Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Vites Aralarını Uzatmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Cümletten S.a Beyler

    Ben motorumun vites aralarını çok kısa buluyorum.Tabi motor 150 cc fazla birşey beklemez olmaz ama 3. vites 6 devir ile 50 km civarı hızla gidiyor bu da cidden az bir rakam en azından 3. vites 6bin devirle 60km hızla gitmesi için ne yapmam lazım benim bildiğim dişli değiştirerek bu sorunu halledebiliriz ama kanuni windy s 150 ön dişli sayısı kaçtır ve kaç dişli arttırmam gerek yardımcı olursanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Sizinkisi gayet normal benim motrumda:
    1 viteste max devirde 41
    2. De 60
    3 de 80
    4 de 93
    5 de 9000 devirde 112 km/h yapıyor.
    Ama illaki değiştircem diyorsanız ön dişlıyî büyültüp arka dişliyi küçültmeniz gerekir. Son olarak herşeyin orjinali iyidir diyorum

  3. #3

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizinkisi gayet normal benim motrumda:
    1 viteste max devirde 41
    2. De 60
    3 de 80
    4 de 93
    5 de 9000 devirde 112 km/h yapıyor.
    Ama illaki değiştircem diyorsanız ön dişlıyî büyültüp arka dişliyi küçültmeniz gerekir. Son olarak herşeyin orjinali iyidir diyorum
    Haklısında kafaya göre değiştirip torkun aşırı düşmesinide istemem tabi şuan motor ybr125 ve cbf 150 den daha torklu 13hp ve 150 cc oldugu icin eger ön dişliyi 2 diş büyütürsem tork cok fazla düşermi ve vites araları ne kadar uzar merak ediyorum.

  4. #4
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Benim motosikletin şansuman cross için tasarlanmış benimki daha beter

    1.vites 20
    2.vites 40
    3.vites 60
    4.vites 80
    5.vites 100-110

    Maksimum devirlerde
    ANGARAJ

  5. #5

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motosikletin şansuman cross için tasarlanmış benimki daha beter

    1.vites 20
    2.vites 40
    3.vites 60
    4.vites 80
    5.vites 100-110

    Maksimum devirlerde
    cross'un zevki ayrı

  6. #6
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    herhalde en iyi uzayan benimki
    1.ci vites 45
    2.ci vites 75
    3.cü vites 105
    4.cü vites 125
    5.ci vites 145 150 max kesicide.
    Ön dişli 16 arka 40
    honda titan

  7. #7

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herhalde en iyi uzayan benimki
    1.ci vites 45
    2.ci vites 75
    3.cü vites 105
    4.cü vites 125
    5.ci vites 145 150 max kesicide.
    Ön dişli 16 arka 40
    honda titan
    Ben yalnız son hızları girmedim orda 6000 devir ile 50 km 3. vites hem epey dişli farkı var galiba bnm arka 42 ön de 14 muhtemelen

  8. #8
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı windyS150 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısında kafaya göre değiştirip torkun aşırı düşmesinide istemem tabi şuan motor ybr125 ve cbf 150 den daha torklu 13hp ve 150 cc oldugu icin eger ön dişliyi 2 diş büyütürsem tork cok fazla düşermi ve vites araları ne kadar uzar merak ediyorum.
    arka dişli numarasını ön dişli numarasına bölüp oranlar arasnda kıyaslama yapabilirsnz ama tekrar belirtmemde fayda var motorun orjinal dişlileri vites oranına göre en verimli olacak şekilde yapılmıştır. Hem motor ömrü hemde performans açısndan.

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    arka 40 orjinal zaten. Sadece ön 15 idi 16 yaptım. Tabi işin içinde iridyum buji büyük bobin ve sargılar değişik, kesici iptal vs vs var orjinal değerler 2 de 65 3 de 95 4te 110 5 te 135 falandı

  10. #10

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka 40 orjinal zaten. Sadece ön 15 idi 16 yaptım. Tabi işin içinde iridyum buji büyük bobin ve sargılar değişik, kesici iptal vs vs var orjinal değerler 2 de 65 3 de 95 4te 110 5 te 135 falandı
    Bu iridyum buji performansı etkiliyormu?

  11. #11
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    iridyum buji performansı tek başına etkilemez. Bujiye gelen akımıda güçlendirmeniz lazım. Artı ben cc yükselttim 155 lik falan. Ön dişliyi onun için büyüttüm. Ama sadece 1 diş yani baya bi uğraştım.

  12. #12
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    ön dişlinin 1 diş büyümesi motora 7 km hız kazandırıyor. bide dene ön dişliyi 1 diş büyüt hoşuna giderse öyle kalır gitmezse eski haline çevirirsin. dişlinin üstünde kaçlık olduğu yazar.
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  13. #13

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Alıntı ixeywent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön dişlinin 1 diş büyümesi motora 7 km hız kazandırıyor. bide dene ön dişliyi 1 diş büyüt hoşuna giderse öyle kalır gitmezse eski haline çevirirsin. dişlinin üstünde kaçlık olduğu yazar.
    Dişlinin üzerinde muhakkak yazıyordur da dişliyi açmadan kaclık oldugunu ogrenmem lazım .(

  14. #14
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motoru oynamadan dişli büyütmek torkunu düşürecektir. Düzde max hızın artacak ama eskisine göre hızlanman yavaşlayacak. Yokuşlarda eskisine oranla motor daha çok zorlanacak. Bilgin olsun.

  15. #15

    Üyelik
    05 Ağustos 2009
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Ara verdi devam edecek :)
    tavsiye etmiyorum dişli büyütmeyi, bende yaptım önceki motorumda titreşimi azaltmak için çok işe yaradı vites araları uzadı hız biraz arttı ama rampalarda ağlamaya başladı

  16. #16
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    motorun cc hacmini büyütürsen ön dişliyi 1 numara büyüt. Ama motorla oynamayacaksan tavsiye etmiyorum

  17. #17

    Üyelik
    20 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Skygo SG 125-30
    Ön dişliyi 1 diş büyültmen bile kalkışlarda yavaş kalkmana, yokuşlar da ise motorun orjinaline oranla daha çok bayılmasına yol açar. Tecrübeyle sabit
    [COLOR="#FF0000"]"Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu yeterlidir."[/COLOR] MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  18. #18

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    motorum kanuni breton 150lik devirli eksanterik varken 1. vites 12 bin devirde 50km 2 vites 70 3 vites 100 4 vites 130 uzun yatık 5 vitesde km saatini ters cevirmişligim var arabayla ölctügümde civic 1 direk arkamda 160 ile geliyordu :D

  19. #19
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Arkadaşlar ön dişliyi büyütmek değil, küçültmektir motora biraz daha son hız ve vites aralığı kazandırıp torktan kaybettiren. (Dünya 2012 düşük cümle mansiyon ödülü)
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  20. #20

    Üyelik
    31 Ağustos 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni Windy S 150
    Alıntı Thunderwolt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorum kanuni breton 150lik devirli eksanterik varken 1. vites 12 bin devirde 50km 2 vites 70 3 vites 100 4 vites 130 uzun yatık 5 vitesde km saatini ters cevirmişligim var arabayla ölctügümde civic 1 direk arkamda 160 ile geliyordu :D
    O motoru 12bin devire çıkarmanı tavsiye etmem :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)