Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Elektrikten Anlayanlar Buraya

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #1

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Sis farı montajı için biraz araştırma yaptıktan sonra yaptığım bağlantının şeması aşağıdadır. Bu bağlantıda her şey tamam. Tek sorunum şu oldu, rölede hep akım var, rölenin üzerindeki ışık yanıyor, devre tamamlanıyor yani, bu sebepten ötürü de aküyü bitiriyor. Bu şemaya göre yanlış yaptığım bağlantıyı ve nasıl düzelteceğimi söyleyebilir misiniz? Teşekkürler.



    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Yardım edebilecek kimse yok mu yani?

  3. #3
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Satıldı :(
    Benim motora taktığım sis farlarını , aküden değilde ana sigortaya bağlayarak yaptım . Böylelikle kontak kapılı iken çalışmıyor . + ucu , ana sigortaya bağladım ve on/off switch'e bağladım . Sislerin + ucunuda switche bağladım ve sislerde ki - ucu şase olarak kornaya tutturdum .

  4. #4
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Karaladım bişeyler ama yanlış eklemişim
    Ölçü aletiniz var mı?
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motora taktığım sis farlarını , aküden değilde ana sigortaya bağlayarak yaptım . Böylelikle kontak kapılı iken çalışmıyor . + ucu , ana sigortaya bağladım ve on/off switch'e bağladım . Sislerin + ucunuda switche bağladım ve sislerde ki - ucu şase olarak kornaya tutturdum .
    Üstad ana sigorta nerde diye sorarım bak Şaka bir yana, ana sigortaya müdahale etmeyi çok istemiyorum çünkü malum konuya çok hakim değilim. Ama inat ettim yapıcam.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------

    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karaladım bişeyler ama yanlış eklemişim
    Ölçü aletiniz var mı?
    Ölçü aletim yok ama tedarik edebilirim arkadaşlardan. Esas anlamadığım şu. Sis farı açıkken kontağı kapatıyorum, sönüyor, açıyorum yanıyor tekrar. Ama o lanet röle hep çalışıyor Normalde elektriği kornadan aldığım için kontağı kapayınca onunda kapanması gerekiyor. Şaseye bağladığım ucu sökünce kapanıyor ama kontak ile kapatmayı beceremedim bir türlü. Şemayı kendim çizdim ve birebir benim bağlantı. Rölenin - ucunu bağlayacak, kontağı kapadığımda akım geçmeyecek bir yer bulmam lazım anladığım kadarı ile. İlk bağlantıyı yapan elektrikçi + ucu uzun farın + sına, - ucu ise uzun farın - sine bağlamıştı, çalışıyordu.

    Edit: sigorta 10 amperden 30 ampere kadar set aldım ama kaç bağlamam gerek bilmiyorum?

  6. #6
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Senin elindeki röleyi görmeden birşey diyemem. Fakat rölenin mantığı şöyledir ;
    İçindeki bobine artı ve eksi verilirse röle açık kontağı çeker ve kapatır (yani devreyi tamamlayarak elektriği iletir.
    Anahtarı rölenin bobinine giden (+) uca bağlamalısın. Böylece anahtarı (swich) açtığında bobine akım gider. Yine rölenin bir kontağına motorun kontağı açıkken enerji veren bir (+) artı daha bağlamalısın. Röledeki diğer kontağı da sislerin artısına bağlaman lazım.(Yazarak anlatmak çok zormuş)

    Dur şu şemayı bir daha inceleyeyim Geliyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

    Elindeki röleyle yapabileceğin en mantıklı şey, 30 nolu terminale girdiğin (+) artı bağlantıyı kontak açıkken enerji veren bir yere bağlamak.
    Yada röleyi değiştirmelisin.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  7. #7
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Anahtardan kastınız resimdeki gibi bir anahtarsa bu şekildeki bağlantıyı yapın. İsterseniz far tasının içerisindeki, kontağa giden bahsettiğim kablo ile bağlayacağınız ucun arasına sigorta koyabilirsiniz.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------

    Anahtar yazdığınız yerdeki anahtardan kastınız nedir onu anlamadım. Kontak anahtarı mı harici bir anahtar mı farları açan anahtar mı?
    dockerengin bunu beğendi.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  8. #8
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anahtardan kastınız resimdeki gibi bir anahtarsa bu şekildeki bağlantıyı yapın. İsterseniz far tasının içerisindeki, kontağa giden bahsettiğim kablo ile bağlayacağınız ucun arasına sigorta koyabilirsiniz.

    http://i.hizliresim.com/nkLPD0.jpg
    Aynı şeyden bahsediyoruz ama çizimle olunca ne güzel oluyor
    Elinize sağlık.
    Arkadaşın tek derdi 30 no'lu terminali direk aküye bağlamış olması.
    dockerengin bunu beğendi.
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  9. #9
    ..Carmentality.. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Şehir
    EDİRNE
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...d-montaji.html

    Burda benim yaptığım montajı inceleyebilirsin. Sorunsuz kullanıyorum.
    Passionately in love with Motorcycle

  10. #10
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyden bahsediyoruz ama çizimle olunca ne güzel oluyor
    Elinize sağlık.
    Arkadaşın tek derdi 30 no'lu terminali direk aküye bağlamış olması.
    Arkadaşın devresinde de bir problem yok. Kusursuz çalışması lazım. Ama uzaktan gördüğüm kadarıyla ondaki problem kornanın + ucuna bağladığında direk yanması.

    Benim tahminime göre kontağı açınca kornaya direk + gidiyor. Korna düğmesinden geçen kablo - ucu. Yani önceden böyle bir bağlantı yapıldıysa bir şey diyemem. Önümde olsa 2dk lık iş aslında
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  11. #11
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşın devresinde de bir problem yok. Kusursuz çalışması lazım. Ama uzaktan gördüğüm kadarıyla ondaki problem kornanın + ucuna bağladığında direk yanması.

    Benim tahminime göre kontağı açınca kornaya direk + gidiyor. Korna düğmesinden geçen kablo - ucu. Yani önceden böyle bir bağlantı yapıldıysa bir şey diyemem. Önümde olsa 2dk lık iş aslında
    86 ile 85 rölenin bobin bağlantıları değil mi?
    30 ile 87 normalde açık bobin çekince kapanan kontak ise eğer
    86'ya anahtardan gelen (+) uç 30'a da yine (+) uç bağlamak gerekmiyor mu?

    Yani arkadaşın problemi rölenin sürekli çalışması. Röle sürekli kapalı devre çalışıyor, rölenin bobinine giden (+) ucu anahtarlaması gerekirken, sis farının röle giriş kablosunu anahtarlamış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

    Arkadaş biri söylesin şu rölenin bobin terminal numaraları kaç
    30 mu bobinin artısı yoksa 85 mi?
    Adam uyudu bize dert oldu

  12. #12
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    86 ile 85 rölenin bobin bağlantıları değil mi?
    30 ile 87 normalde açık bobin çekince kapanan kontak ise eğer
    86'ya anahtardan gelen (+) uç 30'a da yine (+) uç bağlamak gerekmiyor mu?

    Yani arkadaşın problemi rölenin sürekli çalışması. Röle sürekli kapalı devre çalışıyor, rölenin bobinine giden (+) ucu anahtarlaması gerekirken, sis farının röle giriş kablosunu anahtarlamış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

    Arkadaş biri söylesin şu rölenin bobin terminal numaraları kaç
    30 mu bobinin artısı yoksa 85 mi?
    Adam uyudu bize dert oldu
    Oto elektrikçilerde satılan bobinler genellikle bu şekildedir.
    Eğer içerisinde led varsa 85 numaralı uca - 86 numaralı uca + gelecek şekilde bağlanırsa röle çalıştığında led yanar. elektrik kesildiğinde söner.
    Bu saatte oturduk neyle uğraşıyoruz. Bu arada paint terkim. Resme gel
    oluroyle ve ilkerabi bunu beğendiler.
    Dikkatli bakıyor musunuz?

  13. #13

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ..Carmentality.. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...d-montaji.html

    Burda benim yaptığım montajı inceleyebilirsin. Sorunsuz kullanıyorum.
    Sigorta hariç aynı bağlantıyı yapmışız, benimki çalışmadı. Daha doğrusu çalıştı ama röle hep çalıştığından aküyü tüketti.

    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oto elektrikçilerde satılan bobinler genellikle bu şekildedir.
    Eğer içerisinde led varsa 85 numaralı uca - 86 numaralı uca + gelecek şekilde bağlanırsa röle çalıştığında led yanar. elektrik kesildiğinde söner.
    Bu saatte oturduk neyle uğraşıyoruz. Bu arada paint terkim. Resme gel
    http://i.hizliresim.com/3NY1Aj.jpg
    Resim süper olmuş Kafayı yiyecek ya bi sisi bağlayamadım
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #14
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    bende montaj yapacam da ekstra anahtar kullanmadan sis lambasını parka bağlasam sorun yaşarmıyım

  15. #15

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Beceremedim bende röleyi iptal ettim. Anahtarla acilip kapaniyor. Kontak kapaliyken calismiyor. İstediğim gibi oldu. Röle de neymiş yahu role siz bağlama min ne zararı olur?

  16. #16
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Alıntı mahyo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oto elektrikçilerde satılan bobinler genellikle bu şekildedir.
    Eğer içerisinde led varsa 85 numaralı uca - 86 numaralı uca + gelecek şekilde bağlanırsa röle çalıştığında led yanar. elektrik kesildiğinde söner.
    Bu saatte oturduk neyle uğraşıyoruz. Bu arada paint terkim. Resme gel
    http://i.hizliresim.com/3NY1Aj.jpg
    Tamam işte 85 ve 86 dan hangisine + uç gidiyorsa onu anahtarlacak.30'a anahtarı bağlamış.
    Aman neyse zaten direk bağlamış artık bizene
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  17. #17
    Artes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beceremedim bende röleyi iptal ettim. Anahtarla acilip kapaniyor. Kontak kapaliyken calismiyor. İstediğim gibi oldu. Röle de neymiş yahu role siz bağlama min ne zararı olur?
    Rölenin amacı birazda devreyi korumak rahatlatmak, araba kornalarındada mesala korna değişeceğinde röle tak filan derler oda , direksiyon hareketli oldugundan ince teller var birbirine değerek enerjiyi iletim yapıyor fazla akım,veya kornayı çok kullandığında ısınıyor kopuyor vs. buradada mesela parktan sise kablo çekiliyor bir küçüçük parkın çektiği akım ile 2 sisin çekeceği akım aynı olmaz(sis fazla) o yüzden tesisatımızıda korumuş oluruz

  18. #18

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Lucas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamam işte 85 ve 86 dan hangisine + uç gidiyorsa onu anahtarlacak.30'a anahtarı bağlamış.
    Aman neyse zaten direk bağlamış artık bizene
    Valla röle duruyor, malzemeler dolu. Tam çizim alabilirsem oturur birdaha söker yaparım o konuda sorun yok Ama artık bir şekilde motoru toplamak lazım geldiğinden iptal etme yoluna gittim. Yoksa röle daha sağlıklı onu biliyoruz. Ama beceremeyince de olmuyor. Burda motorla ilgilenen oto elektrikçisi yok. En son gittiğim eleman turuncu kablo kullanmıştı ordan pay biçin. Unutmadan, ilginize teşekkürler yinede.

    Alıntı Artes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rölenin amacı birazda devreyi korumak rahatlatmak, araba kornalarındada mesala korna değişeceğinde röle tak filan derler oda , direksiyon hareketli oldugundan ince teller var birbirine değerek enerjiyi iletim yapıyor fazla akım,veya kornayı çok kullandığında ısınıyor kopuyor vs. buradada mesela parktan sise kablo çekiliyor bir küçüçük parkın çektiği akım ile 2 sisin çekeceği akım aynı olmaz(sis fazla) o yüzden tesisatımızıda korumuş oluruz
    Parklardan alırsak elektriği dediğiniz tamamen doğru. 3 amper çekmesi için koyulmuş kabloya 13 amperlik sis bağlayınca arıza yapması muhtemeldir. Ancak mesela ben ana sigortadan kullanım amacına uygun kablo çektim sis farı için. Röle kullanamadım çünkü beceremedim bir türlü. Bu benim durumumda da sıkıntı yapar mı?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  19. #19
    Artes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla röle duruyor, malzemeler dolu. Tam çizim alabilirsem oturur birdaha söker yaparım o konuda sorun yok Ama artık bir şekilde motoru toplamak lazım geldiğinden iptal etme yoluna gittim. Yoksa röle daha sağlıklı onu biliyoruz. Ama beceremeyince de olmuyor. Burda motorla ilgilenen oto elektrikçisi yok. En son gittiğim eleman turuncu kablo kullanmıştı ordan pay biçin. Unutmadan, ilginize teşekkürler yinede.



    Parklardan alırsak elektriği dediğiniz tamamen doğru. 3 amper çekmesi için koyulmuş kabloya 13 amperlik sis bağlayınca arıza yapması muhtemeldir. Ancak mesela ben ana sigortadan kullanım amacına uygun kablo çektim sis farı için. Röle kullanamadım çünkü beceremedim bir türlü. Bu benim durumumda da sıkıntı yapar mı?
    Güle güle kullan.. kafam rahat olsun dersen + sına bi sigorta bağla devam et

  20. #20

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı Artes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güle güle kullan.. kafam rahat olsun dersen + sına bi sigorta bağla devam et
    Sigorta var üstad. 30 amperlik sigorta koydum + sına anahtardan önce. Zaten meskun mahal dışındaki nadir gece yolculuklarımda aydınlatmasız yollarda falan kullanıyorum mecbur kalınca.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


    Bajaj Modellerinde Büyük Fırsat
    Leoncino
    Daelim Motosiklet
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)