Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ciddi bir problem.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Arkadaşlar selam,

    Şimdi benim F650'nin,
    Karbüratör boğazından çıkan Y şeklindeki parça iyicene çatlak.
    Öksürüp duruyor makina. Bunu tamir edebilirim. Ancak bir sorun var.


    Geçen akşam OKAN abi (OOCAN) ve bir kaç saygıdeğer, motoru yiyip yutmuş abimizle konuşurken bu konuyu sorduğumda bana,

    Depoyu sökmen lazım, ancak dikkat et,
    depodan çıkan hortumlar klipsli değil ise,
    zaten eskimiş olan, depo bağlantı rekorlarını çatlatma ihtimalin yüksek.
    Çok dikkat etmen gerekir.
    Farkedersen ne ala, bir ton masraf ve uzuun bir süre parçaların gelmesini bekleyerek kurtulabilirsin
    ancak farketmez isen, oradan ince ince benzin sızdırır doğrudan motor bloğu üzerine
    bu sebepten motoru yanan insanlar var (dedikten sonra tam karşımda oturan bir motorcu abimizi gösterdiler)
    ki bu olay serviste usta elinde olmuş.
    Özetle gerçekten dikkat edilmesi ve hassas olunması gereken bir konu
    heleki motorun neredeyse 14 yaşında olduğunu ve plastik parçaların iyice malzeme özelliklerini kaybettiklerin düşünürsek...

    Özet: bilen, duyan, fikri olan, tavsiyesi olan, daha önce benzer şeyler yaşamış olan, en ufak bir katkısı bile olacak olan varsa
    lütfen buyursun..

    Saygılar sevgiler.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    alttan alev alıp takımları yakmak düşmekten daha korkutucu geldiğinden , depo altı klipsli klipssiz tüm yakıt hortumlarını aklıma geldikçe yada fırsatını yakaladığımda her motorumda uygun malzeme ile yenilemişimdir.

    klipsli hortumların ağızları zamanla yarılmaya ve çatlamaya başlıyor bir iki defa kesip kısaltarak çözüm bulunsa da en iyisi sertleşme başladığında yenisi ile değiştirmek
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  3. #3
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Aslında doğru diyorsun mantık olarak hazır depoyu sökmüşken hortumları ve klipslier değiştirmek.
    Ama lanet klipsler (emin olmamakla beraber) pahalı ve kolay bulunmuyoru.
    BORUsan'dan isteyip eşşek yüküyle para verip beklemek lazım
    muadil veya yan sanayi de takmak istemem.
    O yüzden amacım, (çok kötü durumda değiller ise) hortumları ve klipsleri olduğu gibi bırakmak
    zaten oradan bir sorun yaşamıyorum.

    Sorun yaşamadan karbüratör çıkışına nasıl ulaşırım onun derdindeyim.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  4. #4
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    depoyu söküp temizlemek için bi kere niyetlenmiştim üstündeki grenajı çıkarttım fakat depo kapağının orda grenajı aldıktan sonra tam kapağın kenarlarında tahliye hortumları var onları sökememiştim daha doğrusu aşırı derecede uğraşmadım illa bunu sökücem gibisinden (vakit mi kısıtlıydı bi yere mi yetişecektim hatırlayamıyorum) hortumlar bağlantı yerlerine nerdeyse kaynak durumuna gelmişti söktüğünde muhakkak değiştir o hortumları da ve aynı zamanda kontrol et tıkalı mı değilmi diye hem depoyu söktükten sonra deponuda güzelce bi boşalt full boşalt hatta içerisindeki benzini bi pet şişeye doldur ki su var mı yok mu göresin benzinde depo kapağının orasnda ufacık 2 tane diye aklımda kalmış ama 1 de olabilir tahliye deliği var dikkatli bakınca görülüyor tıkalı mı değilmi onlarıda kontrol et bence.aslında bende söküp hortumları değiştirsem olacak..evet evet iyi olacak....
    ANGARAJ

  5. #5
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    benim başıma da geldi bi benzeri ama allahtan motor scooter olduğundan tutuşmadım :D ama çok fazla birikmişti benzin çok korkutmuştu beni. hortum ne de olsa çok pahalı birşey değil. ölçüsünü bulduktan sonra hepsini yenilerseniz hiçbir sorun olmaz

  6. #6
    halilertan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Aprilia Tuono Factory
    bahsedilen konu hakikaten çok önemli ve doğru söylenmiş, f650 kullanan tüm arkadaşlarım belli zaman içinde o boğazları zaten sürekli olarak yeniliyorlar, bence sende değişecek parça ile onları da yenilemende fayda var, aprilia pegaso veya ktm in bir modeli parçaları ortak bilginiz olsun
    let it be

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bu gibi olaylar olmaması için zaten kullanım kılavuzunda plastik olan tüm hortumların (benzin, fren vs.) genelde 2 yılda bir değiştirilmesi tavsiye edilir. 2 yılda pek bir şey olmaz ama 10 yılda bile kimse değiştirmiyor maalesef. Değiştirmek en iyisi ama çok kötü değillerse hortumları bağlandığı yerlerden kısalıp takarak eskisine göre daha sağlam hale getirebilirsin.

  8. #8
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Sevgili Saygın,

    O akşam ben sana bu konuştuklarımız aramızda kalacak dememişmiydim , ben bu konuyu kendim açıp prim yapacaktım fikrimi çalmışsın.

    Şaka bir yana şu sağlık problemim bir iki haftaya kadar daha iyi olacak zaten havalarda soğumuş olur , senin motoru benim garaja çeker beraberce dağıtırız bol bol fotoğraf çekip rapor haline getirip MT de yayınlarız.

    Sevgiler
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  9. #9
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    silikon bazlı yüksek basınca dayanıklı hortumlar vardı samco fln... renk renk onlar nasıl acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:58 ----------

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Saygın,

    O akşam ben sana bu konuştuklarımız aramızda kalacak dememişmiydim , ben bu konuyu kendim açıp prim yapacaktım fikrimi çalmışsın.

    Şaka bir yana şu sağlık problemim bir iki haftaya kadar daha iyi olacak zaten havalarda soğumuş olur , senin motoru benim garaja çeker beraberce dağıtırız bol bol fotoğraf çekip rapor haline getirip MT de yayınlarız.

    Sevgiler
    Hayırdır Sn. OOcan bey? geçmiş olsun, nazar mı değdirdik?

  10. #10
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Oncelikle karburatorundeki catlak kismi iyi tespit etmek lazim. Bu parcayi soktukten sonra epoxy recine ile urunun uzerine surerek kilcal catlaklari kapatabilirsin

    Benzin hortumlari standartir. Kelepcelerde oyle. Isi hortum ozelikle hidrolik hortum satmak olan kesin sanayide bir yer vardir. Ordan benzine dayanikli cift katmanli coton orgu destekli hortum bulabilirsin. Motoru ulasmisken hortumlari degistirmen tavsiye olunur. Eline bir kumpas alip hesini olc numaralandir ve yerlerini belirle. Sonra yenisini al keserek tek tek yerlerini degistir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  11. #11
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Hayırdır Sn. OOcan bey? geçmiş olsun, nazar mı değdirdik?
    Uzun hikaye Denizcim , nazarının değmesine imkan yok seninle tanışmış değildik bile daha o zaman
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #12
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    rüyamda iri yarı yarma ama ne yarma!!! yüzüde aynı size benziyo bir adam gördüm! yemin ederim!
    poker suratlı çok sert bir tipi vardı sanki böylee emekli kızılbereli asker yada sat-sas tarzında bir adam...
    şu siteye 2006 da girmişim fakat ilk defa OOCAN Beyle sanalda olsa tanıştığıma çok mutlu oldum, inşallah gerçek hayatta da
    tanışırız? hele helede yolda denk gelirsek o zaman boynuz kulağı geçer atasözünü size yaşatsam

  13. #13
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı glock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rüyamda iri yarı yarma ama ne yarma!!! yüzüde aynı size benziyo bir adam gördüm! yemin ederim!
    poker suratlı çok sert bir tipi vardı sanki böylee emekli kızılbereli asker yada sat-sas tarzında bir adam...
    şu siteye 2006 da girmişim fakat ilk defa OOCAN Beyle sanalda olsa tanıştığıma çok mutlu oldum, inşallah gerçek hayatta da
    tanışırız? hele helede yolda denk gelirsek o zaman boynuz kulağı geçer atasözünü size yaşatsam
    Bundan hiç şüphem yok ,yeni nesil bizim yaptığımız hataları tekrarlamayıp çok daha güvenli ve ileri sürecektir, eminimki sende benden iyisindir.

    Amaa benimde seni alt edeceğim alanlar vardır elbet. ( Mesela Apaçi gibi köfte yerim 3 yutar tek sayarım , Metehan a bile meydan okurum sen çok hafif kalırsın :p :p :p )
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  14. #14

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bundan hiç şüphem yok ,yeni nesil bizim yaptığımız hataları tekrarlamayıp çok daha güvenli ve ileri sürecektir, eminimki sende benden iyisindir.

    Amaa benimde seni alt edeceğim alanlar vardır elbet. ( Mesela Apaçi gibi köfte yerim 3 yutar tek sayarım , Metehan a bile meydan okurum sen çok hafif kalırsın :p :p :p )
    Mete abiye meydan okumak mı. Çok ciddi bir iddaa. Bu arada Mete abimiz nerelerde hiç sesi çıkmıyor.

  15. #15
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    sn. 8can bey, yok be takılıyorum. şüphesiz tecrübeniz benden çok fazladır, saygılarımı sunuyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

    motosikleti yoktu belki canı sıkılıyodur, konu dışında takılıyodu en son :D

  16. #16
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı immortalboss adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mete abiye meydan okumak mı. Çok ciddi bir iddaa. Bu arada Mete abimiz nerelerde hiç sesi çıkmıyor.
    Eee ne zannettinizki , o göbeği değirmende un elerken şişirmedik herhalde :D
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  17. #17
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    ben rahatsız oluyorum yaa, sırf göbek kilo var diye motosikletimden soğudum
    aldığımda 100 kiloydum daha rahattı, simdi 115 i geçtim en son kasisten geçerken tırtt etti baktım alt sakal kısmı grenaj değmiş...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

    arabama modifiye yaptığım zamanlar (20 li yaşlarımda)
    yok karbon fiber hafif parçalar ıvır zıvırlar koyarak arabanın kilosunu düşürmeye çalışırdık,
    babam da derdi ki oğlum önce kendini hafiflet kilo ver kiloo derdi birgün çok ağır bir laf etti
    oğlum çok ağırsın allah korusun ölsen seni kimse kaldıramaz (o lafla 10 kilo verdim)

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Konuya dahil olacam ama motora binip te acikmayan adam gordunuzmu siz hic? Ben normal hayatta yemek yemek ile yememek arasi beslenen biriyimdir. Ama motora butun gun biner isem , aksama solugu hangi restorantta alairim artik bilmiyorum.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya dahil olacam ama motora binip te acikmayan adam gordunuzmu siz hic? Ben normal hayatta yemek yemek ile yememek arasi beslenen biriyimdir. Ama motora butun gun biner isem , aksama solugu hangi restorantta alairim artik bilmiyorum.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #20
    Atahualpa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    RR 250E-9
    oocan abi mevzuya girmişse üstüne laf söylemek yakışık almaz. Ama o manifoldları biz değiştirdik geçenlerde. Daha doğrusu işin meşakkatinden gözümüz korktuğu için ustamıza değiştirttik. Uzun lafın kısası tecrübeniz yoksa kendiniz hiç girmeyin bu işe. Çünkü gerçekten ulaşılması zor ve sıkıntılı bir işlem. Ama dediğim gibi oocan abi müdahil ise mevzuya çözersiniz sanırım
    YOU WILL NEVER WALK ALONE


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)