Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2 Zamanlı Motor için - Yakıt - Yağ - Performans ve Bilinmesi Gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4




    1993 Izh Planet 5 kullanıyorum. 284.000Km'de.
    Hangi yağı ve benzini kullanmamı tavsiye edersiniz?
    Düşük oktan benzin ve kalitesiz yağ performansı etkilermi?
    Motordan gereken performansı alabilmem için ne yapmam gerekir?
    Dişli büyütme - küçültme, egzos veya subaplarda değişiklik vb.. yapmaya gerek varmı?
    Motorun performansından memnunum ama ömrünü kısaltmadan performans arttırmaya yönelik değişiklikler yapılabilirmi merak ediyorum.
    2 zamanlı motorlar hakkında bilmem gerekenler, bakım - çıkabilecek sorunlar - maliyet vb.. konularında bilgilendirirseniz memnun olurum, iyi akşamlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    kardeş ben de 20 kutu iki zamanlı motor yağı var mobil
    istersen sana uygun fiyata veririm ve tavsiye ederim
    harley is making love with davidson

  3. #3
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    2 zamanlılarda subap yok
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  4. #4

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    @jackonbir
    Castrol varmı elinde? Fiyat için ne diyorsun?

    @kashmar54
    Bilgi için teşekkürler. Diğer sorularımı cevaplandırırsanız memnun olurum.

  5. #5
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    95 oktan benzin koy yüksek oktan fuzuli olur.
    benzine karıştırdığın yağı kaliteli koy.
    keza şanzımana koyduğun yağıda castrol tavsiye ederim.
    motorda iyi bir buji ve iyi bir hava - avans ayarıyla beklenen performansı alırsın
    dişli büyütme ufaltma işlemlerine hiç girme derim
    iyi sürüşler
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  6. #6

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Şanzıman yağı nasıl değiştiriliyor?
    İridium buji almayı düşünüyorum, ne dersin?
    Hava - avans ayarı nasıl yapılıyor, doğru ayar nedir?
    Benzine karıştırmam için hangi yağı tavsiye edersin?
    Yardımcı olduğun için teşekkür ederim.

  7. #7
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    sitede arama yapsan bulabilirsin aslında
    motorun altında yağ tahliye tapası vardır.onu açıp oradan yağı bir kaba boşaltabilirsin
    iridyum buji genelde yüksek sıkıştırma oranlı motorlar kullanıyo.bence gerek yok
    hava ayarı karbüratörden yapılır avansıda platinden.bi ustaya yaptırsan iyi olur.
    benzine karıştırmak için yağlar hemen her petrolde var.bak marka olanı al.
    "Son gün olmasın dostum, çelengim top arabam;
    Alıp beni götürsün tam dört inanmış adam!”

  8. #8

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Sanayiye gittiğimde, hava - avans ayarı yaptırıp, şanzıman yağını değiştireceğim.
    Karbüratör - egzos değiştirmeye, şanzımanda vb.. değişiklik yapmaya gerek varmı?
    Motorun ömrünü kısaltmadan ve ileride soruna yol açmayacak şekilde, performans için ne gibi değişiklikler yapılabilir?
    2 zamanlı motorlarda, zamanla performans ve son hızda düşme oluyormu? Oluyorsa çözümü nedir?

  9. #9

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    İlk olarak 2 zamanlı motorda subap olmaz.İkincisi peformans artışı demek ömründen alıyorsun demektir.Mesela açık hava filtresi iyi süzülmeyen hava demektir zamanla motor daha erken aşınır.Dişli değişimide keza motoru zorlar veya yorar mantıksız bi uygulamadır.En sağlıklısı orjinalini kullanmaktır.Sizin motorunuz dişli değişimine zaten uygun değildir çünkü 4 vitestir vede vites araları uzundur sürati artırmak isterseniz motoru üzersiniz.Yapabileceğiniz tek şey yağını iyi orantılamak buji temizliğine dikkat etmek platin ayarını sürekli gözlemlemektir.Zaten platin ayar gerektiryosa size bazı sinyaller verecektir.Senelerce kullandığım krank ve kolu kolay kolay bozmayan çok güçlü motordur.Orjinal dişlisiyle 140 gibi süratlere çıkar.Bence yeterli olmalı ama yetmiyosa değiştirin.Kazasız sürüşler.

  10. #10
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    şanzumana koydugun yağda kalın olsun....90 numara yağ kullan....
    jawa ve planetlerın motorları kamyon şanzumanı düşünülerek üretildiği için 90 numara yağ kullanılır.... hatta akdenız bölgesınde yaşayanlar 120 numara yağ kullanır....

  11. #11

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    @Sozyut
    @Ferhatkars

    Anladım. Orjinal parçalarla ile devam o zaman. Buji temizliğini ve platin ayarını hangi aralıklarla yapmalıyım? En doğru platin ayarı nedir ve iridium buji için ne dersin? 1 kilo benzine 50 gram yağ koyuyorum, doğrumu yapıyorum? 90 numara şanzıman yağı kullanacağım, hangi markayı tavsiye edersin? Kilometre saatini değiştirmeyi düşünüyorum, devir saati olan km saati istiyorum. Ybr 125 - Cbf 150 km saatini kullanabilirmiyim? Olursa, maliyet ne olur ve sorun çıkarmı?
    Yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.

  12. #12

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    Motorunuz için şanzımana 90 numara yağ uygundur.Litreye 50 gr yağ biraz fazla gibi buji problemi yaşatır diye düşünüyorum.40 gr geçmemeye çalış.Yağ markası olarakta bilindik bir marka olsun yeter diyorum.Km saatini değiştirrirsen göstergen doğru çalışmaz üst dişli sistemi ile alt makara turları farklı olduğu için farklı değer gösterir.Devir saatini yapabilirsin hoşta olur.Platin için sana önerebileceğim tek alternatif elektronik devre yardımıyla sistemi yarı elektronik şekle çevirmendir.Böylece akım platin üzerinden akmayacağı için platin yorulmaz devrede sadece anaktarlama görevini üstlenir.Zaten planetin en büyük sorunu öncelikle platindir ve kurtulmuş olursun.Bunları kendin uygularsan maliyet 60 lira gibi tutar ama yaptırırsan karşındakinin insafına kalır olay.Debriyaj sisteminden anlıyorsan debriyaj yaylarını iyice sıkarsan biraz tel sertleşir ama kros gibi teker kaldırır planet.Çok güçlü problemlerini halletmesi kolay nostaljik bi motordur cefakardır motorunun kıymetini bil orjinal tut o da seni ufak tefek bakımlarla yıllarca taşır.Ateşleme bobinini tofaş bobini ile değiştirmeni öneririm daha iyi ateşleme elde edersin.Şimdilik ekleyebileceğim şey kalmadı anılarımdan aklıma gelen olursa yine yazarım.Kolay gelsin.
    nemesis-83 bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Dediklerini kenara yazdım. Benim için önemli bilgiler bunlar. Sağolasın, senide uğraştırıyorum. Kusura bakma.
    Devir saati - yarı elektronik şekle çevirmek ve tofaş bobini taktırmak ne kadara mal olur acaba?
    Güçlü bir akü ve iridium buji almak istiyorum, ne tavsiye edersin?
    Edirne - İzmir gibi uzun yolda sorun çıkartırmı Planet 5?

  14. #14
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    90 numara vites-dişli kutusu yağı tavsiye etmem çok kalın bir yağ.10w 40 castrol'un normal motosiklet yağı uygun olur.Motor yağı olarak 2T castrol power 1 racing var onu öneririmtam sentetiktir.Motorunun mekanik bakımlarını veya sorunlarınıda eski bu motorlardan veya iki zamanlı motorlardan anlayan bir ustaya götürmeni tavsiye ederim.

    Motorunu ne olursa olsun yaz kış en az 2 dakika biraz rolanti birazda azar azar gaz vererk ısıt.Isınmamış genleşmemiş parçalara yüksek devir çevirtirsen aşınma olabiliyor gözle görülür veya görülmez.Motoru yeni çalıştırdığında ve ısıttıktan sonrada binip giderken hem aşırı gazlama çeyrek gazla ilerle anca ısınır.

    Motorun herhangi bir yerinlede oynamamanı tavsiye ederim km saati vs uydurulabilir veya çıkma bulabilirsin ama mekanik kısmına hiç girme hem sen yorulursun hemde iyilik yapayım derken motorun orjinalliğini bozup bir yerlerini bozabilirsin! )

    Buji için karbüratörlülerde platinyum buji daha sağlıklı oluyor ama iridyumda takılabilir sonuçta standart bujiden daha iyi yanma yapıyor az kurum bağlıyor.Üzerindekinin ölçüsüne göre iridium varsa kullanılabilir.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  15. #15
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90 numara vites-dişli kutusu yağı tavsiye etmem çok kalın bir yağ.10w 40 castrol'un normal motosiklet yağı uygun olur.Motor yağı olarak 2T castrol power 1 racing var onu öneririmtam sentetiktir.Motorunun mekanik bakımlarını veya sorunlarınıda eski bu motorlardan veya iki zamanlı motorlardan anlayan bir ustaya götürmeni tavsiye ederim.


    Buji için karbüratörlülerde platinyum buji daha sağlıklı oluyor ama iridyumda takılabilir sonuçta standart bujiden daha iyi yanma yapıyor az kurum bağlıyor.Üzerindekinin ölçüsüne göre iridium varsa kullanılabilir.
    arkadasın dediği gibi bu motorlardan anlayan kişilerin tavsıyesıne uy ve 90 numara yağ kullan....
    buji için boş yere iridyuma, ngk ya bi ton para vermene gerek yok....
    git kısa ise kısa, uzun ise uzun paso bosch marka buji al tak... champion marka buji de olabilir....

  16. #16
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hondabeat > cbf150 > twsapache > cbf150 > NC700 >
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @jackonbir
    Castrol varmı elinde? Fiyat için ne diyorsun?

    @kashmar54
    Bilgi için teşekkürler. Diğer sorularımı cevaplandırırsanız memnun olurum.
    fiyatı çok ta önemli değil maksat işin görülsün numaram 0532 785 03 58 ararsan konuşuruz amacım kar etmek değil birinin işini görmek piyasa fiyatını araştır altına veririm alacağımız karşılığında almıştık çevremizde 2 zamanlı motor olmadığı için değerlendiremedik....
    harley is making love with davidson

  17. #17
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı jackonbir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fiyatı çok ta önemli değil maksat işin görülsün numaram 0532 785 03 58 ararsan konuşuruz amacım kar etmek değil birinin işini görmek piyasa fiyatını araştır altına veririm alacağımız karşılığında almıştık çevremizde 2 zamanlı motor olmadığı için değerlendiremedik....
    Sizdeki 2 zamanlı yağın markası ve modeli nedir?

    ---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 18:59 ----------

    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasın dediği gibi bu motorlardan anlayan kişilerin tavsıyesıne uy ve 90 numara yağ kullan....
    buji için boş yere iridyuma, ngk ya bi ton para vermene gerek yok....
    git kısa ise kısa, uzun ise uzun paso bosch marka buji al tak... champion marka buji de olabilir....
    Siz hiç 90 numara yağ kullandınızmı?Kamyonlarda kullanılıyor o yağ...Bal kıvamında bir yağ.Tavsiye etmememin sebebi debriyaj balatasıyla karşılığını çok tutuyor yağışma yapıyor, şanzumanı ağırlaştırır, soğuk havalarda iyice akışkanlığı azalır.Vites geçişlerinde ses ve zor geçme yapabilir.Kendi motorum için üretici bu 90w 80 numara yağı kullanın diyor bir başka modelinde 20w-50 diyor bir başkası 10w-40.Başka bir iki zamanlı motorda (yamaharx135-115) 10-30 kullanın demiş.Ben kendi tecrübemi paylaştım gerisi kullanıcıya kalmış.Ağır vasıta komyon kamyonet şanzuman yağı o yağ.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  18. #18

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    @bassturbin

    Castrol Power 1 ve 10w 40 Castrol yağı nerede bulabilirim?
    Izh Planet gibi 2 zamanlı motorlara bakan 1 usta var Edirne'de. Mecburen ona götürüyorum motoru. Debriyaj ayarı için bile 10 lira alıyor, diğer işler için ne kadar alır hiçbir fikrim yok.
    Motoru kullanmadığım zamanlarda, haftada bir durduğu yerde çalıştırıp ısıtsam yeterli olurmu? Karbüratör, avans ayarı - daha güçlü akü - bobin değişimi - egsozda değişiklik vb.. konusunda ne dersin? Maliyet - yarar - zarar ne olur? 2 zamanlı motorlarda, zamanla performans ve son hızda düşme olurmu? Olursa çözümü nedir?
    Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.

    @ferhatkars

    Uyumlu iridyum bulamazsam dediğin bujilere bakacağım.

    @jackonbir

    Yağı alacağım zaman haberleşiriz. Teşekkür ederim.

  19. #19
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    S

    Siz hiç 90 numara yağ kullandınızmı?Kamyonlarda kullanılıyor o yağ...Bal kıvamında bir yağ.Tavsiye etmememin sebebi debriyaj balatasıyla karşılığını çok tutuyor yağışma yapıyor, şanzumanı ağırlaştırır, soğuk havalarda iyice akışkanlığı azalır.Vites geçişlerinde ses ve zor geçme yapabilir.Kendi motorum için üretici bu 90w 80 numara yağı kullanın diyor bir başka modelinde 20w-50 diyor bir başkası 10w-40.Başka bir iki zamanlı motorda (yamaharx135-115) 10-30 kullanın demiş.Ben kendi tecrübemi paylaştım gerisi kullanıcıya kalmış.Ağır vasıta komyon kamyonet şanzuman yağı o yağ.
    ben sizin motorunuz genel özelliklerini bilmiyorum....
    benım bildiğim jawa mz planet.....evet kullandım...120 numara da kullandım...o da gres yagdan bıraz daha akıcı....
    ben de kendı tecrübemi paylasıyorum ve kış aylarında 20-50.....geri kalan zamanlarda 90 numara yağ kullan abıcım.... hatta akdenız tarafındaysan 120 numara kullan...
    bu motorlarda karter olmadıgı için sanzuman ve karşılığı her daim yağ içinde olur...

  20. #20

    Üyelik
    06 Nisan 2011
    Şehir
    İstanbul Ordu Mesudiye
    Motosikleti
    nx4 falkon
    İki zamanlı motorlarda şanzıman yağının motorla alakası yoktur.Ateş görmez yani yüksek ısılara maruz kalmaz.Sadece şanzımandaki dişli sisteminin koruyuculuğu içindir bunun için subaplı dört zamanlı makinalarla karıştırmayalım lütfen.Zaten ısı görmediği için en az dört bin beşbin km değiştirmek gerekmez.Sadece seviye kontrolü yapılır eksilme varsa tedarik edilir.Evet kışın biraz daha ince kullanılabilir ama planet gibi bi motorda yazın kalın yağ kullanılır.Yanlış anlamayın bunu bilgiçlik taslamak için değilde beş yıl o motora binmiş ve akla gelinmedik şeyleri o motora yapmış biri olarak yazıyorum.Serde gençlik vardı o zamanlar hayret ettiğim tek şey piston sekman gitsede ne yaptımsa kol ve krankı bozamadım ona şaşıyorum arkadaşlar.Şanzımanın en iyi olduğu zaman vites kolununÇok basit sistemi olan bi motordur. en sıkı olduğu zamandır.Bolluk varsa alayı üçüncü vitesten atar.Lazım olan tek şeyse uygun iki adet pul ve emektir.Arkadaşımızın bunlarla ilgili problemi varsa hallettirebilir.Ama tabi çincilere değil.Çok basit sistemi olan bi motordur.Biraz uğraşırsan ve elin alet edavat tutuyosa herşeyini kendin yapmayı öğrenebilirsin.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler