Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

honda cbr600f motor ömrü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    oguz1327 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    2001 honda cbr 600f4i
    simdi aklimda soru isaretleri artti; motorumu aldigim kisi motorun 3. sahibi ve 2000 km civari yol yapmis bakım olarakta yağını, filtrelerini ve zincirini degistirmis . motorun daha onceki sahiplerine ulasamadim. aldigim gibi yagini ve filtrelerini ben de degistirdim.motor su an 29500 kmde ve hicbir sikintisi yok(anormal ses, hizlanma, ilk calistirma gibi).acaba motoru actirip degismesi gerekn parcalarin olup olmadigini kontrol ettirmeli miyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Alacagin motosikletin servis bakim karnesini iste.
    Bakimlari zamaninda yapilmismi kontrol et.
    Eger bakimlari zamaninda yapilmissa, üst üste ayni sebepten kaynaklanan tamiratlar yapilmamissa, nispeten alinabilecek motosiklet
    İlkay abicim bu söyledigin Türkiye'de maalesef mümkün değil
    Servis, sadece garanti kapsamina kadar yapılan bakimlarin karnesini verebilir.
    Bunun sebebide yetkili servislerin 600CC + üzeri motorlarda uyguladigi yüksek iscilik fiyatlari.
    Hal böyle olunca, araç sahibi garanti süresi bittikten sonra araç bakımlarını ya kendi imkanlariyla yapiyor, ya da köşe başındaki hasan ustaya gidiyor

    Pardon.
    <<iLk@yy>> arkadaşım buna benzer bi yorum yapmıs zaten.
    Ben onu görmemiştim.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #23
    jack hammer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    09YBR125, 08DYLAN
    km odaklı olursanız birinde olmasada ikincisinde illaki yüksek kmli motoru size çakarlar.

    talep düşük km olunca arz da haliyle öyle ayarlanıyor.

    önemli olan motorun hayati parçalarının zamanında degişmesi ve kullanılan parçaların orjinal servis malı olmasıdır. cc arttıkça risk te artar. çünkü yüksek cc için ödenen miktar illaki düşük cc den genelde fazla olacaktır.

    honda motor aksamı diger japonlara göre daha dayanıklıdır. ama bu onu kusursuz yapmaz. diger japon motosikletlerinide hiçe saymaz.

    motosiklet alırken popüler alım satım sitesi sahibinden.com a girip istediginiz modeli seçip km odaklı davranıpta 15-20 bin fazla km yapmış ama canı alınmamış bakımları düzenli ve itina ile yapılmış bir motosikleti kaçırabilirsiniz. ayrıca fiyata göre artan diye sıralatıpta kafanızda o motosikletin degeri ile ilgili demekki bu modeller bu kadar ediyor derseniz hayatta temiz motor alamazsınız.

    burada yapılması gereken şudur.
    baglayıcı nitelikte örnek vermiyorum.

    kafanızda bir model belirlenir.

    diyelim ki cbr600f

    bütçeniz nedir 10 bin.

    şahsi düşüncem temi,z bir 600f o rakama alınır ama siz yinede bir miktar daha fazla verip daha temizine bakın.

    ee nerden bilecegim daha fazla ödeyecegim motorun daha temiz olacagını.

    buradada şu kural geçer. kimse iyi malını ucuza vermez. iyi mal her zaman satar. ticaretin birinci kuralı budur.

    son olarak kısıtlı bütçe ile yüksek cc racing işine girilmez. hava atacam derken hava almakta vardır işin ucunda. adamın 10000 lira bütçesi vardır o fiyata motor alır ama bakım masrafları ve yakıtı eger iyi bir geliriniz yoksa adamın ocagına incir agacı diker. işin birde satma konusu var. kimse aldıgı degerden aşagı satmak istemez motosikletini. ee haliyle km ye takılıp yüksek km li motorları eleyip 20 bin km de aldıgınız motosikleti iki yıl kullanıp 40 binde satmak istediginizde sizin motorunuzuda eleyen çok olacaktır. ya uygun fiyata vereceksiniz oda yüksek ihtimal alım satıcılar alır verir ayarı km ye satlıga çıkarır yada aylarca talip beklersiniz.
    şerefini kaybedenin kaybedecek bir şeyi kalmamıştır

  4. #24
    AllForNothin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2010
    Şehir
    Maltepe / İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT 250R
    Ben de bugün bir 600f'e bakmaya gittim.Estetik olarak motordan çok hoşlandım.Klasik kriterleri kontrol ettim.Gözle benim farkedebileceğim herşey iyi görünüyor ancak motor 65.000'de.Temiz kullanıldığını, bakımlarının zamanında yapıldığını farz etsek 2. el bir 600f için 65.000 fazla yüksek bir rakam öyle değil mi? Satıcıyı bakarım diyenler oluyor.Tamam satıcı düzgün ama malüm çoğu motor bir kullanıcıdan fazlasıını görmüş oluyor.Ya önceki , daha önceki ? Ustama danıştım, 65.000 biraz fazla bir km..İlerleyen zamanlarda bazı parçalar ömrünü tamamlamaya başlayacak dedi.Satarken de sorun yaşayacağım.Sahibindene şöyle bir baktım, 50bin'den yüksek 2004 üstü motor yok.Tüm bunlar bir yana dediğim gibi motordan çok hoşlandım.Siz olsanız ne yapardınız ?

  5. #25

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı jack hammer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    km odaklı olursanız birinde olmasada ikincisinde illaki yüksek kmli motoru size çakarlar.

    talep düşük km olunca arz da haliyle öyle ayarlanıyor.

    önemli olan motorun hayati parçalarının zamanında degişmesi ve kullanılan parçaların orjinal servis malı olmasıdır. cc arttıkça risk te artar. çünkü yüksek cc için ödenen miktar illaki düşük cc den genelde fazla olacaktır.

    honda motor aksamı diger japonlara göre daha dayanıklıdır. ama bu onu kusursuz yapmaz. diger japon motosikletlerinide hiçe saymaz.

    motosiklet alırken popüler alım satım sitesi sahibinden.com a girip istediginiz modeli seçip km odaklı davranıpta 15-20 bin fazla km yapmış ama canı alınmamış bakımları düzenli ve itina ile yapılmış bir motosikleti kaçırabilirsiniz. ayrıca fiyata göre artan diye sıralatıpta kafanızda o motosikletin degeri ile ilgili demekki bu modeller bu kadar ediyor derseniz hayatta temiz motor alamazsınız.

    burada yapılması gereken şudur.
    baglayıcı nitelikte örnek vermiyorum.

    kafanızda bir model belirlenir.

    diyelim ki cbr600f

    bütçeniz nedir 10 bin.

    şahsi düşüncem temi,z bir 600f o rakama alınır ama siz yinede bir miktar daha fazla verip daha temizine bakın.

    ee nerden bilecegim daha fazla ödeyecegim motorun daha temiz olacagını.

    buradada şu kural geçer. kimse iyi malını ucuza vermez. iyi mal her zaman satar. ticaretin birinci kuralı budur.

    son olarak kısıtlı bütçe ile yüksek cc racing işine girilmez. hava atacam derken hava almakta vardır işin ucunda. adamın 10000 lira bütçesi vardır o fiyata motor alır ama bakım masrafları ve yakıtı eger iyi bir geliriniz yoksa adamın ocagına incir agacı diker. işin birde satma konusu var. kimse aldıgı degerden aşagı satmak istemez motosikletini. ee haliyle km ye takılıp yüksek km li motorları eleyip 20 bin km de aldıgınız motosikleti iki yıl kullanıp 40 binde satmak istediginizde sizin motorunuzuda eleyen çok olacaktır. ya uygun fiyata vereceksiniz oda yüksek ihtimal alım satıcılar alır verir ayarı km ye satlıga çıkarır yada aylarca talip beklersiniz.
    temiz bir 600f motor 10 bin tl ye alınır demişsiniz hadi ya diyorum siz 10bin tl ye hurda veya kazalı bir 600 f alırsınız.
    600 f lerin piyasasına girin bakın bakalım 20-30bin km altında yada kmsi ile oynanmamış bir motor bulabileceksiniz de 10bin tl ye alacaksınız.
    ben kullanıyorum diye yazmıyorum iyi makina iyi paradır unutmayın, 600 f lerin piyasası temizler için 12500-14500tl arası gezer. mesela benim motorun km si 12750km tamamen orjinal hatta yan ayaklığın ucundaki ambalaj üzerindeydi yeni çıkarttım üstünde dişleri bile yıpranmamış orjinal bridgstone lastikler var yani bu haliyle bana 15bin tl teklif edecekler asla satmyı düşünmüyorum çünkü satılacak motor değil bu haliyle sıfır motor gibi gerisini siz düşünün. yenisi 25bin tl.
    600f aacak arkadaş cebine en az 12500 koysun sonra misli misli cepten çıkmasın derim.
    lastikler ömrünü doldurdu bu yaz yeni 1 takım lastik takıcaz inş.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    600f 900rr 929rr bu motrolar mekanik olarak gerçekten ölümsüzdür. Yeter ki insani sınırlarda kullanılmış vicdani şekilde bakımları aksatılmamış olsun.
    dünyada ölümsüz olan hic birsey yok

  7. #27
    AllForNothin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2010
    Şehir
    Maltepe / İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT 250R
    Alıntı esemiyake adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    temiz bir 600f motor 10 bin tl ye alınır demişsiniz hadi ya diyorum siz 10bin tl ye hurda veya kazalı bir 600 f alırsınız.
    600 f lerin piyasasına girin bakın bakalım 20-30bin km altında yada kmsi ile oynanmamış bir motor bulabileceksiniz de 10bin tl ye alacaksınız.
    ben kullanıyorum diye yazmıyorum iyi makina iyi paradır unutmayın, 600 f lerin piyasası temizler için 12500-14500tl arası gezer. mesela benim motorun km si 12750km tamamen orjinal hatta yan ayaklığın ucundaki ambalaj üzerindeydi yeni çıkarttım üstünde dişleri bile yıpranmamış orjinal bridgstone lastikler var yani bu haliyle bana 15bin tl teklif edecekler asla satmyı düşünmüyorum çünkü satılacak motor değil bu haliyle sıfır motor gibi gerisini siz düşünün. yenisi 25bin tl.
    600f aacak arkadaş cebine en az 12500 koysun sonra misli misli cepten çıkmasın derim.
    lastikler ömrünü doldurdu bu yaz yeni 1 takım lastik takıcaz inş.

    Bundan 7-8 ay öncesine jack hammer'un dediği gibi idi.Birden ne olduysa aynı motorlar 1000'er lira koydu.Piyasa yüksek evet, ama 5-6 aydır takip ediyorum favorilerimde bir sürü 600f var ve hepsi aylardır duruyor.Bence de ederi bu.Sıfır 2012'si 23.500 olan bir aracın 2006 modeli, farklı kasasının 14, 15 bin lira olması bana mantıksız geliyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)