Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Garip Bir Tekleme Sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    yakın zamanda motosikletimin yağ değişimi ve 1000km bakımı için servise götürdüm

    önceden 20/40 castrol madeni yağ kullanıyordum sabah çalıştırması zor oluyor diye bu kez 10/40 castrol tam sentetik motosiklet yağı koydurdum

    Hava filtresini temizlettim

    Ve adam benden habersiz arka frenin ayarını sıkmış ve fazla sıktığını düşünerek geri gidip biraz gevşettirdim

    Aradan bi kaç gün sonra (daha önceden de servisin yaptığı gibi) yağ seviyesini kontrol ettiğimde normalden fazla gösteriyordu. Geçen sefer yağın fazlasını aldırmıştım ancak bu kez üşendiğimden uğraşmadım

    Gelelim sadede motosiklet özellikle sabahları ısıtarak binmeme rağmen ara ara stop edecek gibi oluyor

    Misal sokak arasında 20 ile gidiyorsunuz sokağın sonuna geldiğinizde yavaşlıyorsunuz ve tekrar gaz verdiğinde stop edecek gibi oluyor gazı bırakıp tekrar gaz verdiğinizde sanki hiçbirşey olmamış gibi oluyor. Acaba motora fazla benzin gidip boğuyor mu diye düşündüm ancak gaz kolunu az da açsam çok da açsam durum aynı. Bazense kırmızıda beklerken (yine sabahleyin daha 10km olmadan) rölanti kendi kendine düşüyor sonra yine eski haline geliyor.

    Bu durumlar normal mi yoksa ciddi bir sıkıntı mı var ? Bana servis hava filtresini tam yerine oturtamadığındanmış gibi geldi ama açıp bakmadım önce sizlerden fikir almak istedim

    Lafı çok uzattım ama kusuruma bakmayın yardımlarınızı bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Ocak 2012
    karbüratöre baktın mı pislik var mı diye?

  3. #3
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı 3yuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratöre baktın mı pislik var mı diye?
    Yok bakmadım ama daha motorum yaklaşık 1200 km de bukadar kısa sürede tıkanacağını düşünmemiştim. Peki pislendiği zaman böyle yapar mı ki?

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    karbüratöründe pislik olabilir,
    hava filtren tam oturmamış olabılır,
    hava filtresinin Körüğü Karbüratöre bağlanmamış veya gevşeyip fazla hava almasını sağlıyor olabılır,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #5

    Üyelik
    22 Ocak 2012
    Şehir
    Isparta/Bursa
    jıkleye bak yok artık onuda biliyorum diyorsan rölanti devirine bir bak.

  6. #6
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı zkancaliskan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    jıkleye bak yok artık onuda biliyorum diyorsan rölanti devirine bir bak.
    otomatik jikle var benim scooterda ama kendi kendine aç kapa yapabilir mi bilmiyorum

    ---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:33 ----------

    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karbüratöründe pislik olabilir,
    hava filtren tam oturmamış olabılır,
    hava filtresinin Körüğü Karbüratöre bağlanmamış veya gevşeyip fazla hava almasını sağlıyor olabılır,
    Körükden bende şüphelendim şimdi bı ara ayrıntılı bakayım
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  7. #7

    Üyelik
    22 Ocak 2012
    Şehir
    Isparta/Bursa
    [QUOTE=safakk;2556414] otomatik jikle var benim scooterda ama kendi kendine aç kapa yapabilir mi bilmiyorum [COLOR="Silver"]

    sorununu bilmediğin scooter ının otomatik jiklesiyle yaptıgın artistlik tüylerimi ürpertti.
    otomatik jikle zaten kendi kendine deviri arttırıp azaltır (senin demenle aç kapa yapar).

  8. #8
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Arasıra tekleme yapar makineler normaldir.

    ---------- Post added at 13:18 ---------- Previous post was at 13:09 ----------

    Benzini hep aynı yerdenmi alıyorsun?
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  9. #9
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    [QUOTE=zkancaliskan;2556656]
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    otomatik jikle var benim scooterda ama kendi kendine aç kapa yapabilir mi bilmiyorum [COLOR="Silver"]

    sorununu bilmediğin scooter ının otomatik jiklesiyle yaptıgın artistlik tüylerimi ürpertti.
    otomatik jikle zaten kendi kendine deviri arttırıp azaltır (senin demenle aç kapa yapar).
    Nasıl yani açıkcası mesajınızı tam anlamadım ?

    Jikle benim kontrolümdeyse neden kullanım kitapçığında otomatik yazıyor yada otomatikse ben nasıl müdahale edebiliyorum?

    ---------- Post added at 16:13 ---------- Previous post was at 16:11 ----------

    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arasıra tekleme yapar makineler normaldir.

    ---------- Post added at 13:18 ---------- Previous post was at 13:09 ----------

    Benzini hep aynı yerdenmi alıyorsun?
    Genelde opet den alıyorum arasıra da shell den alıyorum ama genelde herkesin sık uğrayıp benzin aldığı yerlerdir babamda yıllardır aynı benzinliklerden arabasına benzin alır bu zamana kadar arabada sıkıntı çıkmadı ama belki motorda durum farklıdır bilemiyorum tam

  10. #10
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Farklı yerden aldığın benzindende olabilir bu sorun, yakıtlar bazen birbirini tutmuyor, bir tamirci arkadaş fazla solvent katıyolar gibi birşey söylemişti benzin için.Vespa marka sukutır vardı birinde bakımını yaptırdı, motor stop ediyordu birşey yokken 95 yerine 98 oktan benzin almıştı sorun çözülmüştü.Sizede 98 koyun demiyorum belki bujinizi değiştirme zamanıda gelmiş olabilir.Karbüratör şamandırası takılıncada yapar o tip şeyleri.Fazla yağda motorun çalışmasında tutukluk yapıyor olabilir.Sonuçta bakımdan sonra çıkmış bu sorun.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  11. #11
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    manifoldlarda çatlak olabilir. bi anlık hava almasıyla stop eder gibi olur. ya da karbüratörde pislik var, tıkanma yapıyor.

  12. #12
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farklı yerden aldığın benzindende olabilir bu sorun, yakıtlar bazen birbirini tutmuyor, bir tamirci arkadaş fazla solvent katıyolar gibi birşey söylemişti benzin için.Vespa marka sukutır vardı birinde bakımını yaptırdı, motor stop ediyordu birşey yokken 95 yerine 98 oktan benzin almıştı sorun çözülmüştü.Sizede 98 koyun demiyorum belki bujinizi değiştirme zamanıda gelmiş olabilir.Karbüratör şamandırası takılıncada yapar o tip şeyleri.Fazla yağda motorun çalışmasında tutukluk yapıyor olabilir.Sonuçta bakımdan sonra çıkmış bu sorun.
    Valla motor yeni daha 1300km de buji degisimi için 5000 km diyor kitapçıkta acaba daha erken deforme olur mu ki ? Ben bir bujinin 10000 km gittiğini duymuştum perşembe servise götürmeye niyetliyim


    Neyse zaten depom bitmişti bundan sonra bir süre 95 oktan opetden bi deniyeyim olmadı sırayla benzini deniyecegim galiba

    ---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 19:18 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    manifoldlarda çatlak olabilir. bi anlık hava almasıyla stop eder gibi olur. ya da karbüratörde pislik var, tıkanma yapıyor.
    Manifold denilen yer nerededir görülebilecek bir yerdeyse ustadan önce ben kontrol etmek isterim
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  13. #13

    Üyelik
    04 Ocak 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    As 125 t-15
    Benim problemle aynı mi bilmiyorum ama motoru yağmur altında bırakırsam nasıl oluyor da giriyor bilmiyorum ama benzin kapağının oralardan depoya yağmur suyu giriyor. Motorla 1-2 km gittiğimde motor aniden gaz kesiyor daha doğrusu gaz yemiyor. E-5 de kaç sefer kaldım. Bogulur gibi oluyor. Beni taşımıyor. Stop ederse zor çalışıyor. Benzin filtresine baktığımda görüyorum zaten suyu . 2-3 dakika rölantide çalışıp suyu atıyor sonra düzeliyor. Çaresini buldum. Benzin kapağının üzerine poşet koyuyorum bidaha olmuyor

  14. #14
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    karbüratörle hava filtresi arasındaki borudan bahsediyorum. orada çatlak olunca motor anlık olarak hava aldığında anlık olarak stop eder gibi oluyor. ister sıvı conta ve ya silikonla kapa ister komple değiş.

  15. #15

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    İlk başta söyledigi emme manifoltundanda olabilir onun yeride karbüratörün çıkış borusudur sıralama olarak belirtirsek yerini hava filitresi girşi - karburatör - emme manifoldu çıkış ama bu kadar yeni motorun emme manifoltunda çatlak olucagını tahmin etmiyorum çünkü baya sert siyah kauçuk bi boru
    99 model BW'S 100

  16. #16
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı Ali34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim problemle aynı mi bilmiyorum ama motoru yağmur altında bırakırsam nasıl oluyor da giriyor bilmiyorum ama benzin kapağının oralardan depoya yağmur suyu giriyor. Motorla 1-2 km gittiğimde motor aniden gaz kesiyor daha doğrusu gaz yemiyor. E-5 de kaç sefer kaldım. Bogulur gibi oluyor. Beni taşımıyor. Stop ederse zor çalışıyor. Benzin filtresine baktığımda görüyorum zaten suyu . 2-3 dakika rölantide çalışıp suyu atıyor sonra düzeliyor. Çaresini buldum. Benzin kapağının üzerine poşet koyuyorum bidaha olmuyor
    Hocam sizinki biraz farklıymış. Benim depo kapağı zaten koltuğun altında kaldığı için yağmur alma şansı pek yok aslında sizde garantisi devam ediyorsa garantiden değiştirebilirsiniz gerçi garantisi yoksada depo kapağı çok pahalı değildir ya

    ---------- Post added at 09:10 ---------- Previous post was at 09:06 ----------

    Alıntı sedarsad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk başta söyledigi emme manifoltundanda olabilir onun yeride karbüratörün çıkış borusudur sıralama olarak belirtirsek yerini hava filitresi girşi - karburatör - emme manifoldu çıkış ama bu kadar yeni motorun emme manifoltunda çatlak olucagını tahmin etmiyorum çünkü baya sert siyah kauçuk bi boru
    Bende sanmıyorum ancak acaba serviste hava filtresi çıkarılırken zarar görmüş olabilir mi?

  17. #17

    Üyelik
    13 Mayıs 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha BW's 100
    ilk başta söyledigim gibi baya sert kaucuk bi boru ordan hem hava girip tekleme yapacıgını tahmin etmiyorum ama kesin bişey bilmedigim için sadece tahmin ediyorum öyle bi çatlak olsa zaten benzinde kaçırır izmirde motoru nerde tamir ettiriyorsunuz ?
    99 model BW'S 100

  18. #18
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı sedarsad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk başta söyledigim gibi baya sert kaucuk bi boru ordan hem hava girip tekleme yapacıgını tahmin etmiyorum ama kesin bişey bilmedigim için sadece tahmin ediyorum öyle bi çatlak olsa zaten benzinde kaçırır izmirde motoru nerde tamir ettiriyorsunuz ?
    Yetkili servisinde. Soğukkuyu mezarlığı yanında hemen belediye otobüsü parkının orada motorcu ejder var orada yaptırıyorum. zaten satın alırkende bayisinden almıştım bakımafa yine aynı yere götürüyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)