Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Amortisör alçaltma & KM redüktör iptali

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Bu işlemin birçok yöntemi olmakla beraber benim uyguladıgım saglıklı sayılabılecekler arasındadır.Marka ve modellerde farklılık gostersede cogunluklada benzerdır.Internet'te kıt adı altında farklı boylarda satılmakta aslında bıldıgımız burc'tur.Öncelikle sorumluluk yapan kişiye aittir fotograftaki parcayı alumınyum,celik v.b malzemeden yapabilirsiniz.Ben paslanmazı tercih ettim.Oncelikle uygun boyda kestim sonrada tornada son rotus ıslemını gerceklestırdım.toplam uzunluk 3cm

    http://img689.imageshack.us/img689/8374/65450767.jpg

    Amortisör dagıtılır


    http://img543.imageshack.us/img543/2593/90756850.jpg

    bunun için T50,10 numara alyan gerekecektir.Ve son takma işleminde ya bir aparat uydurulması lazım yada benım yaptıgım gıbı alyanları bırlestırıp voltran yapacaksınız

    burc'un yerıne takılmıs hali

    http://img341.imageshack.us/img341/658/99805615.jpg


    http://img404.imageshack.us/img404/862/53101879.jpg


    http://img707.imageshack.us/img707/9243/34646690.jpg

    öncesi-sonrası yapsaydım fark acıkca gorulebılırdı yaklasık 4cm alcaldı.

    Aceleden vede eldıven taktıgımdam oturu aralarda fotograf cekemedım

    http://img221.imageshack.us/img221/3...187369qsjp.jpg

    amortısorler yerıne takıldıktan sonra yay'lar yerıne takılır.ve fazlalıklar ısaretlenerek kesılır

    http://img221.imageshack.us/img221/3...187369qsjp.jpg

    Hazır el degmısken amortısoru monte etmeden once amortısordekı fazlalık sayılabılecek yerlerı tornada trasladım
    http://img850.imageshack.us/img850/2001/32905297.jpg

    redüktör

    http://img96.imageshack.us/img96/9237/68681580.jpg


    alumınyum blok parcayı once matkap'la merkezden deldım
    parcayı ımal etmek epey vaktımı aldı.

    Son hali
    http://img16.imageshack.us/img16/6003/86062754.jpg

    Bittiginde

    http://img40.imageshack.us/img40/1051/44187266.jpg

    Polisaj ve Montaj sonrası

    http://img36.imageshack.us/img36/3869/14439055.jpg
    Angel Spear, yamyamaha ve Eko bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    paylasımı bununla tamamlamayı dusunuyordum fakat belkı fayda ve ılham saglayabılır dusuncesıyle bugun'ki calısmayı paylasmak ıstedım
    plakalık ve aku kutusunu paslanmazdan yapmayı dusunuyordum gunlerden hem pazar olması hemde elımdekı malzemeyı degerlendırme ıstegımden oturu 3mm'lık sac'dan ımal ettım.

    http://img38.imageshack.us/img38/4660/93948609.jpg

    sac makası ve zımparı ıle son seklını alan parcaları daha sonra ısaretledıgım yerlerden matkapla deldım.baglantı yerlerınıde ayarladıktan sonra kaynagı yaptım.
    arada gıdon yapmak ıcın aldıgım krom malzemenın olcusunu cıkardım
    http://img37.imageshack.us/img37/9805/38245036.jpg

    aku kutusunu 2 mm genıs tuttum ıcıne paslanmaz yada farklı bır renkte boyanmıs malzemeyı koyarak gorunumu bıraz daha guzellestırmeyı dusunuyorum

    öncelikle siyah ilk kat boyayı attım.daha sonrada plakalıgın ımalatını yaptım

    http://img805.imageshack.us/img805/5154/94214957.jpg

    http://img35.imageshack.us/img35/2916/62577558.jpg

    yarın kısmet olursa gıdon ıle basamakları yapmayı planlıyorum saglıcakla
    yamyamaha ve Eko bunu beğendiler.

  3. #3
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    çok güzel olmuş, elinize sağlık. peki kasislerden çukurlardan geçerken amortisör dibini görüyor mu? görüntüyü düzeltirken şasiyi yamultmayalım. mesela 150 zcdeki şase kırılmalarının ana sebebi amortisörlerin 3 parmak esnemesi...

  4. #4
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok güzel olmuş, elinize sağlık. peki kasislerden çukurlardan geçerken amortisör dibini görüyor mu? görüntüyü düzeltirken şasiyi yamultmayalım. mesela 150 zcdeki şase kırılmalarının ana sebebi amortisörlerin 3 parmak esnemesi...
    her motosikletin şasesi bir olmaz ki. çinlinin şasesinin kasise düşmekten kırılması geyet normal...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  5. #5
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her motosikletin şasesi bir olmaz ki. çinlinin şasesinin kasise düşmekten kırılması geyet normal...
    ybr ön amortisörü 8 parmak esnerken 150 zcnin ön amortisörü 3 parmak esniyor. aradaki bu farkın hepsi ön çatala biniyor ve kırılan 6 zc şasisi aynı yerden kırıldı.

    eğer zc ile devam etseydim karbüratörünü 150 cc karbüratörüyle değiştikten sonraki işim ön ve arka amortisörleri değişmek olurdu.

    150 zc iyiydi de çevresi kötüydü (usta ve parça bulamadık). motoru jymco marka .

  6. #6
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    km redüktörü iptal olunca hızını nasıl görüyorsun

  7. #7
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    guzel iscilik, paylasim icin tesekurler..
    www.sungurtekin.com

  8. #8
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işlemin birçok yöntemi olmakla beraber benim uyguladıgım saglıklı sayılabılecekler arasındadır.Marka ve modellerde farklılık gostersede cogunluklada benzerdır.Internet'te kıt adı altında farklı boylarda satılmakta aslında bıldıgımız burc'tur.Öncelikle sorumluluk yapan kişiye aittir fotograftaki parcayı alumınyum,celik v.b malzemeden yapabilirsiniz.Ben paslanmazı tercih ettim.Oncelikle uygun boyda kestim sonrada tornada son rotus ıslemını gerceklestırdım.toplam uzunluk 3cm



    Amortisör dagıtılır




    bunun için T50,10 numara alyan gerekecektir.Ve son takma işleminde ya bir aparat uydurulması lazım yada benım yaptıgım gıbı alyanları bırlestırıp voltran yapacaksınız

    burc'un yerıne takılmıs hali









    öncesi-sonrası yapsaydım fark acıkca gorulebılırdı yaklasık 4cm alcaldı.

    Aceleden vede eldıven taktıgımdam oturu aralarda fotograf cekemedım



    amortısorler yerıne takıldıktan sonra yay'lar yerıne takılır.ve fazlalıklar ısaretlenerek kesılır



    Hazır el degmısken amortısoru monte etmeden once amortısordekı fazlalık sayılabılecek yerlerı tornada trasladım


    redüktör




    alumınyum blok parcayı once matkap'la merkezden deldım
    parcayı ımal etmek epey vaktımı aldı.

    Son hali


    Bittiginde



    Polisaj ve Montaj sonrası



    paylasımı bununla tamamlamayı dusunuyordum fakat belkı fayda ve ılham saglayabılır dusuncesıyle bugun'ki calısmayı paylasmak ıstedım
    plakalık ve aku kutusunu paslanmazdan yapmayı dusunuyordum gunlerden hem pazar olması hemde elımdekı malzemeyı degerlendırme ıstegımden oturu 3mm'lık sac'dan ımal ettım.



    sac makası ve zımparı ıle son seklını alan parcaları daha sonra ısaretledıgım yerlerden matkapla deldım.baglantı yerlerınıde ayarladıktan sonra kaynagı yaptım.
    arada gıdon yapmak ıcın aldıgım krom malzemenın olcusunu cıkardım


    aku kutusunu 2 mm genıs tuttum ıcıne paslanmaz yada farklı bır renkte boyanmıs malzemeyı koyarak gorunumu bıraz daha guzellestırmeyı dusunuyorum

    öncelikle siyah ilk kat boyayı attım.daha sonrada plakalıgın ımalatını yaptım





    yarın kısmet olursa gıdon ıle basamakları yapmayı planlıyorum saglıcakla
    Böyle daha anlaşılır oldu )
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  9. #9
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel bir çalışma . ellerine sağlık özellikle akü kutusunu çok beğendim.

  10. #10

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    maxi 97

    5 santım uzerınde kısaltabılırdım pay vardı.lakın cogu zaman tarlalara gırdıgımden yeterlı oldugunu dusundum bu halıyle bıle yarıya kadar esnıyor.Sadece yay'ı kesmıs olsaydın amortısor gorevını yapmayabılırdı.Benım yaptıgım amortısoru kısaltmak oldu.Bence scooter'lar yeterı kadar bırde kullanım yerlerınden oturu amortısorlerı sert olabılır.amortısor degısıklıgıne gıdersen sorunu cozebılırsın.

    TR100a km saat'ine ıhtıyac yok zaten surat sevmedıgım gıbı motoru sesınden anlayabılıyorum hepsınden onemlısı buradakı amac motoru daha sade basıt bır hale getırmek

    Angel spear Tesekkurler.Fikir ve tavsiyelerinle katılım saglaman benı memnun eder.

    Yamyamaha
    Tesekkurler acıkcası
    Delıklerı delerken sablon kullanmadım dıkkatlı bakıldıgında ufak sapmalar var
    Sımdı bıraz daha dıkka edecegım aku kapagının on yuzunu bır kılım desenınden esınlendım

    harbiturk onceden gelısmıs secenegı vardı sımdı bulamadım.tesekkurler




    gidon ölçülerini cıkardım
    duz bır t degılde 60-70'li yılları yansıtan kısa , elcık kısımları asagıya dogru bır gıdon yapmayı planlıyorum

    alt baglantısını tornada dıs acıp montajı basıt bır hale getırecegım
    kaynak sonrası





    ufak bır taslama kazasından sonra ara vermek durumunda kaldık. ayaklıklar baska bır gun'e

  11. #11
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Angel spear Tesekkurler.Fikir ve tavsiyelerinle katılım saglaman benı memnun eder.
    bende kendime bir japon dirtbike on takimi aldim, yaris motorumda kullanicagim, su anda uzerinde 1930'lardan kalma girder tip on takim var ve 200km uzerinde fazla guven vermiyor (:
    Bu yeni aldigim on takimi hem alcaltmam gerekiyor hemde sert olmasi gerek. daha yapmadigim icin henuz pek tecrubeli sayilmam bu konuda, sana danisabilirim vakti gelince..
    .
    .

    gidon ust barinin kaynaklarini gormek istiyorum (: balik agzi acdikdan sonra taslamisindir ince yerlerini, oralarin kaynagi onemli.. gidon yapmak zevklidir ama...

    Eline saglik,,
    www.sungurtekin.com

  12. #12

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    kullandıgın ön takım görüntü olarak çok güzel lakin orjinal olması metal yorgunlugundan hasar alabılecek olması dusunduruyor.yeni takım almakla iyi yapmıssın.Gerekli modifikasyonu dırtbıke takımında yaparsın.

    mesajını gordum.kaynak yerlerının fotograflarını ceker eklerım.Balık agzı actıktan sonra ince tel ile dıkıs yaptım.Fazla zımparalamadım.
    tesekkurler evet dedıgın gıbı oldukca zevklı farklı bırseyler gıdon tasarımları dusunuyorum
    bu arada gn250'nin basamaklarını yapmaya basladım lakin tırtık acmak ıcın gereklı parca elıme ulasmadı.ıdare edecek sekılde basamaklara irili ufaklı cızıkler attım

    birbirine kaynatılacak parcalar


    istedigim çapta alumınyum bulamadım o yuzden basamakları ve krom borudan ımal ettım.hafif oldu.boşluk(delik) olan kısım'a sarı'dan bır kapak yapmayı dusunuyorum?

    basamaklar ve pedal cıvatalı kaynakla sabıtlemedım.



    montaj sonrası fren pedalıda matkabımdan nasıbını aldı


    vites kolu ile basamagın montajı



    her yeri delmeye devam

    http://img171.imageshack.us/img171/6876/58195734.jpg


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)