Motorumun lasiği normal ama tubeless e çevrilmiş ve şuan lastikte küçük bir çivi var lastiği nasıl oanrmalıyım ?
Motorumun lasiği normal ama tubeless e çevrilmiş ve şuan lastikte küçük bir çivi var lastiği nasıl oanrmalıyım ?
yama yapabilirsin içerden fakat en sağlıklısı değiştirmendir
her defasında değiştirecek olursak vay halimize lastik daha yeni yanlardaki farika fazlalıkları bile duruyo hocam içerden yama yapacazda ben yapabilirmiyim onu bilmiyom...
arkadaş gerekli ekipmanların var ise yaparsın lastiği janttan ayırabilecek isen git bir lastikçiye kullandıkları yapıştırıcımı artık ne ise öğren al onu arkadaş daha sonra birazda iç lastik veyahut benzeri lastik parçasını deliğin çevresini 2 şer cm kaplayacak şekilde yapıştır.
Tahminen masrafın 5 - 10 lira olacaktır yama gözünde büyüttüğün kadar bişey değil. Ama illa ben kendim yapabilirmiyim yapamazmıyım onu merak ediyorum diyorsan yapman biraz zor fakat imkasız değil. Çünkü lastikçilerde o yamayı lastiğe basacak sıcak pres var bu yamayı hafif eriterek lastiğe yapışıyor. Bu şekilde yamanın kenarlarından hava kaçırması önleniyor ve ömrü uzun oluyor. Son olarak yamayı ben de tavsiye etmem ama herşey bütçe çerçevesinde tabiki.
ZX-6R '08 Blue
yama iyidir götür lastikçiye 10-20 tl uğraşma işi ustasına yaptır
sonra başın ağrımasın yaptığın veya yapamadığın yama hava koyverirse
daha çok masrafa girersin
arkadaşlar yama yapmassak yeni lastik almamız gerek fakat ben araba lastiklerini hep yaptırırdım fitil atıyorlar bi sıkıntı olmadı yani yamadan hava kaçırması bence mucize fitil yaptır bi sıkıntı olmaz her tekeri patlayan lastiği değişse millet lastiğe para yetiştiremez
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Çok geniş veya dairesellikden çıkmış (şekli bozuk delik) bir delik yoksa fitil.Fitili de yapıştırıcıyla bulayıp ittiginde içden yamayla aynı performansı verecektir.Yoksa her çivi girdiğinde lastiği sökeceksen şambiyelli kullan.
çok saolun bilgiler için bir kaç gündür çivi lastikte herhangi bir inme olmadı ( bu birkaç günde benim gördüğümden beri geçen zaman ) gidip lastikçiye dışta fitil attırmayı düşünüyom artık teşekkürler...
saplanmış çivinin dışarda çıkıntısı kalmamışsa kolay kolay sıkıntı yapmaz. ama aynı derecede de güvensizdir. normalde lastik yeterli basınçla dolu iken kendini sıkıp saplı çiviyi sarıyor ve hava sızmıyor. ancak bozuk bi yüzeyden tam çiviye yada yakınına denk gelecek şekilde geçtiğinizde çivi gevşeyip hava kaçırabilir hatta lastik yarılabilir. düşme kaza yapma riski çok fazla... en kısa zamanda tamir ettirmek en doğrusu.
lastik tamirinden çok para almazlar. iyi bir lastikçiye yaptırmanı öneririm.
!?
burda benzin istasyonlarında olan lastikçilere yaptırmayı düşünüyorum onlar en azından bu işlerde usta olmaları lazım
o çivi sürütünmeninde ve lastikte oluşan basınçlar yüzürden motorun ağırlıgı ve diğer etmenler lastiğini yırtar eğer yüksek süratte yırtarsa ölürsün...
yapman gereken fitil kiti alıp fitil yaptırmak bu kadar basit sonrada her motora bindiğinde indiğinde kontrol ediceksin bunu zaten her vakit ypmalısın geçmiş olsun
saol teşekkür ederim tavsiyelerini dikkate alıcam...
benim takım çandamda 3-5 adette burgulu ahşap çivisi her daim bulunur çünkü patlağa sokacağınız fitil ve paratı oldukça kaba lastikte daha da büyük bir yarık oluşmasına vesile olduğu zamanla gözleyenler vardır, ondan dolayı çok küçük deliklere bu vidayı geçici bir çözüm olarak uygularım , tabi yolda kalma vs durumlar için söylüyorum
aslında şu fitil aparatlarının daha kibarlarını yapsalar güzel olur var olduğunu söylüyorlar ama ben bulamadım bi türlü ,
normal fitil ve aparatı , lastiğe fitili uygularken baş parmak kalınlığna yakın lastiği açma ,yırtma yapabiliyor buda midemi bulandırıyor ...
lastiği tamir edelim, hatta dubleks lastik öyle pırt diye inmez derken , aklıma bu anlattığım sebepten dolayı yüksek hızlarda lastiğin carrtt diye yırtılacağı geliyor ... olurmu olur
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Naptın sen yaa motordan korkuttun beni nasıl binerim o motora artık o süratte lastik yarıldığı fikri beni titretti şimdi . o zaman ben bide avadanlığa kefen bezide alayım
allah gecinden versin dostum yazdıysa bozsun kaza hepimizim olmasını istemediği bir durumdur , ben biraz paranoya durumundayım bu konularda çünkü bindiğimiz ,kullandığımız alet 2 teker üzerinde denge ile gidiyor ,
bu saydıklarım olasılıktır , olacak diye kimse garanti edemez ama olurmu olur tedbirli ,düşünerek kurallara uyarak ,dikkatli kullanmamız mantıklı olan....
, amaç ne seni nede başka arkadaşları motosikletten soğutmak , yazılı fikirler şahsi düşüncelerime aittir ,
fakat böyle paranoya olmamında sebepleri vardır başıma gelmiş yaşamışımdır
gerçiii kazaların çok küçük yüzdeleri araçtan kaynaklanan sorunlardan oluşuyor en büyük payı dikkatsiz ve süratli araç kullanmaktan kaynaklanıyor ,
ne yapmamız gerekiyor ? lastiği yapabiliyorsak güzelce onarmak, yada bunu bir lastikçiye yaptırmak
bu güne dek motosiklet lastiğinin yırtılması sonucu kaza vakası hiç duymadım ama bu olmayacak anlamına gelmez ,
düşünsenize 100 km hızla asfaltta giderken birdeb ön tekerin havası tamamen boşalıyor , valla motosiklette düşünmek istemiyorum ,
fakat arabayla giderken başıma geldi , allahtan arka sağ teker yırtıldı arabayı zor zaptettim bi sağa bi sola kıçını attı durdu ve hızımın aşırı olmamasından dolayı güvenli bir şekilde durabildim ,
ama motosiklette böyle bir şansınızın olacağı zor ..
sen sakın ola motosikletten soğuma yada korkma , korkacağın tek şey bilinçsiz, dikkatsiz, tedbirsiz ve süratli motosiklet kullanmamak olsun dostum gerisi möhöm değil , sağlıcakla ...
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
eyvallah teşekkür ederim...
Lastik tamiri hakkında bir kaç hususu belirteyim:
1: Fitil yama tamirciye gidene kadar kullanılması gereken geçici bir çözümdür.
kalıcı olarak kullanmaya çalışmayın bir süre sonra mutlaka kaçırma yapar.
2: Lastik elbette yama ile tamir edilip kullanılabilir. Uygun şekilde yapılmış yamayı
sorunsuzca kullanabilirsiniz.
3: Yama yapmayıp değiştirmek lastiğin ömrünü doldurduğu özelliklerini kaybettiği
yada yanaktan delindiği durumlarda geçerlidir.
4: En uygun yama mantar yama denilen deliği hem içeriden hemde dışarıya
kadar delik boyunca tıkayan yama şeklidir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)