Sizin temel sonunuza gelince;
Muhtemelen motorunuzun musluğu PRI konumunda.Yani benzin akışta.Benzin akar karbüratöre dolar,ardından karbüratörden taşıp motorun yanma odalarına dolar.Yani piston kafaları komple benzin ile dolar.ARdından hava filtre kutusu benzin ile dolar.Ve siz marşa bastığınızda ya güp yapar takılır kalır,bunn anlamı egzost sübabından benzini tam atamayıp aşırı bir basınç oluşmasıdır.Bu durumda motorun yağına da benzin karışır.Böyle bir durum var ise motor yağının mutlak surette değişmesi gerekir.Musluk konumunu ON veya RES e alıp motoru vurdurup benzinin atılmasını sağlayın ve motorun yağını değiştirin.Bir daha böyle bir sorun ile karşılaşmazsınız.
hari ka bir anlatım benim de yazarak anlatmaya çalıştığım aynen buydu çünki aynen anlatığın durumu arkadaşım yaşadı allahtan ustamız konuya hakim biride sıkıntı olmadan çabuk anladı ne olduğunu
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
Değerli dostlar bu akşam takviye kablosu ile motoru çalıştırdım, İlkan beyin tavsiylerini yerine getirdim. Motor çalışırken takviye kablolarını çıkardım o sırada motor stop etti. Tekrar marşa bastğımda "tık tık" sesi aldım.
Videousu aşağıda
sorun ne, sigortamı attı acaba?
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Şimdi benim anlamadığım nokta şu ki takviye yaptınız motoru çalıştırdınız.Normal olarak ta çalışırken takviyeleri çıkardınız.Çıkardığını gibi motor stop mu etti ?
Çıt çıt sesini yapan otomatiğin kendisi.Takviye kabloları takılıyken mi alıyoruz bu çıtçıt sesini.Benim videoda gördüğüm kadarıyla bazı kablolar mevcut takviye bağlı mı motorunuza ?
Bağlı değil ise bağlayınca marşınız dönüyor mu ?
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
Foruma yazarken bir hata yapmışım, motor takviye ile bile biraz nazlı çalıştı (3-5 dakika araklı marş bastım cilkleli ve ciklesiz)
videosu
Motor çalıştı ben biraz gaz verdim motor kendine geldi, ben takviyeleri çıkarmak için gazı kestim tam takviyeleri çıkarmak için uzzanıyordum birden rölantide titremeler oldu ve stop etti, takviye kabloları takılı iken tekrar marşa bastığımda sadece tık sesi geldi.
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
Deponda olan benzin durumundan emin değilsen musluğu RES konumuna al.Benzin olmayıp boşuna tırmalamayalım.Ayrıca bujilerinde çıkarılıp en iyi ihtimalle temizlenip takılması lazım.Sol kapaktan hava filtresinide çıkart.Motor çalışınca rolantide bırakma yaklaşık 1 dakika 4-5 bin devir aralığında tut.Devir saatin çalışmıyor ama kulağınla hissedebilirsin.Motor içini bir temizlesin karbüratör v.s. komple benzinle dolduğu için normale dönmesi biraz zaman alır hemen düzenli çalışmayabilir.
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
[QUOTE=FatihKARAKAŞ;2494474]Takviye ile bir kaç kez basmayla alıyor, ama motor çalıştığında öksüren adam misali egzos dan yoğun bir duman atıyor(çok kısa 1-2 sn ye kadar). Motor çalıştıktan sonra kapatıp tekrar çalıştırmak istersen tek marşta alıyor.
Birde ben aküyü bir kere şarjlı tornavida şarj cihazı ile şarj ettim bu arada asidi az diyerek biraz saf su ilave ettim. Sabaha kadar durduğunda taştığını farketttim.
Akü video çekimden sonra ölçtüğümde 11,4 V. çıktı akü marşa basmakatn zayıfladı. Videonun 7-8. sn sinde ilk marj esnasındaki ses dikkatinizi çektimi kısa devre sesine benzer bir ses var.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
fatih çıkan dumanın rengi siyahsa karbüratörün ayarsız boguyor motoru duman beyazsa sende duman olmuşsun demek motorun yag yakıyor ve videolarında izlediğimce akün zayıf veya arızalı ancak fazla uzun marstan marş motorunda zarar görmüş gibi son videonda takviye kabloların zayıf veya akım tam geçmiyor motor sogukken zor çalışıyor ısınmadan stop ediyor kolay gelsin he ölçü aletin akımı da ölçüyorsa saglam bir mars motoru marşa bastıgında 15-20 amper akım çeker fazla çekiyorsa arızalııdır sargılarına bakmak gerkir tabi volt 10-12 volt arasında olacak akü bitikse zaten marşa basarken 6 v kadar düşer aşırı akım yükselir
he birde depo muslugunun durumu ile alakalı bir arıza değil kesinlikle
sana bir şey daha diyim sanslı adamsın bu motor seni usta yapar bir arkadaşımda yıllar önce almıştı bunun sayesinde usta oldu şimdi motor tamircisi bu mootorun sayesinde karnını doyuruyor
r
[QUOTE=gv650i;2495603]Motorun şu anki arızası marş ve elektrik sistemiyle ilgili.Ancak marşın ve akünün bu hale gelmesinin nedeni musluğun devamlı PRI konumunda kalıp piston kafalarına benzin dolması neticesinde çok geç çalışma,marş motorunun zor dönmesi ve karbüratörün benzin dolu olmasından kaynaklı olarak duman atmasıdır.Olayı başından takip ediniz lütfen.Marş motorunun basması veya akünün bitik olmasını musluğa bağlamadık zaten...
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
0 dolu aküyle dene, akün bitik.. Uzatmaya gerek yok olayi çogu zaman aynısı benımde basıma gelen bı olay bu.
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
Boşuna arızayı elektrikte arıyorsunuz. Arıza mekanik arkadaşlar.
Motor ısınınca marş basma sıkıntısı kalmıyor. Burdan yola cıkarak elektrik tesisatının sağlam oldugunu anlayabılırız.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Akü zaten bir aylık ve aküyü sürekli ölçerim 12,6 V. veriyor, Motor çalıştığında konjektörden gelen 14,2 V ile şarj oluyor. Örneğin 1 saat motor ile gezip aküyü ölçtüğümde 13 V bile gördüm. Ayrıca motor sıcakken örneğin işe motorla geldiğimde bir iki saat sonra marşa bastığımda tek seferde alıyor.
Benim tahminim karbütörün ayarsızlığından kaynaklı, karbüratör sıcakken çalışma hiç sıkıntı yaşatmıyor.
Beklediğim kargolar gelsin onlarla beraber elektrik tesisatını yenilemek. Ayrıca karbüratör ve subap ayarlarınıda yaptımamayı planlıyorum.
beni bekleyen en büyük sorun Ankara'da ilçede oturuyorum ve ile olan mesafe yaklaşık 40-50 km. motoru ya çalıştırarak götürmeliyim, yada yüksek bir araca koyarak götürmem lazım (benim araba yüksek ama koymak için bayağı çaba gerekecek), diğer sorun da bu sorunları anlayarak çözecek eli yatkın bir usta tabii.
Birde Er-5 lerin yedek parçası çok yaygın değil gibi geldi bana.
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
ben soyle dıyım sanırım aynısı bendede var. Sabah marş basmıyor ayakla çalıştryorum 15 dk sureyım dursun motor 2.3 saat snra basayım marş basmıyor aku bıtık gbı yapıyo. Aksam gezıntı falan yapıp 11 de ewe bıraksam sabah 8 de marş basmıyor ama gece 3 de bıraksam surmeyı sabah 8de bassam çalısıyo. Aynı olay galıba senınle cunku sogukken basmıyor
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
Motoru bu akşam motocenter yol yardım geldi evin önünden aldı. Halis ustaya tüm yaşadıklarımı anlattım, 3-4 gün kontrollü olarak serviste duracak. Hadi hayırlısı
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
E ne oldu sonuç ne arıza bulunamadmı daha.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Bakacağız daha usta birşey söylemedi, hasta olduğundan ilgilenenmiş sadece marş dinamosunu çıkarmışlar.
inşallah çok yüksek maliyet çıkmaz...
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)