Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

2 Zamanlı Motor için - Yakıt - Yağ - Performans ve Bilinmesi Gerekenler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Görünüşe göre, yaz aylarında 90 numara - kış aylarında, 20-50 gibi ince yağ kullanmam lazım şanzıman için. Benzine katmak için de, Castrol Power 1 gibi yağlar uygun anladığım kadarıyla.
    Karbüratör ayarı - hava filtresi değişimi - platin ayarı - bobin değişimi - daha güçlü akü kullanmak - egzosta değişiklik yapmak - xeon far takmak - daha büyük lastik takmak(orjinal lastik ebatlarını bilmiyorum) vb.. konusunda ne dersiniz?
    Benzin - hava karışımını gereken şekilde ayarlayıp performans artışı sağlanırmı? Bunun gibi, motorun parçalarının ayarlarıyla oynayıp performans artışı sağlanabilirmi? Olursa, hangi parçayı ne şekilde ayarlamak gerekir ve soruna yol açarmı?
    Tavsiyeleriniz ve verdiğiniz bilgiler doğrultusunda birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Kaynak - torna işlerinden az çok anlarım ama motorda bakım - ayar konusunda bilgim olmadıktan sonra anlamı yok.
    Ön - arka fren balatalarını değiştireceğim. Nasıl değiştirilir? Sanayide değiştirtsem maliyet ne olur? İlk önce balataları değiştirmek ile başlamak istiyorum detaylı bakım - ayar işlerine. Yardımcı olursanız memnun olurum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben sizin motorunuz genel özelliklerini bilmiyorum....
    benım bildiğim jawa mz planet.....evet kullandım...120 numara da kullandım...o da gres yagdan bıraz daha akıcı....
    ben de kendı tecrübemi paylasıyorum ve kış aylarında 20-50.....geri kalan zamanlarda 90 numara yağ kullan abıcım.... hatta akdenız tarafındaysan 120 numara kullan...
    bu motorlarda karter olmadıgı için sanzuman ve karşılığı her daim yağ içinde olur...
    Hocam senin dediğin 20/50 yağda genellikle eski model yağ eksilten araçların özelliklede kamyonların kullandığı motor yağıdır. Motor için üretilmiş bi yağı şanzımanda kullanmak bana hiç mantıklı gelmiyor, ayrıca 90 numarada en az 20/50 kadar akışkan bir yağdır, fakat bu iki yağı asla kıyaslayamazsınız her ikiside farklı alanlarda kullanılmalıdır. Ama eğer 90 numara yağda kalın geliyorsa daha ince olan 80-90 şanzıman yağlarını deyebilirsiniz.

  3. #23
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Neredeyse 300 bin km yapmışsınız. Bu zamana kadar her ne yaptıysanız aynen devam edin derim
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #24
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neredeyse 300 bin km yapmışsınız. Bu zamana kadar her ne yaptıysanız aynen devam edin derim
    Doğru tabi Motoru şafak ustaya mı götürüyorsunuz? Bildiğim kadarıyla ondan başka 2 zamanlıya bakan yok. İşini iyi yapar ama fiyat çok kabarık çıkar. Eski motorumda az çekmedim. Paso onda duruyodu motor git gel 20 lira 30 lira. Yapılcak birşey yok. Diyo git istersen başkasına yaptır ama yapabilecek adam yok. Bu arada motor temizmiş. Üniversite'nin orda duran motor sanırım. Kuaförün yanında.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  5. #25

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    @darjeling

    Teşekkür ederim.

    @acayüp

    Motoru aldığımdan beri en fazla 150km yol yapmışımdır. Bakım - tamir hakkında bilgim yok.

    @syn022

    Sanayide tek bir dükkan var Planetlere bakan. Adını hatırlayamadım şimdi, bakım - tamir için oraya götürüyorum. Üniversite'nin ordaki motor değil.

  6. #26
    syn022 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Yok sattım Cbf'yi Maxi arıyorum.
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @syn022

    Sanayide tek bir dükkan var Planetlere bakan. Adını hatırlayamadım şimdi, bakım - tamir için oraya götürüyorum. Üniversite'nin ordaki motor değil.
    Cami'nin karşısındaysa eğer eski sanayide. Yanında lastikçi var. Onun yanında oto aksesuarcısı var. Üni'nin orda da vardı kırmızı bu tür temiz duran bir motor o mu acaba dedim.
    ~ - 2012 Skoda Octavia TDI DSG - 2011 Palio Sole 1.4 Premio ~

  7. #27

    Üyelik
    13 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F 650 GS
    Alıntı syn022 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cami'nin karşısındaysa eğer eski sanayide. Yanında lastikçi var. Onun yanında oto aksesuarcısı var. Üni'nin orda da vardı kırmızı bu tür temiz duran bir motor o mu acaba dedim.
    Yok adı Ahmet usta el motoru tamircisi senin dediğin usta hangisi ? çarşı tarafındakimi ? Üninin orda kuaförün önündeki duran motor 250 lik jawa sanırım

  8. #28

    Üyelik
    25 Aralık 2011
    ARKADAŞLAR.... USTALARDAN YARDIM BEKLİYORUM
    MOTORSİKLETİM PLANET 5 1994 MODEL 2 ZAMANLI
    MOTORSİKLETİMİN BUJİSİNDE YAĞLANMA VE KARARMA OLUYOR ÜST ÜSTE BOĞULMA YAPIYOR
    YOLDA GİDERKEN ARASI DA TEKLEME YAPIYOR BU KONUDA BİLGİSİ OLAN LÜTFEN YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM :(

  9. #29
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    yeni karburatör, karburatör iğnelerini büyütmek. motorunu uçağa çevirebilir. 2 zamanlı motorlar çok fazla benzin ve hava alabilir. modifiyeye çok yatkındır. daha büyük boğazı olan bi karburatör alabilirsin.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  10. #30

    Üyelik
    25 Aralık 2011
    saol kardeş karbürator iğnesini anlayamadım nasıl oluyor açıklarsan sevinirim

  11. #31
    ixeywent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    TVS Apache (Kırmızı.08) (SATTI)
    Alıntı civan aga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saol kardeş karbürator iğnesini anlayamadım nasıl oluyor açıklarsan sevinirim
    sanırım karbüratörü alttan açınca sarı ortası delik olan şeyden bahsediyor arkadaş. o değilsede bende bilmiyorum demektir
    Ver Red'i Ortalık İnlesin, Herkes Bu Sesi Dinlesin

  12. #32

    Üyelik
    25 Aralık 2011
    motoru ilk çalıştırdığımda ilk 2dk çok yuksek çalışıyor sonra normale donuyor buda acaba karburetorden mi kaynaklanıyor

  13. #33

    Üyelik
    02 Ocak 2013
    arkadaşım ben bu motoru on yıldır kullanıyorum sen bu motora dediğin şekilde bakım yaparsan elli yıl daha sorun çıkartmaz bu makina bende 2004 modeli var sepetli ve sepetsiz kullanıyorum dişli yağı için çok kafa yapmışlar 90 numaradan şaşmayacaksın yaz kış farketmez benim anladığım kadarıyla sen bu motorla yük falan taşımıyorsun bu durumda fazla masraf yapman gerekmez şöyle söyleyeyim 2004 ten bu yana ben motorumla traktörlerin çıkmakta zorlandığı dağ yoluna defalarca gittim iki ve üç kişi olarak 750 kg yük artı dört kişi bindiğim de oldu yaz aylarında 200 kg den aşagı pek yük atmam ve bu yaz yani sekiz yıl sonra bana masrafı ağır masrafı 230 tl oldu ve tamamı orjinal parçalar olduğu için düz yolda kullanıyorsan sağlam bi bakım yaptır sonra zaten masraf çıkartmaz sana edirne izmir arası problem yaparmı demişsin uzun yolda genellikle motorların çoğu problem çıkartmaz eğer gezen biriysen sana şunu tavsiye edeyim manisa alaşehirde yasin usta var ne fazladan paranı alır nede motoruna zarar verir ben on km yakınımda tamirci varken 60 km yol yapıp ona gidiyorum yapana kadar bekletir başında ve çıkardığı her parçayı gösterip ne sorunu olduğunu anlatır ve sana değiştirip değiştirmeme konusunda danışarak yapar motoru sana tavsiyem bu
    nemesis-83 bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    03 Eylül 2018
    Motosikleti
    Minsk 125E
    Hort😀
    96 Minsk 125e kullanıyorum, gayet keyifli. Yağ/yakıt karışımı 2,5 lt benzine 100ml 2zamanlı yağ. Eğer benzin fazla olursa buji yakar, az olursa buji kurum yapar ateşleme sorunları başlar.

  15. #35

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    hazır konusu hortlamışken bişey danışmam gerekiyor. dt 125 r motorum var. exup sorunsuz çalışıyor, ancak yüksek devirlerde çok fazla bağırmasına rağmen motor uzamıyor. sesi falan çok iyi ancak istediğim uzamayı alamıyorum. bir de motor rölantide gaz açtığım zaman klasik 2 zamanlı tepkisi alamıyorum, ani gelen tepkiden bahsediyorum. bilgisi olan varsa canını yerim.

  16. #36
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı schizo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır konusu hortlamışken bişey danışmam gerekiyor. dt 125 r motorum var. exup sorunsuz çalışıyor, ancak yüksek devirlerde çok fazla bağırmasına rağmen motor uzamıyor. sesi falan çok iyi ancak istediğim uzamayı alamıyorum. bir de motor rölantide gaz açtığım zaman klasik 2 zamanlı tepkisi alamıyorum, ani gelen tepkiden bahsediyorum. bilgisi olan varsa canını yerim.
    Balata kaçırıyor gibi
    İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
    Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.

  17. #37

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    Alıntı Ekarademir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balata kaçırıyor gibi
    benim de aklıma ya balata ya üst kapak geliyor, şimdi ustalar da genel olarak güvenilmez olduğu için önce burda danışmak istedim, başka ne bu soruna neden olur?

  18. #38

    Üyelik
    24 Aralık 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Peugeot 103
    Zengin karisimdan olabilir yani hava yakit ayari yanlis

  19. #39

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    Alıntı peugeotcu103 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zengin karisimdan olabilir yani hava yakit ayari yanlis
    bütün ayarlarına bakıldı denendi, zengin karışım yok, keşke öyle kolay bişey olsa da halledip kurtulsak


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler