açıyı bozmadan yaptığı bu iş motora katmadeğer oldu.

    http://pin.it/65LQ6vc

    Metal işleri bittikten sonra jantları elektrostatik boya ile yarı mat siyaha boyattım.
    http://pin.it/iMPqVCM


    Tekrar toplama,
    http://pin.it/R9Pi6PU


    çamurlukların boyanması ve eletrik bağlantılarından önce,
    http://pin.it/_08XCr_

    kendi çabamla berbat ettiğim depoda yeniden boyanınca üzerine retro tarzına uygun şeritleri çektim.

    http://pin.it/nRbcGad

    Bütün işlemler 2.5 ay sürdü ve 2016 Mayıs ayından beri sorunsuz olarak keyifle kullanmaktayım. Tabiki bitmiş bir proje değil, deponun yeniden boyanması, şeritlerin boya olması, far ve stop lambasının değişmesi ve ön çamurluğun ebatları ile oynanması gerekiyor bence. Umarım bu başlık altında bu saydıklarımıda görürüz.

    http://pin.it/yAwsjx0
    http://pin.it/3-6wn1Z
    http://pin.it/1CVXrFy
    http://pin.it/ktwzY4S




    Bu tarz bir işe niyetlenen arkadaşlara faydası olması umuduyla yaklaşık 5-6 yıllık hayalim olan bu projeyi ve başlığı paylaşıyorum.
    İyi forumlar, saygılar
    SAZMAN, DraggerSups ve oialdemir bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Recep demire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ybr125 Cafe Racer
    Size facebook'ta çamurluk markasını sormuştum, ihtiyacım olmadı başka şekilde hallettim ama yine de eyvallah
    Ayrıca motor ateş ediyor

  3. #3
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    Sele meselesine iyi değinmişsiniz. Türkiyede yapılna özelleştirme çalışmalarındaki selelerin %90 ı çok kötü gözüküyor yamuk yumuk katlamışlar yamuk dikmişler eğri büğrü vs vs. Sizinki gerçekten iyi gözüküyor. Yalnız çamurlukları ben yakıştıramadım çok büyükler. Egzoz zevk meselesi tabi ama orjinal egzoz kısaltılıp kullanmakta güzel olabilirdi. Neyse emek var motorda belli tebrik ederim sizi

  4. #4

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Ellerinize sağlık, çok güzel olmuş.
    cafeole bunu beğendi.

  5. #5
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Konu yeterli ilgiyi görememiş harbiden profesyonele yakın olmuş. Baya iyi yani. Dostum konuyu baştan açmanı hızlıresimden felan fotoğrafları konuya eklemeni tavsiye ederim. Pinterest üyelik almadan fotoğrafları gösteren bir site değil. Üyeliğim olmasına rağmen ben bile zorlandım gir çık gir çık. Harbi çok iyi olmuş ya baya baya iyi yani :D o arka çamurluğun açısı felan on numara. Eline sağlık çok keyiflidir onu kullanması şimdi. Tebrik ediyorum.
    cafeole bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    23 Ocak 2016
    Şehir
    Sakarya - Kütahya
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Düşüncene sağlık Lastik ebatları ne? o seleye iki kişi sığmaz dimi?

  7. #7
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Kim tıklayacak, giriş yapacak şimdi.

  8. #8
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    resimleri sayfaya direk koysanız daha iyi olmaz mı?

  9. #9

    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul Isparta
    Motosikleti
    Mondial Drift
    resimlere bakana kadar kanser oldum :( ama motor efsane olmuş yakında kopyasını görürsünüz millet ne yaparsa yapsın hemen aynısını çalıyolar

  10. #10
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    Tekrar merhaba,
    Evdeki bilgisayarımın artık vadesini doldurup açılmayı reddetmesi, şirket bilgisayarının kısıtlamaları, benim fotoğrafları başka kaynaklara aktarmaya üşenmem ve tabiki motoru satmış olmamla uzun süredir ilgisiz kalan başlığa, motoru satmadan once yaptığım değişiklikleri de içeren bir video çektim (yeni sahibinden de izin alarak). Yapabilirsem fotoğrafları da kolay görüntülenebilir bir kaynağa aktarmayı düşünüyorum. Yorum yapan beğeni gösteren herkese teşekkür ederim. Umarım video ve anlatım proje yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olur.

    https://www.youtube.com/watch?v=m9OLZWP8PAw[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

    Fotoğrafları eklemeyi denedim bu sefer oldu sanırım.

    Öncelikle neden Bajaj Boxer? Herhangi bir marka sevdam yok, tamamen fiyat/performans olarak baktım,
    ve tabiki depo-sele hattının düz olması sebebiyle bu modeli seçtim. O arada kendimce pait/photoshop ile aklımdaki
    modeli görsele yansıttım.


    Gerekli parçaları toparladım. İzmirde bir arkadaş ziyaretinde gezerken bir plakalık stop lambası, aliexpress den sinyaller ve gösterge,
    crf 250 gidonu, minsk 125 metal çamurlukları, mondial znu 150 scooter farı, amortisör körükleri, mitas MC32 lastikler, mondial mg150 egzoz tamamdı.



    Metal işlerini yapacak ustayı bulmak en önemli konuydu, Eskişehirin en iyi egzoz ve metal ustası Ayhan TOMSAK ile tanışmamız bu iş oldu dememi sağladı. Sele döşemesi için Adem Usta, Elektrik ve diğer ayarlar için Oğuzhan EMİROĞLU ustalar da olunca gerisi kafadakini gerçeğe dökmek oldu. Şanslıyım ki bu saydığım ustalar gerçekten üç boyutlu düşünebilen, anlatılanı anlayan ve klasik Türk ustasının "öyle yakışmaz, olmaz" gibi fikirleri sözleri olmayan adamlar




    Tarz olarak tracker seçtim çünkü bu motora ve benim kullanım amacıma en uygun tarzın bu olduğunu düşündüm. Her nekadar %70 asfaltda kullanıyor olsam da asfalta mahkum bir motosiklet olmasın istedim, seçtiğim lastiklerde buna istinaden alındı. Bu arada binlerce fotoğraf bakılmış, bu işlerin dünya çapında tanınan garajlar nasıl yapmış, kritik noktalar neler, hepsini gözetmeye çalıştım. Çünkü biliyorum ki "ben yaptım böyle oldu, hadi emeğe saygı, bana tebrik" anlayışı maalesef ülkemize özgü bir zihniyet.

    Sele bitim noktasını arka tekerlek merkezinden taşırmamaya, sele genişliğini şaseden taşırmamaya, sele ucu bükümünün şase ile açısına çok dikkat ettim. Çizimlerimi çok iyi anlayan ve güzel bir iş ile uygulayan Ayhan Ustaya tekrar teşekkür ederim.




    Bazı işlerde görüyoruz, motosiklet selesinde çekyat süngeri, iç mekan imitasyon döşeme derisi, standart selenin kesilip kısaltılarak tekrar kaplanması köy ekmeğine benzeyen özensiz döşeme ve dikişler, custom bir işte kaliteyi düşüren en önemli etkenler. Bu nedenle sele metal işi tamamlandıktan sonra döşemecide mevcut orjinal selenin süngeri ve kaplamasını kullandık, böylece malzemenin uygun olduğundan emin olduk. Adem Ustaya teşekkürler, açıyı bozmadan yaptığı bu iş motora katmadeğer oldu.



    Metal işleri bittikten sonra jantları elektrostatik boya ile yarı mat siyaha boyattım.



    Tekrar toplama,



    çamurlukların boyanması ve eletrik bağlantılarından önce,

    kendi çabamla berbat ettiğim depoda yeniden boyanınca üzerine retro tarzına uygun şeritleri çektim.



    Bütün işlemler 2.5 ay sürdü ve 2016 Mayıs ayından beri sorunsuz olarak keyifle kullanmaktayım. Tabiki bitmiş bir proje değil, deponun yeniden boyanması, şeritlerin boya olması, far ve stop lambasının değişmesi ve ön çamurluğun ebatları ile oynanması gerekiyor bence. Umarım bu başlık altında bu saydıklarımıda görürüz.




    Gouranga, RoofRoof ve rm125 bunu beğendiler.

  11. #11
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >

  12. #12
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı cafeole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrar merhaba,
    Evdeki bilgisayarımın artık vadesini doldurup açılmayı reddetmesi, şirket bilgisayarının kısıtlamaları, benim fotoğrafları başka kaynaklara aktarmaya üşenmem ve tabiki motoru satmış olmamla uzun süredir ilgisiz kalan başlığa, motoru satmadan once yaptığım değişiklikleri de içeren bir video çektim (yeni sahibinden de izin alarak). Yapabilirsem fotoğrafları da kolay görüntülenebilir bir kaynağa aktarmayı düşünüyorum. Yorum yapan beğeni gösteren herkese teşekkür ederim. Umarım video ve anlatım proje yapmak isteyen arkadaşlara yardımcı olur.

    https://www.youtube.com/watch?v=m9OLZWP8PAw[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

    Fotoğrafları eklemeyi denedim bu sefer oldu sanırım.

    Öncelikle neden Bajaj Boxer? Herhangi bir marka sevdam yok, tamamen fiyat/performans olarak baktım,
    ve tabiki depo-sele hattının düz olması sebebiyle bu modeli seçtim. O arada kendimce pait/photoshop ile aklımdaki
    modeli görsele yansıttım.
    https://i.pinimg.com/originals/9c/1c...a9a218452a.jpg

    Gerekli parçaları toparladım. İzmirde bir arkadaş ziyaretinde gezerken bir plakalık stop lambası, aliexpress den sinyaller ve gösterge,
    crf 250 gidonu, minsk 125 metal çamurlukları, mondial znu 150 scooter farı, amortisör körükleri, mitas MC32 lastikler, mondial mg150 egzoz tamamdı.

    https://i.pinimg.com/originals/68/87...7a18ad3b5f.jpg

    Metal işlerini yapacak ustayı bulmak en önemli konuydu, Eskişehirin en iyi egzoz ve metal ustası Ayhan TOMSAK ile tanışmamız bu iş oldu dememi sağladı. Sele döşemesi için Adem Usta, Elektrik ve diğer ayarlar için Oğuzhan EMİROĞLU ustalar da olunca gerisi kafadakini gerçeğe dökmek oldu. Şanslıyım ki bu saydığım ustalar gerçekten üç boyutlu düşünebilen, anlatılanı anlayan ve klasik Türk ustasının "öyle yakışmaz, olmaz" gibi fikirleri sözleri olmayan adamlar

    https://i.pinimg.com/originals/82/ac...88689fb227.jpg


    Tarz olarak tracker seçtim çünkü bu motora ve benim kullanım amacıma en uygun tarzın bu olduğunu düşündüm. Her nekadar %70 asfaltda kullanıyor olsam da asfalta mahkum bir motosiklet olmasın istedim, seçtiğim lastiklerde buna istinaden alındı. Bu arada binlerce fotoğraf bakılmış, bu işlerin dünya çapında tanınan garajlar nasıl yapmış, kritik noktalar neler, hepsini gözetmeye çalıştım. Çünkü biliyorum ki "ben yaptım böyle oldu, hadi emeğe saygı, bana tebrik" anlayışı maalesef ülkemize özgü bir zihniyet.

    Sele bitim noktasını arka tekerlek merkezinden taşırmamaya, sele genişliğini şaseden taşırmamaya, sele ucu bükümünün şase ile açısına çok dikkat ettim. Çizimlerimi çok iyi anlayan ve güzel bir iş ile uygulayan Ayhan Ustaya tekrar teşekkür ederim.

    https://i.pinimg.com/originals/9c/5a...cebf5efc06.jpg


    Bazı işlerde görüyoruz, motosiklet selesinde çekyat süngeri, iç mekan imitasyon döşeme derisi, standart selenin kesilip kısaltılarak tekrar kaplanması köy ekmeğine benzeyen özensiz döşeme ve dikişler, custom bir işte kaliteyi düşüren en önemli etkenler. Bu nedenle sele metal işi tamamlandıktan sonra döşemecide mevcut orjinal selenin süngeri ve kaplamasını kullandık, böylece malzemenin uygun olduğundan emin olduk. Adem Ustaya teşekkürler, açıyı bozmadan yaptığı bu iş motora katmadeğer oldu.

    https://i.pinimg.com/originals/da/96...9633822fa0.jpg

    Metal işleri bittikten sonra jantları elektrostatik boya ile yarı mat siyaha boyattım.
    https://i.pinimg.com/originals/29/f8...e9bef2ced7.jpg


    Tekrar toplama,
    https://i.pinimg.com/originals/a6/e2...6c519a593b.jpg


    çamurlukların boyanması ve eletrik bağlantılarından önce,
    https://i.pinimg.com/originals/08/df...6288e9b77d.jpg
    kendi çabamla berbat ettiğim depoda yeniden boyanınca üzerine retro tarzına uygun şeritleri çektim.

    https://i.pinimg.com/originals/b8/fb...8483d5d56b.jpg

    Bütün işlemler 2.5 ay sürdü ve 2016 Mayıs ayından beri sorunsuz olarak keyifle kullanmaktayım. Tabiki bitmiş bir proje değil, deponun yeniden boyanması, şeritlerin boya olması, far ve stop lambasının değişmesi ve ön çamurluğun ebatları ile oynanması gerekiyor bence. Umarım bu başlık altında bu saydıklarımıda görürüz.

    https://i.pinimg.com/originals/e7/77...5863c9826b.jpg
    https://i.pinimg.com/originals/fc/12...bf029a5a74.jpg
    https://i.pinimg.com/originals/13/5d...9b43eb9615.jpg
    https://i.pinimg.com/originals/39/05...e8cc6e1d6a.jpg
    Hacı sen ne yaptın?Efsane olmuş.Jantları değiştirirsen bence daha iyi olur.Çok sırıtıyor.Onun dışında mükemmel olmuş.

  13. #13
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    güzel çalışma olmuş elinize sağlık Ayhan ustayı gördüm sanki

  14. #14
    bajajpulsar2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2018
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    CygnusL(2015)-NS200(2015)-MT25(2020)
    bence bu donör motosikletten ortaya çıkabilecek en iyi sonuç çıkmış.bu türde daha iyisinin yapılabileceğini düşünmüyorum.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)