MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Motosiklet Kask Kamerası
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Akü Nasıl Şarj edilir.

  1. #1
    Choppery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2004
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    KUBA STR 250
    Reklamlar  
    Mondial Motor
    Mondial Motor
    Kuba Motor

    Akü Nasıl Şarj edilir.

    Akünün şarjı hakkında bilgilerinize ihtiyacım var.
    Ayrıca; motorumun farları rölantideyken az yanıyor. Gazı açınca yükseliyor. Bunun sebebi akü müdür? nedir?


    AVM Forum
    Kadırga Scooter
    Motomax
  2. #2
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    motor çalıştıktan sonra voltajı alternatörden aldığı için bu olay normaldir.aküyü sen şarj edemezsin akü çok yüksek amperlerle sarj ediliyor akü zayıfsa zaten motor zor çalışır
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  3. #3

    Üyelik
    17 Şubat 2004
    Şehir
    Kuşadası
    Motosikleti
    KTM 250 EXCR
    Sürücü Eğitimi Kitabında böyle bişey yazıyordu. Eğer rolantideyken farlar az yanıyorsa, gaz verince daha iyi yanıyorsa aküyle ilgili bişey var demektir. Aküyü sanayide falan şarj ediyorlar sanırım.

  4. #4

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    hayır, aküyle çok büyük ilgisi yok.sadece akü şarjı az ise alternatörün ürettiği elektrik akımı biraz daha fazla aküye gidiyordur.ama bu genelde her motorda böyledir.yani akü tam şarjlı veya yeni ise bu hadise olmayabilir ama normal kullanımda rölantide farlar biraz zayıf yanar.

    bence aküyüde kendin şarj etmek için uğraşma.ben 2 milyona şarj ettiriyorum.aküyü sök bi torbaya koy, götür şarja ver.kendin şarj etmek için gerekli ekipmanlar çok pahalı, değmez.

  5. #5
    Choppery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2004
    Şehir
    Izmir
    Motosikleti
    KUBA STR 250
    Yani normaldir diyosunuz.eywallah.
    Başka tavsiyesi olan.
    Yetmediğinden değil muhabbet olsun iste.
    Dragstar 650 Classic
    Süper Fırsat 5" gps bluetooth fm transmitter 2gb sd kart full harita tr sadece 215 tl . Fırsatı kaçırma!

  6. #6
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    ups fln takabilirsin voltaşı sabitler akü bitince akünün yerini alır
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  7. #7
    YunusEmre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2005
    Ben 12 voltda 0.7 amper ile 8 saatde 12 volt 3 amper ile 1 saatte şarz ediyorum,

    1 tane ayarlı sağlam regüle edilmiş bir adaptörüm var
    hem amper hem voltaj ayarlı rahat rahat şarz ediyorum
    yalnız 12 volt 5 amper verirsem akü patlar mı diye de düşünüyorum beklemek sıkıyor biraz ;)

  8. #8
    ODUNCU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2005
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    KLR 650
    Konjektördende yapar benimki yapmıştı. Bide şarj etmek ettirmek aküyü yiyor. İllada yaptıracaksan gitbi akücüde - elektrikçide yaptır. Ben de şarj aleti var ama ben bile zorda kalmadıkça akücüye götürürüm.

  9. #9
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul
    Git bi oto elektrikçiye, yada akü servisine ölçtür değerlerini. Sorun akünden mi yoksa motorun şarz sisteminden mi ortaya çıksın, ona göre hareket et. Ezbere olmaz...
    p4tr0n bunu beğendi.
    ‘Hâlbuki, O, sizi evrelerden geçirerek yaratmıştır.’ (NÛH 14)

  10. #10
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 BMW R1200GS ADV
    Eyong üstadımın dediği gibi güç ölçümü yaptır ayrıca asitli aküyse asit ölçümü yaptırın. Sonuca göre bakım veya akü yenilenmesi yapılır. Yolda kalmamak için akü bakımı çok önemli.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  11. #11
    Moderatör (forrap) Tuncer Sezen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2005
    Şehir
    İzmir
    YunusEmre, ODUNCU, Eyong, Makine, Beyler yanlış anlamayın ama bu başlığı açan dostumuz tahminimce şu an aramızda bile değil(öldü gibi oldu ama)sitemizde bile değil diyelim Sizden önceki son mesaj Tarih: 2004-09-09, 11:39:25 tarihinde Ama genede yararlı bi başlık bişeyler daha öğrendim ayak üstü bu da kardır...

  12. #12
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2011 BMW R1200GS ADV
    Kötü düştük
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  13. #13
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    evet forrap ım tuncerim oldum olası bu msj tarihlerine son derece dikkat eder evet arkadaş aramızda olmaya bilir fakat bilmeyen ve bu olay başına gelen bir çok arkadaş olabilir bence de akü ile kesinlikle alakası yok konjektör ün ürettiği akım az sorun bu konjektör üretmesi gereken değerdeki voltajı üretemediği içindir kesinlikle öyle gazı verince farların canlanması olayı kesinlikle normal değil bu her motorda olur lafı da yanlış mobilet lerde olabilir ona bişey demem ama konjektörü sağlıklı çalışan bir motor bunu yapmaz ayrıca konjektör sağlam gerekli akımı üretebiliyor ve akünün suyu vesairesi yeterliyse ve petekleri sağlam ölmemiş bir akü ise motor çalıştığı sürece konjektör aküyü zaten şarj eder.... sorun a) konjektör seçeneğidir.. herkese saygılar
    anılgan bunu beğendi.

  14. #14
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    akü düşük amperle sarj edilir ve relantide farların sönük yanması akünün amperiyle alakalıdır motosiklet aküleri boyutları araba akülerinden küçük olmasından dolayı amperide düşüktür aküyü besleyen alternatör de ona göre ayarlanmıştır bir oto aküsünün amperi en az 60 amperdir ve alternatörleride ona göre onu besleyecek tipte yapılmıştır motosikletinin farı lambası hiç yoksa 25-35watt vardır e stoplarda var ve çektiği akımı tahmin edersin artık bir diğer konuda konjektör(regülatör) aküyü şarj etmez sadece alternatörden gelen akımı düzenler akü şarj olmuşsa aküye giden akımı keser şarj gerekiyorsa akım vermeye devam eder..
    anılgan bunu beğendi.

  15. #15
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    sinan biz ne diyoruz abiii akü nün şarjı azsa şarj eder işte

  16. #16
    yavuzk2004 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    choppery bmw arabalarda frene çok basınca arka stoplar daha çok yanıyo belkide senin motorda ileri teknolojilidir ve gazı verince daha ii aydınlatmak için daha çok yanıyodur. Takma böyle şeyleri bak kimsede yok sende var

  17. #17

    Üyelik
    29 Ekim 2010

    altarnatör ve akü nün şarj olmaz zamanı ???

    MERHEBA arkadaşlar öncelikle aranız da yenıyim herkeze SLM

    arkadaşlar sormak istediğim şudur şimdi diyelim ki arabada teyibi acık unuttun 1 veya 2 gün arabaya gittin kontak basmıyor nolmuş akü bitmiş bunları geçtik arabayı vurdurduk ettik çalıştırdık diğelim bu akü arabada nakadar sürede şarj olur ROLANTİ de iken ?? altarnatör gücü 12V/ 70/80 amp bitmiş akü rolantide nakadar da dolar ?
    __________________________________________________ ______________

    1 de sormak istediğim şu var arabalar da akü ve altarnatör hariçin de elektirik üreten bir donanım varmı_?


    arkadaşlar bilen bu konun uzmanı bi arkadaştan yada güzel bir şekilde acıklama yapılırsa cok sevinirim

  18. #18
    savaskayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    Çorlu-Tekirdağ
    Motosikleti
    Alamet !.
    bu forumla alakasız bir soru olmamış mı sence?

    motosiklet aküleri kapasitesinin 1/10 u ile 1/5 i kadar bir akım ile şarj edilirse ömrü uzun olur.
    örneğin akü 5 amperse 0,5 amperlik bir sarj cihazı ile şarj edilmelidir.
    şarj süresi ne kadar uzun olursa o kadar iyidir.
    ilkerabi ve anılgan bunu beğendiler.
    www.savaskayan.com

  19. #19
    okanali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    Dudullu
    Motosikleti
    Wuben Çin Mali
    Arkadasım o far muhabbetı bendede var gazı verınce daha ıyı yanıyor. ama yıne cevabı okumustum forumda bu baglantısından kaynaklanıyor. sorun degıl demişti arkadaşlar.

    benımde sormak ıstedıgım var.
    akuyu yenı sıfır aldım daha 2 ay olmadı sımdı calısırken zorlanıyor el marsından mıotor + kornada az calıyor ses olarak ve pes pese calmıyor. akunun netten baktım nasıldır dıye 2 saat sarjda kalması lazım dıyordu kullanım kılavuzunda ama elemanlar 5 dk taktı cıkardı ve bence bundan hemen 2 ayda bosaldı dıyorum.. dıyorum kı sokup taktırayım 2 saat sarja

  20. #20
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    akücüye gitmek lazım..evde şarj için gerçekten kaliteli bir şarj cihazı olması lazım..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler