Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet SuperCharger & TurboCharger

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Merhaba motosikletseverler

    125cc bir motora bu ebaydeki ufak chargerlardan takarsak ne kadar performans artışı olur?

    Ebayde gördüğüm kitlerin hepsi gücü aküden alıyor ama şekli turbo :D tahminimce turbo şeklinde supercharger yapmışlar ve gücünü aküden alan bir fan ne kadar basınç sağlayabilirki. Pistonların çekiş gücü aşırı fazla buna rağmen bunların bir katkısı olur mu ki hava basıncına? Motor gömleği değiştirtmeyecek bir güç artışı belki olabilir diye düşünüyorum. Aslında fındık fiesta turboları da kurcalıyo aklımı :D ama pistonun motor dışında gezmesini istemiyorum :D

    Bir çoğunuz 125liğe chargerla mı uğraşıcaksın diyecek. Benim tek amacım performans artışını izlemek, tecrübe edinmek vs. Çünkü motor satamayacağım bir konumda ve bari uğraşayım bir şeylerle kafasındayım. İridyum buji, turbo/supercharger arka dişliyi hafiften ufaltıp neler yapabileceğime bakmak istiyorum.

    Teşekkürler
    Kolaylıklar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    cevapları bende merak ediyorum açıkçası
    rm125 bunu beğendi.

  3. #3
    Kerem T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2012
    Motosikleti
    Honda Cbr600F
    Senin yerinde olsam bende ugrasirdim orasiyla burasiyla su turbo isini kucuk cc de hep merak etmisimdir bende takipteyim...
    41KT260(Pcx 125)-S,41KT460(Ninja 250r)-S,41KT374(CBR 600F)...(Polaris sportsman 500)...

  4. #4
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    elektrıklı supercharger vs hepsı para tuzagı. fızık kurallarına aykırı

    o fıesta turbosunu bıle dolduramazsın 125cc ile cok cok daha kucuk ozel uretım garrett felan lazım. vaktı zamanında cbr250 ye turbo/nos takma planım vardı ama hazır kıt olmadıgı ıcın ve nınja da defalarca motor kırıldıgı ıcın custom bır ıse gırmedım.

    600cc de bıraz daha az rısklı ama hala hazır kıt olmadıgı ıcın suruncemede kaldım lakın 1000lıklerın cogunun plugın-play kıtlerı var. vfr 800 un bıle hazır supercharger kıtı var.

    dıyecegım su kı.ugrasacagın makıne yedeğin olsun. mumkunse en kotu 2.motor olsun. rahatca uzerınde oynama yap,kırarsan fazla masraf cıkarmayacagın bısey olsun. custom ıs olacagın ıcın aylarca sanayıde yatıp kalkılacak ve cogu kez zorluk yasayacaksın. buna kendını alıstır. ama ortaya guzel bı sonuc cıkarsa sevınırım cıdden


    ***


    bu ufak hacım turbo ıslerıyle uzak dogulular cok hasır nesır. cunku adamların 600-1000 cc vergılerı muazzam yuksek. kalbur ustu dısında bınebılen yok bu yuzden 125-250cc lere turbo cakıp duruyorlar.face den eklı dostum var bıkac adet.cıddı dusundugun zaman onlarla ırtıbata gecer kıt-parca getırtırız.

  5. #5
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    Elektrikli Supercharger'in Bir Videosu Var Bir Otomobile Takıyorlar.

    Ürünü Takmadan Aracı Dyno'ya Çıkarıyorlar 32.8 HP Çıkıyor, Ürünü Taktıktan Sonra 35.2 HP Çıkıyor.

    Cup'a Düşünmedim Değil 50 Dolara Gayet İdeal Gibi Duruyor

  6. #6

    Üyelik
    23 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 100 ukh, 2001 Titan Deluxe
    Aprilla'nın 125'lik bi modeli var rs 125 diye onda Turbo sistemi varmış onun çıkması bulunursa uydurulabilirse güzel olur senin makinaya. Yada onun sistemini çözen bi usta var ise sana yardımcı olacağını düşünüyorum
    Bknz: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-aprilla-rs-125-ok-gibi-makine-168353635/detay

  7. #7

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 classic
    Benzinli motorlara sonradan turbo veya kompresör eklemesi yapmak tam bir baş belası işlemdir. Hele de karbüratörlü ise daha da uğraştırır. Motoru başarsanız bu seferde frenleri, gövdeyi, amortisörleri yeni güce göre ayarlamak gerekir. Motor üzerinde de ayrıca oynamalar yapmak gerekir. Sıkıştırma oranı aşırı besleme için fazla geleceğinden düşürülmesi gerekir. Yataklardaki vuruntu artacağı için uygun ölçüde klerensleri arttırmak gerekecek. Bu durumda yağ pompasının basıncını ve debisini de arttırmak gerekir. Ayrıca turba veya kompresöre de yağ hattı çekmek gerekecek. Karbüratör vakumla çalışan sistem olduğu için pompa ile yakıt beslemesi gerekecek. Hava miktarı artacağı için mevcut karbüratör yetmeyecek, daha büyük olanı ile değiştirmek gerekecek vs. vs.

  8. #8
    SUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley-Davidson 1200 Nightster
    Alıntı mckayrak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinli motorlara sonradan turbo veya kompresör eklemesi yapmak tam bir baş belası işlemdir. Hele de karbüratörlü ise daha da uğraştırır. Motoru başarsanız bu seferde frenleri, gövdeyi, amortisörleri yeni güce göre ayarlamak gerekir. Motor üzerinde de ayrıca oynamalar yapmak gerekir. Sıkıştırma oranı aşırı besleme için fazla geleceğinden düşürülmesi gerekir. Yataklardaki vuruntu artacağı için uygun ölçüde klerensleri arttırmak gerekecek. Bu durumda yağ pompasının basıncını ve debisini de arttırmak gerekir. Ayrıca turba veya kompresöre de yağ hattı çekmek gerekecek. Karbüratör vakumla çalışan sistem olduğu için pompa ile yakıt beslemesi gerekecek. Hava miktarı artacağı için mevcut karbüratör yetmeyecek, daha büyük olanı ile değiştirmek gerekecek vs. vs.
    Supercharger ne kadardı???

  9. #9

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    çok teşekkürler sağlam bilgi edindim başlangıç olarak. Ramazan geçsin sanayi sanayi dolaşayım bi. Garettin ufak turbosu var ama benim motoruda üstüne koy 600f al :D

  10. #10
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Normal bir turbo 100,000 devir cevirir bir fan bunun 100 de 1 ini anca cevirebilir pek mantıklı değil.

  11. #11
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    %10 luk bir artış uygun olabilir ama daha fazlası aracınıza zarar verebilir.

  12. #12

    Üyelik
    10 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Zaten %20-30 lara çıkılınca muhtemelen kendini yicek motor. Bir süre sonra da pistonla göz göze gelicez :D namı diğer kol çıkartma mevzusu. Ama o fanlı olay Zararsız olduğu kadar verimsiz de duruyor :D bakalım biraz daha işin içine girersem oturur turbo yaparım anasını satayım.

    Bu arada garrett 06 serisi çıkarmış 100 ila 500 cc arası için. Fiyatı 600 dolar civarı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler