Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda NC700 / NC750 Otomatik Bagaj Açma sistemi [DIY]

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Model başlığımızda bir arkadaşın verdiği videoda şahsın biri sadece düğmeye basıp bagajı açıp kapatıyordu, sanırım almandı. konuyla ilgili başka hiç bir bilgi vermemiş, biraz araştırınca Japonya'da birilerinin bunun için hazır bir şeyler üretip satışa sunduğunu öğrendik.

    Yanılmıyorsam 100 euro fiyatı olmakla birlikte site sadece Japonca idi ve 100 euroyu vermeyi göze alsanınzda ürünü alabilmeniz çok zor

    Neyse, ben videoyu ilk gördüğümde "yuh lan benim nasıl aklıma gelmedi" deyip, bir merkezi kilit motoru ve biraz bisiklet teli ile bu işi kolayca yapabileceğimi düşündüm.

    Bulabildiğim en ufak boyuttaki merkezi kilit motoru Renault bagaj açma motoru idi (bir kaç çeşit eski modelde kulanılıyor)
    Fiyatı 15 tl, ki daha ucuza bulunabilir.

    Malzeme listemiz;

    1. Renault merkezi kilit motoru (bagaj için olan)
    2. Bisiklet iç ve dış teli, bir metreden az.
    3. Bağlantı için elektrik klemensi, bunun dış plastiğini sıyırıp içindeki demiri kullanacağız
    4. Buton
    5. Mini röle
    6. yeteri kadar kablo
    7. yeteri kadar sarı soket
    8. Demir bağlantı elemanı (resimlere bakın)

    Çalışmak için gerekli anahtar ve alyen ile birlikte olmazsa olmaz bir matkap ya da şarjlı matkap.

    Fotoğraflara geçelim, unuttuğum bir şey var ise sonradan ekleme yaparım.

    Ha birde birileri sevabına ingilizce tercüme ederse tüm dünyaya bir faydamız olur belki

    Gerekli malzemeler :



    Önce 1 ve 2 numaralı grenaj parçalarını söküp ardından kilidi açmak için kullanılan anahtar mekanizmasının olduğu 3 numaralı parçayı söküyoruz, Sonra 4 numaralı kilit mekanizmasını söküyoruz.


    Kilit mekanizmasını alıp tezgaha ya da bir masaya geçip resimde görülen yerden 3 mm matkap ucu ile delelim, orjinal tel yuvasının hemen altına.



    Bisiklet telimizi deldiğimiz delikten geçirip önceden hazırladığımız klemens ile resimlerdeki gibi bir halka haline getiriyoruz ve orjinal telin kurşununu yerinden çıkarıp yaptığımız halka ile birlikte geri takıyoruz.



    Kilit mekanizmasını yerine takıp elimiz ile orjinal teli ve kendi taktığımız teli ayrı ayrı çekip mekanizmanın çalışıp çalışmadığına emin olalım,



    Şimdi motorun sağ grenajını sökelim, bu parçayı söktüğümüzde geniş bir çalışma alanımız olacak, merkezi kilit motorunu koymak için çok güzel bir alanımız var. böyle mi taksak yoksa şöyle mi?


    Düz değilde yan durmasının yukarıdan gelen bisiklet teli için daha iyi bir karşılama olacağına inanıp öyle devam ettim.
    Motorun deliklerinden işaret koyup 4 mm matkap ucu ile deldim, hemen üstüne de röle için yer yaptım



    Motor ve rölenin yeri hazır, kilit mekanizmasını da zaten yerine taktık.

    Şimdi sırada bisiklet dış ve iç teli için gerekli olan karşılığı üretmeye, en başından beri bir bağlantı demiri alıp kafama göre kesip biçerim diyordum ki hiç zor olmadı. Demire gerekli şekli verdikten sonra resimdeki yerine monte ettim.

    Yine bisiklet telini delikten geçirip motorun ucundan çektim ve klemens ile sabitledim.

    Motoru yerine sıkı sıkıya sabitlemedim ki enerji verildiğinde kasılmadan hareket ederek teli rahat çeksin, bu yüzden somunlu vida ile hafif boşluk bırakarak taktım. çift somun kullanıp kontra yapsam da ne olur ne olmaz diye somunları sıcak silikon ile tutturdum.



    İlk başta söktüğümüz 3 numaralı parçaya buton takmak için gerekli ölçüde deliği açtım, daha önce de sol tarafa sis farları için anahtar koymuştum zaten.

    Butonu soketli değil de lehim ile kabloladım, yağmurda ve yıkamada sorun yapmasın.

    Kabloyu delikten geçirip butonu yerine taktım, çalışırlığından emin olduktan sonra parçayı yerine takıp bütün parçaları topladım.



    Videomuz burada;
    https://www.youtube.com/watch?v=okIaTrr4rbU



    Sistem çok zor değil, belki bilmeyenler için röle bağlantısı sıkıntı olabilir. Eski makalelerin birinde röle nedir nasıl kullanılır gibi ayrıntılı bir yazım ve fotoğraflar olacak, bulur eklerim eğer gerekirse.

    Honda NC700 NC750 automatic luggage opener system
    SuleymanE, RAMİREZ, shooter1 ve 19 diğerleri bunu beğendiler..
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Çok güzel bir çalışma olmuş. Eli anahtar tutan,hazırını beklemeyip böyle ilginç projleri kendi yapan kişilere ayrı bir saygı duyuyorum.

    Elinize emeğinize sağlık
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #3
    karacabeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Şehir
    Dersaadet
    Teşekkürler anlatım ve resimler çok iyi. düğmede gayet işlevsel olmuşa benziyor
    mehmetenis bunu beğendi.
    "Edeple gelen lütufla gider"

  4. #4
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Valla helal olsun elinizden her türlü iş geliyor. imkan verseler motor yaparsınız nerdeyse
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Olcay harika iş çıkmış, baya da uğraşmışsın ama her seferinde motosikleti stop edip anahtarı çıkartmaktan ise, biraz keyifli bir uğraş sonrası zulümden kurtulmuşsun.. Güle güle kullanmanı dilerim.
    mehmetenis bunu beğendi.

  6. #6
    aloavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mct 250 - nc700xa
    aynı zamanda anahtar ile manuel olarak çalışıyor mu?

  7. #7
    moner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2015
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    Çok güzel ve işlevsel bir mekanizma olmuş.
    Çok kullanışlı. Ancak videodan gördüğüm kadarıyla teli sabitleme demirlerinin biraz daha esnemez bir malzemeden yapılması ve merkezi kilit motorunun oynamayacak şekilde sabitlenmesi daha iyi olacak.
    Tebrikler.
    mehmetenis bunu beğendi.

  8. #8
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    eline sağlık akıllıca bir sistem olmuş hemen patentini al

  9. #9
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Güzel çalışma eline sağlık

  10. #10
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı moner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel ve işlevsel bir mekanizma olmuş.
    Çok kullanışlı. Ancak videodan gördüğüm kadarıyla teli sabitleme demirlerinin biraz daha esnemez bir malzemeden yapılması ve merkezi kilit motorunun oynamayacak şekilde sabitlenmesi daha iyi olacak.
    Tebrikler.
    Ayni fikirdeyim. Kilit motorunun zamanla bosluk yapma ihtimali var.

    Cok basarili. Tebrikler

  11. #11
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    iyi dilekler için herkese teşekkürler.

    Alıntı aloavera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı zamanda anahtar ile manuel olarak çalışıyor mu?
    Evet videoda özellikle belirttim bu durumu, gözünüzden kaçmış.

    Alıntı moner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel ve işlevsel bir mekanizma olmuş.
    Çok kullanışlı. Ancak videodan gördüğüm kadarıyla teli sabitleme demirlerinin biraz daha esnemez bir malzemeden yapılması ve merkezi kilit motorunun oynamayacak şekilde sabitlenmesi daha iyi olacak.
    Tebrikler.
    Bağlantı demiri oldukça sağlam bir malzeme, 2 mm kalınlık olması lazım. mengenede ancak bükebildim, esneyeceğini sanmam.

    motorun oynaması diye bahsettiğin videodaki hareket ise orada montaj bitmiş değil, emanet olarak bir vida ile tutturulmuş hali videoda.

    son resimlerde iki yerden de montajlandığını görebilirsin, fakat yinede motoru çok kastırmadan taktım. sıkı sıkıya taktığımda teli çekmek için zorlandığını gördüm, bunun sebebide motor ile tel birbirlerini tam bir doğruda karşılamıyorlar. aslında en başta niyetim motoru bağlantı demirine monte edip sonra motorda bir yere takmaktı ama böyle bira kolaya kaçtım

    dur bakalım ileride sıkıntı çıkarırsa belki bir revizyon ister.

    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline sağlık akıllıca bir sistem olmuş hemen patentini al
    para edecek bir iş değil bence, değmez

    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayni fikirdeyim. Kilit motorunun zamanla bosluk yapma ihtimali var.

    Cok basarili. Tebrikler
    dediğim gibi ilerde bir sıkıntı olursa revize edebilirim.
    mehmetenis ve yasdal bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #12
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Süper olmuş. Tabi kontak kapalı iken röle çekmiyor değil mi ?
    mehmetenis bunu beğendi.

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper olmuş. Tabi kontak kapalı iken röle çekmiyor değil mi ?
    hayır kontak kapalıı iken sistem çalışmıyor, yoksa güvenli olmaz. videoda da belli zaten bu.
    ilkerabi ve mehmetenis bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #14
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır kontak kapalıı iken sistem çalışmıyor, yoksa güvenli olmaz. videoda da belli zaten bu.
    Aha yakalandık. Videoyu izlemediğim anlaşıldı
    mehmetenis bunu beğendi.
    Gökhan YAŞDAL

  15. #15
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Ellerine sağlık çok güzel bir çalışma olmuş

  16. #16
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    gayet güzel eline sağlık ufkumuz genişledi.Aynı işi bagaj için yapmak lazım 2 anahtar sıkıntı oluyor.

  17. #17
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ellerine sağlık bende benim nc ye yapmak için resim video falan bakıyordum.. sistem kafamda az çok vardı ama şimdi netleşti daha güzel oldu... teşekkür ederim paylaşım için...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  18. #18
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Ramazan Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerine sağlık bende benim nc ye yapmak için resim video falan bakıyordum.. sistem kafamda az çok vardı ama şimdi netleşti daha güzel oldu... teşekkür ederim paylaşım için...
    Bir ara toplaşıp 4-5 motora birden taktık, fakat bazılarında ufak tefek sıkıntılar oldu. İlk basmada açmama gibi, motor aynı motordu fakat sanırım kullandığımız bisiklet teli farklıydı.

    Bu günlerde zaman bulursam motoru monte ettiğimiz bölgeye bir düzenleme yapıp daha sağlıklı işlemesini sağlayacağım inşaallah.

    Benim sistemde sıkıntı yok, ilk yaptığım günden beri binlerce kez çalışmıştır. Yeni yapacağım revizyon söz verdiğim iki arkadaşın motora uygulanacak. Bundan sonra yapacaklara da yol gösterir.

    Aslında özetle merkezi kilit motoru ile bisiklet teli dış kablosunun aynı eksende aynı düzlükte çalışması için bir demir braket vs yapıcam. Böylece motor teli daha rahat çekecek kasılmayacak.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  19. #19

    Üyelik
    26 Haziran 2016
    sa benim scooter motorum var ben bu bagaj sistemnini nasıl uygularım yardımcı olursanız sevinirim.

  20. #20
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    zamanında 4 5 arkadaş bu işi yapmıştık OLCAY AVŞAR sağ olsun işin %90 önemli kısmında elini taşın altına koydu
    yapılan işlemler sonrası benim sistem sorunsuz çalışıyordu yaklaşık 1 yıl kullandım büyük kolaylık tık basıyorsun açılıyor du
    motoru ilan a koydum almaya gelen dangalak ya buna ne gerek var ki dedi !! neyse dedim kendi kendime pazarlığı bozmayayım dedim verdim gitti
    nc si olanlar bu sistemi bi şekilde yapsınlar gerzek honda 20 tl maliyetten kaçmış :(
    Olcay Avşar bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)