Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

koruma demiri paslandı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı Redmoon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu işlemi havalar ısınınca ben de yapmayı düşünüyorum çünkü benim de koruma demirim çok kötü duruyor fakat benim kafamı kurcalayan konu şu, koruma demiri motorun şasesine 4 adet vida ile 2 ayrı yerden bağlantı yapıyor, hemen hemen aynı yere motor bloğu da bağlı, şimdi ben o dört vidayı sökünce motor boşta kalmaz heralde değil mi, ya da bunu yapmadan önce motor alttan takoza falan mı alınıyor bu arada motorum YBR 125
    motorun ybr ise kalmaz o önde gördüğün vidalar haricinde arka taraftata 2 adet motor kulağı daha var tabi yanlışım varsa düzeltin daha 2 gün önce boyadım bizim motür düşmedi bak istersen


    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...rf-dan-10.html
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    35emre35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    crf250 L
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayyy ansını yauu bedaveye iş yapmakta ayup oldu iyimi yoksa sen boyacımısın şekerim af buyur arkadaşa yardımcı olmaya çalışıyordum

    ama yorumun benim gözümden kaçmış duu bakayım hemen

    heeeee sen kaplamadan bahsediyorsun ben benim motürü bayiden çıkarır çıkarmaz boyanın sürtünmeyle açınacak tüm yüzeylerini kapladım zaten ama oda güzel fikirde koruma demirinde uzun ömürlü olurmu acaba , düz ve geniş yüzey olsa araba kaputu, kapısı, tavanı gibi çok mantıklı
    ne ayıbı hocam yardımlarınızı görüyor takibediyoruz ailecek
    keşke herkesin sizin gibi her konuda becerisi olsa ve her işi kendi yapsa da şu servislere bayılmasak.
    benin dediğim nikelaj kaplı olanlar, sizin dediğiniz boyalı olanlar. gerçi boyalı olanlarda nikelaj kaplatılabilir, önce asit havuzu sonra nikelaj kaplama.
    benim arkadaşın keeway chopperını kaplattık egsoz direksiyon, koruma demiri, aklınıza neresi gelirse. tabi koruma demiri olursa ister nikelaj isterse boya olsun herhangbir düşmede tabi çizilecek zedelenecektir

  3. #23
    Redmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    CBF 500
    Tamam abi saolasın, bana da düşmez gibi geldi ama ilk defa sökeceğim için bir tedirginlik oluyor yinede ufak tefek şeyleri kendim yapmaya çalışıyorum öğrenmek maksadıyla, bir güneş açsın da sökeyim ilk iş madem

  4. #24
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    memetalicim sana yazıyorum ehhhh vaktimde var bu gün iyi tarafımdan kalktım heralde metal bir zemini boyayacağın zaman bunun koruma demiri yada ne olduğu önemli değil önce zımparayla temizleyip yüzeyi boyaya hazırlamalısın yapacağın yüzeyin ehemmiyetine gör basit işlerde umursamayabilirsin belki emme bir araba boyayacaksan şunları yapman gereklidir

    bunu yaparken boyaya hazırlamak ama nasıl hazırlarsın , bu işin mantığı her yerde aynıdır zadece malzemenin kalitesi ve miktarı değişir ve artar,

    boyaların üzerinde kirden, yağdan ,pastan ayırın ve kuru temiz olmasına diye yazıları hepimiz okumuşuzdur

    boyanacak yüzeyde boya olsa dahi o yüzeyi yine zımparalamak gereklidirki atacağın boya yada astar yüzeye tutunabilsin ve sonradan atmasın ,
    yani sıralama şöyle

    zımpara temizlik

    sonra astar

    sonra yine zımpara

    sonra yoklama ( son kat boyadan önce son sapak, çıkış,ışıklar astardaki zor farkedilecek hatalar bulunup tekrar astarlanır

    ve steril temiz bir ortamda boyama


    boya markası da verebilirim

    akrilik oto boyası

    selülozik tiner

    sertleştirici (boyanın metal gibi sertleşmesi ve çabuk donması için böylelikle boya kolay çizilip dökülmez


    eğer boya yapılacaksa bu saydıklarım komresör ve kaliteli bir boya tabancasıyla sizinde tecrübe ve becerinizle güzel bir iş çıkacaktır ki bu iş kitabına uygundur ticari ustaların yaptığı budur

    daha az önemli bir şeyi yada küşük bir parçayı boyamak icab ettiğinde bu malzemeleri alsanız bile kompresör herkezde yoktur ve küçücük parça için tabancayı boyaladığınıza değmez sprey boyalar burda devreye girer

    sprey boyayla araba kısmen eskisinden kötü durmasın diye kişinin pimpirikliğne bağlı olarak parça şeklinde uygulanabilir ama ben arabanızda tavsiye etmem çünki en kralı yukarda saydığım boyanın yanından geçemezler ,

    umarım yardımcı olabilmişimdir gıdışından öptüm kardeşim ...
    Abi süpersin seviyorum seni.Benim motor koruma ve çanta demirleri siyah,ben ilkokulda motor tamircisinde çalışırken hiç unutmam bi pejo yu ustam komple yakıp sonra sert bi fırçayla fırçalayıp öyle boyamıştı,ben de korumaları komple yaksammı acaba die düşünüyodum

  5. #25

    Üyelik
    14 Şubat 2012
    redmoon kradeş yok onlar zaten sonradan mont ediliyor motora falna bi şey olmaz onun sökülüp takılacagı yer belli zaten söküpğ yaparsın motora falna hiç bi şey olmaz kafnı yorma bende de vardı ybr koruma dmirini skaın sökyme ben ybryle artislik hareketler yapacam diye cok zarar vermiştim ybrye

  6. #26
    Redmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    CBF 500
    Alıntı byMeMo32 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    redmoon kradeş yok onlar zaten sonradan mont ediliyor motora falna bi şey olmaz onun sökülüp takılacagı yer belli zaten söküpğ yaparsın motora falna hiç bi şey olmaz kafnı yorma bende de vardı ybr koruma dmirini skaın sökyme ben ybryle artislik hareketler yapacam diye cok zarar vermiştim ybrye
    Saolun cevabınız için, ben sadece boyamak amaçlı sökeceğim zaten, boyayıp en fazla 2-3 gün sonra geri takacağım, artık o arada bir şey olursa kısmet Demir siyah, sprey boya ile boyayıp geçeceğim, paslı iken çok çirkin görünüyor, motor temiz aslında ama motorunda görüntüsünü bozuyor, maksat göze çarpmasın

  7. #27
    bagımlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2013
    Şehir
    Ümraniye/İstanbul
    Motosikleti
    Cbf 150(2010)
    Konuyu hortlattık ama bir sorum var. Motoruma koruma demiri takıcam. Koruma demirini sıfır alıcam yalnız mat kırmızıya boyamak istiyorum. Bu boyayı nereden temin edebilirim. Bir de güzel durur mu motorum siyah arka amasör kırmızı.

  8. #28
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Çok kötü durur

  9. #29
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok kötü durur
    katılıyorum,siyah motora çok kötü durur o,kırmızı olaydı motor belki ama siyah motorda kelebek misali olur
    eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir

  10. #30
    bagımlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2013
    Şehir
    Ümraniye/İstanbul
    Motosikleti
    Cbf 150(2010)
    Peki mat turuncu nasıl durur.

  11. #31
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?

    Ne tavsiye edersiniz?

  12. #32
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?

    Ne tavsiye edersiniz?
    Değiştirmeni. Çünkü boyasan bile o çizikler duracak ya dert etmeyeceksin ya da değiştireceksin. Bi cg koruma demiri 60 tl fln ztn ben kaza yapıp yamultunca değiştirdim. Kaza yapmadan önce de dert etmedim çizik ve pasları.

  13. #33
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı yurekli_emin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değiştirmeni. Çünkü boyasan bile o çizikler duracak ya dert etmeyeceksin ya da değiştireceksin. Bi cg koruma demiri 60 tl fln ztn ben kaza yapıp yamultunca değiştirdim. Kaza yapmadan önce de dert etmedim çizik ve pasları.
    Teşekkür ederim.

  14. #34
    yurekli_emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2019
    Şehir
    Isparta/Merkez
    Motosikleti
    SYM Wolf SB 250 NI
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim.
    Rica ederim.

  15. #35
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?

    Ne tavsiye edersiniz?
    Çizikleri kaporta macunuyla doldurup zımpara astar ve boya yapabilirsiniz ama koruma demiri arkadaşın dediği gibi 60 liraysa bu malzemeleri almak yeni demirin fiyatını geçer

  16. #36
    erkanzdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2007
    Şehir
    Ekmek Kocaeli / Memleket Eskişehir
    Motosikleti
    versys650
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birkaç kere düşmemden dolayı koruma demirim çizildi ve çizilen yerlerden paslandı arkadaşlar?

    Ne tavsiye edersiniz?
    Koruma demiri daha önce fırın boya ile yapıldıysa zımpara ile çizikleri gidermek zor.
    Sanayide fırın boya yapanlara götürüp tekrar boyatmak en basit çözüm. Onlar gereken boya öncesi hazırlığı yaparlar.
    Pahalı olacağını düşünüyorsan; güçlü bir şalama ile yakarak boya ve çiziklerden kurtulabilirsin, sonra istediğin spray boya ile boyayabilirsin ancak fırın boya kadar çizlmeye dayanıklı olmaz.
    Aklıma gelen tavsiye bu kadar.
    Tabi gerçekten 60 tl ise yenisi hiç uğraşma yeni bu maliyetlerin altında olur.

  17. #37
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı lycantrophic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma geldi de Koçtaş'tan doğrudan pas üstüne uygulanan boya aldım; onu sıktım koruma demirine. Passız bölgelerde biraz döküldü boya ama pasın üstünü direkt kapatıyor; havalar biraz ısınsa onu daha kapsamlı uygulayıp üstüne metalik boya çekmeyi düşünüyorum. Zımpara çok uğraştırır üşenirim; benim gibi üşengeçler için tavsiye ederim.
    Boya çok güzel görünür, ama alttaki pas bir süre sonra üstteki boyayı atar...

    Asıl problem kalitesiz koruma demiri. Motosikletin orijinal aksamına yıllarca yağmurun karın altında hiç bir şey olmuyor mesela.

    Velhasıl ucuz malı üretenlerin yapmadığını uğraşıp sizin yapmanız gerekiyor...

  18. #38

    Üyelik
    11 Haziran 2016
    Hocam diğer mesajları okumadım daha önce söyleyen oldu mu bilmiyorum ama pas ne yaparsanız yapın geçmiyor bir şekilde geri geliyor.Kendi motorumdan biliyorum karbonatla temizledim saatlerce uğraştım bir yağmur sonra yine aynı oldu olan emeğime oldu.Fazla pahalı değil yerinizde olsam yenisini alırım letgodan vs


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)