elektrikli motosiklet yapmak
-
elimde motorsuz bi motosiklet var ve değerlendirmek amacıyla elektrikli motosiklete dönüştürmek istiyorum , ama elektrik motorlarını incelediğimde cok fazla çeşidi olduğunu gördüm , sormak istediğim konu ise bu iş için ne tip bir motor ve batarya kullanmalıyım , ve motoru nereden temın edebılırım , ayrıyeten piyasadıkelerden daha performanslı 3-5 kw lık bı motor kullanmak istiyorum . yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
en güzelini yaparsın. mutlaka 5 kw lık veya daha büyük bir motor bul.
internette gezinirsen cok güzel videyolar var. mühüm olana motoru bulmak.
ac motor bulursan daha iyi ama dc motor bulursan bir vites kutusu gibi bir şey uydurman daha verimli kullanman için gerekecek.
-
eğer çok maliyetli olmazsa yapmayı düşünüyorum . 2 motosiklet bi oto benzin parasından imanım gevredi valla . ama en az 3-5 kw olması lazım cok fazla yokuş var burda
-
üç kurdatmaz en azında 5 kw olmalı. maliyetli iş haberin olsun. ac motorla yapacagın bir sistemde mutlaka frekansa göre hız ve gücü kontrol eden bir beyin kullanmalısın ki bu bile tek başına bir maliyet. dc kullanacagın bir sistem nisbeten ucuza maal olur ama motoru bulamak mesele.
neden lpg gibi çözümlere yönelmiyorsun.
-
Elektrikli bir motosiklet nasıl yaparsın bilmiyorum ama 3-5 Kw gücündeki bir motorla akü sorunu yaşayacağına emin sayılırım.
-
bildiğim kadarıyla sulu oto aküleri sürekli homojen güç sağlamaya uygun deıl ,daha cok anlık güç üretmeye yarıyor , kuru akü kullanılması gerek sanırım
-
nekadar ihtiyaç okadar akü.
Allah'tan teknoloji gelişiyor. aynı hacimde çok tada fazla amper üreten aküler var artık. hatta vartada hibrit araçlar için özel aküler var. mesele parada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------
ColdhearteD adlı üyeden alıntı
bildiğim kadarıyla sulu oto aküleri sürekli homojen güç sağlamaya uygun deıl ,daha cok anlık güç üretmeye yarıyor , kuru akü kullanılması gerek sanırım
piyasada kuru akü diye geçen akülerin çoğu aslında sulu sadece tam bakımsız sınıfında.
anlık amper üretini ile devamlı amper üretimleri farklı. örneyin arkadaş 120 ampere ihtiyaç duyarsa bildiğimiz akü bu 120 amperi sadece kısa bir süre karşılar. ama 5 amper gibi bir akıma ihtiyaç duyarsa 120 amperlik aküsü onu istedigi yere götüre bilir. ama 120 amperlik akü 200 lira cok cok daha fazlasına ihtiyaç olacak.
-
ColdhearteD adlı üyeden alıntı
bildiğim kadarıyla sulu oto aküleri sürekli homojen güç sağlamaya uygun deıl ,daha cok anlık güç üretmeye yarıyor , kuru akü kullanılması gerek sanırım
O konuda kesin bir bilgim yok ama sadece 1,5 Kw gücündeki bir motosiklet bile koca aküsüyle ortalama 50 km yol alabiliyorken, 5 Kw'lık bir motoru makul bir mesafe götürebilmek için motor kadar akü ihtiyacı olur sanıyorum. Elektrikli araba/motosikletlerin gelişemeyip pazarda yeterince pay sahibi olmamasının en büyük sorunu akü. Biraz hızlı gitsin güçlü olsun deyince tüketimi karşılayacak bir akü araca koyulamayacak kadar büyük oluyor.
-
anladımm. akü maliyetini düşününce, umulduğu kadar tasarruflu olmayacağı gerçeğiyle karşı karşıya kalıyoruz sanırım :D
-
http://www.heinzmann.de/index.php?op...id=136&lang=tr
http://www.bisikletgezegeni.com/Elktrkbsklt.php
en az bir motor parası kadar harcaman gerek. ekteki linkler sana yardımcı olur. ülkemizde lityum piller pahalı yurtdışında 500$a adam 8 akü alırken sen sadece 1 tane alabiliyorsun. motora kanat yapıp güneş paneli koyarsan daha uzun yol katetmiş olursun. bütün bu iş bitince motorun kanuni olarak illegal oluyor. yakalandığında motoru elinden alıyorlar. ruhsat çıkaramıyorsun.
-
petrol bazlı araba ekonomisi yerleştiği için elektirikli araba ekonomisi henuz gelişmedi. yani teknoloji tatmin edecek düzeye gelişti ama ekonomi gelişmedi. tıpkı hidrojen ekonomisi gibi. arz talep doğrultusunda ekonomi yerleşince daha çok elektrikli araba ve motorları yollarda göreceğiz.
olay sadece akü değil şaseye gömülen lityum pillerde var ancak amerika afkanistanda gerekli ayarlamaları daha bitiremediğinden bu sektörde biraz yavaş kalıyor.
-
drsteel adlı üyeden alıntı
linkler cok faydalı oldu teşekkür ederim . alttaki sitede bisiklet için 1000w motorlu set var fiyat 510 dolar . 1kw güç bisiklet için yeterlı olur gibi , sitede 7 kw lik motorlarda var bisikletemi yönelsem acaba
-
elektrikli bobber
http://www.youtube.com/watch?v=IrsBgzbdsow
http://www.youtube.com/watch?v=iKQUIQYl0xI
sesi çok iyi değil insana garip geliyor ama biz motorcular hep daha farklı yolu seçmedik mi ?
bilgi değil belki şevk verir bu videolar kolay gelsin.
-
yapsan yapsan elektirikli bisikletin parçalarını sökerek monte edip uyguluyabilirsin yoksa senin düşündüğün şey o kadar basit olsa ohooooo
bin tlye seninde olsun
-
li-ion aküler var elektrikli araçlar için. araba aküsünün çeyreği kadar akü 12 volt - 90 amper verebiliyor. 10 - 15kg oluyor. bunun gibi bir akü ve 2-3KW motor yeterli bence. zira, elektrik motorları harcadığı enerjiyi çok daha verimli harekete çevirir. bunun yanında torkları yakıtlı motorlara göre çok daha yüksek ve devir kontrolleri daha kolaydır.
internette hub motorlar var. bi incelersen doğrudan jantın içine gömülü güzel bir motor bulabilirsin. motoru ile beraber kontrol elektroniği muhtemelen 1000 lira gibi bir rakama mal olur. 1000 lira da akülere versen 2000, biraz da diğer işçilik vs derken 3000 lirayı bulur.
deneyimsizliğin getireceği hatalarla beraber muhtemelen maliyetin biraz daha yüksek olur.
-
5 kw çok fazla. yani şöyle anlatim 736 watt 1 beygir yapar. 3 kw ile zaten aşağı yukarı 5 beygiri yakallıyorsunuz. hıza fazla önem vermezseniz çıkamayacağı yokuş kalmaz. ama 3 kwlık bir motoru 50 km çalıştırmak için en az 200 kg bir aküye ihtiyacınız var. bir arkadaşın bahsettiği li-ion pilleri kullanırsanız ki genelde laptop ta kullanılır pillere yapacağınız masraf 3-4 milyar civarında olur.ve en geç 1 yılda deforme olurlar. piyasadaki 350 watt lık yani yarım beygirlik motorlar en ideali bu iş için. tekerleri küçük olan daha iyi çekiyor büyük olanlar daha hızlı gidiyor. bu arada bir motosiklet şasesi hayli ağır kalacaktır. ben lise 2ye giderken çok zayıftım ve arkadaşlarıma göre çok çelimsiz. yinede akü hariç tek başıma elektrikli motorumuı kaldırabiliyordum. aküsü de 20 kg zaten. motosiklet şasesiyle olmaz bu iş. hafif bir şase yapmanız&yaptırmanız lazım. motoruda direk bağlarsanız uçar gider. bir tornacıyla anlaşıp bir makine mühendisinden yardım alarak uygun dişli oranlarını çıkartıp tornacıda işletmeniz lazım. hocam bence hiç bulaşmayın çok zahmetli. ille de bulaşacam diyorsanız beygir gücünü iyi hesaplayın. sonra şarj süresiini
3 kw yı 50 km götürmek için hiç yoktan 150 amper akü kullanacaksanız. hızlı şarj ederseniz akü ömrünü yerseniz. yavaş şarj ederseniz ve 12 amperlik 48v aküler 6 saatte şarj oluyorsa 150 amper...
-
uygun fiyatlı ve 100cc bir cub kadar randıman verebilecek bir elektrikli motosiklet çıksa hemen alırım.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)