HERO XPULSE 200 Patlak Ön Lastik tamiri
-
Senelerdir unuttuğum lastik patlama işini arazide fazlaca gezmeninde sonucu olarak
Hero bana hatırlattı.Çok küçük bir patlak olsa gerekki hemen inmiyor,3-4 gün sonra azalıyordu.
Tabiki böyle olmayacağından lastiği söküp tamir ettim.
Eskiden Mobylette'lerimiz varken lastiklerimiz çok patlardı. Yolda çok tamirler yapardık.
Eskiden ısıtmalı,yakmalı kaynak dediğimiz yamalar vardı.Makinasına bağlar üstünden yakardık. Bir duman kalkardı
Eski motosiklet iç lastiklerinide yama olarak kullanırdık. Yapıştırıcı ile yapıştırırdık.
O günleri hatırladım doğrusu. İnşallah bir daha hatırlatmaz
Önce ön fren kaliperini söktüm. Sonra ABS sensörünü yerinden aldım.
En son tekeri yerinden söktüm. Janta zarar vermeden levye ile dış lastiği ayırdım.
İç lastiğe tekrar hava basıp suda kontrol ettim. Çok küçük bir delik buldum.
Sanırım arazideki dikenin ucu batıp çıkmış.Dış lastiğin içinide kontrol ettim.
Yamayı hazırlayıp güzelce yapıştırdım. Tekrar kontrol ettim. Kaçak yok.
İç lastiği yerine takıp dış lastiği tekrar yerine taktım.
Bu sırada jant tellerinin başlarındaki çapaklar pek hoşuma gitmedi. Bunlarda ilerde
lastiği patlatabilir düşüncesi ile zımpara ve eğe ile çapakları aldım.Üzerindeki koruma
lastiğini neredeyse delmiş. Bu işlemde güzel oldu.
Lastiğe geçici bir hava bastım. Lastiği motora takıp benzinlikte havasını normal değerinde tamamladım.
İşlem tamam. Bir nevi yolda kalırsam nasıl yaparım testinide yapmış oldum. İyi seyirler.
https://www.youtube.com/watch?v=DigaENgN7pU
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
Reklamlar
-
bende 660 tenere varken dedimki benim bu lastik yama işini öğrenmem lazım neyse elime aldım usta dedi ki eski lastikle söküp takmayı öğren motorun üzerindeki lastikleri hiç etme neyse elimiz biraz alıştı tam oldu derken tenere yi satıp nc aldım ve işi öğrenmeyi bıraktım sonra 6 sonra tekrar iç lastikli afrika aldım patlasa yandık yani
-
Ben lastik patlamasında çaresiz kalırdım, uğraşmamak için en azından çivi girmesi vb. durumlara önlem olsun diye yeni lastiklere formulax jel bastım. Lastik delindiğinde çiviyi çıkarıp, eksilen havayı tamamlayıp devam edeceğim. Tabi yarıldığı durumlarda zaten tamir etmeyi bilsem de yarılmış lastiğin tamiri olmaz, yine yolsa kalacağım.
-
F54 adlı üyeden alıntı
bende 660 tenere varken dedimki benim bu lastik yama işini öğrenmem lazım neyse elime aldım usta dedi ki eski lastikle söküp takmayı öğren motorun üzerindeki lastikleri hiç etme neyse elimiz biraz alıştı tam oldu derken tenere yi satıp nc aldım ve işi öğrenmeyi bıraktım sonra 6 sonra tekrar iç lastikli afrika aldım patlasa yandık yani
Yolculuk esnasında lastik patlaması gerçekten hiçte hoş olmayan bir durum.
Ama eğer yeterli takımlar yanımızda olursa o kadarda korkulacak bir şey değil.
Ön teker umduğumdan daha kolay bir şekilde söküldü. Bilhassa levye ile lastiği açmadan bahsediyorum.
Arka tekerin biraz daha ciddi uğraştıracağını tahmin ediyorum tabiiki.
Tüm arkadaşlara patlaksız yolculuklar dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
Ben lastik patlamasında çaresiz kalırdım, uğraşmamak için en azından çivi girmesi vb. durumlara önlem olsun diye yeni lastiklere formulax jel bastım. Lastik delindiğinde çiviyi çıkarıp, eksilen havayı tamamlayıp devam edeceğim. Tabi yarıldığı durumlarda zaten tamir etmeyi bilsem de yarılmış lastiğin tamiri olmaz, yine yolsa kalacağım.
Bu dediğiniz olayı tecrübe ettinizmi? Yada denk geldinizmi?
Bilhassa tubeless lastiklerde güzel bir işlem olur.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
-
MCV adlı üyeden alıntı
Yolculuk esnasında lastik patlaması gerçekten hiçte hoş olmayan bir durum.
Ama eğer yeterli takımlar yanımızda olursa o kadarda korkulacak bir şey değil.
Ön teker umduğumdan daha kolay bir şekilde söküldü. Bilhassa levye ile lastiği açmadan bahsediyorum.
Arka tekerin biraz daha ciddi uğraştıracağını tahmin ediyorum tabiiki.
Tüm arkadaşlara patlaksız yolculuklar dilerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:21 ----------
Bu dediğiniz olayı tecrübe ettinizmi? Yada denk geldinizmi?
Bilhassa tubeless lastiklerde güzel bir işlem olur.
Kendim tecrübe etmedim. Ama buradan Tomgun arkadaş arka lastiğine çivi girdiğinde formulax basmış, sonrasında 2-3 kez daha çivi girdi, çiviyi çıkarıp hava basıp devam ettim dedikten sonra ben de formulax alıp bastım lastiklere, bir yıl oldu henüz lastiğime bir şey olmadı, 5binkm falan yol yaptım.
Yine ara sıra bu forumda yazan inzel adındaki arkadaşın yazdıklarına göre moğolistan'dan Türkiyeye yaklaşık 30bin km yolu formulax bslı lastiklerle yapmış, ara sıra giren çivi vb. cisimleri çıkarıp yola devam ettim, lastiğin ömrü kadar dayanıyor diye yazmıştı.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Kendim tecrübe etmedim. Ama buradan Tomgun arkadaş arka lastiğine çivi girdiğinde formulax basmış, sonrasında 2-3 kez daha çivi girdi, çiviyi çıkarıp hava basıp devam ettim dedikten sonra ben de formulax alıp bastım lastiklere, bir yıl oldu henüz lastiğime bir şey olmadı, 5binkm falan yol yaptım.
Yine ara sıra bu forumda yazan inzel adındaki arkadaşın yazdıklarına göre moğolistan'dan Türkiyeye yaklaşık 30bin km yolu formulax bslı lastiklerle yapmış, ara sıra giren çivi vb. cisimleri çıkarıp yola devam ettim, lastiğin ömrü kadar dayanıyor diye yazmıştı.
Güzelmiş doğrusu. Bilgi için teşekkürler.
https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q
-
MCV adlı üyeden alıntı
Güzelmiş doğrusu. Bilgi için teşekkürler.
Formulax ile ilgili başlık da varmış zaten: http://www.motosiklet.net/forum/moto...biliyorum.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)