Garajımda uzun süredir yatırdığım hurda çinli scooter'a eski silindir kapağının egzoz cıvataları yalama olduğundan yeni bir silindir kapağı taktım. Bu scooter bir gün kısa şaseli bir trail bike olacak, yeterli vakit ve bütçe ayırabildiğimde, inanıyorum

Önce motoru şaseden ayırıyoruz işimizi kolaylaştırıyo zaten motoru 3 tane cıvata tutuyo toplamda.


Külbütör kapağını açıyoruz ve egzantrik gergisini söküyoruz.


Egzantrik zinciri ayar referansı olarak rotoru ateşleme zımbırtısına hizaladım.


Üst kapakta da egzantrik dişlisinin büyük deliğini tepe noktadan çok az geri olacak şekilde hizaladım.


Egzantriği ve üst kapağı söktüm. Sökerken egzantrik zincirini iç taraftaki dişliden atmaması için gergin tuttum.



Yeni üst kapağı taktım ve yandaki cıvatalarını hafifçe sıktım ama gevşek bıraktım, külbütörü takıp silindir saplamalarını sıkınca tekrar sıkıcaz bunları.


Egzantrik'i önceki hizalamalara göre doğru şekilde taktım, 3-5 kere denemek gerekebiliyo dişliyi zincirin doğru noktasına geçirmek için.


Burda külbütörü taktım, silindir saplamalarını sıktım, subap ayarı yaptım, egzantrik zinciri gergisini taktım.


Külbütör kapağını taktım ancak motor bir masraf daha çıkardı, silindir kapağı eski külbütör kapağı ile uyumlu değil küçük kaldı.


Toplamda 1.5 saatte silindir kapağını değiştirdim, motoru şaseden sökme ve geri takma dahil.