Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Statör Sağlam, Motor Çalışıyor Ama Akü Şarj Olmuyor.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Merhaba, geçen haftalarda statörüm yanmıştı dğeiştirdik, şimdi ise motorum çalışıyor ama aküyü bir türlü şarj etmiyor, iki saat boyunca sürüp kontağı kapattıp hemen açtığımda dahi ne ışıklar yanıyor ne de marş basıyor.

    ne olur ne olmaz diye de şarjını ölçtük, şarzda sıkıntı yok, aküyü de ölçtük orda da sıkıntı yok acaba kısa devre mi vardır?

    Bu arada motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, geçen haftalarda statörüm yanmıştı dğeiştirdik, şimdi ise motorum çalışıyor ama aküyü bir türlü şarj etmiyor, iki saat boyunca sürüp kontağı kapattıp hemen açtığımda dahi ne ışıklar yanıyor ne de marş basıyor.

    ne olur ne olmaz diye de şarjını ölçtük, şarzda sıkıntı yok, aküyü de ölçtük orda da sıkıntı yok acaba kısa devre mi vardır?

    Bu arada motoru ayak marşıyla çalıştırıyorum.
    hemen başıma gelen olayı söyliyim. günlerce dediğin belirtiler yüzünden motorla uğraştım, hiçbişey bulamadım ta ki lanet olsun diyip motoru toplayana kadar. aküye giden kablonun biri oksitlenmiş, içinde bir iki tel kalmıştı. ilk iş aküye giden kabloları takip et derim. birde sigortana bak, eğer büyük takıldıysa büyük ihtiml sigortanın oralarda bişey vardır.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #3
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    aynı şey benimde başıma gelmişti motor elektriği üretiyor ama akü şarj olmuyordu kablolardan birinde sorun varmış usta 5 dakikada halletti
    İkincilik kaybedenler içindir...

  4. #4

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    arkadaş bugün aküye gelen kabloları sökmeden, kutup başları üzerinden bir ölçüm yaptı akım normaldi acaba sorun başka bir yerdemi ki yoksa biz yanlış yere mi baktık ?

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş bugün aküye gelen kabloları sökmeden, kutup başları üzerinden bir ölçüm yaptı akım normaldi acaba sorun başka bir yerdemi ki yoksa biz yanlış yere mi baktık ?
    Akım ve Voltaj farklı birimlerdir.Akünün iki kutbuna ölçü aleti voltaj ölçmek için değdirilir.Normal şarj ediyorsa 3-4 bin devirde 14 volt civarında bir voltaj okunmalıdır.Rolantide akü voltajı okunur.Akım ölçmek için ölçü aleti uygun konuma alınıp artı kutup başı motor çalıştırıldıktan sonra çıkarılıp kırmızı uç kabloya,siyah uç akü başına değdirilmelidir.Motora gaz verilince artan şekilde bir değer okunur.Yaklaşık 1 ampere kadar çıkmalıdır.Bir değer okunamıyorsa veya 100-200 miliamper gösteriyorsa akü şarj olmuyor demektir.Statör be bağlantılarından eminseniz diyotlar veya konjektör arızalıdır.Çoğu motorda diyotlar ayrı değil konjektörün içindedir.

  6. #6
    QM50 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2010
    Şehir
    Kumburgaz/Büyükcekmece/İstanbul
    Motosikleti
    Home Made Kastino Qm 50 Chopper
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akım ve Voltaj farklı birimlerdir.Akünün iki kutbuna ölçü aleti voltaj ölçmek için değdirilir.Normal şarj ediyorsa 3-4 bin devirde 14 volt civarında bir voltaj okunmalıdır.Rolantide akü voltajı okunur.Akım ölçmek için ölçü aleti uygun konuma alınıp artı kutup başı motor çalıştırıldıktan sonra çıkarılıp kırmızı uç kabloya,siyah uç akü başına değdirilmelidir.Motora gaz verilince artan şekilde bir değer okunur.Yaklaşık 1 ampere kadar çıkmalıdır.Bir değer okunamıyorsa veya 100-200 miliamper gösteriyorsa akü şarj olmuyor demektir.Statör be bağlantılarından eminseniz diyotlar veya konjektör arızalıdır.Çoğu motorda diyotlar ayrı değil konjektörün içindedir.
    yaşa ustm bende konjektör yazacaktım dedim yazmışlar sorun büyük ihtimalle o dur eger kbloların sağlamsa
    Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper

  7. #7

    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    katılıyorum ölçüm yaparken akım ve voltajı karıştırmayın ki zaten siz muhtemelen akımı ölçmemişinizdir onu ölçmek biraz daha farklı dır voltajınız normal olsa bile konjektörden gelen akım ( dikkat voltaj değil ) yetersiz olabilir ( yani 14.4 volt gelir ama amperi düşüktür şarj etmesi için 40 saat gerekir ) burada senin sargıdan gelen akımda düşük olabilir en güzel yönten tak çıkar denesinler serviste

  8. #8
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akım ve Voltaj farklı birimlerdir.Akünün iki kutbuna ölçü aleti voltaj ölçmek için değdirilir.Normal şarj ediyorsa 3-4 bin devirde 14 volt civarında bir voltaj okunmalıdır.Rolantide akü voltajı okunur.Akım ölçmek için ölçü aleti uygun konuma alınıp artı kutup başı motor çalıştırıldıktan sonra çıkarılıp kırmızı uç kabloya,siyah uç akü başına değdirilmelidir.Motora gaz verilince artan şekilde bir değer okunur.Yaklaşık 1 ampere kadar çıkmalıdır.Bir değer okunamıyorsa veya 100-200 miliamper gösteriyorsa akü şarj olmuyor demektir.Statör be bağlantılarından eminseniz diyotlar veya konjektör arızalıdır.Çoğu motorda diyotlar ayrı değil konjektörün içindedir.
    OLD abimizin dediği gibi Voltajı ölçmek için paralel bağlantı yapılırken Akım (amper) ölçmek için seri bağlantı yapılması gerekir.

  9. #9

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    teşekkürler üstadım değerli yorumun için, ne olur ne olmaz diye konjektör de almıştım, yarın bir değiştireyim o zaman sonucu yazarım.

  10. #10
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler üstadım değerli yorumun için, ne olur ne olmaz diye konjektör de almıştım, yarın bir değiştireyim o zaman sonucu yazarım.
    yok değiştirme konjektör bozuk ise mecbur değiştiricen ama eğer bozuk değilse bu yeni taktığında bozulabilir. üstte yazdığım gibi, kablodaki o oksitlenmiş yeri bulamadığım an konjektördendir diyip yenisini takmıştım, sorun çözüldü gibi göründü, 1 hafta filan herşey normaldi ama sonra o konjektörde bozuldu. bence önce kablolara bak, konjektörü ziyan etme.
    bu arada ölçüm yaptığımda bendede voltaj normal değerler gösteriyordu. ama arkadaşların üstte söylediği gibi, akım ile voltaj ayrı olaylar.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  11. #11
    burak usluer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    bisan lifan shalter
    Çok doğru kablo dan oluyo basıma geldi

  12. #12
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Sonuç alınamadımı?Son durum nedir?

  13. #13

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    açıkcası kendim pek anlamadığım için ve de ustaya da gitmek istemediğim için (ankara da ustalar keriz yerine koyuyor bizim gibi sürücüleri) konjektörü değiştirdim ve sorun düzelmedi. arkadaşın gelmesini beklıyorum, o gelince dediğiniz gibi iki farklı ölçüm yapacak.

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    kaçak var mı onu neden kontrol etmediniz en kolayı o


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)