Kawasaki er-5 marş sorunu -- Akü yeni
-
husenaga adlı üyeden alıntı
fatih bey bendede aynı sorun oldu hatta konu açmıştım.akü 0 ama zor çalışıyor hatta akü bitmiş gibi ses çıkarıyor.benim motorda kawasaki en500.demekki kronik bi problem 500 cclerde.sen konjektör ölçmüşsün 14 v geliyormuş o zaman şarj etmesi gerekir.bana söylenenelerde kömür,marş rublesi ve endüksiyon bobini.
sorununa çözüm bulursan burdan paylaş lütfen
Evet konnjektörü ölçtüm 13,8-14,2 arasında, ayrıca aküde şarj oluyor. Bir saatlik motor kullanımından sonra motorun aküsünü ölçtüm 12,67 v.
Sorunu tespit için bu konuyu açtım, sorun çözülürse buradan yazacağım
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar motorun marş etme videosunu ekliyorum.
http://www.youtube.com/watch?v=Y5gPVgFGyik
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:27 ----------
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
basma o şekilde...behsettiğim kontrolleri derhal yaptırmalısın...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
sametagir adlı üyeden alıntı
marş motorunun kömürlerine ve burçlarına bakmanı,gerekirse değiştirmeni,marş rölesinin kontaklarına bakmanı,temizlemeni,marş motorunun şase kablosunu sökerek iyice temizleyip güzelce sıkarak takmanı önemle tavsiye ediyorum.....
Bu işlemleri nasıl yapabilirim? Görsel bir uygulamasını bulmak mümkün mü? (video veya foto destekli)
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
ferhat kardeşim videonu izledim marşa basarken lambalarında elektiriği giidiyor peki aküye takviye yaptığında daha rahat basıyormu marş ona göre arızayı tesbit edebilirim
şayet takviye ile marş iyi basıyorsa sıkıntı aküde
yok yine aynı ise marş motorunun içinde kömür ler degildir onlar olsa hiç dönmez ama kömürleri besleyen bakır kablolar yanık olabilir veya burçlar aşınmış olabilir fazla akım çekebiliyordur buna göre kontrolü yapın olmazsa marş ı sökün bir gözden geçirin
kolay gelsin
-
-
FatihKARAKAŞ adlı üyeden alıntı
Bu işlemleri nasıl yapabilirim? Görsel bir uygulamasını bulmak mümkün mü? (video veya foto destekli)
ah dostum..keşke istanbulda olsaydın....anlatmak değilde göstererek beraber onarsaydık, seninde hafızanda kalır,sonrasında aklına gelir bazı şeylerini kendin yapardın....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
gv650i adlı üyeden alıntı
ferhat kardeşim videonu izledim marşa basarken lambalarında elektiriği giidiyor peki aküye takviye yaptığında daha rahat basıyormu marş ona göre arızayı tesbit edebilirim
şayet takviye ile marş iyi basıyorsa sıkıntı aküde
yok yine aynı ise marş motorunun içinde kömür ler degildir onlar olsa hiç dönmez ama kömürleri besleyen bakır kablolar yanık olabilir veya burçlar aşınmış olabilir fazla akım çekebiliyordur buna göre kontrolü yapın olmazsa marş ı sökün bir gözden geçirin
kolay gelsin
Takviye ile bir kaç kez basmayla alıyor, ama motor çalıştığında öksüren adam misali egzos dan yoğun bir duman atıyor(çok kısa 1-2 sn ye kadar). Motor çalıştıktan sonra kapatıp tekrar çalıştırmak istersen tek marşta alıyor.
Birde ben aküyü bir kere şarjlı tornavida şarj cihazı ile şarj ettim bu arada asidi az diyerek biraz saf su ilave ettim. Sabaha kadar durduğunda taştığını farketttim.
Akü video çekimden sonra ölçtüğümde 11,4 V. çıktı akü marşa basmakatn zayıfladı. Videonun 7-8. sn sinde ilk marj esnasındaki ses dikkatinizi çektimi kısa devre sesine benzer bir ses var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------
sametagir adlı üyeden alıntı
ah dostum..keşke istanbulda olsaydın....anlatmak değilde göstererek beraber onarsaydık, seninde hafızanda kalır,sonrasında aklına gelir bazı şeylerini kendin yapardın....
Sipariş verdiğim gösterge paneli kargoya verilmiş, paneli kendim takmayı planlıyorum (Genel olarak mekanikte çok başarılı olmasamda ilgiliyim, bilişim veya yazılım olsa canına okurum). Panel yerleşimi sırasında elektrik tesisatı ve marş kontrollerinide anlayabildiğim kadarıyla yapmaya çalışacağım, olmazsa ustaya gideceğim.
En çok canımı sıkan bu kadar değer verdiğim, ilgilendiğim motorun sıkıntı çıkarması. Bazen çok severek aldığım aracımın yüzüne bile bakmıyorum (Geçen hafta adamın biri park ederken aracımın bagaj kısmını zedelemiş olması bile bu kadar canımı sıkmadı)
Hayırlısı bakalım yardımllarınız ile bu işide hallederiz hepinize teşekkürler.
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
FatihKARAKAŞ adlı üyeden alıntı
Teşekkürler alp_tunay eve adı Metin Usta idi. Birde Metin Usta ile görüşmek yararlı olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Bu arada Alp_Tunay adres ve telefon bilgileri varmı Metin Usta'nın
Gimat sanayi sitesi No=18
397 01 93
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
arkadaşım karbüratörunde sorun olabilir karbüratorun içindeki küçük bir dengesizlik iğ
Download: eType1.com/f.php?F1ig28
nenın dikmesi ile sonuçlanıyor buda motorda çalışma sorunu yaratyor
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
-
Benzin musluğunu PRI konumundan ON VEYA RES KONUMUNA AL.Bir defa çalıştır vurdur v.s. başka şekilde.Sonra ertesi gün aynı şekilde marşa basarak dene.
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
ilkantek adlı üyeden alıntı
Benzin musluğunu PRI konumundan ON VEYA RES KONUMUNA AL.Bir defa çalıştır vurdur v.s. başka şekilde.Sonra ertesi gün aynı şekilde marşa basarak dene.
bunlarıda deneyeceğim, osrun benzin musluğundan kaynaklı olabilir mi? On,PRI ve RES benzin musluğunun durumları anlamları PRI : asıl depo Res: Yedek depo şeklinde mi?
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
Değil.Musluk konumunuz PRI de duruyorsa bu problem kesin ve kesin budur.
Olmasa da ben yinede ER5 kullanan veya GS500 kullanan arkadaşlar için açıklıyim.
PRI konumu : BENZIN KARBÜRATÖRE DİREKT AKIŞ YAPAR.UZUN SÜRELİ ÇALIŞTIRMAMALARDA KARBÜRATÖR ŞAMANDIRALARINDA BULUNAN BENZİNİN UÇMASI NETİCESİNDE GEÇ ÇALIŞMANIN ÖNÜNE GEÇEREK AKÜNÜZÜ VE MARŞ MOTORUNUZU ZORLAMANIZI ENGELLER.
ON Konumu : BENZİN MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA KARBÜRATÖRÜN YAPTIĞI EMİŞ KADAR GELİR.BÖYLECE MOTORUN İHTİYACI OLAN KADAR BENZİN ŞAMANDIRALARA DOLAR VE TAŞMA V.B. DURUM SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.
RES Konumu : RES İNGİLİZCE OLARAK RESERVE ANLAMINA GELİR.ANLAYACAĞINZ GİBİ DEPOMUZUN ALT SEVİYESİNDE BULUNAN YEDEK MUSLUĞUNDAN EMİŞ YAPMASINI SAĞLAR.BUDA AYNI ŞEKİLDE ON KONUMU GİBİ EMİŞ SİSTEMİNDE ÇALIŞIR.
Buradan anlayacağımız şu ki Motorlarımızı Devamlı benzin varken ON benzin bitince benzin alana kadar RES konumunda kullamalıyız.PRI konumu 1 Yılı aşkın kullanılmama ve çalıştırılmamalar için geçerlidir.Bundan sonra zaten depomuzda bulunan benzin dahi oktanını kaybeder.Benzini komple değiştirip PRI konumunda çalıştırmak bize kolaylık sağlayacak ve motora boşu boşuna marş basmamış olacağız.
Sizin temel sonunuza gelince;
Muhtemelen motorunuzun musluğu PRI konumunda.Yani benzin akışta.Benzin akar karbüratöre dolar,ardından karbüratörden taşıp motorun yanma odalarına dolar.Yani piston kafaları komple benzin ile dolar.ARdından hava filtre kutusu benzin ile dolar.Ve siz marşa bastığınızda ya güp yapar takılır kalır,bunn anlamı egzost sübabından benzini tam atamayıp aşırı bir basınç oluşmasıdır.Bu durumda motorun yağına da benzin karışır.Böyle bir durum var ise motor yağının mutlak surette değişmesi gerekir.Musluk konumunu ON veya RES e alıp motoru vurdurup benzinin atılmasını sağlayın ve motorun yağını değiştirin.Bir daha böyle bir sorun ile karşılaşmazsınız.
Diğer neden olabilecek olaylar;
Duyduğunuz cıııızzztt sesi yani kısa devre gibi olan ses halk arasında marş tşğı olarak geçen MARŞ OTOMATİĞİ nin sesidir.Marşın dönememesi neticesinde yanmaması için otomatiğin korumaya geçtiği sestir.Akü zayıfladığında veya marş dönemediğinde yani marş her durumda görevini yerine getiremediğinde otomatiği attırır.Burada bir problem yok.
Sizin probleminiz halk arasında marş kömürlerinin bitmesi olarak düşünülsede çalıştıktan sonra atılan kara duman ve bir süre düzgün gaz yememe sorunu bana benzin musluğunuzu işaret ediyor.Musluk konumunuzu yazarsanız var sayımlar üzerinden gitmemiş oluruz.
Saygılar
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
Evet benim motor hep PRI pozisoysununda duruyor. İlk Çalışmada egzosdan yoğun miktarda gaz çıkışı oluyor, hatta gazı biraz verirseniz stop etme bile oluyor.
Bilgiler için gerçekten teşekkürler akşam hemen deneyeceğim. Yağ filtresi ve yağınıda değiştirmem gerekecek o zaman. Başka yaptırmam gereken pratik bakımlar nelerdir mekanik olarak.
ilkantek adlı üyeden alıntı
Değil.Musluk konumunuz PRI de duruyorsa bu problem kesin ve kesin budur.
Olmasa da ben yinede ER5 kullanan veya GS500 kullanan arkadaşlar için açıklıyim.
PRI konumu : BENZIN KARBÜRATÖRE DİREKT AKIŞ YAPAR.UZUN SÜRELİ ÇALIŞTIRMAMALARDA KARBÜRATÖR ŞAMANDIRALARINDA BULUNAN BENZİNİN UÇMASI NETİCESİNDE GEÇ ÇALIŞMANIN ÖNÜNE GEÇEREK AKÜNÜZÜ VE MARŞ MOTORUNUZU ZORLAMANIZI ENGELLER.
ON Konumu : BENZİN MOTOR ÇALIŞTIKTAN SONRA KARBÜRATÖRÜN YAPTIĞI EMİŞ KADAR GELİR.BÖYLECE MOTORUN İHTİYACI OLAN KADAR BENZİN ŞAMANDIRALARA DOLAR VE TAŞMA V.B. DURUM SÖZ KONUSU DEĞİLDİR.
RES Konumu : RES İNGİLİZCE OLARAK RESERVE ANLAMINA GELİR.ANLAYACAĞINZ GİBİ DEPOMUZUN ALT SEVİYESİNDE BULUNAN YEDEK MUSLUĞUNDAN EMİŞ YAPMASINI SAĞLAR.BUDA AYNI ŞEKİLDE ON KONUMU GİBİ EMİŞ SİSTEMİNDE ÇALIŞIR.
Buradan anlayacağımız şu ki Motorlarımızı Devamlı benzin varken ON benzin bitince benzin alana kadar RES konumunda kullamalıyız.PRI konumu 1 Yılı aşkın kullanılmama ve çalıştırılmamalar için geçerlidir.Bundan sonra zaten depomuzda bulunan benzin dahi oktanını kaybeder.Benzini komple değiştirip PRI konumunda çalıştırmak bize kolaylık sağlayacak ve motora boşu boşuna marş basmamış olacağız.
Sizin temel sonunuza gelince;
Muhtemelen motorunuzun musluğu PRI konumunda.Yani benzin akışta.Benzin akar karbüratöre dolar,ardından karbüratörden taşıp motorun yanma odalarına dolar.Yani piston kafaları komple benzin ile dolar.ARdından hava filtre kutusu benzin ile dolar.Ve siz marşa bastığınızda ya güp yapar takılır kalır,bunn anlamı egzost sübabından benzini tam atamayıp aşırı bir basınç oluşmasıdır.Bu durumda motorun yağına da benzin karışır.Böyle bir durum var ise motor yağının mutlak surette değişmesi gerekir.Musluk konumunu ON veya RES e alıp motoru vurdurup benzinin atılmasını sağlayın ve motorun yağını değiştirin.Bir daha böyle bir sorun ile karşılaşmazsınız.
Diğer neden olabilecek olaylar;
Duyduğunuz cıııızzztt sesi yani kısa devre gibi olan ses halk arasında marş tşğı olarak geçen MARŞ OTOMATİĞİ nin sesidir.Marşın dönememesi neticesinde yanmaması için otomatiğin korumaya geçtiği sestir.Akü zayıfladığında veya marş dönemediğinde yani marş her durumda görevini yerine getiremediğinde otomatiği attırır.Burada bir problem yok.
Sizin probleminiz halk arasında marş kömürlerinin bitmesi olarak düşünülsede çalıştıktan sonra atılan kara duman ve bir süre düzgün gaz yememe sorunu bana benzin musluğunuzu işaret ediyor.Musluk konumunuzu yazarsanız var sayımlar üzerinden gitmemiş oluruz.
Saygılar
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
FatihKARAKAŞ adlı üyeden alıntı
Evet benim motor hep PRI pozisoysununda duruyor. İlk Çalışmada egzosdan yoğun miktarda gaz çıkışı oluyor, hatta gazı biraz verirseniz stop etme bile oluyor.
Bilgiler için gerçekten teşekkürler akşam hemen deneyeceğim. Yağ filtresi ve yağınıda değiştirmem gerekecek o zaman. Başka yaptırmam gereken pratik bakımlar nelerdir mekanik olarak.
Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı'nı okursanız motorunuz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.Sonlara doğru başlarsanız güncel bilgilere erişebilirsiniz.Orada benim de yazılarım mevcut.Özellikle soracağınız birşey olursa memnuniyet ile cevaplarım.Sorununuzun temelinde PRI konumu var bunu unutmayın.Motoru çalıştırdıktan sonra gereken tüm bakımlarını yapın.Aküyü tekrar kontrol edin.Marş basarken sorun yaşamanızın önüne geçmiş olursunuz.
Saygılar
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
İlkan bey Er-5 sayfasını takip ediyorum yorumları okudum, ilginiz için tekrar teşekkürler. Şu an işyerindeyim en kısa zaman da tavsiyelerinizi tamamlayacağım
ilkantek adlı üyeden alıntı
Kawasaki Kawasaki ER5 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı'nı okursanız motorunuz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.Sonlara doğru başlarsanız güncel bilgilere erişebilirsiniz.Orada benim de yazılarım mevcut.Özellikle soracağınız birşey olursa memnuniyet ile cevaplarım.Sorununuzun temelinde PRI konumu var bunu unutmayın.Motoru çalıştırdıktan sonra gereken tüm bakımlarını yapın.Aküyü tekrar kontrol edin.Marş basarken sorun yaşamanızın önüne geçmiş olursunuz.
Saygılar
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
FatihKARAKAŞ adlı üyeden alıntı
İlkan bey Er-5 sayfasını takip ediyorum yorumları okudum, ilginiz için tekrar teşekkürler. Şu an işyerindeyim en kısa zaman da tavsiyelerinizi tamamlayacağım
Tamamdır Fatih Bey.Olumlu haberlerinizi görmekten mutluluk duyacağım.Hayırlı işler.
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
harbiturk adlı üyeden alıntı
Kle 500 ün marş ve çalışma şekli şu şekilde idi.
Kontağı aç - vitesi boşa al - jikleyi çek - Debriyaşa bas - gazvermeden sadece marşa bas Çalışmaya başlasın.
n.
bu hususta bir eğitim almak gerekiyor mu yahu... vitesli motör çalıştırması zor işmiş...
arkadaşa geçmiş olsun...akü görevini yapıyor gibi...dediği gibi marş motorunda bir sıkıntı olsa gerek...ben statör diyorum...içimden bir ses diyor bunu ...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
mete_han adlı üyeden alıntı
bu hususta bir eğitim almak gerekiyor mu yahu...
vitesli motör çalıştırması zor işmiş...
arkadaşa geçmiş olsun...akü görevini yapıyor gibi...dediği gibi marş motorunda bir sıkıntı olsa gerek...ben statör diyorum...içimden bir ses diyor bunu ...
Lütfen vitesli motosikletler hakkında yorum yapmayınız sarı çizmeli beyfendi :=)
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
mete_han adlı üyeden alıntı
bu hususta bir eğitim almak gerekiyor mu yahu...
vitesli motör çalıştırması zor işmiş...
arkadaşa geçmiş olsun...akü görevini yapıyor gibi...dediği gibi marş motorunda bir sıkıntı olsa gerek...ben statör diyorum...içimden bir ses diyor bunu ...
Artıkın sukıtıra bindiğim için hatıra olarak yazım. Herbişey otomatik olduğundan sadece frene ve marşa basıyorum....
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)