Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kırık Grenaj Tamiri ve Boyanması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Uzun süredir elime boya tabancası almıyordum, iyi geldi

    Kırık grenajımız bir SYM maxi scooter ön çamurluğu, küçük bir kaza sonrası kırılmış.

    Tamirat için gerekli malzemeler;

    hızlı yapıştırıcı
    güçlü bir havya
    zımba teli ya da aynı işi görecek farklı küçük tel parçaları
    (tamirat alanı büyük ise rabiz teli ya da elek teli vs)

    boya için gerekli malzemeler;

    macun
    zımpara
    gerekli ise astar
    tabanca
    kompresör
    ve boya

    Kırık parçamız bu ;



    Önce parçayı hızlı yapıştırıcı ile yapıştırıyoruz ki biz tamir ve kaynak yaparken oynayıp formunu bozmasın.

    sonra kırık yerleri iç kısımdan dikiş yapar gibi tel dizerek, bu telleri havya yardımı ile ısıtıp plastiğin içine gömülmesini sağlıyoruz.





    zevkli bir iş aslında, telin ısınıp plastiğe gömülmesini izlemek baya keyifli

    dikiş ve kaynak bittikten sonra kabaca bir zımpara yapıyoruz ve ne olup olmadığını görüyoruz.

    iç kısımdan, tamir edilen yüzeyden ;



    Dış yüzeyden;



    Sonra dış yüzeyden çelik macun uygulayıp kalan kılcal boşlukları dolduruyoruz;




    Sonra su zımparasına geçiyoruz, sırasıyla 600-1000-1500-2000 numara zımparalar kullanıyoruz. hava soğuk ise suya biraz sıcak su karıştırmayı unutmayın, mazaaallah pambık gibi eller çatlamasın soğuktan



    Yüzeyin boyaya hazır hale geldiğine inanıyorsak boyaya geçebiliriz.

    Unutmayın, boya yapmakta ki en önemli şey boyaya hazırlıktır.

    Yerimizi hazırlayıp parçayı maskeliyoruz;



    rengimize uygun boyayı temin edip gerekli incelikte inceltip karıştırıyor ve tabancayı hazırlıyoruz.

    ben akrilik oto boyası ve tineri kullandım, tabanca ve kompresör olması ve az çok bu işlerden anlamak bir avantaj.

    daha amatör tarzda uygulama için hazır sprey boya kullanabilir, ya da uygun rengi bulamazsanız sanayilerdeki oto boyacılara size uygun boyayı hazırlatıp spreye doldurtabilirsiniz.






    parça en son bu hale geldi;



    madem bulaştık artcı tutamaçlarını da boyayalım;



    Boyama bittikten sonra parçalar yaklaşık bir gün kuruması beklenip motora takılmalı. Bir hafta gibi bir süreden sonra boya iyice sertleşmiş olur, yine hafif bir 2000 numara su zımparası ile boyanın üzerindeki toz toprak vs alınmalı ve pasta yapılmalı.

    Bu boya türü verniksiz bir tür idi, vernikli boyamalarda boyadan sonra hafif bir 2000 numara su zımparası yapılıp vernik atılmalı.

    Selametle...
    essegesse, Lucas, Levent ve 6 diğerleri bunu beğendiler..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    chevy64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2015
    Motosikleti
    04 monster 620
    Ellerine saglik, cok guzel olmus.
    zaten en guzeli kendi yaptigin is.
    Sevise gitsen hemen yeni camurluk verelim derler

  3. #3
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Eline koluna sağlık.
    8 adet kapı lazım amerikan. Fiyat alabilir miyiz?
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  4. #4
    Proxy1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2015
    Motosikleti
    Yamaha N Max
    Güzel çalışma, elinize sağlık.

  5. #5
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Benim de bu konu da bir başlığım vardı benzer işlemler ile En güzeli servise gitmeden halletmektir çoğu şeyi.

  6. #6
    bektanist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2006
    Şehir
    istanbul beşiktaş
    Motosikleti
    mz 301 2002- Mondial RX3i Evo 2015
    eline sağlık Olcay Avşar hemen hemen aynı bölgeden bir çatlak tamiri bende yapmıştım boyası farklı bir kırmızı rengi olduğu için rengi tutturamamış biraz telmaşa bir çalışma olmuştu.
    belli bir zaman sonra tümseklerden geçerken sanırım tekrar aynı bölgeden çatladı.
    belkide benim işi beceremeyişimdendi bilemiyorum sonra aynı bölgeyi tekrar zımparalıyıp cam elyafla içten kapladım tekrar boya badana işi bittikten sonra 2 senedir sorunsuz çatlaksız gidiyoruz.
    ön çamurluk fiyatı 60 70 tl arası idi maksatsa yadigara verilen değer.
    ah eskiler ah kimi dörtlü yapar kimi topcase üstü bagaj kimi ise öncam sperlik bir çoğu gitti. kimi kavşaklardaki yavşak belediyenin yol sulamasından edebiyete gitti. (toprağın bol olsun murat) kimi ise 4 tekerin rahatlığına gitti.
    kimileri ise kendisine sayfa kurdu adminlik peşine gitti (in cin top oynasada sayfa adminiydi artık) kendin yaz kendin oku.
    eskileri özlemle anıyorum.

  7. #7
    ake - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha - Xt 660 R
    helal olsun. elinize sağlık

  8. #8
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Ben de internette dolanırken kolay bir yöntem buldum (Arkadaşın yöntemi elbette daha iyi)

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3862002

  9. #9
    _S_R_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Şubat 2012
    Şehir
    Burhaniye / BALIKESİR
    Motosikleti
    2008 Honda CBR 600RR, Kanuni Seyhan, Peugeot GL10
    Elinize sağlık

  10. #10

    Üyelik
    27 Aralık 2017
    hocam merhabalar, grenajımda bazı yerlerde kırık var biliyorsunuz ustalar makine kawasaki olunca tamir ve boyama parasını fazlasıyla abartıyor, kendimiz yapabilir miyiz? veya yardımcı olabilir misiniz?


    edit : kusura bakmayın konu hort, eski konuymuş yeni farkettim..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)