Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Debriyaj problemi hadi çözelim..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Merhaba arkadaşlar;

    Motoru aldığımdan beridir dikkatimi çeken ama arkadaşların motorlarına bindikçe daha da dikkat ettiğim bir sorun var motorumda. 2010 model gt250r daha 8500km 'de aldığımda 7000 idi. Motorun yağını değiştireli 1000km oldu. Motoru 7500 km de bakıma sokmadan önce de bu ileri atma sorunu vardı. Önceki yağı bilmiyorum. Benim koyduğum yağ Opet 10/40.

    Sorun; 1.vitese atıp debriyajı tamamen sıkmama rağmen motor ileri atıyor kendini..ayağımla geri geri götürmekte zorlanıyorum. Bu sırada gaz verip devri yükselttiğimde motor boşa geçmiş gibi oluyor ve geri kayıyor. Ancak devir yine 2binlere düştüğünde motor kendini ileri atmaya devam ediyor. Kavrama yine kavrıyor.

    Vites geçişleri de bu yüzden sanırım özellikle 1 ve 2 de çok sert. İçim acıyor vites değiştirirken. Arkadaşların hyolara biniyorum hiçbir engel yok ayağımın üstünde.

    Birçok kişiye sordum. Birçok kişi baktı. Genel tanılar;

    - Çok teker yapılmış, çok teker yakılmış debriyajın kaçırıyor. Motor performanstan da düşmüş zaten. Erkenden bağırmaya başlıyor.
    - Motorda bir sorun yok, debriyaj 8500 de bitmez, debriyaj telini değiştir, takmadan önce yağla güzel tak sorun geçer. Böyle kullanmaya devam edersen ne silindir kalır ne segman.

    Motor debriyajının çalışmasını, mekaniğini tam bilmiyorum. Komple baskı balatanı değiştirmen lazım diyorlar 300 tl vermek istemiyorum. Yurtdışındaki sitelerde araştırdım çok fazla insan bu sorunu yaşamış. Değişik çözümler bulmuşlar ama net birşey elde edemedim. Genel kanı açıp incelemek lazım, eğilme var mı, ringler baskı yapıyor mu, yaylar şunlar bunlar şeklinde.

    Debriyaj bitmiş olsa. 1.viteste motor kendini ileri atamazdı sanırım. Debriyaj plakaları birbirlerine bir şekilde yapışıyor sanırım tam ayrılmıyor. Clutch Grabbing diye tanımlamışlar bu olayı.

    Siteyi de araştırdım SADO nickli bir arkadaş yaşamış bu sorunu pm attım kendisine ama uzun süredir foruma girmiyor sanırım.

    Sizlerin fikirlerini de alayım. Hadi ustalarım çözün şu sorunu da motoru sürmekten zevk alayım
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Dört zamanlı motosiklet yağı kullan geçer... OPET 10-40 uygun mu ki...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  3. #3
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    bir çok arkadaş bu yağı kullanıyor ve memnunlar..10/50 tam sentetik yağın vites geçişlerini kolaylaştırdığı söyleniyor ama denemedim.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  4. #4
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    hyosunglarda vitesi boşa atacakken ara gaz verilmesinin önerildiğini biliyorum. 1. viteste iler gitmesi senin de yazdığın gibi debriyajın tam ayrılmaması gibi duruyor. bence basitten zora git. en basit çözüm debriyaj telinin değişimi. ben yağı daha ince olan tam sentetik bir yağla (castrol power1 racing 10w-50yi ve ya daha ince yağı tavsiye ederim) değiş. komple debriyaj değişimi için ise ebay'dan yurtdışı siparişi tavsiye edebilirim.

    ekleme: ben mesajı yazarken yağ konusunda mesaj gelmiş. tamamen katılıyorum.

    castrol power1 scooter'dan sonra tam sentetik petrol ofisi ikisi de 10w-40 olmasına rağmen castrolde daha iyi hızlanıyordu sanki. hele 50 km kadar power1 racing 10w50 kullandığımda motosiklet 90 kmye daha rahat çıkıyordu.

  5. #5
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    tamam bundan sonra castrol denerim. Vitesi boşa atmakta sorunum yok. Dediğin gibi ara gaz vererek rahatça boşa alıyorum ama ileri geri yapacağım zaman ileri yaparken vitese takmak geri yaparken ara gaz verip boşa almak işkence oluyo..motordan inip motoru ayaklığa bindirip öyle çeviriyorum hemen
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  6. #6
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Alıntı jonturka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir çok arkadaş bu yağı kullanıyor ve memnunlar..10/50 tam sentetik yağın vites geçişlerini kolaylaştırdığı söyleniyor ama denemedim.
    Motul yada castrol kullanmanı önerir, tavsiye eder , iyileşmeni temenni ederim... Motosiklet yağı kullanınız ... soğuk içiniz...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  7. #7
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Tamam da sorun sadece yağ sebebiyle olsa. Aynı sorun aynı yağı kullanan arkadaşlarda da olması lazım kaba bir yaklaşımla Ya da bu esas sorunu göz ardı ettirecek geçici bir çözüm olacaktır.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  8. #8
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    devriyaj telini az germeyi hiç denedin mi yüzükgergi kısmından peki...
    Zamanla tel az bir boşluk yapmıştır belki...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  9. #9
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Alıntı tbk_1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    devriyaj telini az germeyi hiç denedin mi yüzükgergi kısmından peki...
    Zamanla tel az bir boşluk yapmıştır belki...
    Onu yazmayı unuttum..Sonuna kadar gerdim hiç boşluk kalmadı, en sonda kavrıyo debriyaj, hatta maneti çekip teli demirle biraz daha gerdim yine ileri atıyo motor kendini.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  10. #10

    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    AVCILAR
    wahh kardeşimmm hobit çözüm olamadımı:D

  11. #11
    tbk_1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2006
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Kuru Fasulye tepkimeli, Enjeksiyon sistemi........
    Bazı yağlar devriyaj plakasının yapışıp kalmasına neden olabilir... Plakaların rahat çalışması ama kavrama esnasında kaçırmaması önemlidir.. Tam sentetik yağ kaçırma yapabilir...

    Alıntı ;2178028 adlı üyeden alıntı
    Motor açmak, Rodaj gibi konularda forumda genel bir bilgi eksikliği ya da yanlışlığı gördüm ve haddim görüp bi şeyler yazmak istedim. Forumda ve motorda şüpesiz daha deneyimli arkadaşlar vardır. Zaten muhtemelen bu eksiği bu yazı da kapatamayacak...

    Rodajın bir şekilde kötü yapılması motor bloğunda silindir duvarlarında piston ve piston contalarında geri dönülemez hasarlara neden olacaktır.
    Bu hasar belki 10000 km de hiç göze batmayacaktır. 30000 de dahi anlaşılmayabilir. Karşılaştığım motor ustaları dahi rodaj konusunda maalesef yeterli bilgiye sahip değillerdir.

    Bir motor belli miktarda aliminyum demir alaşımıdır. Bu alaşım yüzdesi firma ve modellere göre değişkenlik gösterir hatta birçok firma bu karışımın oranlarının diğer firmalarca bilinmesini önlemek için mühendislerine gizlilik sözleşmesi imzalatır.


    İşte rodaj dönemi bu karışımın genel anlamda genleşme, esneme paylarına motorun tipine aracın kullanım amacına göre değişkenlik gösterir.

    Soru: Motorumu açmak için ne yapabilirim?

    Motorun açılması aslında yanlış bir tabirdir. Mesele parçaların birbirine alışmasıdır. Her motorun silindir duvarına baktığınızda bibirinden farklı olduğunu gözlemlersiniz. İnsan dna sında ki farklılığa benzer temelde parlak renkli metal görünümlüdür ama üzerindeki izler o motorun geçirdiği hikayeyi anlatır.
    Çok uzatmadan söylemek gerekirse gazı kökle açılır otobana çık bas devirli kullan vs söylemleri TAMAMEN YANLIŞTIR. EN GÜZEL BİLGİ KULLANIM KILAVUZUNDA YAZAN BİLGİDİR.

    Rodaj sınır devri her motor için değişken olmakla birlikte genel kaideler düşük devirde, aynı gaz konumunda çok bekletmeden şeklindedir.

    5.vitesten bir anda dörde düşürmek çok gaz vermek motor ısınmadan yola çıkmak YANLIŞTIR.

    Bir temel yanlışta halen motor yağı üzerinedir.

    4 zamanlı motora 2 zamanlı motor yağı konulmaz

    Araba için üretilen yağ motosiklete konulmaz.

    Scooter için üretilen yağ vitesli motora konulmaz

    Benzincideki açık yağ motora konulmaz.


    Motora kullanım kılavuzunda tavsiye edilen yağ değerleri dışında yağ ancak yoğun mevsim değişiklerinde ve sadece aralık olarak farklı olacak şekilde konur.

    Ya koy abi fark etmez diyenlere lütfen inanmayınız...

    Kullanım kılavuzunda ki rodaj talimatlarına uyunuz .. .

    Altınızda ister 1300 cc ister 150 cc olsun yıllarca binilebilecek makinelerdir. KM lerce motor sağlığını korumak yaşadığımız dünyayı ve cebinizi en önemliside sağlığınızı korumak anlamına gelir. Yağ yakan motorları çok yakan motorları azaltır. Bakım maliyetlerini düşürür.

    100000lerce km sürüşler dilerim...
    ʞoʎ ʎǝşıq uǝpıƃ sɹǝʇ ɯıʎıʎı uǝq

  12. #12
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    komple debriyajı değiştiremem badi..bitene kadar kullanırım ama motorun diğer aksamlarına zarar verir diye korkuyorum.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  13. #13

    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    AVCILAR
    korkma badi dı dı dıııt

  14. #14
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    dıdıdıt badi patlayana kadar..
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  15. #15
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    yok mu cevap
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  16. #16

    Üyelik
    17 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul/moda
    Motosikleti
    kawasaki eleminator 125
    benim de bir sroum var. dün cok gevşek denilip hesapta ayarlandı, debriyajı sıktıgımda motor boştaymış gibi olacağına ,bağrıyor gaz verilmişçesine sebebi ne olabilir?

  17. #17
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Kanka dandik o motor kanuni işte yak gitsin
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  18. #18
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    yabancı bir forumda adam 4.vitese almış geri geri yürütmüş motor kapalıyken düzeldi demiş..çeşit çeşit şeyler var..debriyajı komple değiştircem sorun devam ederse çıldırırım bu yüzden ptesi erdal gelsin kademe kademe bakarız.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  19. #19
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    motor kısmından debriyaj ayarı nasıl yapılır bilen var mı ?
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  20. #20
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Alıntı retros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim de bir sroum var. dün cok gevşek denilip hesapta ayarlandı, debriyajı sıktıgımda motor boştaymış gibi olacağına ,bağrıyor gaz verilmişçesine sebebi ne olabilir?
    normalden daha fazla mı bağırıyor yoksa bağırma artarak devam mı ediyor ?
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)