Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

elektrikli motosiklet yapmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    elimde motorsuz bi motosiklet var ve değerlendirmek amacıyla elektrikli motosiklete dönüştürmek istiyorum , ama elektrik motorlarını incelediğimde cok fazla çeşidi olduğunu gördüm , sormak istediğim konu ise bu iş için ne tip bir motor ve batarya kullanmalıyım , ve motoru nereden temın edebılırım , ayrıyeten piyasadıkelerden daha performanslı 3-5 kw lık bı motor kullanmak istiyorum . yardımlarınız için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    en güzelini yaparsın. mutlaka 5 kw lık veya daha büyük bir motor bul.
    internette gezinirsen cok güzel videyolar var. mühüm olana motoru bulmak.
    ac motor bulursan daha iyi ama dc motor bulursan bir vites kutusu gibi bir şey uydurman daha verimli kullanman için gerekecek.

  3. #3

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    eğer çok maliyetli olmazsa yapmayı düşünüyorum . 2 motosiklet bi oto benzin parasından imanım gevredi valla . ama en az 3-5 kw olması lazım cok fazla yokuş var burda

  4. #4
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    üç kurdatmaz en azında 5 kw olmalı. maliyetli iş haberin olsun. ac motorla yapacagın bir sistemde mutlaka frekansa göre hız ve gücü kontrol eden bir beyin kullanmalısın ki bu bile tek başına bir maliyet. dc kullanacagın bir sistem nisbeten ucuza maal olur ama motoru bulamak mesele.
    neden lpg gibi çözümlere yönelmiyorsun.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Elektrikli bir motosiklet nasıl yaparsın bilmiyorum ama 3-5 Kw gücündeki bir motorla akü sorunu yaşayacağına emin sayılırım.

  6. #6

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    bildiğim kadarıyla sulu oto aküleri sürekli homojen güç sağlamaya uygun deıl ,daha cok anlık güç üretmeye yarıyor , kuru akü kullanılması gerek sanırım

  7. #7
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    nekadar ihtiyaç okadar akü.
    Allah'tan teknoloji gelişiyor. aynı hacimde çok tada fazla amper üreten aküler var artık. hatta vartada hibrit araçlar için özel aküler var. mesele parada.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------

    Alıntı ColdhearteD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla sulu oto aküleri sürekli homojen güç sağlamaya uygun deıl ,daha cok anlık güç üretmeye yarıyor , kuru akü kullanılması gerek sanırım
    piyasada kuru akü diye geçen akülerin çoğu aslında sulu sadece tam bakımsız sınıfında.
    anlık amper üretini ile devamlı amper üretimleri farklı. örneyin arkadaş 120 ampere ihtiyaç duyarsa bildiğimiz akü bu 120 amperi sadece kısa bir süre karşılar. ama 5 amper gibi bir akıma ihtiyaç duyarsa 120 amperlik aküsü onu istedigi yere götüre bilir. ama 120 amperlik akü 200 lira cok cok daha fazlasına ihtiyaç olacak.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı ColdhearteD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla sulu oto aküleri sürekli homojen güç sağlamaya uygun deıl ,daha cok anlık güç üretmeye yarıyor , kuru akü kullanılması gerek sanırım
    O konuda kesin bir bilgim yok ama sadece 1,5 Kw gücündeki bir motosiklet bile koca aküsüyle ortalama 50 km yol alabiliyorken, 5 Kw'lık bir motoru makul bir mesafe götürebilmek için motor kadar akü ihtiyacı olur sanıyorum. Elektrikli araba/motosikletlerin gelişemeyip pazarda yeterince pay sahibi olmamasının en büyük sorunu akü. Biraz hızlı gitsin güçlü olsun deyince tüketimi karşılayacak bir akü araca koyulamayacak kadar büyük oluyor.

  9. #9

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    anladımm. akü maliyetini düşününce, umulduğu kadar tasarruflu olmayacağı gerçeğiyle karşı karşıya kalıyoruz sanırım :D

  10. #10
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    http://www.heinzmann.de/index.php?op...id=136&lang=tr
    http://www.bisikletgezegeni.com/Elktrkbsklt.php
    en az bir motor parası kadar harcaman gerek. ekteki linkler sana yardımcı olur. ülkemizde lityum piller pahalı yurtdışında 500$a adam 8 akü alırken sen sadece 1 tane alabiliyorsun. motora kanat yapıp güneş paneli koyarsan daha uzun yol katetmiş olursun. bütün bu iş bitince motorun kanuni olarak illegal oluyor. yakalandığında motoru elinden alıyorlar. ruhsat çıkaramıyorsun.

  11. #11
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    petrol bazlı araba ekonomisi yerleştiği için elektirikli araba ekonomisi henuz gelişmedi. yani teknoloji tatmin edecek düzeye gelişti ama ekonomi gelişmedi. tıpkı hidrojen ekonomisi gibi. arz talep doğrultusunda ekonomi yerleşince daha çok elektrikli araba ve motorları yollarda göreceğiz.
    olay sadece akü değil şaseye gömülen lityum pillerde var ancak amerika afkanistanda gerekli ayarlamaları daha bitiremediğinden bu sektörde biraz yavaş kalıyor.

  12. #12

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.heinzmann.de/index.php?op...id=136&lang=tr
    http://www.bisikletgezegeni.com/Elktrkbsklt.php
    en az bir motor parası kadar harcaman gerek. ekteki linkler sana yardımcı olur. ülkemizde lityum piller pahalı yurtdışında 500$a adam 8 akü alırken sen sadece 1 tane alabiliyorsun. motora kanat yapıp güneş paneli koyarsan daha uzun yol katetmiş olursun. bütün bu iş bitince motorun kanuni olarak illegal oluyor. yakalandığında motoru elinden alıyorlar. ruhsat çıkaramıyorsun.
    linkler cok faydalı oldu teşekkür ederim . alttaki sitede bisiklet için 1000w motorlu set var fiyat 510 dolar . 1kw güç bisiklet için yeterlı olur gibi , sitede 7 kw lik motorlarda var bisikletemi yönelsem acaba

  13. #13
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008

    elektrikli bobber

    http://www.youtube.com/watch?v=IrsBgzbdsow

    http://www.youtube.com/watch?v=iKQUIQYl0xI

    sesi çok iyi değil insana garip geliyor ama biz motorcular hep daha farklı yolu seçmedik mi ?
    bilgi değil belki şevk verir bu videolar kolay gelsin.

  14. #14
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    yapsan yapsan elektirikli bisikletin parçalarını sökerek monte edip uyguluyabilirsin yoksa senin düşündüğün şey o kadar basit olsa ohooooo

    bin tlye seninde olsun
    Mustafa Kemal Atatürk

  15. #15
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    li-ion aküler var elektrikli araçlar için. araba aküsünün çeyreği kadar akü 12 volt - 90 amper verebiliyor. 10 - 15kg oluyor. bunun gibi bir akü ve 2-3KW motor yeterli bence. zira, elektrik motorları harcadığı enerjiyi çok daha verimli harekete çevirir. bunun yanında torkları yakıtlı motorlara göre çok daha yüksek ve devir kontrolleri daha kolaydır.

    internette hub motorlar var. bi incelersen doğrudan jantın içine gömülü güzel bir motor bulabilirsin. motoru ile beraber kontrol elektroniği muhtemelen 1000 lira gibi bir rakama mal olur. 1000 lira da akülere versen 2000, biraz da diğer işçilik vs derken 3000 lirayı bulur.

    deneyimsizliğin getireceği hatalarla beraber muhtemelen maliyetin biraz daha yüksek olur.
    !?

  16. #16

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    125CC
    5 kw çok fazla. yani şöyle anlatim 736 watt 1 beygir yapar. 3 kw ile zaten aşağı yukarı 5 beygiri yakallıyorsunuz. hıza fazla önem vermezseniz çıkamayacağı yokuş kalmaz. ama 3 kwlık bir motoru 50 km çalıştırmak için en az 200 kg bir aküye ihtiyacınız var. bir arkadaşın bahsettiği li-ion pilleri kullanırsanız ki genelde laptop ta kullanılır pillere yapacağınız masraf 3-4 milyar civarında olur.ve en geç 1 yılda deforme olurlar. piyasadaki 350 watt lık yani yarım beygirlik motorlar en ideali bu iş için. tekerleri küçük olan daha iyi çekiyor büyük olanlar daha hızlı gidiyor. bu arada bir motosiklet şasesi hayli ağır kalacaktır. ben lise 2ye giderken çok zayıftım ve arkadaşlarıma göre çok çelimsiz. yinede akü hariç tek başıma elektrikli motorumuı kaldırabiliyordum. aküsü de 20 kg zaten. motosiklet şasesiyle olmaz bu iş. hafif bir şase yapmanız&yaptırmanız lazım. motoruda direk bağlarsanız uçar gider. bir tornacıyla anlaşıp bir makine mühendisinden yardım alarak uygun dişli oranlarını çıkartıp tornacıda işletmeniz lazım. hocam bence hiç bulaşmayın çok zahmetli. ille de bulaşacam diyorsanız beygir gücünü iyi hesaplayın. sonra şarj süresiini
    3 kw yı 50 km götürmek için hiç yoktan 150 amper akü kullanacaksanız. hızlı şarj ederseniz akü ömrünü yerseniz. yavaş şarj ederseniz ve 12 amperlik 48v aküler 6 saatte şarj oluyorsa 150 amper...

  17. #17
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    uygun fiyatlı ve 100cc bir cub kadar randıman verebilecek bir elektrikli motosiklet çıksa hemen alırım.

  18. #18
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Aşağıdaki videoya bir bak
    http://www.youtube.com/watch?v=EzK_DY_XoTg
    Burada biraz daha detaylı anlatılmış:
    http://vimeo.com/1454315


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)