Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI

Kolay Kurulumlu ve Sökülebilen Garaj Projesi (Resimli)

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Arkadaşlar herkese selamlar. Dün sahibinden'de motosiklet koruma ekipmanlarını gezerken, motosiklet garajlarını gördüm. Ancak göze hoş gelenler teknolojik (kompozit malzeme vs) ürün kullanılması sebebi ile aşırı pahalı, teneke ve profil kullanılanlar ise hoş görünümden uzak, hem de kurulum zor ve fiyatları yine pahalı . Ben de kendi projemi çizip, fiyat araştırması yapmaya karar verdim. Önceliğim kolay kurulumu olan ve istendiğinde kolayca sökülebilen, hem emniyetli hem de doğa koşulları ile baş edebilecek bir proje tasarlamaktı. Kağıt üzerinde ölçü ve malzeme çizimleri yaptıktan sonra, bunu 3d olarak modelleyerek sizlerle paylaşmak istedim.

    Aslına bakarsak projeye başlamadan önce, dekorasyon malzemesi ve mobilya satan mağazalardaki gibi, demonte ürünü kutuyla alıp evde rahatça kurulabilecek bir şey hayal ediyordum. Ancak bunun çok zor olacağını çizimler bitince anladım. Kutulama ve kolay taşınım için en uzun parçayı 60cm tuttum. Ancak bu durumda parça sayısı inanılmaz arttı ve montaj süresi de bu ölçüde uzun süreceğe benziyor Misal verecek olursak 3m kare profil yerine (ek noktası + 3m profil + ek noktası), 5x60cm kare profil (ek + 0.6m + ek + 0.6m + ek + ... + ek) şeklinde bir tasarım oluştu. Bu da daha çok ek noktası ve daha çok civata demek .

    3m uzunluk, 1.6m yükseklik ve 1.2m genişliğinde bir tasarım oluşturdum. Bu tasarım için (3d çizim için kullanılan / taslak olarak) kullanılan malzeme listesi şu şekilde;

    14 adet 60*100 Sac levha (sacı iskelete tutturmak için birkaç düşüncem var, siz de fikrinizi söyleyebilirsiniz. Unutulmaması gereken tek şey, demonte edilebilir bir birleştirme, yani kaynağa karşıyız ).

    42 adet çeşitli uzunluklarda kesilmiş kare profil.
    (28.5cm, 50cm, 54cm, 57cm, 60cm)

    8 adet 1/8 daire ya da 4 adet çeyrek daire kare profil. (radius : 60)

    10 adet 50cm uzunluğunda daire profil.

    54 adet 6*2.6-8*2.6-8cm'lik dikdörtgenler prizması şeklinde ara aparat.

    Ara aparat ile kare profilleri tutturmak için gerekli 108 adet Metrik8 alyan başlı civata.
    (Tüm civatalar, içeriden takılıyor.)

    15 adet ∅2*6 saplama (benzer ölçüler).

    1 adet kapı kilidi.

    Yaklaşık 6,5 metre kare branda.

    Branda tutturmak için gerekli aparat (Henüz bilmiyorum).

    Garajı yere sabitlemek için gerekli ekipman (Henüz bilmiyorum).


    Yorumlarınızı yaparken tüm bunların sadece PROJE aşamasında olduğunu hatırlayın İnşallah ileride, maddi durumum elverince ve gerekli araştırmaları yaptıktan sonra, bu taslağı daha kullanışlı hale getirerek, eksiklerini gidererek ve en uygun şekilde tekrar tasarlayarak, maliyeti minimize ederek hayata geçiririz.

    İşte tasarımdan resimler;






    Bunlar da genel olarak çizimler;


    Yorumlarını eksik etmeyen, fikir ve görüşlerini paylaşan herkese teşekkürler
    viper17, namk, Komutan1968 ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #2
    Komutan1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul (Fenerbahçe)
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 2006
    Alıntı ScaLa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese selamlar. Dün sahibinden'de motosiklet koruma ekipmanlarını gezerken, motosiklet garajlarını gördüm. Ancak göze hoş gelenler teknolojik (kompozit malzeme vs) ürün kullanılması sebebi ile aşırı pahalı, teneke ve profil kullanılanlar ise hoş görünümden uzak, hem de kurulum zor ve fiyatları yine pahalı . Ben de kendi projemi çizip, fiyat araştırması yapmaya karar verdim. Önceliğim kolay kurulumu olan ve istendiğinde kolayca sökülebilen, hem emniyetli hem de doğa koşulları ile baş edebilecek bir proje tasarlamaktı. Kağıt üzerinde ölçü ve malzeme çizimleri yaptıktan sonra, bunu 3d olarak modelleyerek sizlerle paylaşmak istedim.

    Aslına bakarsak projeye başlamadan önce, dekorasyon malzemesi ve mobilya satan mağazalardaki gibi, demonte ürünü kutuyla alıp evde rahatça kurulabilecek bir şey hayal ediyordum. Ancak bunun çok zor olacağını çizimler bitince anladım. Kutulama ve kolay taşınım için en uzun parçayı 60cm tuttum. Ancak bu durumda parça sayısı inanılmaz arttı ve montaj süresi de bu ölçüde uzun süreceğe benziyor Misal verecek olursak 3m kare profil yerine (ek noktası + 3m profil + ek noktası), 5x60cm kare profil (ek + 0.6m + ek + 0.6m + ek + ... + ek) şeklinde bir tasarım oluştu. Bu da daha çok ek noktası ve daha çok civata demek .

    3m uzunluk, 1.6m yükseklik ve 1.2m genişliğinde bir tasarım oluşturdum. Bu tasarım için (3d çizim için kullanılan / taslak olarak) kullanılan malzeme listesi şu şekilde;

    14 adet 60*100 Sac levha (sacı iskelete tutturmak için birkaç düşüncem var, siz de fikrinizi söyleyebilirsiniz. Unutulmaması gereken tek şey, demonte edilebilir bir birleştirme, yani kaynağa karşıyız ).

    42 adet çeşitli uzunluklarda kesilmiş kare profil.
    (28.5cm, 50cm, 54cm, 57cm, 60cm)

    8 adet 1/8 daire ya da 4 adet çeyrek daire kare profil. (radius : 60)

    10 adet 50cm uzunluğunda daire profil.

    54 adet 6*2.6-8*2.6-8cm'lik dikdörtgenler prizması şeklinde ara aparat.

    Ara aparat ile kare profilleri tutturmak için gerekli 108 adet Metrik8 alyan başlı civata.
    (Tüm civatalar, içeriden takılıyor.)

    15 adet ∅2*6 saplama (benzer ölçüler).

    1 adet kapı kilidi.

    Yaklaşık 6,5 metre kare branda.

    Branda tutturmak için gerekli aparat (Henüz bilmiyorum).

    Garajı yere sabitlemek için gerekli ekipman (Henüz bilmiyorum).


    Yorumlarınızı yaparken tüm bunların sadece PROJE aşamasında olduğunu hatırlayın İnşallah ileride, maddi durumum elverince ve gerekli araştırmaları yaptıktan sonra, bu taslağı daha kullanışlı hale getirerek, eksiklerini gidererek ve en uygun şekilde tekrar tasarlayarak, maliyeti minimize ederek hayata geçiririz.

    İşte tasarımdan resimler;

    http://i1291.photobucket.com/albums/...ps8ee45184.png
    http://i1291.photobucket.com/albums/...psb5861658.png
    http://i1291.photobucket.com/albums/...psc7ea46ce.png
    http://i1291.photobucket.com/albums/...psba28c186.png

    Bunlar da genel olarak çizimler;
    http://i1291.photobucket.com/albums/...psef294e61.png

    Yorumlarını eksik etmeyen, fikir ve görüşlerini paylaşan herkese teşekkürler
    Düşünce güzel. Tasarım yaratıcı. Beğendim.
    Hava alacak bir düzenek ilave edilmesi akıllıca olacaktır. Açılıp kapanan bölüm için bazı hactback arabaların bagajları için pistonlar kullanılıyor. Onlar çözüm olabilir. Birde kurulacak zeminin bir kaç cm yüksek olması iyi olur sanki.

  3. #3
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    mobilya alıyorsun kutusu 60 cm değil o yüzden kutu boyutu en az 2 m olsun
    brandanın koruyuculuğu yok onun yerine sandaviç panel olmalı hırsızdan hem yazın sıcağından korur
    bu ancak bahçeye beton atılıp çelik dübelle sabitlenebilir
    biraz pahalı olabilir ama gerçek garaj olur

  4. #4
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  5. #5
    serdar37100 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    Emegine saglik mustakil evler icin cok uygun ama biz apartman sakinlerine pek uymaz sokakta boyle birseyi koymaya musade etmezler

  6. #6

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Kapağın yuvarlak olması yanlış bence, çabuk kırılır, zayıf olur, karşı karşıya getirmek zor olur.

  7. #7
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    hacı dizaynın güzel bi çok şey düşünmüşsün tebrik ederim ama bu biraz fabrikasyon bişi gibi yani oturup kendi evimde yapayım desem baya bi ekipmana ihtiyacım olur yada bu çizimi bi işletmeye verip bana bundan yap desem yine aynı fiyata gelir heralde ama bişiler üretme çaban çok iyi hepimizde olmalı.... ( bu arada kapının ağırlığına göre havada tutması için bir yada iki amortisöre ihtiyaç olabilir.)

  8. #8
    alicebbar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600RR + MT25
    Çok güzel olmuş ellerine sağlık kardeş ama gel gör ki bağcılara koysan böyle bir portable garajı bırak motoru garajla birlikte çalarlar motoru )

  9. #9
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    bence dikdörtgen bi kutu daha iyi olurdu maliyet acısından ve saglamlık acısından. her tarafı kapalı on tarafı acılıp kapanabılır olur, arkadasların dedıgı gıbı bu hactback'lerde uygulanan pistonlar gibi bişey koyarsın cıft taraflı, super olur. Pek malıyetlı bısey degıl aslında, Profil borularla garaj iskeleti olusturulur, kalın brandalarla (pazarcıların kullandıgı cıns bence uygundur) etrafı kaplanır cok da guzel olur.
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  10. #10
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Yorumlarınız için teşekkürler. Dediğim gibi bu sadece proje, ileride daha güzelini tasarlayabiliriz

    Hava alması için ufak pencere ya da hava kanalı eklenebilir. Evet, brandanın koruyuculuğu konusunda ben de şüpheliyim . Sabitleme konusunda da zemini komple betonla kaplamak yerine, sadece köşeler için beton atılsa yeterli olur mu diye düşündüm.

    Bu arada ben de bir site sakiniyim, araba otoparkımız mevcut ama ne motosiklet ne de bisiklet düşünen var. 60 dairelik sitede tek motosiklet bende. Bu tarz bir projeyi hayata geçirecek olursam, araba otoparkından kendi payımı alacağım. Kimse buna karşı çıkamaz sanırım.

    Kapak için de gerekli dayanım hesaplarını yapacağım. Ömrünün uzun olması şart tabii, sonuçta tek hareketli ve fonksiyonel parça o olacak

    Bagaj amortisörü iyi fikir, ancak maliyeti artırmamak için düşünmemiştim. Ama şimdi baktım da gayet ucuzmuş, tasarıma eklenmeliymiş
    Komutan1968 ve ugrgnr bunu beğendiler.

  11. #11
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    ben hep tamirat ufak tefek işler için garaj düşünüyorum. yani amerikalının anladığı anlamda bir garaj. o yüzden önce arsa almak lazım sonra bu başlığa dönüp senden tavsiye alabilirim
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  12. #12
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Bende bikaç şey karalıyayım, bu emeğe cevap yazılır Öncelikle eline sağlık

    Ben olsam

    *Struktürü çapraz kurardım mukavemeti arttırmak açısından.
    *Branda konusuna katılmıyorum, yırtılmayan, ciddi yükler taşıyan hatta yanmayan malzemeler mevcut bu konuda üstelik yağmur, kar geçirmemesine rağmen hava alabileni bile var olay maddiatta gizli yani
    *Kapak açılması konusu sıkıntılı, yükü ek aparatlara taşıtırsın o kolay iş fakat kapının açılması için sana gereken alan garajın kendisi kadar, hatta belki daha fazla!!! Bu bence sökülebilir ufak hacimli bi üründe en önemli öncelik
    *Üzeri açık dış mekana kurduğunu varsayarsak, üzerindeki düz alan yağmur, kir, toz... birikmesine çok müsait, merkezden çift yöne veya tek yönlü biraz daha güçlü bi eğim kazandırılmalı.
    *Kullanılan profilleri oval seçerdim yine mukavemet açısından.
    *Civatalar falan filan birsürü parça ile başa çıkmak, söktüğünde muhafaza etmek güç bi durum... Oval profillerin başlarına sabitlerdim civataları veya malzemem müsaitse sadece diş açtırırdım. Bu şekilde profiller+ara bağlantı aparatı tüm kurulumu sağlardı

    Gibi gibi şekillendirerek devam ederdim projeme. Yani EN sade haline kavuşturana kadar geliştirirdim ürünü, şu anki hali basit görünsede aslında çok karmaşık ve kullanışsız

    İlk sunum için bile disiplinde yaklaşıyorsan sonuçta muhteşem bişey çıkartırsın eminim Eline sağlık tekrardan
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  13. #13
    ScaLa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Motoran CBS 150 Balancer 13' 7000km
    Fikirleriniz için tekrar teşekkür ederim Önümüzdeki hafta sonu verdiğiniz tüm fikirler doğrultusunda yeni bi tasarım yapmayı planlıyorum. Kalem kağıt alıp, düşünüp, yazıp çizmek için sadece haftasonum müsait malesef Bir de şimdiye kadar öğrendiğim mühendislik problemlerini bi hayata geçireyim, hesabını kitabını yapıp dayanım hesaplaması yapayım diyorum. Öğrenciyken birçoğumuzun dediği, ben bunu gerçek hayatta nerde kullancam ki, sözü için kendi kendime cevap vereyim; işte kullanılıyormuş :D ama önce tasarımı yapmam lazım, hesap işi uzun iş sonra hesaba göre tekrar düzeltmelere gidilebilir.

    Herkese tekrar çok teşekkür ederim, verdiğiniz, vereceğiniz fikirler benim için çok değerli


    ANES MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)