Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Debriyaj problemi hadi çözelim..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Yahu bu motorlarda amma nazlı oluyor.Yağ polimiğine sakın kanmayın.Yağ konusunda birçok MT üyesiyle zıt fikirdeyim..Yağınızın zaten soğuk viktozitesi 10 sıcak 40.......10-50 den daha ince.Fakat soğukken aynı.Vitese taktığınızda ileri sirkeliyorsa ya teliniz ayarsız yada manete tam basmıyorsunuz.Debriyaja bastıgımızda yayın kuvvetini yenip disklerin arasını açmış,iletimi kesmiş oluyoruz.Yani yağınız gres bile olsa motoru ileri ittiremez.Eger disklerin arasını açamıyorsak iletim devam eder yani motoru sirkeler hatda stop ettirir,belkide vites değiştirilemez..Teli ayarlarken:elimizi bıraktığımızda telde biraz boşluk olmasına yani baskı yaylarını sıkıştırmamasına dikkat etmeliyiz.Ayar tel üzerindeki vidalı somunlu rekorlardan yapılıyor.Daha fazlası için yayları daha sert veya yumuşağı ile degiştirmek gerekebilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu bu motorlarda amma nazlı oluyor.Yağ polimiğine sakın kanmayın.Yağ konusunda birçok MT üyesiyle zıt fikirdeyim..Yağınızın zaten soğuk viktozitesi 10 sıcak 40.......10-50 den daha ince.Fakat soğukken aynı.Vitese taktığınızda ileri sirkeliyorsa ya teliniz ayarsız yada manete tam basmıyorsunuz.Debriyaja bastıgımızda yayın kuvvetini yenip disklerin arasını açmış,iletimi kesmiş oluyoruz.Yani yağınız gres bile olsa motoru ileri ittiremez.Eger disklerin arasını açamıyorsak iletim devam eder yani motoru sirkeler hatda stop ettirir,belkide vites değiştirilemez..Teli ayarlarken:elimizi bıraktığımızda telde biraz boşluk olmasına yani baskı yaylarını sıkıştırmamasına dikkat etmeliyiz.Ayar tel üzerindeki vidalı somunlu rekorlardan yapılıyor.Daha fazlası için yayları daha sert veya yumuşağı ile degiştirmek gerekebilir.
    manetden her türlü ayarı yaptık. Fayda etmedi. Motora giriş yerinden ayarlamak gerekiyor. Doğrusu da buymuş zaten forumlarda okuduğum. Yağ konusunda da sana katılıyorum. Yağ ile ilgili bir sorun yok.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  3. #23
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    genelde yag miktarı fazlaysa bu oluyor hyolarda ama ayrıca debriyaj ortasında bir mil var o dışındaki yuvasına yapışırsada oluyor boşluğu çok anz bırakmışlar ısınca akymıyor ve bazı plakalar ayırmıyor tedavisi mili söküp hafif zımpara yapıp takmak yuvasınada hafifi rayba ile alınabilir

  4. #24
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Servise gittim. Komple tas değişicek dendi. 400 tl de masraf çıktı. Ancak çok sevdiğim bir usta olmasına rağmen neden ayırmıyor sorusuna bir cevap gelmedi. Belki dış basket aşındı onun yüzünden ayırmıyor. Komple neden seti değiştiriyoruz. Debriyajı açıp kendim bakmaya karar verdim. Yapabilir miyim ? veya bu konuda bana yardımcı olucak olan var mı ?

    Yabancı forumlarda bi hayli araştırdım. Basket aşınması (dış tas oluyor galiba) nedeniyle oluyor çoğu..kimi yağ değiştirmiş kimi göbeği değiştirmiş. Kimi sadece yayları değiştirmiş. Değişik motorlarda değişik çözümler var.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  5. #25
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı jonturka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servise gittim. Komple tas değişicek dendi. 400 tl de masraf çıktı. Ancak çok sevdiğim bir usta olmasına rağmen neden ayırmıyor sorusuna bir cevap gelmedi. Belki dış basket aşındı onun yüzünden ayırmıyor. Komple neden seti değiştiriyoruz. Debriyajı açıp kendim bakmaya karar verdim. Yapabilir miyim ? veya bu konuda bana yardımcı olucak olan var mı ?

    Yabancı forumlarda bi hayli araştırdım. Basket aşınması (dış tas oluyor galiba) nedeniyle oluyor çoğu..kimi yağ değiştirmiş kimi göbeği değiştirmiş. Kimi sadece yayları değiştirmiş. Değişik motorlarda değişik çözümler var.
    salla servisi...

    kardeşim, öncelikle kanuni servislerine güvenmemeni şiddetle tavsiye ederim.

    şimdi yazacağım açıklamayı iyice anlayıp uygula
    debriyaj manetinin ordaki kauçuğu kaldırıp debriyajı sıkarak tele bak. teldeki liflerde kopma var mı yok mu kontrol et. liflerde kopma varsa tel ömrünü tamamlamış sayılır ve sürekli uzayarak debriyajda ayarsızlığa sebep olur.

    debriyajı arada bir ayarlamak gerekliliği de burdan geliyor. teller kullanıldıkça uzuyor. dolayısı ile zamanla bu uzamayı tolere etmek gerekiyor.

    öyle 4. viteste geri geri gittim düzeldi filan hikaye onlar yada psikolojik

    gt250r'da debriyaj telini takip edersen aşağıda motorda bir pime bağlanıyor. debriyaj baskısını ayıran pim.

    telin motor gövdesine sabitlendiği bi yer var. orda iki tane somun görüceksin kablonun gövdede sabit kalmasını sağlayan

    burdaki mantık şu, telin hareket ettiği kanal uzadıkça debriyaj daha kolay ayırır. kanal kısaldıkça daha kolay kavrar.

    motor eğer 1. viteste ufak ufak ileri çekiyosa debriyaj tam bırakmıyordur. bu yüzden daha kolay ayıracak şekilde o aşağıdaki somunlardan ayar yapmalısın.

    ama unutma, eğer gereğinden fazla kolay ayıracak şekilde ayarlarsan bu sefer tam kavrama yapamaz ve debriyaj balatasında olmaması gereken gereksiz bir sürtünme başlar. bu da balatanın ömrünü aşırı kısaltır.

    ancak, kullandığın yağa göre, yağın ve motorun sıcaklığına göre bu durum epey farklılık gösterebiliyor.

    ben motora en son bp yarısentetik yağ koydum. ve açıkçası hiç memnun değilim. tam sentetik yağlarla mineral yağlar yada yarı sentetik yağlar arasındaki en büyük fark sıcaklık ve soğukluk davranışları farklı olması. bu yüzden kesinlikle tam sentetik yağlar daha iyi.


    mesela benim motor şu anda sabah hava serinken 1. viteste debriyajı çekip marşa bastığımda ciddi ileri atılıyor.

    normalde yağın motor günlerce çalışmasa bile metal ve diğer yüzeylerde nemli şekilde kalması ve bu yüzeyleri yağlı tutması gerekir. ama ben her sabah motoru çalıştırdığımda anlıyorum ki debrijaj balatalarında gram yağ yok zira zımpara gibi aşındığını ve debriyajmın ömrünü yediğimi hissediyorum.

    zaman geçip motor ısınınca debriyaj ve vites geçişleri gayet rahat hale geliyor. bu da tamamen yağla alakalı.

    seninde yağla ilgili bir sıkıntı çekiyor olabileceğini düşünüyorum.
    yine de motor bloğundaki somunlardan yukarda bahsettiğim mantıkta ayar yaparak debriyajı tam ayarla.

    debriyajı tam ayarladığından emin olmak için motorun belli viteste belli devirde ulaştığı sürate bakabilirsin. mesela benim 650 comet, 6. vites 5000 devirde 120 km hıza çıkıyor. motor ısındığında 6. viteste 5000 devire geldiğimde 120'nin altında bir sürate ulaşmışsam debriyaj yeterli kavramıyor demektir. aynısını senin kendi motorun için de bir test yapıp belirlemen gerek.

    tabi 250r'da hangi viteste hangi sürate ulaşıyor hiç bilmiyorum.


    kısacası
    teli kontrol et. liflerde kopmalar varsa değiştir.

    tel'i motor yağı ile yağla. gresle değil.( telin kablo kanalından içeri akacak şekilde yağla. bütün kanal boyunca yağlanması çok iyi olur. yumuşar. )

    motordaki bağlantı yerindeki somunları ayarlayarak en rahat ayırma kavrama aralığını tuttur. ve bunu düzenli olarak yap ( tahminen 3000 - 5000 km de bir. )

    motor yağını üreticinin tavsiye ettiği yağ türü ile ve tam sentetik bir yağ ile, bilinen marka bir yağ ile değiştir.

    ---------------------------------------------------------

    sentetik yağlar laboratuvar ortamında geliştirilen ve mineral yağlardan daha pahalıya malolan yağlardır. ancak yağlama performansları çok daha iyidir.

    motor yağlarındaki 10W40 0W50 gibi değerler, yağın akışkanlığının yeterli olduğu ısı aralıklarını ifade eder. 10W40 yağ daha sıcak şartlarda başarılı iken 0W50 daha soğuk şartlarda başarılı bir yağ sayılır.

    NORMAL ŞARTLARDA, ÜRÜNÜN TEKNİK SERVİSİ BULUNULAN İKLİM VE MEVSİM ŞARTLARINA GÖRE DOĞRU YAĞI BELİRLEYİP MÜŞTERİYE TAVSİYE EDECEK VE KULLANACAK POTANSİYELDE OLUR.

    ama 10W40 ile 0W50 arasındaki farkı sana izah edebilecek kaç kanuni servisi bulursun bilemiyorum o yüzden garanti kapsamı gerektiren durumlar dışında kanuni servislerini ziyaret etmemeni şiddetle tavsiye ederim.

    şimdi kalkıp öyle deme güzel kanuni servisleri de var diyen bir arkadaş olabilir. haklı da olabilirler.. ama bu kanuni servislerinin genelinin uyduruk olduğu gerçeğini değiştirmez

    motoruna yazık etme o bakımdan. o motorun debriyaj tasının değişmesini gerektiricek şartları 10.000 km de başarmak için piste çıkmış ve redline'ın altına inmemiş olman lazım bana göre.

    Türkiye şartlarında doğu bölgelerine gitmediğin sürece 10W40 250r için uygun bir yağ. zaten üretici tavsiyesi de o. ustaların söylediklerini sallamamanı, ve mümkünse motor yağını kendin değiştirmeni tavsiye ederim.

    internette ararsan 250r için service manual bulabilirsin. orda yağı nasıl değiştireceğinden nasıl şartlarda ne yağ kullanman gerektiğine kadar her detay var zaten.
    bu arada, hyosung motorlarındaki boşa geçme sorunu tamamen uyumsuz yağ ve ayarsız debriyaj sorunu. bu da motorun ilk montajı ile alakalı bir durum

    buradan bile neden kanuni servislerine güvenmemek gerektiği ortada bence...

    hadi kolay gelsin.
    !?

  6. #26

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    saylan malesef bende bir çare bulamadım eğerki gaz verdiğinde boşa almasaydı devam etseydi debriyajın ayarsız derdim.. fakat şimdi bu olay bencede debriyajın yapışmasıdır..vaayy sessizsakin kadir abim yine döktürmüşş.. özledim kadir abi seni irtibat a geç benimle ben GÖRKEM HFC den
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  7. #27
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saylan malesef bende bir çare bulamadım eğerki gaz verdiğinde boşa almasaydı devam etseydi debriyajın ayarsız derdim.. fakat şimdi bu olay bencede debriyajın yapışmasıdır..vaayy sessizsakin kadir abim yine döktürmüşş.. özledim kadir abi seni irtibat a geç benimle ben GÖRKEM HFC den
    selam görkem burda takılıyorum artık çok oldu görüşmeyeli. ben hfc'den koptuğumdan beri sanırsam
    !?

  8. #28
    buberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Varadero
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    salla servisi...

    kardeşim, öncelikle kanuni servislerine güvenmemeni şiddetle tavsiye ederim.

    şimdi yazacağım açıklamayı iyice anlayıp uygula
    debriyaj manetinin ordaki kauçuğu kaldırıp debriyajı sıkarak tele bak. teldeki liflerde kopma var mı yok mu kontrol et. liflerde kopma varsa tel ömrünü tamamlamış sayılır ve sürekli uzayarak debriyajda ayarsızlığa sebep olur.

    debriyajı arada bir ayarlamak gerekliliği de burdan geliyor. teller kullanıldıkça uzuyor. dolayısı ile zamanla bu uzamayı tolere etmek gerekiyor.

    öyle 4. viteste geri geri gittim düzeldi filan hikaye onlar yada psikolojik

    gt250r'da debriyaj telini takip edersen aşağıda motorda bir pime bağlanıyor. debriyaj baskısını ayıran pim.

    telin motor gövdesine sabitlendiği bi yer var. orda iki tane somun görüceksin kablonun gövdede sabit kalmasını sağlayan

    burdaki mantık şu, telin hareket ettiği kanal uzadıkça debriyaj daha kolay ayırır. kanal kısaldıkça daha kolay kavrar.

    motor eğer 1. viteste ufak ufak ileri çekiyosa debriyaj tam bırakmıyordur. bu yüzden daha kolay ayıracak şekilde o aşağıdaki somunlardan ayar yapmalısın.

    ama unutma, eğer gereğinden fazla kolay ayıracak şekilde ayarlarsan bu sefer tam kavrama yapamaz ve debriyaj balatasında olmaması gereken gereksiz bir sürtünme başlar. bu da balatanın ömrünü aşırı kısaltır.

    ancak, kullandığın yağa göre, yağın ve motorun sıcaklığına göre bu durum epey farklılık gösterebiliyor.

    ben motora en son bp yarısentetik yağ koydum. ve açıkçası hiç memnun değilim. tam sentetik yağlarla mineral yağlar yada yarı sentetik yağlar arasındaki en büyük fark sıcaklık ve soğukluk davranışları farklı olması. bu yüzden kesinlikle tam sentetik yağlar daha iyi.


    mesela benim motor şu anda sabah hava serinken 1. viteste debriyajı çekip marşa bastığımda ciddi ileri atılıyor.

    normalde yağın motor günlerce çalışmasa bile metal ve diğer yüzeylerde nemli şekilde kalması ve bu yüzeyleri yağlı tutması gerekir. ama ben her sabah motoru çalıştırdığımda anlıyorum ki debrijaj balatalarında gram yağ yok zira zımpara gibi aşındığını ve debriyajmın ömrünü yediğimi hissediyorum.

    zaman geçip motor ısınınca debriyaj ve vites geçişleri gayet rahat hale geliyor. bu da tamamen yağla alakalı.

    seninde yağla ilgili bir sıkıntı çekiyor olabileceğini düşünüyorum.
    yine de motor bloğundaki somunlardan yukarda bahsettiğim mantıkta ayar yaparak debriyajı tam ayarla.

    debriyajı tam ayarladığından emin olmak için motorun belli viteste belli devirde ulaştığı sürate bakabilirsin. mesela benim 650 comet, 6. vites 5000 devirde 120 km hıza çıkıyor. motor ısındığında 6. viteste 5000 devire geldiğimde 120'nin altında bir sürate ulaşmışsam debriyaj yeterli kavramıyor demektir. aynısını senin kendi motorun için de bir test yapıp belirlemen gerek.

    tabi 250r'da hangi viteste hangi sürate ulaşıyor hiç bilmiyorum.


    kısacası
    teli kontrol et. liflerde kopmalar varsa değiştir.

    tel'i motor yağı ile yağla. gresle değil.( telin kablo kanalından içeri akacak şekilde yağla. bütün kanal boyunca yağlanması çok iyi olur. yumuşar. )

    motordaki bağlantı yerindeki somunları ayarlayarak en rahat ayırma kavrama aralığını tuttur. ve bunu düzenli olarak yap ( tahminen 3000 - 5000 km de bir. )

    motor yağını üreticinin tavsiye ettiği yağ türü ile ve tam sentetik bir yağ ile, bilinen marka bir yağ ile değiştir.

    ---------------------------------------------------------

    sentetik yağlar laboratuvar ortamında geliştirilen ve mineral yağlardan daha pahalıya malolan yağlardır. ancak yağlama performansları çok daha iyidir.

    motor yağlarındaki 10W40 0W50 gibi değerler, yağın akışkanlığının yeterli olduğu ısı aralıklarını ifade eder. 10W40 yağ daha sıcak şartlarda başarılı iken 0W50 daha soğuk şartlarda başarılı bir yağ sayılır.

    NORMAL ŞARTLARDA, ÜRÜNÜN TEKNİK SERVİSİ BULUNULAN İKLİM VE MEVSİM ŞARTLARINA GÖRE DOĞRU YAĞI BELİRLEYİP MÜŞTERİYE TAVSİYE EDECEK VE KULLANACAK POTANSİYELDE OLUR.

    ama 10W40 ile 0W50 arasındaki farkı sana izah edebilecek kaç kanuni servisi bulursun bilemiyorum o yüzden garanti kapsamı gerektiren durumlar dışında kanuni servislerini ziyaret etmemeni şiddetle tavsiye ederim.

    şimdi kalkıp öyle deme güzel kanuni servisleri de var diyen bir arkadaş olabilir. haklı da olabilirler.. ama bu kanuni servislerinin genelinin uyduruk olduğu gerçeğini değiştirmez

    motoruna yazık etme o bakımdan. o motorun debriyaj tasının değişmesini gerektiricek şartları 10.000 km de başarmak için piste çıkmış ve redline'ın altına inmemiş olman lazım bana göre.

    Türkiye şartlarında doğu bölgelerine gitmediğin sürece 10W40 250r için uygun bir yağ. zaten üretici tavsiyesi de o. ustaların söylediklerini sallamamanı, ve mümkünse motor yağını kendin değiştirmeni tavsiye ederim.

    internette ararsan 250r için service manual bulabilirsin. orda yağı nasıl değiştireceğinden nasıl şartlarda ne yağ kullanman gerektiğine kadar her detay var zaten.
    bu arada, hyosung motorlarındaki boşa geçme sorunu tamamen uyumsuz yağ ve ayarsız debriyaj sorunu. bu da motorun ilk montajı ile alakalı bir durum

    buradan bile neden kanuni servislerine güvenmemek gerektiği ortada bence...

    hadi kolay gelsin.
    Ben bir honda cbx250 kullanıcısı olmama rağmen yazdıklarınızdan birçok şeyin cevabını buldum çok teşekkür ederim. Sabahları ilk çalıştırdığımda benimde debriyaj yapışmış oluyor ki motor öne atlar gibi yapıyor. Acaba bi sorun varmı diye tereddüt ediyordum ama sanırım normal birşey. Ayrıca yolda giderken dikkat ederim hangi devirde kaç km hız yaptığımı ve bazen küçükde olsa farklı sonuç oluyor ama imkansız yaa falan diye çelişiyordum. Şimdi tekrar düşündümde motor ısısı farklı zamanlarda deniyorum ve debriyaj tam kavramıyormuş demekki bunu düşünmemiştim
    dolar 10 lirayı geçecekmiş.

  9. #29
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    bugün motora giren somunlardan ayar yaptım..ayar civatasını gevşetip sonuna kadar çektim. Yine de bir değişiklik olmadı. 10-50 castrol yağ alıp denicem geçici bir çözüm olması ümidiyle..Olmazsa debriyajı açıp bakıcam.
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  10. #30
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Alıntı jonturka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bugün motora giren somunlardan ayar yaptım..ayar civatasını gevşetip sonuna kadar çektim. Yine de bir değişiklik olmadı. 10-50 castrol yağ alıp denicem geçici bir çözüm olması ümidiyle..Olmazsa debriyajı açıp bakıcam.
    Butun yorumları okumadım kusura bakmayın Jonturka aynı probleme benzer bı sıkıntı bende de wardı. Yağı Castrol 10 40 Power le değiştirdim. Bide bu debrıyajın Teli cekınce donen yer warya solda aşada adını bılmıyorum onu soktum biraz geri aldım guzel bı ayar yaptım sımdı oldugu yerde Cok nadir de olsa gaz wererek ama cogu zaman normal bi sekılde boşa alabılıyorum. Denemediysen önce yağ değiş sonra dedıgım yerdeki Bilezik gibi zımbırtıyı sok az geri al öle tak.

  11. #31
    jonturka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Beylikdüzü
    Motosikleti
    2010 Hyosung GT250R
    Alıntı _SpartacuS_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Butun yorumları okumadım kusura bakmayın Jonturka aynı probleme benzer bı sıkıntı bende de wardı. Yağı Castrol 10 40 Power le değiştirdim. Bide bu debrıyajın Teli cekınce donen yer warya solda aşada adını bılmıyorum onu soktum biraz geri aldım guzel bı ayar yaptım sımdı oldugu yerde Cok nadir de olsa gaz wererek ama cogu zaman normal bi sekılde boşa alabılıyorum. Denemediysen önce yağ değiş sonra dedıgım yerdeki Bilezik gibi zımbırtıyı sok az geri al öle tak.
    onu da denicem..

    sende debriyaja tamamen basılıyken ileri yürüme sorunu var mıydı ?
    - Abi 1000'lik mi bu ?

    -

  12. #32
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    servis kitapcığında ne yağ önerilmişse onu kullanmaya devam et.
    Motorunda sorun oldugunu düşünmüyorum. Müsait bir zamanda uzun uzadıya yazar yada anlatırım.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  13. #33

    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    mondial 125 kt/jawa 350 TS
    aynı sorun kendı motorumda olustu fakat model farklı ama suna emın olkı sen gıbı denemedıgım kalmadı yag,zıncır,tel,balata vs vs... sonuc nafıle en sonunda motorun sanzımanını actım bastan asagı ınceledım ve sanzıman kısmında 3 tane vıtes hılalını tutan vıtes topuzu(taragı) nın zamanla asındıgının farkına vardım sımdı degıstırdım sorun yok super superrr superrrr ,,,


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)