Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

KANUNİ WİNDYS 125

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Motosikleti
    kanuni windys 125
    selamın aleyküm abilerim kardeşlerim arkadaşlarım konuya hemen gireyim 2 sene önce ilk motosikletimi aldım motorum kanuni windys 125 ilk motorum olduğu için birazda acele ettim motorumu aldığımda hiç motor kullanmayı bilmiyordum noterden satışı aldık adama rica ettim vitesi boşa alırmısınız diye ve motoru elimde eve kadar götürdüm biraz komik geliyo ve tabi heves ve heyecan olduğu için oda söyleki o gün içerisinde bir motor almak zorundaydım çünkü babamı zarzor ikna ettim ki ogün motor almasaydım beni arabayla kandırıcaktı bende o gün o motoru buldum ve aldım dediğim gibi motor kullanmayı hiç bilmiyordum neyse motorumu eve götürdüm çok heycanlıydım biran önce motorumu kullanmak istiyordum ve internetten kask aldım ki pisman oldum ve bana büyük geldi sonra onu bi arkadaşıma hediye ettim oda bana motor kullanmam için yardımcı oldu 1 hafta boş bir arazide arkadaşımdan eğitim aldıkdan sonra tek başıma kullanmaya başladım yani mantığını kavradım oda çok hevesli olduğum için ve ardından motorumun bakımlarını çok ihmal ettim çünkü aklımda yanlızca motora binmek vardı yağ vs hiç bakmadım aldığım motor 20bindeydi zaten ve gerçekden kanuni anlatıldığı kadar kötü bir motor değil çünkü yağ vs değiştirmedim ama motorda hiç sıkıntı olmadı belkide şanslıydım motorum ilk motorum olduğu için bilinçsizdim de denile bilir tabi ve aradan biraz zaman geçince motor kullanmayıda öğrendiğim için motosikletim artık gözüme pek güzel görünmemeye başladı
    ve çılgınca bişeye kapıldım evimin altında depo var motorumu depoya indirdim ve motorumu sökmeye başladım aklımda birçok fikir vardı motorumun ilk hali motorumu aldığım günden beri hiç yakamamıştım bile )


    ve gaza gelip motorumu söktüğüm hali :D



    aklımda motosikletimin sağ - sol kapaklarını - arka ayaklık demirlerini - arka makası - ön amortisörleri kromaj yapmak idi ama düşündüğüm gibi olmadı koca istanbulda bi yer bulamadım bulduğum yerlerde ise krom havuzu motor parçalarını eritir dediler ve hallerim yıkıldı sonra krom sprey boya bi umut oldu bana hemen 1 kutu aldım en kalitelisinden ama oda pek güzel olmadı silince matlaşıyor boya nikelaj kromaja falan benzemiyor bildiğiniz gri oluyor ve izmirde bu işi yapan birini gördüm internette oda polisaj yapıyormuş biraz araştırma yaptım ve artık bi kere söktüm diyerekden yolladım parçaları 55 tl civarı kargo ödedim ve 1 hafta sonra parçlar elime ulaştı
    eski hali
    yeni hali

    polisaj gayet güzel oldu ancak çok fazla parlammıyor ve üzerinde izler var bunlar nasıl cıkar nasıl parlatırım bunun hakkında bilgisi olanda yazarsa sevinirim

    ve artık montaja geçmek istiyordum ve montaja geçtim ama pek hosuma gitmedi ki motor çok boş durdu yani ahım şahım olmadı tahmin ettiğim gibi sonra bu cg drift sayfalarında gördüğüm gibi yapmak istedim
    Görüldüğü üzere




    ve 72 tel jant almaya karar verdim 250 tl cıvarında bir fiyata aldım izmirden onada ödedim bi dünya kargo :D

    jantlarım geldi ama bi o kadar masraf çıktı bu jant için şambiel aldım bide hazır sıfır jant aldım diyip bide 2 çift lastık aldım ki bunları aldım aldım ama ben lise öğrencisiyim ama gerçekden depoya inip motorumla uğraşmak ne sinir ne stres bırakıyor insanda ve para bırakmıyor :D ama bu vesileyle sigarayı bıraktım kemal sunalın filminde kavonozdaki zeytine ekmek banıyorya bende o hesaba döndüm ve sigara almamaya başladım bakkaldan bi dal bi dal almaya basladım sonra motor için burç vs ararken unuttum sigarayı ve sigarayı bıraktım



    ve jantlarımı takmadan önce tekrar çılgınca bıseye kapıldım ve ön jantı çift disk yapmaya karar verdim yurt dışı forumlarında vs bir çok araştırma yaptım ve hemen işe koyuldum ve fren kalıperi merkezi hortumu yaptırdım





    hangi motorcuya gittiysem senkafayımı yedin olmaz o imkansız vs gibi laflar aldım ki
    yapıcam ben onu başka çağresi yok kafaya koydum :D ama ekonomik açıdan çöktüm

    ve projemi bi süreliğine askıya aldım okula ağırlık verdim

    bu fren merkezlerini oturmaya çalışırken harbiden çok uğraştım bi ara motorcuların dediği gerçekmi acaba olmaz mı derken burçları büyük olduğunu fark ettim ve frenlere ayak da yaptırdım ve burçların ölçüsünü alıp burç yaptırdım ve motorum bu zaman sarfında 2 yıl yattı 2 yıllık proje :D
    ama pisman değilim herkes deymez o kanuni falan dedi ama bu zevk işi ben satmak için yapmadım ama herkes ticaret kafasıyla düşünüyor yok o masrafa baska motor alırdın gibi ve montaja başladık ama artık depoda çalışamıyordum komsular rahatsız oldu sesden ki hepsinden özür diledim kimseyi rahatsız etmeye hakkım yok
    bi abim motosiklet tamirciliği yapıyor yeni dükkanda açtı ve dükkanını kullanmak için izin aldım ve kabul etti motoru montaja basladım





    jantları taktım ancak frenler tekrar sıkıntı oldu ve zarzor yaptık ve motorumuzu topladık





    ve motorumu BİSMİLLAH diyerekden çalıştırdım
    hemen yıkamaya gidip motorumu güzelce yıkadım
    BUDA SON HALİ


    evet beğenen,beğenmeyen herkese çok teşekkür ederim
    seyyid47, exteras, tinerci ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mstfatmca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2012
    kardeşim çok güzel olmuş emeğine sağlık jantlarla diskleri çok beğendim, bide yuvarlak far (2005 ybr gibi) attınmı canavar olur
    adapzarlı bunu beğendi.

  3. #3
    sinan151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    Activa S
    Çift disk nasıl yaptığınız masraflara değdi mi sizce? Stoppie videolarını bekleriz
    adapzarlı bunu beğendi.

  4. #4
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Vallahi bravo. Hem yaşın genç, hem tecrüben yok ama bayağı uğraşmışsın. En ufak zorlukta vazgeçen, koyveren insanlardan olmadığın belli. Sende ışık var. Mekanik konulara meraklısın. Bence eğitimini ve geleceğini bu alanda düşün.
    adapzarlı bunu beğendi.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Eline emeğine sağlık. Vazgeçmeden çalışıp başarmak herkesin harcı değildir, helal olsun.

    Ön maşalar hangi motora ait?
    adapzarlı bunu beğendi.

  6. #6
    TamGazDevam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2015
    Şehir
    Mersin / Adana
    Motosikleti
    YBR 125 08' / HONDA CIVIC VTEC 1.6 04'
    Valla helal olsun.
    İçine kurt düşürmek istemem ama o ön maşalar ayarlı durmuyor sanırım biri biraz daha aşağıda bi bak istersen onlara
    Disklerin çalışması nasıl, uyum sağlıyor mu birbirine aynı anda kitliyor mu?
    Tavsiyelerime gelecek olursak ona mı yuvarlak ybr kafası at, egzosu değiştir tabi bunlar maddiyatla oluyor ama kıy paraya
    Gerçekten 2 yıl mı sürdü bu proje ve o lastiklerin tarihi nedir? Tekrar tebrik ederim seni
    adapzarlı bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Motosikleti
    kanuni windys 125
    Alıntı TamGazDevam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla helal olsun.
    İçine kurt düşürmek istemem ama o ön maşalar ayarlı durmuyor sanırım biri biraz daha aşağıda bi bak istersen onlara
    Disklerin çalışması nasıl, uyum sağlıyor mu birbirine aynı anda kitliyor mu?
    Tavsiyelerime gelecek olursak ona mı yuvarlak ybr kafası at, egzosu değiştir tabi bunlar maddiyatla oluyor ama kıy paraya
    Gerçekten 2 yıl mı sürdü bu proje ve o lastiklerin tarihi nedir? Tekrar tebrik ederim seni
    çok teşekkür ederim lastikleri yeni taktım hazır jant takıyorum diyerekten ancak şimdi motosikletimi satmak durumundayım ehliyet almak için nasipse ehliyet aldıkdan sonra baska motorla devam ediceğim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:20 ----------

    ön maşalar ybr ye ait ancak ikiside sağ taraf çünkü disk ayakları sağdece sağ tarafta vardı o yüzden ikiside sağ motorumdaki kavalın biri ters tornadan geçti solu alıp kaynak yapmak riskli olur diyerek 2 adet sağ aldım bende yoksa solmuydu :D hatırlayamadım ama ikiside aynı çok teşekkür ederim Allah razı olsun

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------

    çok teşekkür ederim metin bey Allah razı olsun dediğiniz gibi projemde bir çok engel çıktı karşıma ama vazgeçmek yok ama yalan yok öyle anlar geldiki motoru yakasım geldi :D şimdi naspise motorumu satıyorum ehliyet almak için hayırlı akşamlar

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:25 ----------

    çift diski kendim yaptım sinan bey biçok motorcu olmaz dedi ama ben tel jantın göbeğini deldim sonra fark ettim ki zayif oldu ve tornacıda göbeğin içine demir kaynattırdım çift taraflı ve gayet sağlam oldu ve karşılıklı aynı açıda deldim disk yuvalarını ama şunları hesaba katmadım kavallar olacakmı motosikletin burçları olacakmı en önemlisi merkezler kavallara oldu ancak jantın yanı diske kadar uzanmadı vs bir çok sorun ve extra masraf cıktı sigarayı bırakmak zorunda kaldım okulda 1 lira para harcamadım ve bana oldukça pahalıya uykusuz gecelere geldi ama pisman değilim herbir vidasında el emeğim var herkese tavsıye ederim ve azda olsa biraz bilgi sahibi oldum fikir alışverişinde buluna bilirim hayırlı aksamlar )

  8. #8
    bilalefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2012
    Şehir
    Istanbul
    eline saglik guzel olmus . gorsellikten bahsetmissin hep ugrasmissin. motor bloguna bisey yapmadin mi hic . ?
    adapzarlı bunu beğendi.
    NASIL BAKARSAN OYLE GORURSUN...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)