Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bugün de Yolda Kalalım

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Merhabalar,
    Motoran torro 100 kullanıyorum.
    Ara ara 70-80 km lik ufak çapta geziler yaptığım öz çinli motosikletim, 3 kmlik yolun ardından dönüş yaparken stop etti ve ne yaptıysam çalıştıramadım. İşin garip kısmı ise motosiklet 2. viteste ve hareket halindeyken bunun olması.
    Çektim kenara basıyorum marşa çalışmıyor, ayak marşı deniyorum çalışmıyor... Acaba benzin mi yok diye düşündüm ve depoyu kontrol ettiğimde 20-25 kmlik benzin vardı daha.
    Yoldan geçen motosikletli arkadaşların ve benim düşüncemin sonucu;
    1) buji değişmeli
    2)benzin otomatiği veya otomatı kontrol edilmeli. Tam bilmiyorum ismini içinde filtre gibi bişey olan şey işte. Ama düşük bir ihtimal denildi.
    3) Boğulmuştur, sabaha kadar buharlaşır benzin. Sabah bir daha dene.

    Sizce eksik veya fazla olan bir yer var mı?
    (Bu olay çok canımı sıktı param olsa benzin döker yakardım )
    halilom ve kaan898 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Tam35scream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawasaki KLE500
    marş basıyorsa bujilerde bi sorun yoktur diye düşünüyorm. ama çok güçsüz veya hiç ses gelmiyorsa bujilerdendir.
    4) bujilerin kablolarında da bazen temazsızlık olabiliyor
    bu benim bildiklerim tabi teknik konularda daha bilgili arkadaşlarda yardım edecektir
    Kalbin Kaldırmıyorsa Fazla Acıyı, Tutmayacaksın GÖZTEPE'yi Hacı !! G.A.G.S!!!
    Sadece Ahmaklar Kask Takmaz

  3. #3
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    sarsıntıdan buji başlığı çıkmıştır yoksa sağlam motorlar yerine bir bak cıkar yeniden tak

  4. #4
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Büyük ihtimal... Ateşleme beyni yanmıştır... 20-25 lira civarında...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  5. #5
    tomass - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Yamaha SR500, Vespa Sprint 150S
    Alp_tunay in da dedigi gibi ateslemede promlem var. Bujiyi sök pipoyu bufiye tak ve marsa bas atesleme yapiyorsa kivilcim cikarir. Yoksa bi icraat olmaz

  6. #6

    Üyelik
    09 Ekim 2010
    birazdan gelir japon ahtapotlar sararlar konuyu, yok japon olsaydı şöyle olurdu. yok çin oldu böyle oldu. vay yavrum vay izle sen şamatayı.
    Süvarİ, jawa, tr100a ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    motorda elektrik varmı? varsada dalgalanma gibi bişe oluyomu? belki sadece akü kablosu gevşemiştir çok az tutuyodur.Bu yüzden bi kez scooterımla yolda kalmıştım.Bi kontrol etmende fayda var
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  8. #8
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Elektrik var ve dalgalanma gibi bir şey farketmedim ben. Ve jigleyi çekince marş basarken sanki daha hızlı dönüyordu, emin değilim. Cevap veren herkese teşekkürler, yarın okuldan sonra bi bakalım buji başlığına ve bujiye...

    Bugün 22:08#6




    mavimotor


    --------------------------------------------------------------------------------

    Üyelik tarihi: 09-10-10







    birazdan gelir japon ahtapotlar sararlar konuyu, yok japon olsaydı şöyle olurdu. yok çin oldu böyle oldu. vay yavrum vay izle sen şamatayı.
    Hocam haklılar da ama. Motosikletin km si daha 6000.
    cbr125races bunu beğendi.

  9. #9
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    yakıttan kaynaklı olsa, hiç birşey yokken zort diye stop edip kalmaz. önce bi aksırır. bi tekler. ondan sonra stop eder.

    eğer küt diye stop etti ise,

    marşa bastığında marş motoru sesi alıyosan, geriye ateşleme problemi kalıyor.

    yakıttan olsa, stop etmeden önce bi aksırma bi öksürme bi tekleme yaşarsın. sen alla alla noluyo ki şimdi derken stop eder. ama o evre olmadıysa, %90 ateşlemedir.

    eğer bujide sorun varsa, bu durum çok daha uzun vadede güç kaybı, aşırı yakma, egzostan çiğ benzin atma gibi problemler olarak şikayetlerle başlar. en son evrede motor çalışmaz hale gelir.

    Buji kablosunu söküp varsa bir kurşun kalem ile buji kafası içindeki elektrik uçlarını kısadevre yap. kalem kömürü iletkendir ancak dirençlidirde. ateşleme bobini zarar görmez. ancak ateşleme beyninde bir resetleme etkisi yapar. tabi hala bir ateşleme beyni varsa motorda :D

    sonra temizleyici bir sprey ile ( balata spreyi kullandım bir kaç kez ben. öneririm ) elektrik bağlantılarını, buji başlıklarını ve bağlantılarını temizle.

    hala düzelmedi ise al götür servisin kafasında kır
    !?

  10. #10
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Alıntı mavimotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birazdan gelir japon ahtapotlar sararlar konuyu, yok japon olsaydı şöyle olurdu. yok çin oldu böyle oldu. vay yavrum vay izle sen şamatayı.
    Sarmayız korkmayın.. her motorcunun başına gelebilir bu olaylar ibret alıyorum resmen
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  11. #11
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    vay be motor yolda stop ediyo bu durum çok normal karşılanıyo...

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıttan kaynaklı olsa, hiç birşey yokken zort diye stop edip kalmaz. önce bi aksırır. bi tekler. ondan sonra stop eder.

    eğer küt diye stop etti ise,

    marşa bastığında marş motoru sesi alıyosan, geriye ateşleme problemi kalıyor.

    yakıttan olsa, stop etmeden önce bi aksırma bi öksürme bi tekleme yaşarsın. sen alla alla noluyo ki şimdi derken stop eder. ama o evre olmadıysa, %90 ateşlemedir.

    eğer bujide sorun varsa, bu durum çok daha uzun vadede güç kaybı, aşırı yakma, egzostan çiğ benzin atma gibi problemler olarak şikayetlerle başlar. en son evrede motor çalışmaz hale gelir.

    Buji kablosunu söküp varsa bir kurşun kalem ile buji kafası içindeki elektrik uçlarını kısadevre yap. kalem kömürü iletkendir ancak dirençlidirde. ateşleme bobini zarar görmez. ancak ateşleme beyninde bir resetleme etkisi yapar. tabi hala bir ateşleme beyni varsa motorda :D

    sonra temizleyici bir sprey ile ( balata spreyi kullandım bir kaç kez ben. öneririm ) elektrik bağlantılarını, buji başlıklarını ve bağlantılarını temizle.

    hala düzelmedi ise al götür servisin kafasında kır
    Peki hocam sağolun. O zaman bi resetleme yapalım beyin kaldıysa

  13. #13
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    Senin sorunun büyük ihtimalle elektirik üzerine.
    Beyin ve Bobini kontrol et.

  14. #14
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay be motor yolda stop ediyo bu durum çok normal karşılanıyo...
    Çinde olsa japon da olsa kul yapısı... Naapacaktık?... Bilmiyoruzki ağıt yakalım
    Halil Karamanoğlu bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  15. #15
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    karburator memesine pislik gelmis tikamis olsbilir. ( kucukte olsa bir ihtimal)

  16. #16
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karburator memesine pislik gelmis tikamis olsbilir. ( kucukte olsa bir ihtimal)
    benimde memeler tıkanmış olmasın ?

    devir kesme sebebi olarak
    ....

  17. #17
    m.şanveren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2008
    Şehir
    Sao Paulo BREZİLYA
    Motosikleti
    Honda Shadow vt 750 2006
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,
    Motoran torro 100 kullanıyorum.
    Ara ara 70-80 km lik ufak çapta geziler yaptığım öz çinli motosikletim, 3 kmlik yolun ardından dönüş yaparken stop etti ve ne yaptıysam çalıştıramadım. İşin garip kısmı ise motosiklet 2. viteste ve hareket halindeyken bunun olması.
    Çektim kenara basıyorum marşa çalışmıyor, ayak marşı deniyorum çalışmıyor... Acaba benzin mi yok diye düşündüm ve depoyu kontrol ettiğimde 20-25 kmlik benzin vardı daha.
    Yoldan geçen motosikletli arkadaşların ve benim düşüncemin sonucu;
    1) buji değişmeli
    2)benzin otomatiği veya otomatı kontrol edilmeli. Tam bilmiyorum ismini içinde filtre gibi bişey olan şey işte. Ama düşük bir ihtimal denildi.
    3) Boğulmuştur, sabaha kadar buharlaşır benzin. Sabah bir daha dene.

    Sizce eksik veya fazla olan bir yer var mı?
    (Bu olay çok canımı sıktı param olsa benzin döker yakardım )

    Dostum şöyle sorup ardından demek istediklerimi diyicem.

    1-Bu günde yolda kaldım derken daha önce kaçkere daha yolda kaldın?

    2-Burdan ne anlatsak boş sadece tahmin belki kimilerinin tahminleri isabetlidir,fakat bu düşük bir ihtimal.

    3-En güzeli müşterisi bol olan bir tamir haneye veya servise gitmektir.

    Bide şu var daha önce kaç kere yolda kaldın bilmiyorum ama;

    Beni birkere yolda bırakan motora,şanssız günümdeyim derim geçerim.

    Beni ikinci kez yolda bırakan motora,derdinin ne olduğunu sorarım (servise giderim)

    Beni üçüncü kez yolda bırakan motordan aşağı inip benzin kapağını açarım ve olaya intahar süsü verip kendisini öldürürüm
    cbr125races bunu beğendi.
    "İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN

  18. #18
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı mavimotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    birazdan gelir japon ahtapotlar sararlar konuyu, yok japon olsaydı şöyle olurdu. yok çin oldu böyle oldu. vay yavrum vay izle sen şamatayı.
    Gecenin bu saatinde güldürdün ya beni Allah'ta seni güldürsün emi. Heryerden muhalefet olurlar onlar. İplemeyin gitsin
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  19. #19
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Tam35scream adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    marş basıyorsa bujilerde bi sorun yoktur diye düşünüyorm. ama çok güçsüz veya hiç ses gelmiyorsa bujilerdendir.
    4) bujilerin kablolarında da bazen temazsızlık olabiliyor
    bu benim bildiklerim tabi teknik konularda daha bilgili arkadaşlarda yardım edecektir
    bencede bilgili arkadaşlar yardım etsin
    zaten çoğunluk bilir marş basmayla bujinin bir alakası yoktur.


    Alıntı tomass adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alp_tunay in da dedigi gibi ateslemede promlem var. Bujiyi sök pipoyu bufiye tak ve marsa bas atesleme yapiyorsa kivilcim cikarir. Yoksa bi icraat olmaz
    aynen bunu denemek lazım.


    ayrıca başıma gelen bir olayı anlatiyim, acemilikten dolayı, bujiyi değiştirirken yanlışlıkla silindir üst kapağı yalama etmişim, olaydan bayağı sonra (3000km) birden motor stop etti. buji yerindenmi çıkmıştı ne. umarım böyle bir durum yoktur.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  20. #20
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    hani sonuç ne cevap bekliyoruz


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)