Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hyosung GT250R gidon yükseltme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Bir süredir motorumu satıp daha rahat bir motor alma niyetim vardı. Ancak şartlar oluşmadığından bu işten vazgeçtim. Motorumdan oldukça memnundum , oturuş pozisyonu hariç.
    200 km üzeri yolculuklara artık sırt ve bilek ağrısından dolayı kendi motorumla çıkmıyordum . Dizinle depoyu tutmadığından yoruluyorsun diyebilirsiniz ancak depoyu tutmama rağmen bu yorgunluk oluyordu.

    GT250 sahibi arkadaşlar ile otururken birden bu fikir ortaya çıktı ve 1 aylık süreçte planlama,parça temininden sonra motoru garaja sokup işe başladım.
    Tüm bu işlemler esnasında motorun orjinal hiçbir parçasına işlem uygulamadım. Tamamen yeni satın aldığım GT250 parçalarını kullandım. Ortalama yarım saat sonunda motoru eski haline getirebiliyorum.

    Önce parça listesi

    - Gidon(tercihen 22mm olması gerekli çünkü GT250 gidonu 22mm)
    - 22mm gidon kelepçeleri
    - Ortalama 2 cm yükseltme ve en az 3 cm geri çekecek aparat
    - GT250 Üst mesnet ( Ben çıkma Gt250R üst mesneti alıp gidon için gerekli olan delikleri kendim açtım)
    - Gidon topuzları (şart değil, titreşimi alması ve düşünce direk gidonun yere gelmemesi için)
    - Gidona takılacak dik ayna (şart değil, kafa grenajındaki aynalarda hala yeterli görüntü var ancak eskisi kadar iyi bir görüş yok. )



    Parçalarımız

    Gidon ve gidon kelepçeleri



    Üst mesnet ( Resimler temsilidir, delme-diş açma esnasında resim çekmeyi unuttum)




    İşe üst mesneti değiştirmek ile başladım




    Orjinal ve yeni mesnet



    Üst mesneti değiştirdikten sonra gidon ve kelepçeleri takıp ilk provayı yaptık





    Motordan söktüğümüz üst mesnet ve gidon kolları




    Orjinal gaz ve debriyaj telleri yeterli uzunluğa sahipler, değiştirmeye gerek yok,
    Ancak üst fren hidrolik hortumu kısa geliyor. Üst hortumu sanayide hidrolik hortum işi yapan bir yerde 5 dk da uzatıyoruz.
    Ortalama 10 cm kadar uzattık.

    Ve son hali (gidon topuzlarını takmadan çekmiştim resimleri)









    Gidonu yükseltmek ve geri çekmek için gerekli olan aparat aşşağıdaki gibi, ancak fiyat olarak pahalı olduğundan ben bu işi farklı bir yöntem ile çözdüm.
    Rus planet 4 motorunun gidon kelepçesinden 1 tanesini araya ekleyerek yükseltme ve geri çekme işini yaptım. Bu parça demir olduğundan oldukça sağlam, orjinal kelepçeler aliminyum.
    Ancak bu kelepçe gidonu yeterince geri çekmediğinden gidonu sola tam çevirince ön fren hidrolik kutusu ön cama çok az temas ediyor ancak çok az(0,5mm kadar) bir miktar olduğundan sorun yaratmıyor.

    Gerekli olan yükseltme ve geri çekme aparatını satın alırsanız yada yaptırırsanız bu sorundan kurtulursunuz, kışın bu parçayıda yapıp takacağım. Onun resimlerinide ayrıca paylaşacağım.



    Şimdi gelelim işin maliyet kısmına

    Çıkma GT250R üst mesnet - 40 TL
    Gidon - 40 TL
    Gidon üst kelepçesi ve gidon topuzları - Kıymalı yumurtalı pide, fırında sütlaç ve çay
    Gidon alt kelepçeleri - 10 tl
    2 adet 5mm 2 adet 9mm 2 adet 6 mm alyan uçlu civata - 2,5 tl
    Planet 4 kelepçesi - Ücretsiz

    İşçilik bana ait ancak Mustafa Usta ve Fikret Usta her aşamada fikir verip yardımcı oldular. Daha doğrusu işin çoğunu onlar yaptı

    Sonuç olarak bence harika bir oturuş açısı yakaladım. Gidon seçimimden oldukça memnunum, orjinal gidonuda kullandım ancak bence bu gidon daha sportif ve rahat.
    Eskiden rüzgar kaskımdan aşırırken şimdi göğüs ile boyun arasında patlıyor. Sonuçta bir enduro rahatlığıda beklemiyorum
    gt250-bora, puser, cenkito ve 7 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gt250-bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2013
    Şehir
    34-35-10
    Motosikleti
    Hyosung Gt250 Comet + Suzuki sv650s
    Güzel olmuş eline sağlık arkadaşım bende benim sv650s ye yapsammı diye düşünüyorum ama bulunduğum yerde parşaların hiçbiri yok...

  3. #3
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    vaybeeee harika olmuş

  4. #4
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    İşte kaliteli konu diye buna derim.

    ellerinize saglık sonunda gt250r yenilik getirdi biri

    bence çok daha iyi olmuş.

  5. #5
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    abi çok başarılı olmuş tebrikler ( mesnetimi görünce duygulandım beaa )

  6. #6
    sailor33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2013
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    VFR 800 (INTERCEPTOR)
    Güzel olmuş kardeşim

  7. #7
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Super olmuş eline saglık gt650r alıp bunu yapmak varmış :D bazılarına duyurulur :D

  8. #8
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    @ TheArcheus

    Merak etme, mesnetin benim yanımda güvende

    @zenon

    O kadar konuştuk, düşündük, planladık. Sonunda oldu. Artık yollar benim
    Bazıları bu saatten sonra daha motor almaz, adamın motorda ellemediği kısım kalmadı ki


    Beğenen arkadaşlara teşekkür ediyorum, bu ilk olduğu için karşılaşılabilecek olası durumları konuda belirttim. Bu işe kalkışmak isteyen 1-2 kişide bana mesaj gönderdi. Düşünen varsa mesaj atabilir, yaparken dikkat edilecek konularda elimden geldiğinde yardımcı olmaya çalışırım.
    zenon bunu beğendi.

  9. #9
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    helal halil super fikir super uygulama. dunyanin en rahat gtr i sende artık:-):-)

  10. #10
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    gidon kollarını da mesnetin altından çıkarıp üstüne konumlandırmak da motosikletin 2-3 cm alçalmasına ve gidonun da 2-3 cm yükselmesine yarar sağlayabilir diye düşünüyorum. bu sayede oturuş pozisyonu veya boy sıkıntısı çekenler için biraz olsun rahatlatıcı olabilir. Ayrıca eller depo arasında daha az sıkışabilir bu sayede.

  11. #11

    Üyelik
    12 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hyosung Gt 250r
    Süper iş çıkarmışsınız tebrikler. Keşke İstanbul'da olsaydın hemşehrim ne güzel olurdu Ben de aynı dertden muzdarip birisi olarak senin projeni kendi motosikletimde denemek istiyorum. Tebrikler.
    zenon bunu beğendi.

  12. #12
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Alıntı magu76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Süper iş çıkarmışsınız tebrikler. Keşke İstanbul'da olsaydın hemşehrim ne güzel olurdu Ben de aynı dertden muzdarip birisi olarak senin projeni kendi motosikletimde denemek istiyorum. Tebrikler.
    Yeni gönderdik adamı İstanbul'dan Sen neredeydin :D

    http://www.facebook.com/groups/gt250Turkiye/
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  13. #13
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    helal halil super fikir super uygulama. dunyanin en rahat gtr i sende artık:-):-)
    Benim f650gs alma işi uuzayınca bende ucuz yollu kendi işimi çözeyim dedim

  14. #14
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    hayırlısı olsun. önümüzdeki sezon alırsın hacım.

  15. #15

    Üyelik
    23 Aralık 2008
    Şehir
    Levent-İST
    MErhabalar;
    2007 SV650s sahibiyim; gidon yükseltme işine bende girdim fakat açıkcası korktum bu kadar güzel olmayabilir diye; baya fazla para vererek Tüv onaylı ABM marka yeni gidon mesneti ve lucas marka gidon almıştım zamanında ebaydan. BU arada eğer kendin yükselteceksen mutlaka uzun fren ve debriyas telleri olamsın (Abm setinden çelik hortumlu çıkıyordu).

  16. #16
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Çok şık ve temiz olmuş ama rahatlık adına unuttuğun bir şey var. Naked ile gtr'ın pegleri de farklı. Pegleri ve vites kolunu nakedınkilerle değiştirirsen daha da rahat edebileceğini düşünüyorum

  17. #17
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı cihangir151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gidon kollarını da mesnetin altından çıkarıp üstüne konumlandırmak da motosikletin 2-3 cm alçalmasına ve gidonun da 2-3 cm yükselmesine yarar sağlayabilir diye düşünüyorum. bu sayede oturuş pozisyonu veya boy sıkıntısı çekenler için biraz olsun rahatlatıcı olabilir. Ayrıca eller depo arasında daha az sıkışabilir bu sayede.
    Benim beklentimi karşılayacak kadar yükselmediğinden onu yapmadım. Tabi etkisi var ancak bence yeterli değildi.

  18. #18
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlısı olsun. önümüzdeki sezon alırsın hacım.
    bende öyle dedim şuan oldukça rahatım zaten

  19. #19
    puser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 & GT650
    yeni bir akım başlatabilirsin

  20. #20
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı mertaltinok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MErhabalar;
    2007 SV650s sahibiyim; gidon yükseltme işine bende girdim fakat açıkcası korktum bu kadar güzel olmayabilir diye; baya fazla para vererek Tüv onaylı ABM marka yeni gidon mesneti ve lucas marka gidon almıştım zamanında ebaydan. BU arada eğer kendin yükselteceksen mutlaka uzun fren ve debriyas telleri olamsın (Abm setinden çelik hortumlu çıkıyordu).
    Benim motorda debriyaj ve gaz teli rahatlıkla yeterli oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:51 ----------

    Alıntı puser adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni bir akım başlatabilirsin
    Bu konuda bu kadar muzdarip olan olduğunu hiç bilmiyordum Meğerse herkes bir çıkış noktası arıyormuş

    O değil oturuş pozisyonu sürüşümüde çok değiştirdi. Artık çok daha sakin, tehlikesiz ve yumuşak kullanıyorum. Trafiğe daha hakimim.
    zenon bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)