Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Quick shifter hakkında.

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Merhaba

    Netten Quick shifter incelerken düşündüm ve sanırım karbüratörlü motosikletlere daha kolay uygulanabilir.

    Sonuç itibari ile ateşleme elektronik değil, limit switch yardımıyla bujiye giden akım kesilebilir.

    Fakat şanzıman bunu kaldırır mı? Veya başka sorun çıkar mı? Emin değilim sizin düşünceleriniz nelerdir?


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Quick shiftera falan gerek yok gazı kes vites yükselt gazı aç bu kadar basit karbüratörde

  3. #3
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı erensipahi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Quick shiftera falan gerek yok gazı kes vites yükselt gazı aç bu kadar basit karbüratörde
    Hiç denemedim şanzıman kaldırır mı? Switch ile yapması basit otomatikleştirmek varken

    Malum hep ufak tefek hatalarımız oluyor, burada senkron kaçırırsak şanzıman indirme riski de doğar
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  4. #4
    LifeisBike
    Misafir
    Motorun tatlı devirinde ince bi ara gazı verip şık diye vites yükseltmek mümkündür, ister karbüratörlü olsun ister enjeksiyonlu.. Dipnot: Şık diye yükselttiğin gibi şık diye düşürmeye kalkma şanzıman eline gelebilir.
    telike bunu beğendi.

  5. #5
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı LifeisBike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun tatlı devirinde ince bi ara gazı verip şık diye vites yükseltmek mümkündür, ister karbüratörlü olsun ister enjeksiyonlu.. Dipnot: Şık diye yükselttiğin gibi şık diye düşürmeye kalkma şanzıman eline gelebilir.
    Vites küçültürken böyle bir şey yapılmayacağını biliyorum. İsmi de o yüzden bana tuhaf geliyor, Quick upper filan olmalıymış neyse.

    Benim derdim gazla ayarı değil, işi basitleştirmek.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Debriyajı çekip bırakmak için uygun torkta ve güç tüketimi de makul bir servo motor bulunursa arabalarda tek debriyajlı yarı otomatik şanzımanlar gibi bir sistem yapılabilir, vites büyütülürken yol yokuş değilse debriyaj kullanılmaz yokuşta debriyajla değişim yapılır. Vites küçültürken de yine debriyaj çekilir. Motosikletlerde sıralı şanzıman olduğundan arabalardaki çift debriyajlı sistem gibi sarsıntısız ve kesintisiz vites değişimi yapılabilir. Servo motor konusunu çözsem bunu yapmayı denerdim.

  7. #7
    LifeisBike
    Misafir
    Arabalarda da dikkatinizi çektiyse belirli bir devirden sonra ekranda veya kadranda Shift yazar hatta oyun konsollarında, Ingilizce karşılığı fiil olarak değiştirmek anlamına gelir.Upper ise sıfat olarak üstü ifade eder. Bu yüzden Shifter.

  8. #8
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı LifeisBike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arabalarda da dikkatinizi çektiyse belirli bir devirden sonra ekranda veya kadranda Shift yazar hatta oyun konsollarında, Ingilizce karşılığı fiil olarak değiştirmek anlamına gelir.Upper ise sıfat olarak üstü ifade eder. Bu yüzden Shifter.
    Şimdi İngilizce dil bilgisine girmeyelim de, o tabir otomobil den motosiklete girmiş olamaz mı? Vitesi değiştirmekten ziyade vitesi yukarı almaktan bahsediyoruz.



    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı çekip bırakmak için uygun torkta ve güç tüketimi de makul bir servo motor bulunursa arabalarda tek debriyajlı yarı otomatik şanzımanlar gibi bir sistem yapılabilir, vites büyütülürken yol yokuş değilse debriyaj kullanılmaz yokuşta debriyajla değişim yapılır. Vites küçültürken de yine debriyaj çekilir. Motosikletlerde sıralı şanzıman olduğundan arabalardaki çift debriyajlı sistem gibi sarsıntısız ve kesintisiz vites değişimi yapılabilir. Servo motor konusunu çözsem bunu yapmayı denerdim.
    Hocam öyle bir motora ihtiyaç yok ki.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öyle bir motora ihtiyaç yok ki.
    Niye ihtiyaç olmasın, şehiriçi dur kalklarda debriyajı vitesi kendisi kontrol eden bir motor olsa güzel olmazmıydı. Cub motorlar var ama ben daha büyük motorlarda bu sistemi yapmak istiyorum.

  10. #10
    LifeisBike
    Misafir
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi İngilizce dil bilgisine girmeyelim de, o tabir otomobil den motosiklete girmiş olamaz mı? Vitesi değiştirmekten ziyade vitesi yukarı almaktan bahsediyoruz.

    http://i.hizliresim.com/mPzyq0.png
    Siz gerçekten çok haklısınız, iyi günler.
    telike bunu beğendi.

  11. #11
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye ihtiyaç olmasın, şehiriçi dur kalklarda debriyajı vitesi kendisi kontrol eden bir motor olsa güzel olmazmıydı. Cub motorlar var ama ben daha büyük motorlarda bu sistemi yapmak istiyorum.
    Hocam onun adı varyatör değil mi? Büyük cc lerde olamıyor çünkü, aşınma ve güç kaybı çok fazla. Benim bilgim bu yönde.

    Alıntı LifeisBike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz gerçekten çok haklısınız, iyi günler.
    Hemen kızma İngilizce çok salak bir dil. Benim yapabileceğim bir şey yok.
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam onun adı varyatör değil mi? Büyük cc lerde olamıyor çünkü, aşınma ve güç kaybı çok fazla. Benim bilgim bu yönde.
    Varyatör değil normal dişlili şanzıman, Fiat Dualogic benzeri bir sistem olacak. Motor içinde değişiklik yapmaya gerek yok sadece vites kolu ve debriyaj kumanda edilecek.

  13. #13
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Varyatör değil normal dişlili şanzıman, Fiat Dualogic benzeri bir sistem olacak. Motor içinde değişiklik yapmaya gerek yok sadece vites kolu ve debriyaj kumanda edilecek.
    Dediğiniz şeyle ilgili görsel de bulamadım ama çift kavramalı şanzıman sanırım doğru mudur? Eğer öyleyse Honda yaptı zaten malum NC serisinde DCT şanzıman var.

    Ama benim dediğim olayın debriyajla alakası yok, neyse konu çok dağıldı. Bende dağınık bırakacağım
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  14. #14
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Konu daginik kalmasin, bilgi bulunsun.
    Bu alet tek basina kullanilan bir alet degil.
    Daha dogrusu bazi modelleri havali idi onlari ne kullandim ne de dünya gözü ile gördüm bu nedenle hakkinda bilgim yok, belki o model uygulanabilir ama
    günümüzde quick shifter denilince aklimiza gelen parça tek basina uygulanan bir parça degil.
    Motosikletinize takabilmek için pc ya da benzeri bir cihaza da ihtiyaciniz var.(Aynisi dynojet için de geçerli)
    Bizim kullandigimiz motosikletlerde fabrikada takilmis olarak gelenler y da sonradan taktiklarimiz debriyaja basmadan ama vites çubuguna basarak kullaniliyor.
    Bunlar aslinda ucuz modelleri.
    Bir de üst modelleri varki ne debriyaj ne de vites çubugu kullanmaniza gerek yok.
    Gidona takilan butonlarla vites degisim isini hallediyorsunuz.

    Standart halinde belli bir devir ve hiz üstünde vites degistirebiliyorsunuz fakat buna müdahale etmek mümkün.
    Ne ise yarar sorusunun cevabi ise çok basit.
    Bu sistem vites degistirme hizinizi 1/4 e düsürüyor.
    Bunun yarisçi için anlami çok büyük.
    Nasil toparlayabildik mi?
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  15. #15
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı COQ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu daginik kalmasin, bilgi bulunsun.
    Bu alet tek basina kullanilan bir alet degil.
    Daha dogrusu bazi modelleri havali idi onlari ne kullandim ne de dünya gözü ile gördüm bu nedenle hakkinda bilgim yok, belki o model uygulanabilir ama
    günümüzde quick shifter denilince aklimiza gelen parça tek basina uygulanan bir parça degil.
    Motosikletinize takabilmek için pc ya da benzeri bir cihaza da ihtiyaciniz var.(Aynisi dynojet için de geçerli)
    Bizim kullandigimiz motosikletlerde fabrikada takilmis olarak gelenler y da sonradan taktiklarimiz debriyaja basmadan ama vites çubuguna basarak kullaniliyor.
    Bunlar aslinda ucuz modelleri.
    Bir de üst modelleri varki ne debriyaj ne de vites çubugu kullanmaniza gerek yok.
    Gidona takilan butonlarla vites degisim isini hallediyorsunuz.

    Standart halinde belli bir devir ve hiz üstünde vites degistirebiliyorsunuz fakat buna müdahale etmek mümkün.
    Ne ise yarar sorusunun cevabi ise çok basit.
    Bu sistem vites degistirme hizinizi 1/4 e düsürüyor.
    Bunun yarisçi için anlami çok büyük.
    Nasil toparlayabildik mi?

    Eline sağlık

    Butonlu dediğin sistem zaten doğrudan otomatik şanzıman oluyor neticede.
    Diğeri de motosikletin opsiyonun da gelen fabrika çıkışı hızlı vites değiştirici.
    Opsiyonel olarak gelmiyorsa Dynojet gibi şeyler var, ve oldukça pahalı.

    Benim düşüncem de karbüratörlü motorun bujiye giden güç kablosunu limit switch le kontrol etmek vardı. Limit switch devreye girince bujiye giden akım kesilecek motor rahatlayacak, vitesi değiştirdikten sonra da ateşleme kaldığı yerden devam
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  16. #16

    Üyelik
    24 Ekim 2019
    Quick shifter ''hızlı değiştirici'' demek. Vitesi sadece yükseltmeye yaramaz aynı zamanda vites düşürürken de kullanılır.

  17. #17

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    cbr
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Netten Quick shifter incelerken düşündüm ve sanırım karbüratörlü motosikletlere daha kolay uygulanabilir.

    Sonuç itibari ile ateşleme elektronik değil, limit switch yardımıyla bujiye giden akım kesilebilir.

    Fakat şanzıman bunu kaldırır mı? Veya başka sorun çıkar mı? Emin değilim sizin düşünceleriniz nelerdir?
    sonradan takılan quickshifterlar direk buji kablolarına bağlanıyor ordan kesiyor killswitch ile nasıl olur bilemiyorum yavaş olabilir onunla
    insta: veli_montana_

  18. #18
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    salcano panther 100 :)
    böyle alengirli işlerle uğraşmayın diye honda dct şanzuman yapmış alın rahat edin

  19. #19
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom / Piaggio Medley
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle alengirli işlerle uğraşmayın diye honda dct şanzuman yapmış alın rahat edin
    quickshifter ile dct birbirine alternatif olamaz , iki ayrı amaçla tasarlanmış bambaşka sistemler..

  20. #20
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Bindiğim bütün vasıtalarda debriyajsız kullanabiliyorum. Kamyondada. Uzun yolda motosikletide öyle kullanıyorum. Sadece kalkarken debriyaj. Uygun devirde rahatça yükselirde düşürülürde.


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Hero Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)