Sevmek güzeldir sevmeyi biliyorsan motosiklet güzeldir sürmeyi biliyorsan...
O fazladan 200m yolculuğu yapmamalıydınız zararsız atlatabilirdiniz durumu, hava soğutmalı bi motorda yağdan başka akacak sıvı mı var. Ben benzin bitti diye 1.5km motoru ittim 200m nedir.
Sevmek güzeldir sevmeyi biliyorsan motosiklet güzeldir sürmeyi biliyorsan...
Riske gerek yok.. Olmuşsa birkere, Bırakacaksın suyu akışına. Gönder servise için rahat binersin. Geçmiş olsun..
Yamaha XT660R
sen benim yorumuma istinaden deneme yap mustafacım..git ilhana anlat durumu o yapacaklarını söyler sana.
Youtube: YOL AVCISI
motorunun marşı basıyormu???
yanı krank dönüyormu?
yağını koy tapanı tak ve dene bakalım ne durum gösterecek,
aşırı sıcaktan segmanlar yapışmış olabilir,
ve kompresyonu kesmiş ise stop eder ve kompresyon yapmadığından motor marş almaz,
motorunun marşı basıyor ise bujini sök buji vuvasından şişe kapağı ile her 15,,20 sn'de 1 yağ dök ve marş yap,
sonrasında tak bujini dene,,,
durumu gözden geçirelim...
şunuda unutma yağsız kalan motor ilk krank kolunda boşluk yapar ve motorun çalışsa dahi yağ yakabilir...sesli çalışabilir.
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Öncelikle geçmiş olsun. Marşa bastığında marş motoru döndürüyorsa yatak sarmamıştır. Yatak sardığı zaman marş motoru hiç çeviremez. Viteslerde yağsız kalmasından dolayı geçmiyordur. Yapman gereken yeni yağ alıp koyman. Sonra bujiyi çıkart, marşa bas. Ara ara baski marş motorunuda yakma. Vitese geçirmeyide dene vitese geçtiği andada sehpada ike tekeri döndür. Bir süre yağlama için bunu yapman gerekli. Sonra buji tak maşşa bas. Rölantide çalışsın bir süre. Yag tapası yalama oldu ise vida etrafını ve sıkılacak olan yatağı yağdan arındır ve sıvı silicon sürerek zorlamadan sık. 200 mt de yatak sarmaz makina. Biz 1km den fazla gittik sorun çıkmadı.
bir tıpa sipariş et motorunun yagını tamamla çalıştır motor ısınıncaya dek bekle herhangi bir ses gelmiyorsa calışması devam etsin fakat motordan farklı bir ses gelirse hemen istop et ki basına daha büyük dertler acılmasın.ama ses gelmiyorsa motorunla biraz dolas ve yag eksiltmesi yada ekzosttan beyaz duman atması varmı onu kontrol et beyaz duman atarsa cok ugraşma tamirciye götür motor yapılacak demektir ama duman yoksa zaten motorunun sesinden anlarsın.iyi çalısıp calısmadıgını. yagda eksiltmezse sorun yok demektir. sakın yagını koymadan tekrar calıstırmayı deneme dikkat et motorunun hacmi kadar yag koy ne fazla ne eksik.
Sordum abi hasan ustaya.sakın elleme derhal buraya getir dedi. Diğer arkadaşlara da önerileri için çok teşekkür ederim.bunları yaparım yapmasınada yaparken herhangi bi sıkıntı olursa başıma iş açmasın diye yine ustaya götürmeyi tercih ediyorum.yarın ustaya götürdüktem sonra gelişmelerdem haberdar edeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:35 ----------
Sordum abi hasan ustaya.sakın elleme derhal buraya getir dedi. Diğer arkadaşlara da önerileri için çok teşekkür ederim.bunları yaparım yapmasınada yaparken herhangi bi sıkıntı olursa başıma iş açmasın diye yine ustaya götürmeyi tercih ediyorum.yarın ustaya götürdüktem sonra gelişmelerdem haberdar edeceğim.
25 - 30 km gittim demişsin yagsız :( piston aşırı sürtünmeden dolayı şişmiş ve kilitlemiş olabilir yatagın içinde.Yag ekleyip çalıştırın ?Eğer hala stop ediyorsa usta yolu görünüyor :S
iyide motorun içinde dolaşan yağ vardır sürekli...
buna bağlı olarak 200 metre gibi kısa mesafede tvs gibi bi motor yatak sarmaz...
ki bu motorun yatak sarma gibi bi ihtimalide yok...
ikinci bir konu ise, motor kitledi diyelim hiç çalışmaz...
bence 1 litre yağ al, tıpayı onar ve sonrasında çalıştırmayı dene..
ki çalışır diye tahmin ediyorum...
sonrasında yağını kontrol et, ve ekzozun ucunu hafiften elinle kapatıp motora gaz ver sesi dinle...
eğer ki aşınma varise zaten yağ eksiltmeye başlar motorun...
bunuda zamanla anlarsın...
geçmiş olsun....
kardeşim iyi dileklerin için teşekkür ederim.anlamadığım bir nokta var.bu motorun niye yatak sarma gibi bir ihtimali yok.1lt 10/40 yağım var.tıpayı sipariş vermiştim.yarın gelecek.perşembe günü ustaya göstereceğim...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------
Olmuşa çare yoktur derler,evet pişmanım ama ne fayda...
Konuyu açtında kapatmadın. Sonuç ne oldu.
biraz bu olaya netlik getirmek lazım. senin motorun mekanik yapısını bilmediğimden bi araştırma yaptım. gördüğüm kadarı ile senin motorun bütün yataklama sistemleri rulmandan oluşuyor.
iki çeşit genel yataklama sistemi vardır.
1 - burçlar
2 - rulmanlar.
burçlar bildiğimiz boru şeklinde ince bir kalınlığı olan ve çok hassas ölçülerle hazırlanmış yağlama yapıldığında son derece kaygan olan parçalardır. mesela yatağın içi krank miline, dışı piston koluna oturur. burç, ikisi arasında dönerek yağ tabakası ile birlikte aşınmayı çok az'a indirip motor gücünü çok fazla aktarırlar.
rulmanlar ise iki bilezik arasında dönen bilyalardır. bilyalar birbirine en fazla birer noktadan dokunduğu için, güç aktarımı için çok fazla yüzeye sahip değildir ( burçlar, bütün bileziği dokunduğu için çok iyi güç aktarırlar ) bu yüzden güçlü motorlarda rulman tercih edilmez.
yüksek devirli ve güçlü motorlarda güç aktarımının kolay verimli ve uzun ömürlü olması için burç yataklar tercih edilir.
rulman yataklar ise daha ziyade daha güçsüz motorlarda tercih edilir.
motorun yatak sarması için öncelikle burçlu bir yataklamaya sahip olması lazım. tvs burçlu değil. rulmanlı.
burçlar, yağsız çalışmaya kesinlikle dayanamazlar. kısa süre bile yağsız kalsalar hemen deforme olarak hem kendilerini hem de krank ve piston kollarını aşındırıp ölçülerini bozar. burçlu sistemlerde burçlar yağsız kalıp deforme olduğunda, piston kolları, krank ve diğer burçlar yüzünden aşınan parçaların ya değiştirilmesi gerekir, yada uygun şekilde dolgu yapılıp yeniden orjinal ölçüsüne getirilmesi gerekir.
rulmanlar yağsız çalışmaya bir uzun süre dayanabilirler.
şu şartlarda, senin motorunda şunlar olmuştur.
motor yağı boşalsa bile, eğer daha önceki yağ dolumunda tam sentetik yağ koydunsa, motor yağı metal yüzeyde uzun süre kalır.
bu süre içerisinde piston ve diğer donanımlarda az da olsa yağ bulunmaktadır. motor çalıştıkça ısınmaktan dolayı bu yağ yanarak özelliğini kaybedene kadar motoru korumaya devam eder.
200 metre boyunca gittikten sonra motorun stop etmesi çok normal. çünkü yağ kalmadığı için soğutma olmadığından metaller genleşir ve bu hiç hoş değildir. motoru kapattığınızda bu genleşmenin eski haline nasıl döndüğü önemli.
Ustaya götürdüğünüzde ustanın mantıken yapması gerekenler şunlar :
- krank kolunu uygun bir şekilde elle çevirmeyi deneyecek. eğer rahat bir şekilde döndürebiliyorsa ve uzun süre boyunca da rahat şekilde döndürmeye devam ederse, motorun çalışmasını olumsuz etkileyecek bir problem yoktur diye düşünecek.
- yağ tapasını takacak, yağ filtresini değiştirecek ( mutlaka yapmasını sağlayın ) yağ doldurup motoru çalıştırmayı deneyecek. yağsız ve uzun süre beklediğinden yakıt sistemi de yakıtsız kalmış olma ihtimalinden dolayı ilk marşı alması biraz uzun sürecek.
- eğer çalışırsa motor sesini dinleyerek mekanik bir sıkıntı olup olmadığını anlamaya çalışacak. uzun bir süre motor sesini dinledikten sonra mekanik bir sıkıntıyı ifade eden sesler duymazsa sıkıntı yok yola devam.
- eğer çalışmazsa, elinde motorun kompresyonunu ölçen aletleri varsa, motorun sıkıştırmasını ölçecek. yeterli sıkıştırma yapmıyorsa muhtemelen motoru açması gerektiğini söylecek. bu biraz dert.
- yeterli sıkıştırma yapmama sebepleri çok değişken olsa da, pistonlardaki segmanlar hasar görmüş olabilir. egzantrik milleri hasar görmüş olabilir. bunlar dışında yağsız kalmaktan dolayı sıkıştırmayı zayıflatacak bir arıza pek söz konusu olmaz.
- yeterli sıkıştırma yapıyorsa pek mekanik bi problem var gibi görünmüyor neden çalışmadığını anlayamıcak :D marş denemeye devam edicek...
- eğer motorun stator'u motor yağı içerisinde çalışıyorsa, motorun yeterli elektrik üretip üretmediğine ateşlemenin düzgün olup olmadığına bakacak.
- yukardaki adımlarda, sıkıştırma oranı yeterli görünüyor ve motor sağlıklı duruyorsa, muhtemelen stator, konjektör gibi kısımlarda problem arayacak...
eninde sonunda gerçek bir ustanın eli değmesi gerek.
yine de krank kolu elle çevrilmeden birşey söylemek zor. kendi imkanlarınızla çevirmeyi pek denemeyin bence. 100 liralık masraftan kaçarken daha fazla masraf yaratabilirsiniz tecrübeniz yoksa...
ben kendi gt650'min alt yağ tapasını biraz fazla sıkınca yalama oldu. kendim diş açma klavuzu alıp biraz büyük diş açıp biraz büyük bi vidadan tapa yaparak işimi gördüm. ama benim mekanik ve teorik deneyimim çok fazla... bu tür çalışmaları teorik bilginiz olsa bile pratiğiniz yoksa veya çok az ise bırakın güvendiğiniz bir usta yapsın.
!?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)